Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Cele două aeroporturi bucureștene au înregistrat anul trecut 13,85 milioane de pasageri

Cele două aeroporturi bucureștene au înregistrat în 2018 un număr de 13,85 milioane de pasageri și 137.784 mișcări de aeronave (aterizări și decolări), informează miercuri Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) printr-un comunicat. Conform sursei citate, pe Aeroportul Henri Coandă s-au înregistrat anul trecut peste 13,82 milioane de pasageri, în creștere cu 7,95% față de 2017, respectiv 122.966 de mișcări de aeronave, cu 5,35% mai multe față de anul anterior, scrie Agerpres.

Profit.ro

Gendan

Se estompeaza cresterea: 2017v2016 a fost 16.6%, cu un an inainte, 18.3%, inainte de asta, 11.6%. No more double digits.
Si numarul de pasageri, nu a mai crescut in acelasi ritm. Anul trecut au fost cu aproape doua milioane de pasageri mai multi. Anul asta, putin peste un milion.

@frunzaverde: devine incet-incet saturata piata (mai ales in conditiile in care 0 long-haul)? Nu cred ca au probleme de sloturi. Inteleg ca unele companii prefera sa trimita Adria, doar sa scape de OTP, dar nu cred ca e o atitudine raspandita printre carriers.

Ionut

Mama mea, dar ce sloturi tembele au cumparat... :((




Din 3 aprilie, Bucuresti-Cairo cu TAROM

TAROM reia zborurile pe ruta Bucuresti-Cairo, ruta suspendata in toamna lui 2013. Din 3 aprilie, zborurile vor fi operate de doua ori / saptamana (miercuri, duminica) cu Boeing 737.

RO101 Bucuresti – Cairo 00:30 – 03:15 / miercuri, duminica
RO102 Cairo – Bucuresti 04:00 – 06:15 / miercuri, duminica

Biletele pleaca de la 193 EUR dus-intors, pret in care intra un bagaj de mână de 10 kg, un bagaj de cală de maxim 23 kg, catering la bord, check-in-ul și alegerea locului în aeronavă. Despre reluarea zborurilor spre Cairo (ar fi trebuit reluate din luna decembrie a anului trecut) am mai scris in noiembrie 2018.

Aeronews

anacronox

Parca zicea @frunzaverde ca sloturile sunt chiar bune, mai ales pentru conexiuni

Ionut

Pentru conexiuni? Păi cine merge la Cairo pentru transfer? :o
Dubai înțeleg. Sau alt hub. Dar Cairo?!

pasadia


frunzaverde

Quote from: Ionut on February 01, 2019, 05:36:22 PM
Pentru conexiuni? Păi cine merge la Cairo pentru transfer?

Invers - OTP e hub-ul de transfer in cazul asta! Ajungi la Bucuresti la 6:15 si transferi pe bancul de plecari de dimineata mai departe spre Europa Centrala si de Vest. Bancul Tarom de dimineata este intre 7:20 si 8:50, adica bine cuplat la zborul asta.

Pe directie inversa, bancul Tarom incepe pe la 20:30 si se termina la 23:45 - zborul e cuplat, la fel, pentru a putea "absorbi" bine traficul venind din Europa de Vest spre Cairo.

Cu tarifare ieftina, zborul ar fi destul de atragator pe transfer, optiunile spre Egipt nu sunt foarte bune, si zborurile directe din AMS, LHR sau FRA nu sunt deloc ieftine, fiind restrictionate prin bilaterale.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

OTP este hub regional pentru Africa? Serios? Sau sunt egiptenii mai speciali ori mai săraci? Deci chiar nu as fi zis ca OTP este hub pentru egipteni. Chiar, stim cati pax din cei 13.8 fac transfer pe OTP?

frunzaverde

#593
Quote from: Ionut on February 01, 2019, 06:27:24 PM
OTP este hub regional pentru Africa? Serios? Sau sunt egiptenii mai speciali ori mai săraci?

Nu pentru Africa, ci pentru partea saraca din Orientul Mijlociu. Beirut, Amman, si inainte de razboi Alep si Damasc cam asa au functionat inca din anii '70-'80. Si acum Tarom incearca aceiasi chestie cu Baku, Erevan si Tbilisi.

Pietele astea au ceva potential din cauza ca sunt foarte "inchise" - transportul international de pasageri este reglementat prin acorduri bilaterale interguvernamentale stricte, care favorizeaza compania nationala. Efectul sunt frecvente putine si proaste, si preturi mari. Asa ca transferurile, chiar si la frecvente proaste si orar rau, au potential sa functioneze bine.

Cifre pentru transfer nu avem - pax de transfer nu sunt inregistrati direct in Eurostat -  nu au cum sa fie foarte multi, pentru ca "micro-hub-ul" practic a constat exclusiv din doua zboruri spre Orientul Mijlociu (Amman si Beirut) si Chisinau... Plus cate un pasager-doi de pe alte curse.

Nu te gandi ca e cine-stie-ce, totusi, vorbim de un 318 pe fiecare relatie de doua-trei ori pe saptamana. Dar exista trafic. Am vazut pax de pe ARN folosind ROT spre AMM de exemplu. Era semnificativ mai ieftin ca TK, alternativa standard, si orarul nu cu mult diferit.

P.S. Pe majoritatea aeroporturilor sloturile nu se cumpara. Inclusiv pe majoritatea aeroporturi slot-controlled, sloturile vor fi alocate gratuit, nu pe bani - doar pe aeroporturile foarte mari si limitate, unde cererea depaseste masiv oferta, se fac tranzactii cu sloturi (LHR, JFK...)
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Numire controversată la șefia Aeroportului Otopeni

Consiliul de Administrație ale Aeroporturi București, companie care include aeroporturile Otopeni - Henri Coandă și Băneasa -Aurel Vlaicu, îl va numi pe Gabriel Stoe, director general al companiei, în locul lui Traian Panait, actualul director interimar. Gabriel Stoe a mai dețiunut funcții de conducere în cadrul aeroportului, printre care și cea de director economic al acestuia în perioada 2006-2007. Numele lui este menționat într-un document al ANAF din acei ani. Alături de alți angajați al aeroportului ce dețineau funcții în management, Stoe a fost acuzat că, în calitate de director economic, ar fi aprobat plăți ilegale pentru contracte semnate cu firma UTI, deținută de Tiberiu Urdăreanu.

Gabriel Stoe a mai deținut și funcția de director interimar al Tarom, după destituirea lui Chrstian Heinzmann în 2016.

Digi24

Xenos

Măcar nu e o piți care doar s-a dat cu avionul în vacanță....în rest în acte ANAF cred că apar toți directorii....

rota

Operatorul aerian low-cost Wizz Air reia zborurile din Bucureşti către München şi intră în concurenţă cu TAROM, Lufthansa şi BlueAir

Compania aeriană low-cost Wizz Air va relua zborurile pe ruta Bucureşti-Memmingen/München West după mai mulţi ani de pauză, conform informaţiilor disponibile pe site-ul propriu.

Către München (aeroportul principal) zboară direct Lufthansa şi compania naţională TAROM, alături de altă companie locală, de această dată low-cost, este vorba de BlueAir. Wizz Air este singurul care zboară pe un aeroport secundar. Zborurile Wizz Air vor fi operate iniţial cu o frecvenţă de două ori pe săptămână (sâmbătă şi marţi), pentru ca în sezonul de vară să fie introdusă o cursă şi joia.

ZF

Ionut

Din 2 septembrie, Bucuresti-Budapesta cu LOT Polish Airlines

Membru Star Alliance, LOT va aloca un Embraer 195 (118 locuri) bazei din Budapesta si va incepe zborurile spre Bucuresti (OTP) pe 2 septembrie. Pasagerii vor avea la dispozitie 3 clase: Business, Premium Economy si Economy. Orarul de zbor:

Budapesta – Bucuresti 13:00 – 15:20 / zilnic, fara duminica
Bucuresti – Budapesta 16:05 – 16:30 / zilnic, fara duminica

Budapesta – Bucuresti 22:50 – 01:10+1 / zilnic, fara sambata
Bucuresti – Budapesta 06:00 – 06:25 / zilnic, fara duminica

Aeronews

frunzaverde

^
Intre timp, Lufthansa renunta la a face MUC-OTP cu avioane A319 inchiriate de la Adria. Nu, nu se reintoarce cu echipament propriu (pista tot praf este si conditiile de operare tot mizere sunt), ci inchiriaza (wet lease) A220-300 de la Air Baltic.

Operarea Air Baltic pe MUC - OTP incepe cu orarul de vara (ultima duminica din martie).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

Ceva noutati privind intentiile de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare in 2019 sau ramanem doar la stadiul de <strategii>?