Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: Ionut on January 23, 2014, 12:44:12 PM
In anul 2013, cele doua aeroporturi ale Capitalei - Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti si Aeroportul International Bucuresti Baneasa-Aurel Vlaicu - au fost tranzitate de 7.649.503 de pasageri, numarul de miscari aeronave (aterizari si decolari) ridicandu-se la 95.984. Fata de anul 2012, numarul pasagerilor a inregistrat o crestere de 1,35%.

In conditiile astea, decalarea cu inca trei ani a Programului strategic nu ar trebui sa mire pe nimeni : http://www.economica.net/programul-strategic-de-dezvoltare-a-infrastructurii-aeroportului-otopeni-decalat-cu-trei-ani_71236.html.

In momentul asta SF-ul Hochtief este pur si simplu SF - cf. studiului respectiv in 2013 Bucurestiul ar fi trebuit sa genereze aproape 11 milioane de pax. trafic (9 pe OTP + 1.75 pe BBU); azi genereaza 7.65 in total, mai putin cu 3.1 milioane fata de estimarile initiale. Practic OTP+BBU in realitate genereaza mai putini pasageri decat prognoza Hochtief pentru OTP singur, si terminalul care trebuia construit pentru a face fata "afluxului" nu-si are sens. Mai mult, transferul de la BBU s-a facut deja, asa ca nici faza a II-a nu prea mai are sens in felul in care a fost proiectata.

Mai mult, rata de crestere de 1.3% e mult sub rata de crestere estimata in studiu, de 8-10% pe an - incat prognozele Hochtief vor fi si mai indepartate de realitate pe masura ce va trece timpul.

Pariul meu e ca peste 3 ani studiile curente, deja expirate din iunie anul asta, vor fi aruncate la gunoi (ca fiind neconforme cu realitatea - in cazul asta chiar acolo le e locul), si se va adopta o cu totul alta solutie, mai putin megalomanica (adica fara planuri de 30 milioane de pax/an pana in 2025). Posibil bazata pe Alternativa I a studiului Hochtief, care in momentul asta mi se pare solutia potrivita pentru OTP.

Quote from: Ionut on January 23, 2014, 12:44:12 PM
Nu stiam ca vine Ryanair pe OTP! In sfarsit o companie low cost cum trebuie sa fie.

Parte a noii strategii RYR de a merge spre middle-market, in conditiile in care multe subventii ii vor fi reduse gradual odata cu adoptarea noului cadru legislativ european. Site-ul nou, noua politica de bagaje, bazele din BRU, LIS si FCO, intrarea pe aeroporturi gen OTP etc. etc. sunt parte a reorientarii (lente), conditiile mai prietenoase din avioane (mai putin stricti cu cantarirea bagajelor de mana; lumini stinse la zborurile de dimineata etc.). Sa vedem cum le iese.

Am zburat destul cu RYR, si o sa mai zbor si saptamana viitoare. Cat timp esti ok cu ideea de coclaul din vale (sau, mai bine, trebuie sa ajungi in coclaul din vale ca destinatie finala, ca mine), cat timp nu-ti displace interiorul plin de reclame si vopsit in culori de tramvai, si cat timp nu te supara insistenta reclamelor la bord, sunt absolut ok.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut


iuli

Nu au mai fost puse?!

Oricum, superbe!!! Pacat de calitatea cam slaba la primul clip  :(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog


Ionut

^ Foarte fain livery. Clean, simplu, elegant.




iuli

#80
Compania "Aeroporturi Bucureşti" a depăşit milionul în două luni

QuoteÎn primele două luni ale anului 2014, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa Aurel Vlaicu, traficul aerian a depăşit un milion de pasageri, atingând nivelul, record pentru lunile de iarnă, de 1.006.782 pasageri. În luna februarie 2014, numărul total al pasagerilor care au tranzitat aeroporturile bucureştene a crescut cu 8,13% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. De altfel, traficul pe Henri Coandă International s-a mentinut pe creştere în ultimele patru luni. Aceste rezultate sunt efecte directe ale măsurilor întreprinse de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti de a atrage noi companii aeriene şi de a extinde numărul de rute operate de la Bucureşti, precizează oficialii companiei într-un comunicat.

În anul 2013, cele două aeroporturi ale Capitalei – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa-Aurel Vlaicu – au fost tranzitate de 7.649.503 de pasageri, numărul de mişcări aeronave (aterizări şi decolări) ridicându-se la 95.984.

sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

frunzaverde

CNAB/OTP are site nou: http://www.bucharestairports.ro/

Arata decent, se misca decent, portiuni sunt inca nefinalizate (lipseste continut) - lansarea oficiala e luni, daca nu ma insel, asa ca probabil mai au lucruri de reparat. E o imbunatatire substantiala fata de vechea versiune.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Arata bine.

PS: Vai, tot mai e greva in Germania? Ce de zboruri anulate...

frunzaverde

Quote from: Ionut on April 03, 2014, 06:33:26 PM
Arata bine.

PS: Vai, tot mai e greva in Germania? Ce de zboruri anulate...

3 zile, 2 APR 3 APR si 4 APR. Vor avea nevoie de aproximativ 36h pentru ca rotatiile sa-si revina complet la normal, asa ca vor exista cateva anulari inclusiv duminica (long haul in principiu) pentru repozitionari.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

Holograme la Aeroportul Internaţional Henri Coandă: Trei asistente virtuale îndrumă pasagerii de la terminalul Plecări

QuoteDe vineri, trei asistente virtuale vin în ajutorul pasagerilor care părăsesc Bucureştiul cu avionul din Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Hologramele sunt amplasate în terminalul Plecări şi oferă informaţii utile în limba română şi engleză.

Conducerea Aeroportului Internaţional Henri Coandă a alocat suma de circa 24.000 de euro pentru a dota sala de aşteptare cu trei astfel de dispozitive. Asistentele virtuale le oferă pasagerilor informaţii despre regulile şi procedurile de securitate, astfel încât aceştia să treacă mai uşor şi mai rapid de controalele pentru îmbarcare.

Hologramele dau aceste informaţii în două limbi – română şi engleză. Şefii aeroportului îşi propun însă ca, pe viitor, programul să fie capabil să ofere informaţii despre curse şi despre drepturile pasagerilor, în mai multe limbi de circulaţie internaţională.

Aeroportul Internaţional Henri Coandă este principala poartă de intrare în ţară în privinţa traficului aerian. Anul trecut, peste 7 milioane de pasageri i-au tranzitat terminalele.

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Archi

pe harta de destinatii ai noului site apare Beijing. S-a dat cumva drumul la cursa? Daca nu sunt sanse sa se dea sau numai vorbe?

iuli

E inclusă în programul de vară al Tarom. Din iunie se va zbura cu A310.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Traficul aerian a crescut cu 4,5% pe aeroporturile Capitalei in T1

QuoteCompania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB) a inregistrat in primele trei luni un trafic aerian in crestere cu 4,5%, la 1.566.992 pasageri, un nivel record.

Pana la finalul anului, Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti si Aeroportul International Bucuresti-Baneasa Aurel Vlaicu ar putea atinge impreuna pragul de 8 milioane de pasageri.

In plus, contrar trendului inregistrat pe majoritatea aeroporturilor europene importante, s-a inregistrat, pentru prima oara in ultimii ani, si o crestere a numarului de miscari aeronave (decolari si aterizari) de aeronave. Astfel, in luna martie 2014, numarul miscarilor de aeronave a fost de 7.643, cu aproximativ 1,8% mai mult fata de aceeasi luna a anului trecut.

Aceste rezultate sunt efecte directe ale eforturilor intreprinse de CNAB de a atrage noi companii aeriene, de a extinde numarul de rute operate de la Bucuresti si de a creste frecventele de operare pe rutele existente.

In anul 2013, cele doua aeroporturi ale Capitalei - Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti si Aeroportul International Bucuresti Baneasa-Aurel Vlaicu – au fost tranzitate de 7.649.503 de pasageri, numarul de miscari de aeronave ridicandu-se la 95.984.
Venituri in urcare cu 7%

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB) a inregistrat in primele trei luni o crestere de aproape 7% a veniturilor fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cresterea s-a datorat in primul rand veniturilor din exploatare, sustinute de cresterea de trafic pe aeroporturile companiei. Gestionarea eficienta a cheltuielilor a condus la inregistrarea, in primele trei luni, a unui profit brut de aproximativ 21,5 milioane lei, de 2,7 ori mai mare fata de cel aferent primului trimestru din 2013.

Sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

DanCld

Am o curiozitate - de ce companii gen KLM, Lufthansa sau British Airways nu au inceput inca sa trimita wide bodies (Airbus 330, Boeing 767 etc) la Bucuresti? In ultimul an si ceva de cand fac naveta prin hub-uri gen Amsterdam sau Londra am prins de multe ori ocupare 100% in si din directia Bucuresti.

Eurocopter

Pentru ca este ineficient sa utilizezi avioane concepute pentru lung-curier pe zboruri scurt-curier. Daca intr-adevar acele destinatii merg atat de bine, se va opta pentru cresterea de frecvente cu tipul de avioane cu care se opereaza si in prezent. Pe Amsterdam a marit recent TAROM frecventele iar pe Londra e nebunie cu aproape 60 de zboruri saptamanale, nu cred ca se aventureaza British sa mareasca capacitatea.