Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Din aprilie 2019, flydubai va zbura zilnic cu Boeing 737 MAX 9 la Bucuresti



Pana la sfarsitul anului, flydubai va receptiona 3 Boeing-uri 737 MAX 9 din cele comandate, iar Bucurestiul se numara printre primele destinatii. Conform Routes Online, flydubai va zbura cu 737 MAX 9 la OTP pe unul dintre cele doua zboruri zilnice intre 16 aprilie – 30 mai 2019. Avioanele vor oferi 16 locuri lie-flat la Business Class si 156 in Economy.

FZ1795 DXB 1300 – 1720 OTP 7M9 / zilnic
FZ1797 DXB 2155 – 0215+1 OTP 7M8 / zilnic

FZ1798 OTP 0415 – 1000 DXB 7M8 / zilnic
FZ1796 OTP 1835 – 0020+1 DXB 7M9 / zilnic

Aeronews.ro


ciprebbe

"Bucurestiul ar putea fi escala pentru un zbor Emirates spre Statele Unite"

Nu vad un A380 sa faca escala la OTP in urmatorii ani.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

frunzaverde

Quote from: ciprebbe on September 11, 2018, 01:38:00 PM
Nu vad un A380 sa faca escala la OTP in urmatorii ani.

Nici nu are pe ce... Pistele sunt praf, terminalul nu e compatibil, procedurile nu sunt compatibile, platforma e vai mama ei...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Te intrebi ce se intampla in cazul unui divert din motive medicale sau alta urgenta... Probabil aterizeaza la SOF.

frunzaverde

Quote from: etravel on September 11, 2018, 01:57:39 PM
Te intrebi ce se intampla in cazul unui divert din motive medicale sau alta urgenta... Probabil aterizeaza la SOF.

In caz de urgenta medicala sau de alta natura, se poate ateriza si la Sofia si la Bucuresti. Pistele sunt suficient de lungi, si loc se gaseste, ad-hoc. Pana la urma, Lufthansa a adus un 380 (gol) la Sofia cu scop publicitar (au ditamai baza de mentenanta acolo). Dar una e urgenta, si alta e operarea regulata

Apropo, in caz de urgenta medicala, ma intreb daca nu-i mai sigur la Istanbul sau la Budapesta... Decat spital romanesc sau bulgaresc...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Una mica de azi de pe OTP. Dati-i un share daca va pasa!




API pe Facebook





Așa arăta acum 30 de minute terminalul plecări al Aeroportului Internațional Henri Coandă București. Înghesuială de nedescris. Cozi interminabile și un sentiment de autogară ticsită și depășită de situație. Ceea ce vedeți nu mai este excepția, ci regula, inclusiv în afara orelor de vârf!

Aeroportul, proiectat pentru 6-7 milioane de pasageri, se chinuie să ducă 14-15 milioane în 2018, traficul crescând constant cu 15-20% în fiecare an.

Degeaba cerem de ani de zile construirea unui nou terminal, T2. Autoritățile și responsabilii din CNAB nu fac nimic concret. Abia s-au adoptat indicatorii tehnico-economici. Nimic despre pregatirea licitației, alocări bugetare sau lucrări în teren.

În acest timp, aeroportul pierde oportunități și bani, marile companii aeriene ocolind Capitala! Iar pasagerii pierd timp și nervi, fiind nevoiți să vină cu 3 ore înainte de zbor.

#OTP #CaSardinele #AutogarăNuAerogară

GrmmrNzi

#517
^
poate ar trebui criticat și modul haotic și lipsit de coordonare în care se investește în diversele moduri de transport. Se știe că T2 va veni, și în principiu se știe unde și cum (mai rămâne de văzut când).

Se vrea neapărat metrou la aeroport (T1)? Bun, dar atunci într-un mod care să permită prelungirea către T2.

Se vrea neapărat tren la aeroport? Să lase naibii Euro 20-20 în pace și să se facă cum trebuie, decât o cârpeală inutilă. "Cum trebuie" însemnând cu oprire (subterană) la T2 și ideal direct pe o magistrală (super-ideal: și pe o ramificație a B-BV). Câți din Brașov/Ploiești/Buzău vor lua trenul spre aeroport dacă trebuie să intre mai întâi în GdN cu 5 km/h pe macazurile ălea și apoi să mai facă o oră pe un fir simplu diesel de 70 km/h (cu frecvențele de rigoare și potențialele de întârzieri), cică "modernizat" în caietul de sarcini al CFR?

Se decide că o soluție "bus only" precum în alte orașe e fezabilă pentru T2? Atunci să rămână așa și la terminalul actual - cu banii economisiți din legarea T1-ului se pot face alte chestii urgente și cu impact mai mare. De exemplu la CFR: macazuri la Gara de Nord, sau o diagonală denivelată, sau refacerea podului de la Bucureștii Noi.

Goldmund

Quote from: Ionut on September 14, 2018, 03:40:37 PM
Una mica de azi de pe OTP. Dati-i un share daca va pasa!
..................

Exact asa arata zona de plecari si pe 12.09.2018, am stat la o coada similara, exact acolo...Batatie de joc!

Cum se asteapta pe STR la "plecari"(un aeroport cu un flux de calatori asemanator cu OTP) este incomparabil. Locuri de parcare pe STR sunt de "n" ori mai multe decat pe OTP, tren suburban(doua linii) au de mult(care leaga aeroportul din Stuttgart de centrul orasului), acum vine din 2021 si metroul usor U6 din Stuttgart si doar dupa un an, vine si DB-AG cu ICE-urile sub aeroport...totul se afla in constructie. Din anii '80 mergeam la aeroport cu S-Bahn-ul(pe o terasa exista acolo un muzeu al aeroportului, un local si o terasa directa spre zborurile de pe STR)
Sper ca si OTP sa recupereze toate aceste decalaje in anii 2020-2030(si nu "20 20")

elphax

Pentru o notă mai pozitivă,  am călătorit zilele trecute cu escala pe OTP cu o persoana cu un picior în ghips. Am fost "serviți"  foarte frumos de  personalul de pe aeroport,  întâi cei de la PMR care au venit sa ne ia de la avion cu ambuliftul  -  o dubita cu platforma care se ridică pana la ușa avionului. Apoi ne-au dus cu căruciorul prin tot aeroportul,  aveam 45 de minute pana la celalalt zbor pt ca primul întârziase,   am făcut tot în 30 de minute pentru ca și cei de la controlul de securitate au fost foarte OK.  Mulțumesc PMR

Ionut


tom_sawyer

#521
trafic pasageri OTP 



Powered by API/PUM imgur uploader


TOP 10 COMPANII AERIENE care au operat pe AEROPORTUL INTERNATIONAL HENRI COANDA BUCURESTI in Semestrul I 2018, in functie de numarul de pasageri:

1. WIZZ AIR
2. TAROM
3. BLUE AIR
4. RYANAIR
5. LUFTHANSA
6. TURKISH AIRLINES
7. AUSTRIAN AIRLINES
8. KLM
9. AIR FRANCE
10.BRITISH AIRWAYS

TOP 10 DESTINATII ale companiilor aeriene care au operat pe AEROPORTUL INTERNATIONAL HENRI COANDA BUCURESTI in Semestrul I 2018, in functie de numarul de pasageri:

1. LONDRA
2. ROMA
3. TEL-AVIV
4. PARIS
5. MILANO
6. ISTANBUL
7. CLUJ-NAPOCA
8. AMSTERDAM
9. BRUXELLES
10. MADRID

http://www.bucharestairports.ro/cnab/ro/informatii/statistica-trafic-aerian

ghrt

Quote from: Goldmund on September 15, 2018, 09:19:12 PM
Cum se asteapta pe STR la "plecari"(un aeroport cu un flux de calatori asemanator cu OTP) este incomparabil.

Impresia este într-adevăr de "aerisit" dar... Folosesc mult mai bine spaţiul, care oricum e mai mare. Controlul corporal este organizat foarte dens şi am impresia că au mai multe scannere decât pe OTP. Controlul documentelor se face la porţile de îmbarcare şi am avut uneori ocazia să aştept la coadă 5-10 min după ora de închidere a porţii de îmbarcare - bine că BlueAir ne-a aşteptat. 2 poliţişti verificau actele la 2-3 zboruri, RO+TR.
Şi pe STR dacă ai bagaj de cală durează check-in-ul, apoi e coadă la scannere, apoi prinzi coadă la documente.
Cont (aproape) inactiv.

Ionut

Aeroporturile din Capitală ar putea avea un nou management. Anunțul făcut de Lucian Şova

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti(CNAB) ar putea avea până la sfârşitul anului un nou director general şi un nou Consiliu de Administraţie "mai apte decât cele de astăzi", după ce au fost demarate procedurile de selecţie conform prevederilor OUG 109 privind guvernanţa corporativă, a anunţat, marţi, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, în cadrul audierilor care au avut loc în comisia de specialitate din Camera Deputaţilor.

"Sunt deschise proceduri de selecţie conform prevederilor OUG 109. Sunt sigur că vom avea consultanţă de bună calitate care va identifica un manager, cât şi un Consiliu de Administraţie, mai apt decât managerul de astăzi în a conduce, practic, cea mai profitabilă companie care este în portofoliul Ministerului Transporturilor şi care din perspectivă managerială mai are multe de făcut. Adaug la acest aspect faptul că, dincolo de marile proiecte şi paşii care au fost înregistraţi apropo de HG de aprobare a indicatorilor tehnico-economici privind noul terminal de dezvoltare strategică a aeroportului, nu au fost în stare să managerieze şi să găsească soluţii de management al fluxurilor de acces în parcare, iar starea de curăţenie este încă mult sub aşteptări. De asemenea, modul în care se procesează bagajele este absolut lamentabil şi, pentru a găsi soluţii de avarie, vă informez că un consilier personal pe care îl am pe Cabinet - o zi da şi una nu - este în aeroport şi monitorizează aceste aspecte. Procedura de selecţie pe 109 nu va dura mai mult de sfârşitul acestui an. Îmi exprim speranţa că vom identifica un manager care să ştie să pună în valoare resursa financiară şi oportunitatea de piaţă pe care Aeroportul Henri Coandă o are", a explicat ministrul, citat de Agerpres. 

Capital

rota

Directorul general al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), Dan Baciu, si-a înaintat demisia la Consiliul de administrație al companiei, fără a prezenta motivele acestei decizii, au declarat, pentru News.ro, surse din cadrul Ministerului Transporturilor, acționarul majoritar al companiei.

CNAB a realizat în primul semestru al anului o cifră de afaceri de 425,31 milioane lei, cu 10% mai mare față de aceeași perioadă a anului 2017.
Profit