Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

Din vara, Croatia Airlines va zbura la Bucuresti



Potrivit EX-YU Aviation News, Croatia Airlines va deschide ruta Zagreb – Bucuresti. Biletele vor fi puse in vanzare in aceasta saptamana. Potrivit oficialilor Croatia Airlines, Bucuresti reprezinta o destinatie cu potential ridicat pentru zboruri din Zagreb. Din 2007, peste 8000 de pasageri au calatorit intre cele doua oras. In 2009, TAROM a vrut sa deschida ruta (3 zboruri / saptamana) folosind ATR-72, insa zborurile nu au decolat. Croatia Airlines a mai vrut sa vina la Bucuresti in 2011, insa masurile de restructurare a companiei au amanat deschiderea rutei. In prezent, flota Croatia Airlines este formata din 4 Airbus-uri A319, doua A320 si 6 De Havilland Canada DHC-8 Dash 8. In total, 20 de avioane.

Aeronews

cezar-mario2012

  Firme de genul Fraport nu vor cumpăra pachete de acțiuni la OTP.  Bulgarii au scos de două ori la concesionat aeroportul din Sofia și abia a doua oară a primit o ofertă de la un consorțiu format în principal de firme chinezești și turcești.  Și vorbim totuși de concesionare nu de vânzarea unui pachet de acțiuni. Sofia are nevoie urgent de construirea unui nou terminal, anul trecut trecându-se de capacitate aeroportului. Investiți de acest gen nu se fac de firme private. În Bulgaria Varna și Burgas sunt concesionate de Fraport, investițiile au fost minime, dar au benificii mari, tranzitul turistic fiind mare.

Varna


Burgas

frunzaverde

Quote from: lupu.irimie on February 26, 2017, 11:33:32 PMInsa in ceea ce priveste AIHCB, da-mi voie sa nu fiu de acord. Investitii de genul asta le-am trait pe propria piele, si am vazut cum se sifonau banii!
...
Sti si tu prea bine cum sa facut faimoasa extindere a terminalelor

Si totusi... Spre deosebire de cam tot altceva ce a insemnat investitie publica in ultimii vreo 45 de ani, la Otopeni a existat un master-plan de dezvoltare coerent, nu doar multi-anual, ci intinzandu-se pe aproape doua decenii, care a reconstruit si expandat o infrastructura (decrepita si nerenovata din anii '60) apta de cel mult 1.1 milioane pasageri la o infrastructura capabila sa proceseze peste 10 milioane de pax.

E remarcabil ca cineva in Romania a facut un plan de dezvoltare de genul asta in negura lui 1991 (cu Caritasuri si inflatie cu 3 cifre) si trafic de 500.000 pax/an. E remarcabil ca planul a fost flexibil si a dus la inzecirea capacitatii. E si mai remarcabil ca s-au tinut de plan (si l-au expandat in timp) de-a lungul a n-spe conduceri si n-spe partide. Si ca l-au dus pana la capat.

Ca a existat coruptie, cu siguranta. Insa ineficienta nu a fost - dezvoltarea de pana acum la OTP e un exemplu de "bune practici", si nu doar pentru Romania; cu zero resurse, zero bani, intr-o tara in colaps financiar, au planuit pentru o tara in boom economic si dezvoltare rapida. Si le-a iesit. Eu unul nu pot spune despre nimic altceva din Romania gandit cu atata viziune de viitor in ultimii 50+ de ani. Public sau privat. Punct.

Si exemple proaste de dezvoltare in Europa avem cat cuprinde: Berlin - ne apropiem de 5 ani de cand trebuia inaugurat "in trei zile" (aveam bilet prin BER!), cam tot ce inseamna infrastructura aero in Spania (de la aeroporturi abandonate pana la terminale supra-dimensionate prin care bate vantul la MAD si BCN, cu capacitati de 100+ milioane pax, pe care nu are cum sa le suporte spatiul aerian din jurul aeroportului), LHR (gatuit si fara spatiu de extindere), ATH (unde au inlocuit un aeroport perfect ok cu altul la fel de ok) etc.

Aeroportul are acum un master-plan nou de dezvoltare. T2. Plan demarat in 2006, si pentru care s-a facut inclusiv documentatie de mediu. Guvernul a tot amanat procedurile (expropriere etc.). Daca primeau exproprierile si finantarile (normale) guvernamentale, acum cel mai probabil aveam T2.1 inaugurat sau aproape inaugurat.

Quote from: lupu.irimie on February 26, 2017, 11:33:32 PM
cum s-au reasfaltat... si alte aspecte!

Pistele necesita in principiu reconstructie pentru a fi ok. Ambele piste au fost construite mult sub standarde, mai ales dpdv al fundatiei (care e practic inexistenta). Mai ales pista "2" (8L/26R), cea construita in graba si cu maxima economie in 1986 la toanele lui Ceausescu (aeroportul nu avea trafic nici cat un aeroport regional mic), care are probleme de drenaj si de portanta.

Dar in acelasi traficul a fost constant muuult sub capacitatile pistei, si PCN-ul a fost constant mult peste necesarul cerut de 737-urile si 320-urile care sunt painea OTP-ului (si chiar si foarte rarele widebody-uri n-au probleme de operare).

Asa ca are sens ca refacerea pistelor sa fie amanata (nefiind deloc presanta), si sa se opteze pentru reparatii ieftine si rapide (reparari de dale cu strat subtire de asfalt pentru egalizare si uzura). Nu cred ca cineva a spus ca interventiile la piste (si cele din 1999-2001, si cele din 2007-8, si cele de acum) sunt altceva decat o carpeala pentru a prelungi viata infrastructurii existente.

Quote from: lupu.irimie on February 26, 2017, 11:33:32 PM
De ce nu se vrea scoaterea la vanzare a unui pachet de actiuni ( un 40-45%) catre un operator ge Fraport, Ferrovial!?

Cine si de ce sa cumpere?. Aeroportul are nevoie de dezvoltare atat pe partea de infrastructura de deservire pasageri cat si pe partea de infrastructura fizica (piste si suprafete de miscare, care daca pana acum au fost sub-utilizate, dat fiind cresterea traficului au nevoie de interventii acum ca sa nu incurce aeroportul atunci cand interventiile vor fi urgente).

Sa zicem 100-150 milioane de euro vor trebui bagate in urmatorii 5-7 ani in OTP in modernizare. Cash upfront. Care va duce aeroportul de la 10 milioane capacitate (12-13 gatuite) pana la 17-20 de milioane. Sunt, insa, foarte putine sanse ca traficul sa ajunga la 20 milioane; probabil se va stabiliza la 14-17 milioane undeva in 2020, deci investitiile de 100+ milioane nu vor aduce venituri suplimentare decat intr-o masura mica. Deci o firma trebuie sa vina acum cu bani si sa-i recupereze pe termen luuuung (10-15 ani).

Un privat mare are capacitatea de a face asta dar trebuie sa aiba si increderea de a face asta, pe care n-are de ce s-o aiba:

1. OTP nu este hub, deci nu are trafic garantat - un eveniment care sa duca la inrautatirea libertatii de circulatie in UE sau o recesiune mai serioasa risca sa duca traficul inapoi la 5 milioane.

2. Un privat nu va primi in proprietate suprafetele de miscare, ci doar in (cel mult) concesiune/drept de utilizare. De ce? Pentru ca pistele sunt folosite de una din cele mai mari baze aeriene militare din tara.

3. Aproape toata cresterea din 2006 pana azi a venit pe fondul exploziei ULCC-urilor, ultra-sensibile la pret (care nu vor accepta cresteri ale tarifelor aeroportuare).

Asa ca e aproape certitudine ca ori sa-ti vina la privatizare doar neseriosi, ori strategia celor ce vor veni va fi cea de "fast gains".

Exact ca Fraport la Varna si Burgas, cum bine zice Cezar-Mario: cativa ani in care sa faca zero investitii (adica starea de fapt pana prin vreo 2022-2025) si sa stranga un fond bunicel de acumulare/profit pentru actionari urmat, abia apoi, de extindere si dezvoltare, dar la viteza "minimum posibil".

Cand s-ar fi putut face o privatizare de succes? Ideal ar fi fost in 2007-8, cand statul avea angajate deja sume mari in dezvoltare, astfel incat aeroportul avea o perioada de cativa ani de incasari garantate pentru un investitor privat si respiro inainte sa urmeze o noua perioada de investitii. Urmatorul moment ideal ar fi la jumatatea derularii urmatoarei faze de investitii - cand T2.1 e proaspat deschis/aproape gata si pista 2 e reconstruita/in reconstructie, cu asteptarea ca privatul sa contribuie la T2.2 si reconstructia pistei 1.

Acum insa e cea mai proasta optiune; e momentul de risc maxim si de profit minim, adica exact cel mai rau punct pentru o investitie.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


frunzaverde

Quote from: alex8 on March 06, 2017, 05:21:23 PM
http://m.evz.ro/extinderea-aeroportului-otopeni-sta-la-mana-lui-tiriac-si-becali.html

Avem o grila a notarilor, avem o lege a exproprierilor pentru interes public, avem toate uneltele pentru a expropria. Dl. Tiriac si dl. Becali sunt cetateni exact ca tanti Florica de la Dumbrava care a fost expropriata pentru A1.

Pe grila notarilor. Daca nu le convine, in instanta, dupa expropriere. Si cu asta basta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

QuoteGigi Becali ne-a declarat că el vrea 100 euro pe metru pătrat, pentru terenul sau de 11 hectare. ,,Eu vreau 10 milioane de euro pe teren. L-am cumpărat la jumătate de dolar metrul pătrat, în 1995-1996. Acum nu ştiu care este regimul juridic al terenului. Dacă se face expropiere pe interes naţional, atunci eu nu pot avea nicio pretenţie, iar statul, după ce face evaluare îmi bagă banii în cont, câţi vrea el"

Cred ca asta vrea si el. Sa dea in judecata (evaluarea nu are cum sa fie atat), dar sa primeasca bani cash. Si sa-i ramana si cateva parcele in jur pe care le poate vinde mai tarziu cu sume frumoase.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

#231
Superba poza !....



Este luata de aici.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Noi rute anunțate de companiile aeriane low-cost

Şapte noi rute au fost anunţate pentru acest an numai de pe Aeroportul Otopeni. Avioanele Blue Air zboară deja din ianuarie spre Tel Aviv, iar din iunie vor decola şi spre Bordeaux, Copenhaga, Helsinki și Oslo. Palermo şi Lamezia Terme sunt două noi destinaţii din Italia unde ajung de luna acesta aeronavele Wizz Air şi Ryanair. Iar din mai, cine visează la plajele din Croaţia va putea lua avionul din Bucureşti spre Zagreb, iar de acolo spre 4 staţiuni de la Marea Adriatică.

Digi24

tom_sawyer

Quote Din punctul de vedere al ritmului de creştere înregistrat, aeroportul Henri Coandă, care a avut o creştere de 18,3% a traficului aerian, a ocupat anul trecut al patrulea loc la nivel european la categoria aeroporturilor de 5-10 milioane de pasageri, după aeroporturile Berlin Schoenefeld, Larnaca (Cipru) şi Faro (Portugalia), fiind urmat de aeroportul din Porto, potrivit informaţiilor Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti. Premisele de creştere în continuare a numărului de pasageri care trec prin aeroportul Henri Coandă sunt evidente, astfel că în curând, capacitatea maximă a aeroportului va fi atinsă:

,,Capacitatea maximă se calculează în special ţinând cont de operarea la ceea ce înseamnă ore de vârf şi pe zile de vârf, astfel că putem să spunem că pe Otopeni capacitatea maximă este în jurul a 13,5 milioane de pasageri pe an. Anul acesta nu vom ajunge la această cifră, cu toate că avem o creştere cu două cifre în primele două luni ale anului; previziunea noastră este că nu vom atinge pragul de 13,5 milioane anul acesta, dar probabil îl vom depăşi pe cel de 12 milioane", explică Liviu Radu, directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti.

În acelaşi timp, acomodarea numărului din ce în ce mai mare de pasageri pe aeroportul Henri Coandă este inclusă într-o amplă stratagie, parte din Masterplanul de Transport al României. ,,Dezvoltarea aeroportului porneşte de la planul strategic de dezvoltare consacrat printr-o prevedere legislativă; aceasta include o dezvoltare la Est, care presupune noi terminale, noi platforme, noi zone de cargo ş.a. Acest plan strategic se regăseşte în masterplanul de transport al României şi constă în mai multe etape: prima presupune investiţii de aproximativ 450 de milioane de euro şi ar trebui să mărească cu circa 50% capacitatea de prelucrare a pasagerilor. În faza finală, investiţia va ajunge la aproximativ 900 de milioane de euro şi va cuprinde adăugarea de centre comerciale, zone cargo, centre de afaceri şi alte activităţi conexe", descrie Liviu Radu planul legat de dezvoltarea aeroportului Otopeni.

Potrivit lui, prima etapă a acestui plan a depăşit faza aprobării PUZ-ului; în prezent însă se reactualizează studiul de fezabilitate. ,,Acest studiu de fezabilitate a fost aprobat la nivelul anilor 2008-2010 şi este în curs de reactualizare, aceasta fiind de altfel şi o condiţie cerută şi de finanţatori". Potrivit directorului general al CNAB, dezvoltările vor fi realizate prin surse proprii, atrase de pe piaţa bancară, ajutoarele de stat fiind restricţionate de normele europene care prevăd ca fondurile publice să fie alocate doar aeroporturilor care depăşesc trei milioane de pasageri anual. ,,Am avut deja primele discuţii în acest sens cu instituţii de credit internaţionale, BEI, BERD, precum şi cu bănci comerciale."

Reactualizarea studiului de fezabilitate, având în vedere termenul estimat de implementare a unei dezvoltări de asemenea anvergură este de cel puţin şase ani, va cuprinde şi măsuri de ordin interimar, care să acomodeze creşterile de trafic de până la finalizarea noilor capacităţi, cuprinse de altfel şi în Masterplanul de Transport al României. ,,Lăsând la o parte măsurile pe care noi le luăm permanent şi tot ce înseamnă automatizarea fluuxurilor, îmbunătăţiri operaţionale, condiţionate de spaţiul existent, va trebui să apelăm la un consultant major pe această piaţă. Se ia în calcul şi extinderea în continuare a terminalului existent, este foarte posibil acest lucru", adaugă Liviu Radu.

http://www.businessmagazin.ro/actualitate/exclusiv-aeroportul-baneasa-se-redeschide-pentru-pasagerii-din-bucuresti-cand-se-va-intampla-asta-16207227

Ionut

Ce inseamna sa n-ai vize...




INSIDER / Air Canada rouge va zbura la Bucuresti



Informatia vine din partea unui prieten Aeronews pe care l-am cunoscut in noiembrie 2016 la Bucuresti, atunci cand CEO-ul Air Canada, Calin Rovinescu, a fost prezent in Capitala pentru a primi titlul Doctor Honoris Causa. Ieri publicam pe pagina noastra de Facebook un articol legat de ridicarea vizelor pentru romanii care doresc sa mearga in Canada. Practic, cei care detin vize pentru SUA pot calatori fara viza in Canada incepand cu 1 mai, urmand ca din 1 decembrie sa nu mai fie nevoie de viza pentru Canada pentru toti cetatenii romani.

In acest context, am aflat de la o sursa avizata ca Air Canada rouge va incepe zborurile spre Romania in a doua parte a acestui an (o data exacta pentru deschiderea rutei nu a fost stabilita inca). Intial, ruta Toronto – Bucuresti va fi operata de 3 ori / saptamana cu Boeing 767, urmand ca zborurile sa creasca la 4 din sezonul de vara 2018.

Informatia este cu atat mai plauzibila cu cat la Bucuresti, in toamna anului trecut, Calin Rovinescu ne-a raspuns zambind atunci cand l-am intrebat cand va vedea Air Canada la Bucuresti: "Stiu ca nu aveti zboruri directe catre SUA si Canada, desi cerere exista. Daca vom zbura la Bucuresti, vom veni cu siguranta cu rouge, nu cu mainline (Air Canada). Cat de curand? Poate venim chiar in 2017, cine stie?! 😉 Daca nu, fiti cu ochii pe noi in 2018!"

In prezent, Air Canada rouge are 21 de Boeing-uri 767-300 in flota, respectiv 5 Airbus-uri A321 si 20 de Airbus-uri A319. Revenim cu detalii suplimentare de indata ce le aflam!

Aeronews

Ionut


Ionut

Si Dreamliner-ul...
Boeingul 787-8 Dreamliner (JY-BAB) Royal Jordanian Airlines a decolat mai devreme de la Aeroportul Henri Coanda către Amman.











BoardingPass

nirolf

Bogdan Mîndrescu, noul director al Companiei de Aeroporturi Bucureşti

QuoteBogdan Mîndrescu a fost numit director general interimar de către Consiliul de Administraţie al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, deşi, ministrul Transporturilor ar fi vrut ca Liviu Radu să rămână în funcţie, au confirmat surse politice.

[...] Bogdan Mîndrescu, un tânăr de 29 de ani, care este şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti. Mîndrescu a mai fost, potrivit CV-ului publicat pe site-ul instituţiei, director de cabinet al ministrului Transporturilor, consultant Inspur Shandong Group Co Ltd China (în perioada 2014-2015), consultant al directorului SRTV (în perioada 2013-2014), director economic la Pandor SRL (2012-2013) sau consultant de vânzări la Banc Post (2007-2008).

Mândrescu are un masterat în management aeronautic şi este absolvent al Facultăţii de Drept din cadrul Universităţii Dimitrie Cantemir.

frunzaverde

Quote from: b365 on April 24, 2017, 10:37:56 AM
Mândrescu are un masterat în management aeronautic şi este absolvent al Facultăţii de Drept din cadrul Universităţii Dimitrie Cantemir.[/size]

Of, of, jurnalistii lui peste. Nu, nu are un masterat în management aeronautic ci acum s-a apucat de un masterat in inginerie aeronautica, fiind student in semestrul 2 anul I. Mai are un an si trei luni pana cand va avea un masterat, daca promoveaza toate cursurile si promoveaza si lucrarea de diploma.

Ma intreb cum plm are timp sa:
1. sa conduca un aeroport international cu 10 milioane de pax si cu probleme majore de infrastructura (de la capacitate depasita in context de crestere la piste calorifer cu probleme in exploatare si plangeri constante);
2.  sa faca un masterat, culmea, in domeniul in care teoretic ar trebui sa fie expert, ca d-aia e sefu' celui mai mare aeroport din tara
3. sa-si ia si licenta PPL.

Toate in acelasi timp....

Asta in conditiile in care experienta de pana acum indica ca nu e foarte capabil sa se tina de o slujba pentru mai mult de 11-13 luni, si ca performantele lui academice anterioare sunt cel mult mediocre (avand diplome de la o universitate clasata la limita inferioara a reputabilitatii, acolo, la granita intre fabrica de diplome si universitate serioasa).

P.S. Eu ma intreb ce plm trebuie sa faci ca sa rezisti, fara sa ai performante de vreun fel, in trei cabinete cu coloratura politica complet diferite. E prin guvern in diverse pozitii din 2011 individul...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Promotie Turkish Airlines: Dubai 269 EUR dus-intors, New York 449 EUR dus-intors



Valabila intre 25 aprilie si 16 mai, promotia aduce preturi speciale pentru numeroase destinatii Turkish Airlines, zboruri dus-intors cu plecare din Bucuresti. Calatoria trebuie sa aiba loc intre 1 octombrie 2017 si 15 mai 2018. Sederea maxima la destinatie: 3 luni. Preturile de mai jos, valabile pentru zboruri dus-intors din Bucuresti cu escala in Istanbul, au toate taxele si suprataxele incluse. Locuri limitate la aceste tarife. Preturile de mai jos sunt valabile la rezervarile facute pe turkishairlines.com (in agentii, tarifele pot varia).

Aeronews