News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dragos76

La ce fază Ryanair cu combustibil te referi? E normal că au realimentat la Sofia, asta nu înseamnă că au ajuns cu rezervorul gol acolo.

Sorinus

Avand in vedere ca la 15-20 minute dupa ce trebuiau sa aterizeze, au aterizat cel putin doua avioane inseamna ca trebuiau sa stea in hold 15 minute, ori ei s-au dus direct la Sofia, nu s-au invartit in jurul Bucurestiului. Plus ca nu a fost niciun zbor redirectat aseara.

Am dedus ca poate nu mai aveau suficient combustibil sa se invarta. Au fost multe intarzieri dar doar un redirect.

tom_sawyer

Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind declanșarea procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al obiectivului de investiții de interes național și utilitate publică "Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti"

Data publicării: 20.12.2018
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 31.12.2018

http://mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2242-hg20122018dta

subway

#543
O galusca expirata...daca nu e aprobat prin HG anul acesta (si nu au cum), raportul de evaluare va trebui refacut la nivelul anului 2019...inca o realizare mareata, inca o bifa la munca in zadar...ce sa mai comentam, ca vin in 2019 cu un SF din 2010, intocmit de un antreprenor in constructii si nu de experti in aeronautica si pus la clocit pana ajuns sa puta si sa exaspereze pe toata lumea???
:(
P.S.
Asta ar fi tipul perfect de proiect comercial pentru planul Junkers de finantare europeana dar ti-ai gasit...

Ionut

^ 77 milioane euro exproprieri

Suma de 358.887 mii lei, adică 76.968 mii Euro, la cursul BNR din data evaluării (1 Eur= 4,6628 lei), aferentă despăgubirii proprietarilor celor 682 imobile cuprinse în coridorul de expropriere prevăzut în anexa nr. 2 la proiectul de Hotărâre a Guvernului, rezultă din raportul de evaluare întocmit în luna octombrie 2018 [...]


Xenos

În zonă prețurile sunt foarte mari...se justifică suma, oricum se vor judeca pentru mai mult.

subway

Pe mine nu suma ci suprafata m-a pus pe ganduri...

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adi

580ha, pentru un terminal nou cu toate cladirile aferente, daca or face si pista noua , atinci suprafata nu mi se pare mare

De exemplu, suprafata actuala a aeroportului Otopeni este de 605ha

subway

Din ce se stie nu ar fi vorba de nicio pista noua.

Ionut

Pista noua? Nici vorba. Doua piste sunt suficiente pentru ce inseamna Bucuresti/Romania/OTP. Este T2, noul terminal, 5x5 milioane pax, modular. Adica asta:


frunzaverde

#552
Quote from: subway on December 21, 2018, 06:19:52 PMintocmit de un antreprenor in constructii si nu de experti in aeronautica

Studiul e facut de Hochtief AirPort, care e unul din cei mai mari manageri de aeroporturi si proiecte aeroportuare din lume. Impreuna cu Roland Berger. Prognoza de trafic facuta de respectivii a fost incredibil de corecta - pentru 2018 prognozau in 2008, cand au facut modelarea, un nivel de 14 milioane de pax, o cifra incredibil de apropiata de realitate.

Quote from: subway on December 21, 2018, 06:19:52 PM
si pus la clocit pana ajuns sa puta si sa exaspereze pe toata lumea???

Confunzi. Bucatile din SF-ul pentru AIHCB disponibile public sunt printre cele mai profesioniste documente de design facute in Romania. Ma pot gandi la niste studii care put si exaspereaza pe toata lumea, dar nu sunt pentru transport aerian, ci pentru alte moduri de transport. SF-ul Hochtief testeaza multiple alternative de extindere, si ajunge la concluzia ca nu se poate face nimic fara un terminal nou in partea de est a complexului, in special daca se face etapa finala din programul original, care nu lasa loc vreunei extinderi a infrastructurii aeriene. Concluzia este corecta.

Infrastructura curenta este, in momentul de fata, complet depasita pentru orice uz decent. Numarul de pasageri procesati este dublu si mai bine fata de capacitatea de procesare nominala a aeroportului (aproape 14 milioane fata de 6). Este peste numarul maxim de pasageri la care fluxul inca curge normal (10 milioane). Este inclusiv peste crush, dincolo de limita la care evacuarea de urgenta nu se mai poate face in conditii normale (care e undeva la 11.5-12 milioane). Este efectiv o bataie de joc.

Infrastructura este aproape de colaps - sistemul de sortare bagaje la predare nu face fata 8 ore pe zi. Sistemul de primire bagaje este un dezastru, cu timpi de asteptare de 50 minute - 1 ora. Au ajuns sa fie intarzieri constante din lipsa de capacitate de procesare. Noaptea nu se mai pot asigura pozitii de parcare pentru aeronave. Dimineata, cozile la check-in se intind pana in afara aeroportului, iar cele la securitate se amesteca cu cele de check-in.

Lufthansa a incetat sa-si trimita propriile avioane pe Muenchen - Bucuresti, in loc, a inchiriat un A319 de la Adria pe care l-a dedicat rutei (tot ce face e OTP-MUC si retur), operand exclusiv cu numar LH. Pentru cursa Frankfurt - Bucuresti, unde au nevoie de multiple tipuri de echipament (de la 319 la 321) inca cauta o solutie pentru a-si elimina metalul propriu - pur si simplu atat pentru companie cat si pentru piloti conditiile de operare sunt inacceptabile. Intarzieri masive pentru ca pasagerii nu pot fi procesati in timp util, pozitii de parcare lipsa, suprafete de rulare inacceptabile, piste rupte etc. etc.

Si te-as sfatui sa incetezi cu incercarile ieftine de manipulare - nu suntem neofitii de pe alte forumuri; aici nu merge cu povestioare amuzante din anii '80 si cu franturi de informatii date printre "vorbe de duh". Si ti s-a mai spus chestia asta. Toata lumea pe forum stie cine esti, stie ca singurul tau interes este ca aeroportul sa nu se dezvolte in vreun fel, pentru ca ti-ar periclita proiectul de metrou in care ai investit o gramada de resurse. Pentru tine, interesul tau si situatia optima e sa ne chinuim in jegul ala de terminal inca cativa zeci de ani... Recunoaste-ti conflictele de interese, fii onest, explica-ti pozitia, si vei castiga o gramada de respect.

Quote from: subway on December 21, 2018, 06:19:52 PM
Asta ar fi tipul perfect de proiect comercial pentru planul Junkers de finantare europeana dar ti-ai gasit...

Nu chiar; metoda de scoring ar fi facut constructia T2 foarte dificil de incadrat pe vechiul plan Junker - aeroportul nu este nici hub european, nici aeroport mic, cu 1-5 mpax.

Si asta s-a combinat cu diverse incercari de a pune bete in roate proiectului de extindere, de exemplu absurditatea cu "extindere in nord" (unde oricine a citit macar o carte de operare si-ar fi dat seama ca taiai cu 25% capacitatea de operare pentru traversarea pistei 2), si cu numiri manageriale aberante (gen studentul M., care n-a facut nimic...).

Quote from: Ionut on December 23, 2018, 09:08:23 AM
Pista noua? Nici vorba.

Nu este vorba de pista noua, dar este vorba de cai noi de rulare si platforme la pista 1 (8R-26L), cai noi de rulare si platforme noi la pista 2, inclusiv un apron dedicat cargo care sa inlocuiasca zona curenta cargo, ILS nou pe ambele directii 26 cu zona noua de siguranta aferenta.

Plus doua dezvoltari landside masive, care sa reduca din costurile dezvoltarii pe termen lung. Vedeti harta - nu arata nici nerezonabil, nici lipsit de sens dezvoltarea.

Singura solutie alternativa de dezvoltare posibila era alternativa 1, doar ca trenul a plecat din gara cand s-a facut cladirea noua plecari si "vioara", care practic fac imposibila orice alta extindere chiar si minuscula.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

FRS

Avem constructor desemnat pentru lucrari, sau urmeaza?

subway

#554
Hochtief e un mare antreprenor de constructii. In 2013 s-a debarasat de AirPorts.
Daca-mi spuneai ca studiul e facut de Fraport te credeam...