News:

.

Main Menu

Companii aeriene europene

Started by iuli, October 12, 2013, 05:18:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

pare incredibil dar noi nu luam in calcul ca au zburat in lungul dunarii, neavand obstacole pe acel culoar.
Pozele fiind facute din lateral lasa o alta impresie.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

doryan93

Fly Romania a operat joi, 15 mai, primul zbor internațional de pe Aeroportul Internațional Traian Vuia din Timișoara cu destinația Verona.
Pe lângă Verona, pasagerii din Timișoara vor putea zbura spre două destinații interne, București și Tulcea. Zborurile pe ruta Timișoara – Verona vor fi operate de trei ori pe săptămână, iar cele pe ruta Timișoara – București au o frecvență zilnică exceptând ziua de sâmbătă.
Sursa

iuli

Finally un low-cost Timisoara - Bucuresti. Totusi, nimeni nu se gandeste la un zbor Timisoara - Constanta? E groaznic sa ajungi la Constanta de aici! Exista doar o singura varianta plauzibila cu trenul noaptea si faci in total vreo 12 ore :( Si chiar aveam nevoie de un avion zilele astea pe ruta asta :(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Archi

@ iuli 70 de euro nu mi se pare a fi chiar low-cost, adevarat parca umpic mai ieftin decat Tarom. Trebuie tinut insa cont ca ei ofera bagaj de mana + bagaj de cala + mancare in avion gratis, deci pentru zborurile ieftine din strainatate eu i-as alege.

iuli

Nu am înțeles până la urmă pe cine ai alege.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Archi

As alege noua companie pentru zborurile ieftine catre strainatate. Scuze ca am fost incoerent.

iuli

Aaaa... OK. Eu ma refeream doar la situatia curselor interne. Chiar ar fi o pita de mancat in Romania cu un low-cost facut ca la carte.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

frunzaverde

Quote from: Archi on May 20, 2014, 10:38:44 PM
As alege noua companie pentru zborurile ieftine catre strainatate. Scuze ca am fost incoerent.

Adauga urmatoarele minusuri inainte sa faci alegerea:

- compania opereaza cu avioane extrem de vechi. Astea, desi la fel de sigure, nu sunt la fel de fiabile ca avioanele scoase proaspat pe poarta fabricii - au tendinta sa dezvolte diverse probleme tehnice (minore) mai des decat avioanele noi. Cum nu exista foarte mult spatiu de manevra in orare (compania are, pe langa FlyRomania si o lease-uri ACMI, care ocupa o gramada din orar) face destul de probabile intarzieri in cascada in cazul oricaror probleme tehnice.

- operatorul (TEN) n-o duce foarte bine financiar (n-au dus-o niciodata prea bine cu cash-ul). Exista intarzieri la salarii (inca de pe vremea fostului management), Tender nu e dispus sa arunce cu bani precum facea Iordache la Blue Air. Managementul (nou) are sustinerea patronului pentru Fly Romania (de-asta au si bani de reclama, si de la Tender au obtinut finantare sa-si scoata avioanele din C-check), dar cat va tine sustinerea depinde exclusiv de rezultate. In conditiile in care avioanele mananca o gramada de combustibil, avand nevoie de 125-150 pax/zbor pentru break-even, mi-e imposibil sa cred ca vor avea succes.

Si, daca raman fara bani si inchid linia, nu te astepta sa vezi vreun ban inapoi. Tu semnezi un contract cu o firma de garsoniera numita Necessair Consulting SRL, care are in patrimoniu fix praful de pe toba (un logo, un website si un apartament inchiriat). Daca Tender sau TEN Airways decide ca gata - s-a terminat, inchide sandramaua si gata - nu-si pierde nici avioanele, nici firma, nici nimic (alea sunt pe TEN Airways, care doar inchiriaza avioanele, in regim ACMI, lui Necessair).

In conditiile astea, eu nu cred ca vor rezista nici macar pana la orarul de iarna. Asa ca... n-as rezerva cu ei decat un eventual Bucuresti - Tulcea sau Bucuresti - Timisoara cu 2-3 zile inainte de zbor, doar ca sa ma dau cu MD-ul... Altfel, as sta cat mai departe.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

myid

lista neagra a transportatorilor aerieni nesiguri, adoptata de Comisia Europeana. Sunt 294 de companii aeriene complet interzise in spatiul aerian al UE:

http://ec.europa.eu/transport/modes/air/safety/air-ban/doc/list_en.pdf

iuli

Asa cum era de asteptat, FlyRomania a dat chix!

Quote"Zburăm ce zburăm dar mai şi mâncăm", scrie pe cutiile cu mâncare oferite la bordul aeronavelor Fly Romania. Problema e că transportatorul nu prea mai zboară... cel puţin deocamdată. Aşa că nou înfiinţata companie Fly Romania nu prea a păşit cu dreptul pe piaţa aviatică de la noi. După câteva zboruri sporadice din zilele de lansare (atât de puţine de le numeri pe degete), compania şi-a anulat brusc toate cursele până pe la jumătatea lunii iunie. Fără nicio explicaţie. Fără niciun anunţ. Zborurile au dispărut din sistemul de rezervări iar oamenii care îşi cumpăraseră deja bilete au rămas... în aer. Dovadă sunt zecile de mesaje postate pe pagina de Facebook a companiei, mesaje care au rămas, de asemenea, fără răspuns, asta deşi iniţial staff-ul companiei a fost foarte activ pe FB şi răspundea tuturor postărilor.

Pentru că nu a fost oferită nicio explicaţie oficială, nu putem înţelege decât că Fly Romania nu a reuşit să vândă suficiente bilete cât să susţină zborul bătrânelor MD-uri care transportă cel puţin 170 de pasageri. Această teamă a existat încă de la început când mai mulţi specialişti, mai ales pe forumul fly-ra.com, au avertizat că zborurile propuse de Fly Romania sunt nesustenabile. În fine, să nu fim prăpăstioşi... poate-poate, în cele din urmă, compania va prinde aripi şi va reuşi să îşi transporte pasagerii care au cumpărat deja bilete sau altfel, poate le va spune adevărul gol-goluţ şi le va returna banii dar asta, cât mai repede, ca să nu mai apuce şi alţii să îşi ia ţeapă.

[...]

Sursa

Si lista zborurilor anulate
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

AirBaltic a lansat noua rută de vară Bucureşti-Riga şi vrea să transporte 25.000 de pasageri pe an

QuoteMarţi, compania aeriană letonă airBaltic a lansat o nouă rută de vară, între Bucureşti şi Riga, capitala Letoniei, şi vrea să atragă anual 20.000 - 25.000 de pasageri pe această rută.

[...]

Preţul unui bilet dus-întors pe ruta Bucureşti - Riga porneşte de la 179 de euro (tarif minim dus-întors, cu taxele de aeroport şi de rezervare incluse, în limita disponibilităţii) şi pot ajunge până la 635 de euro de persoană pentru biletele la clasa Business Elite.

[...]

airBaltic operează zboruri pe ruta Riga-Bucureşti şi retur de patru ori pe săptămână. Aeronavele companiei vor pleca din Bucureşti, marţea, miercurea, vinerea şi sâmbăta, la ora 5.40, iar avioanele de la Riga către Bucureşti vor decola lunea, marţea, joia şi sâmbăta, de la ora 23.15. Zborurile vor fi efectuate cu aeronave Bombardier Q400 NextGen şi au o durată de 2 ore şi 55 minute.

În prezent, nicio altă companie nu operează curse pe ruta Bucureşti-Riga. Întrebaţi de ce au ales să lanseze această rută, în orarul de vară, în contextul în care compania aeriană de stat Tarom a renunţat la zborurile spre capitala Letoniei, reprezentanţii airBaltic au precizat că operatorul aerian român a renunţat la aceste zboruri din cauza faptului că avionul care se deplasa pe această rută era prea mare şi nu era profitabil.

Operatorul aerian airBaltic, controlat de statul leton, care deţine 99,8% din acţiuni, a fost fondat în 1995 şi deserveşte, în prezent, peste 60 de destinaţii pornind de la Riga. Flota airBaltic este compusă din 25 de aeronave.

Sursa: b365.ro

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dr4qul4

sa zboare el cu chestia aia  :lol:
am fost odata cu ceva asemanator intre Munchen si Graz si nu mai vreau sa repet experienta ( a doua oara am inchiriat masina din Viena  :lol: )
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Archi

Te rog detaliaza. Mie personal imi plac aceste tipuri de avioane.

dr4qul4

fiind cu elice si nu cu reactie zboara la o altitudine mai mica unde sunt mai expuse conditiilor meteo.
in plus sunt si mai usoare ceea ce le face sa danseze in aer la fiecare rafala de vant.
Au si viteza mica (500 km/h) si tocmai de aceea se folosesc pentru zboruri regionale.

Iar un zbor Riga-Bucuresti nu reprezinta cam range-ul maxim pt un ATR-72?

in plus am vazut un documentar in care in Italia a cazut un ATR 72 al unei companii nord africane doar pentru ca un mecanic a instalat un indicator de combustibil de la un ATR-42. Desi se potriveau perfect, arata cu 1800 de litri de combustibil mai mult decat in realitate.
Pilotul nu a mai alimentat la intoarcere si a ramas fara combustibil.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist