Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


holger

Nu stiu daca a pus cineva vreodata intrebarea urmatoarea, dar incep sa fiu tot mai mult fara cuvinte.
Stie cineva de ce nu s-a deschis business lounge de la terminal interne din OTP ? Aerportul e deschis de cat, 2 ani de zile ? Nu deschid business lounge sa faca afacerile cafenelei de langa ?? (este numai o curiozitate..)

frunzaverde

Quote from: holger on January 27, 2015, 09:43:59 AM
Nu stiu daca a pus cineva vreodata intrebarea urmatoarea, dar incep sa fiu tot mai mult fara cuvinte.
Stie cineva de ce nu s-a deschis business lounge de la terminal interne din OTP ? Aerportul e deschis de cat, 2 ani de zile ? Nu deschid business lounge sa faca afacerile cafenelei de langa ?? (este numai o curiozitate..)

Vorbesti de lounge-ul de langa poarta 56/57?

Conform Alpha Rocas, care-i operatorul lounge-ului (si in principiu concesionarul primar al tot ce-i pe aeroport), salonul este deschis. Dar nu este salon Flying Blue/Tarom, ci salon VIP Alpha Rocas. Este disponibil (cred ca exclusiv) prin booking prealabil cu Alpha Rocas, nu stiu care sunt conditiile/preturile. Oricum, locul ala e minuscul, sunt vreo 10 scaune si un barulet.

Tarom are un singur salon, cel de la etajul 2, deasupra portii 8. Celelalte doua saloane de la internationale sunt ale Mastercard si ale Alpha Rocas, conditiile de intrare fiind diferite intre cele 3 saloane.

Ii inteleg pe cei de la Tarom ca nu vor lounge pe interne - in general, pe interne, sunt foarte putini pax cu status. Capacitatea business class pe zboruri interne e si ea foarte mica. La fel, foarte multi pax pe interne vin "last minute", asa ca nu au timp sa intre in lounge. In plus, exista bancuri fixe de plecari pentru interne, care ar insemna ca lounge-ul sa stea gol cam 80% din timp. In conditiile astea, nu se justifica sa platesti 2 oameni (un usier si un barman).

P.S. Zona aia nu a fost gandita ca zona "plecari interne" in planul original; in original, planul era ca portile de jos (24-33) din zona "Schengen" sa fie folosite pentru interne; portile 50+ urmand sa fie folosite de low-costuri ca bus gates. Salonul respectiv urma sa fie salonul "cu plata" pentru LCC-uri.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AdrianB1

Problema eficientei mentionata de @frunzaverde e corecta, am lucrat aproape 5 ani in aeroport si business lounge de pe vremea aia (era unul singur) era inclus in aria mea de activitate; gradul de ocupare si costurile nu se imbinau prea placut, desi tarifele erau foarte mari pentru acele vremuri. De asemenea erau probleme cu imbarcarea, destul de des aveam pasageri care veneau devreme si dupa 2 ore in lounge erau beti crita (Johny Walker Green Label la liber) de trebuia sa vina vreo 2 baieti de la securitate ca sa ii ia pe sus si sa ii imbarce, vai de insotitoarele de bord cu ei in avion. Acum nu mai imbarca pasageri in stare de ebrietate, dar acum 10 ani - mai ales la business class - nu ii refuzau.

holger

Multumesc, chiar nu stiam, am incercat o data sa intru sa vad cum e , dar era efectiv inchis (nu era nimeni inauntru).
Sincer, pot sa inteleg ca nu vor Blounge la interne, dar ar trebuie sa fie putin mai clar scris afara, sa isi faca B lounge Alpha rocas si sa nu aiba Tarom tocmai la Otopeni mi se pare cam ciudat.

Stiam de reorganizare interne/schengen, oare cand va intra Romania vor muta iara portile ?

frunzaverde

Quote from: holger on February 02, 2015, 09:25:18 AM
Sincer, pot sa inteleg ca nu vor Blounge la interne, dar ar trebuie sa fie putin mai clar scris afara, sa isi faca B lounge Alpha rocas si sa nu aiba Tarom tocmai la Otopeni mi se pare cam ciudat.

Tarom, odata, nu are cerere pentru asa ceva, si a doua oara, opereaza internele in regim de monopol; lounge-ul doar i-ar costa bani, fara sa le aduca vreun avantaj comercial.

Alpha Rocas opereaza lounge-ul doar in regim pre-rezervat, adica, daca ai nevoie de un lounge pentru un briefing/conferinta/primire-expediere de delegati etc. inaintea unui zbor intern, il poti inchiria. Altfel nu e deschis.

Quote from: holger on February 02, 2015, 09:25:18 AM
Stiam de reorganizare interne/schengen, oare cand va intra Romania vor muta iara portile ?

Planul e asta:

Se desfiinteaza controlul de pasapoarte din locatiile curente (tunelul intre plecari si finger, respectiv tunelul intre finger si sosiri). Se infiinteaza control de pasapoarte in gatuirea intre portile 9/10 si 11/12 (cabinele sunt acolo) la nivelul 1 si 30/31 si 34/35 la nivelul G.

Zborurile interne si intra-schengen au la dispozitie portile 2-10 (jetbridge), 20-33 (bus) si 50-57 (bus, zona separata de zona curenta). Zborurile non-schengen au la dispozitie portile 11-15/16 (5 bucati) + 36-39. 34/35 este accesibila din ambele directii, in functie de setari, setarea standard fiind schengen.  In functie de numarul de zboruri Schengen se pot face partitii in spatiile non-schengen, izonandu-se, in principiu, un nivel de celalalt (ex. portile 36-39 pot fi convertite in porti non-schengen). E nevoie insa de lucrari de conversie pentru asta.

Internele TAROM vor opera de la 20-33 (orice avion) sau de la 2-10 pentru jeturi.

La sosiri, controlul de pasapoarte va avea loc la etaj, imediat dupa scarile rulante care vin de la portile 11-15/16; acest control de pasapoarte va fi folosit si de pasagerii care vin de la sosiri cu autobuzul, exista scari rulante azi nefolosite. Zona de control curenta va fi desfiintata, probabil vor face un duty-free on arrival acolo.

Exista lounge-uri de ambele parti ale controlului (ce e azi "VIP lounge-ul" de la plecari internationale va deveni "Business lounge non-Schengen"; mai e un lounge numit "Iasi" pe harta, nu stiu daca e deschis sau daca functioneaza ceva, ala e facut pentru operatorul/alianta principala; ce e azi "TAROM lounge" va ramane TAROM lounge intra-Schengen; ce e azi Master Card lounge va ramane lounge intra-Schengen pentru operatori care nu vor sa faca ce face Tarom).

In principiu, ideea era ca portile 1-40 sa fie folosite de linii "full-service", portile 50-60 de ULCC-uri gen WZZ/RYR.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

holger

Ok, inteleg ca nu exista advantajul comercial pentru blounge in OTP, si ca opereaza in regim de monopol, dar -de exemplu- la Cluj Napoca, la interne desi opereaza numai tarom, exista Blounge Tarom. In afara de motive comerciale, ar trb sa fie si un motiv de "prestigiu".

Multumesc de explicatiile cu noua partajare, am pierdut numai partea cu VIP Lounge care va deveni lounge non schengen, asa dupa memorie, eu tin minte de numai 2 loungeuri la internationale, cel tarom si cel mastercard (care sunt visavi), mai este unul dupa portile 11-15 ? Nu l-am vazut ever, o sa ma duc sa l caut din curiozitate.

frunzaverde

#112
Quote from: holger on February 02, 2015, 01:29:39 PMam pierdut numai partea cu VIP Lounge care va deveni lounge non schengen, asa dupa memorie, eu tin minte de numai 2 loungeuri la internationale, cel tarom si cel mastercard (care sunt visavi)

Sunt 4, pentru al 3-lea vezi harta aici, notat "VIP Lounge" : http://www.bucharestairports.ro/files/pages_files/Harta_Terminale_Henri_Coanda_2014.pdf.
Poti vedea poze cu el aici : http://www.alpha-rocas.ro/Vip-Lounge/?section=gallery

N-am fost niciodata in el (am fost doar in cel MC), si nu stiu cum se intra acolo. Pare mai luxos decat ce are MC si/sau Tarom. Stiu ca se poate configura atat "Schengen" cat si "Non-Schengen", in functie de ce usa e descuiata si ce usa e incuiata. Configuratia default este dinspre spatiul non-schengen.

Al patrulea, care nu apare pe harta este notat in planuri "Iasi Lounge", si este localizat la etajul superior al fingerului, in extremitatea din dreapta sus pe harta (in diagonala fata de VIP Lounge), e un spatiu gri desenat chiar langa sageata albastra care indica conexiunea intre et. 2 si porti. Nu stiu ce e acum acolo; pare neamenajat.

Quote from: holger on February 02, 2015, 01:29:39 PM
Ok, inteleg ca nu exista advantajul comercial pentru blounge in OTP, si ca opereaza in regim de monopol, dar -de exemplu- la Cluj Napoca, la interne desi opereaza numai tarom, exista Blounge Tarom. In afara de motive comerciale, ar trb sa fie si un motiv de "prestigiu".

Alpha Rocas nu are chirii tocmai mici. Si CNAB si Tarom nu sunt chiar cei mai buni prieteni. Ia gandeste-te ce locatie "buna" au ghiseele check-in la OTP pentru Tarom.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

holger

Multumesc, chiar nu stiam de acel VIP Lounge, o sa ma duc sa-l vad data urmatoare ce trec pe acolo, sunt curios si de conditiile de intrare.

Da, ma gandesc ca Alpha rochas nu are chirii tocmai mici, dar au preturi la randul lor destul de mari, si de cateva luni au luat si un obicei destul de prost, daca platesti cu cardul iti pun la plata mai mult decat ce ai pe bon fiscal.... (eu ultima data aveam 53.49 si au pus 55, si din pacate am observat numai acasa).
Asa ca atentie.

pasadia

Or fi vrand sa-si scoata comisionul lor datorat faptului ca plata sse face cu cardul. (Cam aiurea mi se pare regula asta - ca agentul economic ce incaseaza cu cardul sa fie nevoit sa plateasca comision bancii).

iuli

Aeroportul Henri Coandă intră în elita aeroporturilor din Europa

QuoteUn clasament al specialiştilor în aviaţie clasează Aeroportul Henri Coandă pe locul 4 în topul aeroporturilor de talie medie, cu până la 10 milioane de pasageri anual. Anul trecut, peste 8,3 milioane de oameni au sosit sau au plecat de pe cel mai mare aeroport din România. Asta înseamnă mai mult decât pe aeroportul din Porto, Portugalia, aflat pe următorul loc în clasament.

Creşterea semnificativă a traficului pe Otopeni în 2014 este cea care a adus Aeroportul Henri Coandă pe locul 4 în topul european. Este vorba de un studiu care a urmărit performanţele a peste 40 de aeroporturi de pe bătrânul continent, clasate în categoria medie, cu trafic de pasageri între 5 şi 10 milioane.

,,Poate cel mai important lucru în ceea ce privește pasagerii, trebuie spus că e vorba de o creștere de 8,8 la sută", a spus Valentin Iordache, purtător de cuvânt al Aeroportului Otopeni.

Aeroporturile din Basel, Lanzarote din Insulele Canare şi Napoli au ocupat primele 3 locuri, înaintea aeroportului Henri Coandă. Această creştere a traficului i-a solicitat cel mai mult pe controlorii de zbor, care au avut de dirijat, anul trecut, peste 91 de mii de aeronave. În medie, la fiecare 10 minute un avion decolează sau aterizează de pe aeroportul Otopeni.

Zilnic traficul depășește 120 de aparate de zbor. Cifrele arată că 83% dintre pasagerii care decolează din România ajung în ţările europene. Aeroporturile din întreaga lume sunt evaluate anual de o comisie specială, care ia în calcul mai multe criterii. ,,Din punct de vedere al siguranței, din punct de vedere al securității și din punct de vedere al serviciilor oferite pasagerilor. De la sosirea în aeroport și până la urcarea la bordul aeronavei", a mai spus Valentin Iordache.

Pistele pe care le are Aeroportul Otopeni au contribuit şi ele la saltul în clasament. Cei 3 kilometri şi jumătate de cale de rulare fac posibil ca şi un Boeing-ul 787 Dreamliner, una dintre cele mai masive aeronave de pasageri, să poată ateriza.

Deocamdată însă pistele nu sunt sunt pregătite pentru un Airbus A380, cel mai mare avion de pasageri. Dacă privim cifrele de trafic ale aeroportului Otopeni în ultimii aproape 20 de ani, creşterea este cu atât mai spectaculoasă. În ultimii 17 ani numărul pasagerilor a crescut de aproape 7 ori.

De la 1,6 la peste 8 milioane de oameni care aterizează sau decolează de aici. Singurul an în care numărul pasagerilor a scăzut a fost 2009, când a avut loc și debutul crizei economice.

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog


Goldmund


iuli

Quote from: TibiV on July 06, 2015, 05:38:42 PM
frunzaverde, pentru prima oara sunt nevoit sa te contrazic....
Despre 08L de la OTP sunt convins ca ai dreptate, dar 08R este asfaltata.
Iti spun asta pentru ca, atunci cand au terminat-o, conducerea aeroportului si ministrul de atunci (poti sa ma pici cu ceara si nu mai stiu cine era...  :D) au facut nu doar o mega-conferinta, dar au invitat lumea la un zbor de 15 minute, ca sa dovedeasca diferenta de confort fata de vechea situatie, cand avionul rula pe dalele de beton.
Si iti spun asta cu certitudine pentru ca am fost si eu in avion...  :)
Daca ma intrebi anul... Iar nu mai tin minte. :(
Au trecut de atunci cel putin 12 ani, dar ar putea fi si 1999... Chiar nu mai tin minte... 
Imi amintesc doar zborul de noapte de 15  minute in jurul Bucurestiului....

TibiV, nu confunda structura de asfalt cu strat asfaltic. Ceea ce spui tu a fost doar o asfaltare a stratului de beton. frunzaverde a avut dreptate.
In plus ar fi fost absurd sa te pui sa reabilitezi in conditii mai bune 08R in locul 08L. Pista "principala" pe Otopeni este 08R, daca imi permiteti ghilemele.

Citeste si aici
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

TibiV

#119
Quote from: iuli on July 06, 2015, 06:15:57 PM
TibiV, nu confunda structura de asfalt cu strat asfaltic. Ceea ce spui tu a fost doar o asfaltare a stratului de beton. frunzaverde a avut dreptate.

Dar eu fix despre suprafata de rulare discutam, nu despre structura de beton/asfalt.
Ca si la autostrada, ceea ce simte autoturismul/avionul este ultimul strat, care daca este asfaltic este neted, daca este din beton are roisturi. Ceva gresit aici ?

Iar eu am spus ca 08R s-a asfaltat, si la vremea respectiva au spus ca au facut-o pentru a imbunatati confortul in timplu rularii pe pista. In plus, imi amintesc ca reprezentantii firmei care a facut lucrarea au explicat atunci ca nu a fost o simpla asfaltare, ca au facut mult mai multe (probabil au mai reparat/inlocuit placile de beton deteriorate) si ca au pus 3 straturi de beton-asfalt.
Ca nu au scos placile vechi de beton mi se pare normal... Ar fi fost absurd.

Iar 08L este nereabilitata pentru ca pe ea nu prea ajung pasageri.
Din cate stiu 08L este destinata aproape excusiv zborurilor cargo, militare etc.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)