Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

nirolf

Directorul TAROM: Gropile din pista Aeroportului Otopeni taie roțile avioanelor; le schimbăm într-un mod halucinant

Quote"Nu interferează cu siguranţa pasagerilor (...). Important este să ne ridicăm la un nivel european. Dacă tot vrem să fim în Europa, să fim europeni! Nu îmi permit să spun că la Otopeni este cea mai proastă pistă, însă este una dintre pistele care trebuie să fie refăcute. Dar este o temă pe care cred că domnul director de acolo o poate rezolva cel mai rapid", a subliniat Werner Wollf.

Potrivit acestuia, în loc ca roţile să fie înlocuite la câteva luni, în urma uzurii, acestea sunt schimbate de 3-5 ori pe săptămână.

https://www.agerpres.ro/economic-intern/2018/03/25/directorul-tarom-gropile-din-pista-aeroportului-otopeni-taie-rotile-avioanelor-le-schimbam-intr-un-mod-halucinant--79846


__dir

Pai si cu ce ne ajuta pe noi? Se stie de mult timp de pistele de pe OTP, te zdruncina bine. Nu sunt toti sub acelasi manager: statul?

tom_sawyer

VIDEO Valentin Iordache, purtător de cuvânt Compania Națională Aeroporturi București, la Profit LIVE: 14 milioane de pasageri prin Aeroportul Henri Coandă

Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportului internațional Henri Coandă prevede investiții de circa 800 de milioane de euro, iar în 2022 ar trebui să vedem primele infrastructuri deja ridicate, susține Valentin Iordache, purtător de cuvant la Compania Națională Aeroporturi București.

Video de 25' :
https://www.profit.ro/live/video-valentin-iordache-purtator-de-cuvant-compania-nationala-aeroporturi-bucuresti-la-profit-live-14-milioane-de-pasageri-prin-aeroportul-henri-coanda-18000461

Ionut

INSIDER / Zboruri din Orientul Mijlociu spre Statele Unite cu escala la Bucuresti

In urma cu o saptamana, un business jet Qatar Executive a aterizat la Bucuresti, pe Aeroportul International Otopeni, la bord aflandu-se "o delegatie importanta" din Orientul Mijlociu. Pe surse, am aflat motivul vizitei oficialilor din zona Golfului.

Este binecunoscut faptul ca romanii isi doresc un zbor direct catre Statele Unite. TAROM a operat, in trecut, asemenea curse, insa a renuntat la ele din motive pe care nu le vom discuta aici. Si Delta Air Lines a legat New York-ul de Bucuresti cu Boeing 767, insa doar sezonier. In timp ce vecinii nostri au sau vor avea in curand zboruri directe catre SUA (Belgrad – New York cu Air Serbia A330, Budapesta – New York si Chicago cu LOT Polish Airlines 787-8 Dreamliner, Kiev – New York cu Ukraine International Airlines) iar Emirates opereaza zboruri pe ruta Dubai-Milano-New York si Dubai-Atena-Newark, Romania sta pe bara de ceva vreme si priveste cu jind dincolo de granite. Ei, bine, acest lucru este pe cale sa se schimbe!

Din informatiile noastre, delegatia de inalti oficiali din Orientul Mijlociu a venit la Bucuresti pentru a finaliza discutiile legate de inceperea zborurilor catre SUA cu escala pe aeroportul OTP. Se pare ca printre temele abordate s-a aflat si preluarea a 49% dintre actiunile Aeroportul International Henri Coanda (OTP) si modernizarea acestuia: repararea pistelor, extindera terminalelor, noi pozitii de parcare. S-a discutat, spun surse apropiate negocierilor, si despre redeschiderea aeroportului Baneasa (BBU) pentru zboruri operate de companii de linie dupa un upgrade serios adus aerogarii.

Intr-o perioada in care operatorii importanti din zona Golfului isi continua nestingheriti extinderea – Qatar Airways a anuntat 16 destinatii noi pentru 2018/2019 si nici Emirates nu sta degeaba, vezi rutele Dubai-Barcelona-Mexico City sau Dubai-Sao Paulo-Santiago de Chile – era doar o chestiune de timp pana cand si Bucurestiul va intra in hora zborurilor spre SUA operate cu escala in Europa. Pe masura ce avem noi detalii legate de acest subiect, le vom publica aici si pe www.facebook.com/aeronews.ro. Stay tuned!

Aeronews.ro

Ionut

#334
Atat timp cat "managementul" "profesionist" din CNAB sta cu mana in fund si nu e in stare sa faca T2 si sa reabiliteze din temelii pistele, eu zic ca un management profesionist (fara ghilimele), atat timp cat statul ramane cu 51%, este o solutie OK. Si la TAROM as vrea la fel, daca ma intrebati pe mine. Am vandut Dacia si BCR si nu stam rau deloc. De ce nu se poate sa avem o poveste de succes si la OTP?

As vrea sa aud comentariile voastre, mai ales daca stiti aviatie. Am putea iesi oficial cu o pozitie.

CERT ESTE CA NU SE MAI POATE ASA, FARA T2 SI CU PISTELE ALEA RUPTE!!!

PS: stirea de mai sus sper sa nu fie pacaleala de 1 aprilie...

Neufunk

Eu cred ca acesta este un model perfect pentru situatia in care ne aflam noi. Statul sa mentina majoritatea in timp ce o companie cu experienta sa detina restul de actiuni.

Totusi, m-ar fi bucurat mai mult ca aceste curse sa fie operate de Tarom, nu de Qatar.

rizzuh

Tarom de unde sa ia pasagerii? Nu are feedere, nu are avioane long-haul, nu are parteneriat cu Qatar/Emirates/alte linii din Orient. Mai ales ca pana se decide Tarom sa faca asta si obtina aprobarea de la cei 50 de functionari ai MT care trebui sa semneze orice hartie, se inventeaza teleportarea.

Eu ma bucur ca este Qatar. Au servicii foarte OK si sunt printre putinii (chiar singurii) care asigura legaturi catre Asia de Sud-Est la preturi rezonabile. Sunt curios ce avioane vor trimite prin OTP - 777-300ER?

catalin_i

Sper însă sa fie zboruri directe spre Asia de SE căci dacă sunt prin Doha nu am făcut nimic...


Sent from my iPhone using Tapatalk

rizzuh

Sigur vor fi Doha/Dubai - Bucuresti - New York.

ciprebbe

INCIDENT GRAV de siguranță săptămâna trecută pe Aeroportul International Henri Coanda din cauza stării dezastruoase a pistelor de aterizare-decolare!

Organizația noastră a mai atras atenția recent asupra stării execrabile a pistelor și a suprafețelor de mișcare de pe aeroportul din Otopeni. Din păcate suntem nevoiți să o facem din nou, deoarece este inadmisibil că starea actuală a infrastructurii ajunge să pună în pericol siguranța aeronavelor și implicit a pasagerilor!

Pista 08R/26L, singura operațională pe întreaga lungime de 3500m, cârpită în repetate rânduri cu straturi subțiri de asfalt, a ajuns să reprezinte un adevărat risc de siguranță. Spre exemplu, vinerea trecută, în urma decolării unei aeronave Boeing 747-400 a companiei israeliene El Al, o bucată din pistă s-a dislocat complet, forțând închiderea de urgență a acesteia. O astfel de situație este extrem de gravă, punând în pericol atât siguranța aeronavei cât și a călătorilor, indicând nevoia urgentă de reparații capitale, nefiind vorba de primul incident de acest fel.

În timpul acestui incident, pista 08L/26R, cealaltă pistă a aeroportului, degradată profund, nefuncțională pe o treime din lungime, era închisă complet pentru lucrări de întreținere. În consecință, timp de mai bine de o oră, Aeroportul Internațional Henri Coandă București a fost complet închis traficului aerian, aeronavele aflate în zbor fiind nevoite să evolueze în zone de așteptare până la remedierea problemelor!

Practic s-a ajuns în situația în care piloții, controlorii de trafic aerian și chiar managerii companiilor aeriene atrag atenția că starea infrastructurii aeroportuare a devenit inacceptabilă și riscurile operaționale sunt extrem de ridicate! Până și conducerea operatorului național TAROM a declarat recent că este nevoită să schimbe anvelopele aeronavelor de 5-6 ori mai des decât în mod normal din cauza pistelor și suprafețelor de mișcare degradate.

Solicităm Companiei Naționale Aeroporturi București precum și Ministerului Transporturilor din România să ia de măsuri urgente pentru reabilitarea capitală și operaționalizarea pistelor Aeroportului Henri Coandă pentru a nu avea evenimente cu posibile urmări tragice!

SURSE FOTO: airlinestravel.ro, adevarul.ro, capital.ro

CC: Ministerul Transporturilor România
Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti

#PROINFRASTRUCTURA
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Am intrat si la Realitatea in direct si am vorbit. Am vorbit si la Digi (off the record, dar au dat ei stirea)... preluare Hotnews. Dati si voi share/reactie pe Facebook, poate se intampla ceva!!!!!!!

API pe Facebook - share, va rog!

Harry

In urma cu o ora un Airbus A350 apartinand Vietnam Airlines a aterizat pe Otopeni fiind primul astfel de model de avion care aterizeaza la noi. Din pacate acest moment a fost produs de un incident petrecut la bord.

Zborul VN36 Frankfurt-Hanoi aterizand de urgenta dupa ce unui pasager i s-a facut rau la bord.

ciprebbe

Ia si asta o amintire de pe pista de la Otopeni? :)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Asociația Pro Infrastructura: pista de pe Otopeni e "într-o stare dezastruoasă". CNAB spune că a reparat-o

Asociația Pro Infrastructură semnalează pe Facecook un incident grav de siguranță petrecut săptămâna trecută pe Aeroportul Internațional Henri Coandă din cauza stării dezastruoase a pistelor de aterizare-decolare.

--- Este citata toata pozitia API ---

Şova: Pistele Aeroportului Otopeni sunt verificate zilnic de specialişti; voi cere o situaţie cu anvelopele schimbate

Pistele Aeroportului Otopeni sunt auditate şi verificate zilnic de Autoritatea Aeronautică Civilă, de specialişti care îşi asumă responsabilitatea privind utilizarea lor şi cred că în cazul în care aceste piste ar fi inadecvate utilizării ar fi închise, a declarat, săptămâna trecută ministrul Transporturilor, Lucian Şova, la o conferinţă de specialitate.

El a răspuns, astfel, afirmaţiilor făcute la Timişoara, de directorul general al TAROM, Werner Wolff, potrivit căruia Aeroportul Internaţional Henri Coandă are nevoie de investiţii masive în căile de rulare, întrucât gropile care sunt în pistă taie roţile avioanelor pe care TAROM trebuie să le schimbe "într-un mod halucinant", fapt care atrage costuri foarte mari pentru companie.

"Pistele Aeroportului Otopeni sunt auditate şi verificate zilnic de către Autoritatea Aeronautică Civilă, de specialişti care îşi asumă responsabilitatea privind utilizarea lor. Presupun că există unele disfuncţionalităţi, ştim din cultura publică faptul că ar trebui şi urmează a fi reabilitate întâi una din piste, apoi cealaltă să intre în reparaţie capitală. Eu am credinţa că, dacă aceste piste ar fi inadecvate utilizării, ar fi închise, pentru că altfel cred că aţi acuza de incompetenţă, ca să nu spun de mai mult, pe cei care le evaluează zilnic, călcând pe ele", a spus ministrul.

Şeful de la Transporturi a adăugat că îi va cere directorului general al TAROM o situaţie cu numărul de roţi noi schimbate după câteva zile de utilizare, pentru "a avea o măsură mai clară asupra a ceea ce a afirmat".

"Domnul Wolff cred că a făcut nişte afirmaţii care concordă cu realitatea. Mă grăbesc să ajung la minister şi să îi cer o situaţie cu privire la numărul de anvelope noi schimbate în primele 7 zile sau 15 zile de utilizare, pentru a avea o măsură mai clară asupra a ceea ce a afirmat. Vă asigur că la nivelul aeroportului se întreprind măsuri! Ştiu că săptămâna trecută am avut discuţii şi eu cu cei de la Inspectoratul de Stat în Construcţii pentru a reevalua documentaţia în vederea obţinerii autorizaţiei de construcţie, astfel încât pista care trebuie să intre în reabilitare să intre în această vară", a menţionat Şova.

În altă ordine de idei, el a admis că noul terminal de la Otopeni este "pe hârtie de foarte mult timp" şi a precizat că se fac eforturi pentru demararea lucrărilor.

"Noul terminal de la Otopeni este pe hârtie de foarte mult timp. Este aproape la limita posibilităţii de a fi implementat, dat fiind că există riscul ca, dacă în 2019 nu încep lucrările, să se piardă rezervarea pe care o are aeroportul de la autorităţile locale privind PUZ-ul, să trebuiască un nou PUZ care, probabil, nu ar mai arăta la fel. Se fac eforturi pentru a se începe lucrările şi pentru a se începe implementarea etapizată a construcţiei noului terminal. Acolo e vorba de un nou terminal din trei module. Pentru primul vor începe în cursul anului viitor lucrările", a dat asigurări Lucian Şova.

Aeroportul Internaţional Henri Coandă are nevoie de investiţii masive în căile de rulare, întrucât gropile care sunt în pistă taie roţile avioanelor pe care le schimbăm într-un mod halucinant, fapt care atrage costuri foarte mari pentru compania noastră, a declarat, duminică, la Timişoara, directorul general al TAROM, Werner Wolff.

StirileProTV

Harry

^^ A venit si raspunsul cocalaresc si arogant al directorului

"Este un Airbus A350-900, care este foarte mare, şi nu am mai avut așa ceva pe aeroport până acum. Este o premieră. Şi a aterizat pe acea pistă mult hulită", a spus Iordache.