News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

#555
Quote from: subway on December 23, 2018, 11:15:51 PM
Hochtief e un mare antreprenor de constructii. In 2013 s-a debarasat de AirPorts.

Studiul e facut in perioada 2008-2011 de catre Hochtief AirPort. Deci inainte ca divizia Hochtief AirPort sa fi fost vanduta catre PSP Investments. Ce dracu, a pus Ionut plansa din studiu care contine semnaturile antreprenorilor... La vremea cand a fost facut studiul, firma era al patrulea cel mai mare operator de aeroporturi cu sediul in Europa.

Azi, daca SF-ul ar fi actualizat de acelasi antreprenor, nu ar scrie Hochtief ci AviAlliance, numele curent al diviziei. Indiferent de nume, vorbim de un manager aeroportuar similar ca talie cu Fraport.

Deci nu, SF-ul nu a fost facut de o "firma de constructii", ci de una din firmele mari specializate in management aeroportuar. Care, intamplator, manageruia la vremea respectiva trei aeroporturi in regiune : Budapesta, Atena si Tirana.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

#556
Multumesc pentru confirmarea celor zise de mine, chiar si asa desi e cam cu jumatate de gura...
In rest, cand ai un studiu intocmit de o filiala integral dependenta de un mare trust de constructii e inevitabil si obligatoriu sa-ti pui ceva semne de intrebare.
;)
Tirana -> un mare hub aeroportuar
Budapesta-> participare minoritara, nu fac ei jocurile acolo
Atena -> tributul platit de Tsipras d-nei Merkel
Toate cele bune si la vara cald!
:)
P.S.
Revenind la oile noastre hai sa vedem cum se vor desfasura ostilitatile cu proprietarii celor 682 imobile ca ar fi vorba de <nume grele> pe lista aia lunga cat un pomelnic la biserica.
In alta ordine de idei, daca actuala strategie de dezvoltare a noului terminal e etapizata <modular> in pachete succesive de capacitate mica, de ce nu se urmeaza aceeasi strategie si in materie de expropieri???
...sau e mai presant sa construim urgent niste mall-uri fix intre cele doua piste??? Mie si nu numai mie chestia asta imi cam <pute>.
:(

lupu.irimie

Quote from: frunzaverde on December 23, 2018, 06:45:22 PM
Quote from: subway on December 21, 2018, 06:19:52 PMintocmit de un antreprenor in constructii si nu de experti in aeronautica

Studiul e facut de Hochtief AirPort, care e unul din cei mai mari manageri de aeroporturi si proiecte aeroportuare din lume.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Cam asta au baietii prin portofoliu :
Athens International Airport -21mil pax. Sa spuna "sar'mana tante Merkel", participa cu 40%
Budapest Airport - 13,1 mil pax, participa cu 55,5%
Düsseldorf Airport - 23 mil pax, participa cu 30%
Hamburg Airport - 18 mil pax, participa cu 49%
San Juan Airport - cam 8mil pax, participa cu 40% O:-) O:-) O:-)
Cu 58 de angajati, iti cam dai idee cine sunt si cam ce fac de fapt si de drept!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

subway

#558
Datele se refera la Hochtief AirPort sau la AviAlliance?
PSP, actualul proprietar e un fond de investitii canadian, cu asta se ocupa, cumpara si vinde...

frunzaverde

Quote from: subway on December 29, 2018, 07:39:18 PM
Datele se refera la Hochtief AirPort sau la AviAlliance?

Datele se refera exclusiv la HQ-ul AviAlliance. Fiecare aeroport care e sub management / coordonare / management al AviAlliance este intr-o companie proprie, cu angajatii proprii. Asta difera de practica altor companii. De exemplu la Fraport, angajatii directi ai aeroporturilor in care Fraport e parte (majoritara sau minoritara) sunt angajatii sucursalei Fraport.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

frunzaverde

#560
Quote from: lupu.irimie on December 29, 2018, 07:29:13 PM
Cam asta au baietii prin portofoliu :

Am ajuns in Absurdistan... Cat de penibili sa fim sa luam unul din cei mai mari manageri multi-nationali de aeroporturi din lume, si sa zicem de ei ca ar fi vreun sereleu? Alo, aici nu este Antena 3, unde adevarul poate fi invartit cum vrea vreun propagandist. Hochtief Airport / Avi Alliance era si este unul din operatorii multi-nationali top-tier, nu vreun SRL de mana a cincea... Vorbim de o firma care singura valoreaza peste un miliard de euro.

Hochtief Airport, la vremea cand a facut studiul de fezabilitate pentru OTP, opera un hub global (SYD), trei huburi continentale (ATH, HAM si DUS) si un numar de huburi regionale (printre care si BUD). Divizia de consultanta avea undeva la 15-25 de contracte anual. La momentul in care Hochtief a vandut compania catre fondul canadian de pensii, compania valora 1.4 miliarde de dolari, fiind al cincilea operator privat de aeroporturi din toata lumea. Divizia de consultanta a participat la extinderea multor aeroporturi, atat in proprietate cat si ca consultant extern. In momentul in care lucra la SF-ul pentru OTP, lucrau la extinderi care chiar au avut loc (BUD, HAM, DUS)...

Sa zici ca Hochtief Airport a fost vreo firmulita mica e ori dovada de incompetenta/ignoranta crasa ori propaganda pura.  La fel e sa zici ca a fost vreo divizie care facea mismasuri balcanice pentru ca depindea de firma mama pentru lucrari - in conditiile in care divizia era profitabila, fiind vanduta unui fond de pensii (care cauta exclusiv active sigure si profitabile) pentru peste un miliard de dolari cash (https://www.reuters.com/article/hochtief-airports/hochtief-sells-airport-unit-to-canadas-psp-investments-for-1-4-bln-idUSL6N0DO05720130507).

Si da, Hochtief/AviAlliance nu a avut niciodata foarte multe aeroporturi in management. Dar nici concurentii sai nu stau diferit.

Hai sa luam Fraport si si sa vedem ce are in management:

Frankfurt - 100%
Ljubljana - 100%
Fortaleza - 100%
Porto Allegre - 100%
Reteaua insulara greceasca (14 aeroporturi) - 73%
Lima - 70%
Burgas + Varna - 60%
Antalya - 51%
Skt. Petersburg Pulkovo - 25%
Xi'an - 24%
Delhi - 10%
Plus inca niste spatii comerciale in terminale aeroportuare in SUA (in care opereaza exclusiv o parte din spatiile de retail si nimic mai mult).

Si hai sa luam si AENA, care e cea mai mare retea aeroportuara globala ca numar de pax, si sa vedem ce are in management in afara retelei-monopol din Spania:
Luton - 51%
Cartagena de Indias - 33%
Cali - 50%
Un pachet de aproximativ 17% din Grupo Aeroportuario del Pacífico, participarea e exclusiv financiara.

BAA, care la un moment-dat era cel mai mare operator ca pax, avea 12 aeroporturi in activ.

Sa luam si Vinci, care este cel mai mare operator ca numar de aeroporturi (44 in momentul asta), sa vedem ce are in operare: un hub global (KIX), trei hub-uri continentale (LYS, LIS si SCL), doua aeroporturi specializate mari, si restul aeroporturi mici, mare parte cumparate bulk ca parte a privatizarilor retelei nationale aeroportuare. La multe din astea 44 au participatii minoritare si/sau contracte de management fara participatie. Vinci este insa o aparitie relativ recenta, fiind, atunci cand s-a facut SF-ul pentru OTP, un operator mult, mult mai mic ca Hochtief Airport.

Dar hei, Romania pare a fi locul unde e cel mai usor sa facem neagra din alba si invers.

P.S. Eu inteleg, ar fi fost excelent pentru destui sa se faca studiul de fezabilitate de IPTANA cu avionul de calcul 747 (Cluj) sau 767 (Brasov) (avioane care au o sansa de 0% sa ajunga vreodata pe respectivele aeroporturi, fiind optiuni nerezonabile pentru dimensionare aeroportuara). Sau de vreo alta firma romaneasca cu experienta zero in aeroporturi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

#561
Cu Sydney e un pic altfel...mie personal mi se pare relevanta doar Budapesta. M-ar interesa parerea ta in aceasta directie...
Combinatia cu un consortiu de constructii nu e unicat, vezi Vinci.
Obiectivul principal si pentru Airport era si este <privatizari> si era si este dublat de filiala financiara <Capital>, miliardul e pentru ambele si a fost obtinut cu greu.
Proprietarul actual al Hochtief e spaniol.
Rugamintea e sa incercam sa prezentam lucrurile asa cum sunt, fara a incerca sa le pictam in roz ori alte culori.
P.S.
Crezi ca se va intampla ceva semnificativ la OTP in 2019?
In alta ordine de idei stii cumva cum s-au <improprietarit> diversi pe terenurile dintre piste?
Pe de alta parte datele acelea daca nu ma insel sunt luate din raportul pe 2017 al AviAlliance nu de la A3. Nu era mai simplu sa-i spui asta in loc sa-l iei la perdaf?

subway

#562
Ca sa va faceti o idee asupra ordinului de marime in afacerile aeroportuare o stire proaspata:
Vinci intentioneaza sa achizitioneze 50% din Gatwick pentru 3,2 miliarde euro
1/2 din 45 mil pax
Cam la cat s-ar ridica afacerea OTP?
Bineinteles, dupa ce amaratul de impozitat roman achita toate acele exproprieri...
Si pe unde se situeaza expertul nostru (pardon, al lor) in privatizari de frunze-n vant de 1 meleard cu toate asseturile lui?
Chiar crede cineva ca noi suntem doar o gramada de prosti?
Daca da, Sarbatori Fericite!

pasadia

@subway: strict la modul teoretic imi inchipui ca te poti exprima mai coerent e atat. Si pun pe seama revelionului lipsa de coerenta. Am recitit mesajul tau si dupa 2 zile, si tot n-am inteles nimic.

Comparam valoarea a 2 aeroporturi? Nu inteleg de ce o facem, dar fie... Probabil ca urmand valorile prezentate de tine OTP face 1 sau 1,5 miliarde (sunt totusi mai putini calatori si majoritatea lor lasa, cred, mai putin bani decat aia de la Londra - e adevarat insa ca nu stiu cati dintre cei din Gatwick sunt de low-cost). Dar ma rog, sa zicem ca dau in bobi si stabilesc ca 1 miliard de euro ar fi valoarea de piata a OTP.

Ce legatura faci tu intre asta si expropierile viitoare? Ar fi prea mult (sau prea putin) daca expropierile ar urma sa coste 50 de milioane de euro? Ar trebui ca acestea sa reprezinte un anumit procent din valoarea curenta a OTP? Si care ar fi acesta?

Si apoi: a zis cineva ca vrea statul roman sa vanda actiuni din AIHC? Daca nu, de ce pomenim de privatizare? Si daca da, ce ar fi rau in asta? Care e legatura mai exact cu subiectul extinderii necesare a OTP?
Iar la urma: care e solutia ta? Am inteles, M6 pana la OTP. Banuiesc ca terminalul actual sa ramana for ever and ever singurul terminal de la OTP, nu? Sau mai exact: de ce fiecare mesaj de-al tau imi da impresia ca nu esti in stare sa comunici corect nici macar daca iti e sete sau foame?

AFC

"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

subway

#565
A fost o comparatie cu valoarea Hochtief Airport care era prezentata ca impresionanta, cand in realitate era direct proportionala cu cota parte din asseturile detinute la aeroporturile aflate in exploatare, obtinute in mare masura din achizitiile lor provenite din privatizari.
De aceea am si zis ca relevant ar fi sa comparam cu Budapesta.
Gatwick are 45mil pax. Estimarea ta mi se pare relativ corecta in ceea ce priveste OTP...dar e superficiala rau de tot...e doar un punct de plecare bazat pe regula de trei simpla, usor <masluita> ;)
Din ce stim, dezvoltarea T2 la OTP este propusa in pachete modulare de cate 5mil pax etapizat.
S-a sustinut aici ca T1 dispare ceea ce nu cred ca se va intampla intr-un viitor cat de cat previzibil.
De aici vine si pozitia mea pentru o abordare mai realista.

frunzaverde

#566
Quote from: subway on December 31, 2018, 04:54:04 PM
Cam la cat s-ar ridica afacerea OTP? privatizari de frunze-n vant de 1 meleard cu toate asseturile lui?

Ma faci sa rad... Poate 1 miliard de lei sa primeasca CNAB in urma unei privatizari, ca de 1 miliard de euro nici nu se pune problema... CNAB are venituri de in jur de 1 miliard de lei pe an, si un profit brut de aproximativ 300-400 milioane de lei. Pare o afacere buna, pana cand te uiti la ce nevoi infrastructurale exista chiar si pentru a mentine traficul la nivelul curent... Vorbim de un aeroport in care nu s-a mai bagat un sfant in investitii din 2012, desi traficul aproape s-a dublat.

1. Pistele sunt intr-o stare la care exploatarea in siguranta este la limita de jos, fiind nevoie de un RK complet la ambele piste. Care RK, dat fiind ca pistele nu au practic nici un fel de fundatie (subgrad D) inseamna reconstructie totala. Deci 100-200 milioane de euro din start investitii necesare. Vorbim inclusiv de balizaj, care e praf...

2. Suprafetele de miscare sunt si ele, pe de-o parte insuficiente, pe de alta parte praf si pulbere. Vorbim de gropi si sleauri la imbinarile de placi, vorbim de desprinderi de bucati din placile de beton cu risc asociat de FOD, vorbim de portanta extrem de proasta. Alte 50-100 milioane de euro pentru refactia astora plus constructia unor platforme si TWY-uri noi.

3. Terminalul, apt pentru 6 milioane de pasageri, a fost supra-exploatat pentru 10-14 milioane de pax, fiind astazi decrepit. Mai mult, terminalul include cladiri din anii '60, complet improprii activitatii aviatice de azi. Fluxurile cedeaza la incheieturi, personalul recunoaste cu nonsalanta daca e intrebat ca nu au cum sa evacueze terminalul in caz de pericol, se sta si cate 2 ore la cozi...

Mai mult, din cauza aglomeratiei, intretinerea este deficitara. Sistemul de preluare bagaje se blocheaza 4-5 ore pe zi din lipsa de capacitate, fiind complet uzat. Sistemul de livrare bagaje este si el pulbere, caruselurile de bagaje fiind folosite la aproape 400% din capacitatea constructive; practic toata instalatia de livrare bagaje, veche din 1999, va trebui schimbata in intregime... Pana si sistemele de andocare avioane de la fingerul vechi sunt defecte si nu se mai gasesc piese pentru reparare, sunt prea vechi...

Cost si pentru asta? Inca 200-400 milioane de euro, pe putin.

Pe urma mai e nevoie de alte investitii - inclusiv masinile de deszapezire sunt insuficiente. A fost superb sa aterizez pe 17 decembrie pe OTP si sa aiba nevoie A319-le Adria (ca Lufthansa a subinchiriat un avion Adria special pentru MUC - OTP pentru ca nu mai vrea sa-si supuna pilotii la chinul OTP) de 2500 metri ca sa franeze prin mormanul de zapada numit pista 08R cu thrust reversere... Asta in conditiile in care ningea linistit, si DN1 era "la negru", deszapezit complet

Ce nebun sa dea 1 miliard de euro pentru un aeroport in care va trebui sa bage profitul pe 2-3 ani doar ca sa-l tina operational, asa, dintr-un foc, si profitul pe un deceniu ca sa-l aduca la un stadiu la care sa poata incepe un program de dezvoltare?

Compari cu Budapesta? Pai acolo aeroportul a fost livrat cu trei terminale capabile de 15 milioane de pax (chiar si astazi unul din cele trei terminale sta inchis din lipsa de trafic), cu piste pe care nu risti sa mori la fiecare decolare si aterizare (vorbesc serios, vedeti pozitiile trecute API), cu parcari care nu arata a drum judetean in anii '90...

Quote from: subway on December 31, 2018, 04:54:04 PM
Vinci intentioneaza sa achizitioneze 50% din Gatwick pentru 3,2 miliarde euro

Da, al 8-lea cel mai mare aeroport din Europa, si cea mai mare tranzactie cu un aeroport facuta vreodata in Europa... Asta dupa o campanie uriasa de investitii - planul de investitii 2010-2016 a implicat 1.7 miliarde de euro. Planul 2017-2022 implica 1.25 miliarde de euro, din care s-au cheltuit deja 400 milioane de euro. O treime din LGW este practic nou-construit din 2010 pana acum, asigurand capacitate pentru inca 10 milioane de pax...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

#567
Asa da, acum te recunosc :)
O discutie serioasa si argumentata bazata pe cifre, la care te-am invitat si-ti multumesc ca ai raspuns invitatieii!
P.S.
Acel asa-zis profit, daca-l luam la bani marunti cel mai probabil vom constata ca provine din lipsa de mentenanta si de investitii ceea ce evident ca reduce mult din valoarea <afacerii> OTP, daca nu cumva o duce chiar pe minus!
In ceea ce ma priveste, la orice proiect incerc sa gasesc raspuns la cele trei intrebari fundamentale:
De ce, cum si pentru ce.
O:-)
In ce priveste LGW are o mica mare problema, are o singura pista iar constructia unei a doua intampina opozitii serioase, ceea ce pune probleme serioase privind perspectivele de crestere a volumului de calatori. Macar din acest punct de vedere noi scapam de o asemenea grija...

subway

Referitor la expropieri:
UATurile ilfovene, de buna credinta si dornice de dezvoltarea si emanciparea zonei au <rezervat> anumite culoare de viitoare expropieri refuzand de cativa ani buni de zile emiterea de autorizatii de construire in zona, bazati mai mult pe vorbe decat pe documente oficiale, situatie intenabila legal in fata unor elanuri imobiliare avocatite corespunzator...
Daca pun eu sau altcineva lista anexa la HG, se gaseste cineva dispus sa o transpuna pe o harta cadastrala ca sa ne mai luminam cat de cat?

Ionut

O nouta ruta Wizz Air: Bucuresti – Santander, Spania



Ruta va fi deschisa pe 23 aprilie si va fi operata de doua ori pe saptamana, in fiecare marti si sambata. Biletele pleaca de la 99 lei / segment si pot fi rezervate deja. Santander devine a 9-a destinatie din Spania spre care Wizz Air zboara din Bucuresti, pe langa Barcelona, Alicante, Madrid, Castellón, Málaga, Valencia, Tenerife si Zaragoza. Santander este a 45-a destinatie Wizz Air cu plecare din Bucuresti si a 145-a in reteaua operatorului low-cost. In primele 10 luni din 2018, peste 8,3 milioane de pasageri au calatorit cu Wizz Air din si catre Bucuresti, o crestere de 14,1% fata de primele 10 luni din 2017.

W6 3193 București – Santander 19:30 – 22:20 / marti, sambata
W6 3194 Santander – Bucuresti 22:55 – 03:35+1 / marti, sambata


Aeronews