Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

infraAdi_ro

Quote from: anacronox on October 06, 2016, 02:16:26 PM
astazi se decoperta/ asfalta la greu pista de langa zona militara de pe Otopeni.

Stie careva de ceva licitatie de reabilitare a pistei???Am auzit ceva dar nu gasesc nimic oficial...firmele castigatoare ar fi PACO si Tehnic Asist.
Si pe partea de lampi/balizaj este ceva licitatie de inlocuire lampi pista castigata de COLL-AIR dar inca sunt contestatii.
Daca are cineva aceste informatii mai oficiale....va multumesc.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

TibiV

http://www.agerpres.ro/economie/2016/10/13/aeroporturile-capitalei-in-top-5-european-al-aeroporturilor-cu-cea-mai-mare-crestere-a-traficului-in-august-11-05-10

Quote
Aeroporturile Capitalei, în top 5 european al aeroporturilor cu cea mai mare creștere a traficului în august
joi, 13 Oct 2016, 11:05

Cele două aeroporturi ale Capitalei, Henri Coandă și Aurel Vlaicu, au fost incluse în top 5 european al aeroporturilor care au înregistrat cea mai mare creștere a traficului aerian în luna august 2016, de către Airports Council International - Europe, informează joi Compania Națională Aeroporturi București (CNAB).

"La categoria aeroporturilor cu 5 — 10 milioane de pasageri pe an, Aeroportul Henri Coandă, care a avut o creștere de 17% a traficului aerian, a ocupat al patrulea loc, după aeroporturile Berlin Schoenefeld, Larnaca (Cipru) și Tenerife, fiind urmat de aeroportul Faro (Portugalia). Aeroportul Băneasa a ocupat tot al patrulea loc, dar la categoria sub 5 milioane de pasageri pe an, unde clasamentul este: Oradea, Palanga (Lituania), Harkov (Ucraina), București Băneasa (cu o creștere de 41% a traficului aerian) și Keflavik (Islanda)", se arată în comunicatul CNAB.

În august, la categoria aeroporturilor cu peste 25 de milioane de pasageri/an, clasamentul este: Dublin, Amsterdam, Barcelona El Prat, Copenhaga și Londra Gatwick.

La categoria 10 — 25 de milioane de pasageri/an, pe primele locuri s-au clasat aeroporturile Gran Canaria (Spania), Alicante și Varșovia (ambele la egalitate), Birmingham și Malaga.

CNAB a înregistrat, în primele opt luni ale anului 2016, pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București și Aeroportul Internațional București-Băneasa Aurel Vlaicu, un trafic aerian de 7.141.740 pasageri și 79.660 mișcări de aeronave (aterizări și decolări). Din total, pe Aeroportul Henri Coandă s-au înregistrat 7.138.426 de pasageri și 71.236 mișcări de aeronave.

"Numărul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile Bucureștiului în perioada ianuarie — august 2016 a înregistrat o creștere de 16,5%, față de aceeași perioadă a anului trecut, creându-se astfel premisele atingerii pragului de 10 milioane de pasageri în întreg anul 2016", arată CNAB.

Potrivit sursei citate, evoluția numărului de pasageri pe cele două aeroporturi ale Companiei Naționale Aeroporturi București devansează semnificativ tendința generală înregistrată la nivel european, de 2%. Pe aeroporturile Capitalei s-a înregistrat, de asemenea, și o creștere a numărului de mișcări de aeronave, depășind și la acest capitol trendul european, de 2,4%. Astfel, în primele opt luni ale anului 2016, numărul mișcărilor de aeronave pe aeroporturile din București a crescut cu 10,3% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Compania Națională Aeroporturi București și-a început activitatea la data de 5 februarie 2010 și asigură coordonarea operațională și managementul celor două aeroporturi ale Capitalei. CNAB a fost înființată prin fuziunea societăților care gestionau aeroporturile bucureștene: Aeroportul Internațional Henri Coandă București și Aeroportul Internațional București Băneasa Aurel Vlaicu.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

infraAdi_ro

"Compania aeriană Air Moldova reintroduce zborurile între Chişinău şi Bucureşti cu începere din 19 decembrie

Cursa Chișinău-București va fi operată cu o frecvență de șase ori pe săptămînă, cu excepția zilei de smbătă, cu o aeronavă Embraer 190, scrie Moldova.org. Compania aeriană a renunţat la zborurile pe ruta Chişinău - Bucureşti în gebruarie 2015.

Preţurile la biletele de avion oferite de Air Moldova sunt mai ieftine decât cele de la Tarom. Spre exemplu, pentru perioada 14-18 ianuarie 2017, un bilet de avion dus-întors costă 99 de euro, în timp ce la Tarom preţul este de 131 de euro. "

http://www.economica.net/air-moldova-reia-zborurile-de-la-chisinau-la-bucuresti--biletele-sunt-mai-ieftine-decat-la-tarom_126903.html#n
Romania are un viitor doar daca are prezent!

Horațiu 87

Si putina istorie: Aeroportul Otopeni, de la bază militară a Germaniei naziste, la cel mai mare aerodrom din țară

Aeroportul Internațional Henri Coandă este cel mai mare, cel mai modern și cel mai tranzitat aerodrom din România. Numai în anul 2010, de pe Otopeni au zburat aproape cinci milioane de pasageri.

Istoria Aeroportului Otopeni, scrie Adevărul, începe să prindă contur în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Între 1940 și 1944, pe actualul teren al aerodromului a funcționat o bază militară pentru Germania lui Hitler. Între 1944 și 1965, infrastructura existentă, adică o pistă de 1.200 de metri și clădirile anexe, a fost utilizată de aviația militară română.

Până în 1965, numai Aeroportul Băneasa (actualmente Aurel Vlaicu) opera zboruri comerciale. Creșterea traficului aerian impune construirea unui nou aeroport. Procesul de transformare a bazei aeriene militare în Aeroportul Internațional București-Otopeni primește undă verde.

Lucrările au vizat, în principal, modernizarea pistei existente, astfel încât să permită aterizarea aeronavelor de mare capacitate. Pista modernizată ajunsese la o lungime de 3.500 de metri, fiind mai lungă decât cea a Aeroportului Orly din Paris. În programul de modernizări a fost inclus și un nou terminal de pasageri, atât pentru zboruri interne, cât și pentru zboruri externe.

Foaier pentru celebrități, la vizita lui Nixon

Un aspect important al modernizării aeroportului a fost crearea unui foaier pentru celebrități, în 1969, odată cu vizita președintelui SUA, Richard Nixon, în România. Astfel, pe 2 august a avut loc inaugurarea Salonului Oficial al Aeroportului.

În 1970, a fost construită aerogara pentru pasageri, cu o capacitate de prelucrare de 1,2 milioane de călători pe an.În anul 1986 a fost inaugurată a doua pistă, cu o lungime de 3.500 de metri, și a fost implementat un nou sistem de balizaj. Capacitatea de prelucrare ajunsese la 35 de aeronave pe oră.

Aeroportul începe derularea unui vast program de investiții, în anul 1991, respectiv ,,Dezvoltarea și Modernizarea Aeroportului Internațional București-Otopeni‟, împreună cu un joint-venture româno-italian (Italstrade, S.E.A. Milano, C.C.C.F).

În 1993, aerodromul devine membru cu drepturi depline al ACI (Airport Council International). Terminalul ,,Plecări Internaționale‟, cu o capacitate de prelucrare de 1.200 de pasageri pe oră de vârf, își deschide porțile în 1997.Sala de îmbarcare este prevăzuta cu cinci avio-punti pentru accesul pasagerilor direct la aeronava.

În anul 2000, este inaugurat fluxul de pasageri ,,Sosiri Internaționale‟, ca rezultat al unui proces de reamenajare și reorganizare a vechii aerogări. În anul urmărtor este dată în folosință parcarea publică aferentă terminalului Sosiri (trei niveluri cu 900 de locuri).  În 2003, se inaugureaza Terminalul Curse Interne, având o capacitate de 200 de pasageri pe oră de varf pentru fiecare dintre cele două fluxuri (Plecări și Sosiri).

La împlinirea a 35 de ani de activitate aeronautica civilă, în septembrie 2004, aeroportul primește numele ilustrului pionier al aviației românești și mondiale, Henri Coandă. În cadrul Programului strategic de dezvoltare, s-a elaborat planul pentru construirea Terminalului 2 de pasageri. Acesta ar urma să fie construit până în 2022 și alcătuit din patru module, fiecare modul având o capacitate de cinci milioane de pasageri pe an.

http://www.historia.ro/exclusiv_web/actualitate/articol/aeroportul-otopeni-baz-militar-germaniei-naziste-cel-mai-mare

infraAdi_ro

Quote from: euromau on October 13, 2016, 09:21:58 AM
Quote from: anacronox on October 06, 2016, 02:16:26 PM
astazi se decoperta/ asfalta la greu pista de langa zona militara de pe Otopeni.

Stie careva de ceva licitatie de reabilitare a pistei???Am auzit ceva dar nu gasesc nimic oficial...firmele castigatoare ar fi PACO si Tehnic Asist.
Si pe partea de lampi/balizaj este ceva licitatie de inlocuire lampi pista castigata de COLL-AIR dar inca sunt contestatii.
Daca are cineva aceste informatii mai oficiale....va multumesc.

Am gasit si o stire pe acest subiect.
"O firmă din Botoșani va reface pistele aeroporturilor Otopeni și Băneasa. Contractul este de 6 milioane de euro
Pistele celor mai mari și mai aglomerate aeroporturi din România vor fi refăcute de o firmă din Botoșani. Societatea comercială Tehnic Asist SRL, patronată de Mirel Vlas, a câștigat licitația organizată de Compania Națională Aeroporturi București SA pentru repararea pistelor de la Aeroportul Internațional ,,Henri Coandă" (Otopeni) și Aeroportul Internațional Băneasa ,,Aurel Vlaicu".
Contractul încheiat cu CN Aeroporturi București SA prevede asigurarea de ,,servicii de proiectare, dar și executarea lucrărilor de reparații curente cu covoare asfaltice turnate la cald, beton de ciment și colmatări a rosturilor, fisurilor și crăpăturilor la suprafețele pistelor, căilor de rulare și platformelor de îmbarcare- debarcare/staționare/parcare ale Aeroportului Internațional Henri Coandă Bucuresti și ale Aeroportului Internațional București Băneasa  Aurel Vlaicu"

http://http://botosaninews.ro/293323/economic/o-firma-din-botosani-va-reface-pistele-aeroporturilor-otopeni-si-baneasa-contractul-este-de-6-milioane-de-euro/
Romania are un viitor doar daca are prezent!

Ionut

#170
Dor de duca.









Aeronews

Ionut

Nu ma pun eu cu spotterii cu experienta, dar mi se pare interesanta aeronava. Compania aeriana?



(De astazi, dimineata, pe la 6:45.)


Ionut

Consiliul Concurenţei a declanşat o investigaţie privind
serviciile comerciale din cadrul aeroportului ,,Henri Coandă"


Consiliul Concurenţei a declanşat o investigaţie având ca obiect o posibilă înţelegere anticoncurenţială între Compania Naţionala ,,Aeroporturi Bucureşti", Dnata Catering şi Milenium Pro Design. Autoritatea de concurenţă suspectează trei companii că au restricţionat concurenţa pe piaţa serviciilor comerciale din cadrul Aeroportului Internaţional ,,Henri Coandă" prin încheierea unor contracte de asociere în participaţiune pe termen lung şi care conţin clauze ce pot avea efect anticoncurenţial.

În cadrul investigaţiei a fost efectuată o inspecţie inopinată, iar documentele ridicate în cadrul acestei inspecţii se află în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice investigaţiei. Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă de început în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial. Efectuarea acestor inspecţii nu reprezintă o antepronunţare a Consiliului Concurenţei în ceea ce priveşte vinovăţia întreprinderilor investigate şi nici în ceea ce priveşte rezultatul final al investigaţiei declanşate.

Capital

infraAdi_ro

Dan Șova a îngropat și Aeroportul Otopeni! Un nou dosar penal pentru prietenul lui Ponta?

"Membrii Consiliului de Administrație ai Companiei Naționale Aeroporturi București, demiși în 2014 de ministrul Dan Șova, au câștigat definitiv în instanță procesul împotriva companiei, potrivit unei decizii a Curții de Apel București. Liviu Radu revine la conducerea Companiei ,,Aeroporturi București", dar atât aceasta, cât și Ministerul Transporturilor, au de rezolvat acum probleme, aparent insurmontabile.

După ce Liviu Radu și echipa sa au câșttigat procesul,  Compania, dar și Ministerul Transporturilor, au niște probleme complicate și cu bătaie lungă. Se pune problema dacă și mai ales câte dintre actele întocmite și semnate de la suspendarea, în 2014, a vechii conduceri mai sunt legale. Se poate ajunge chiar la situația extremă ca toate actele semnate de atunci să fie considerate ilegale?

http://cetateanul.net/articol-principal/dan-sova-a-ingropat-si-aeroportul-otopeni/
Romania are un viitor doar daca are prezent!

Ionut

#175
Astazi, 3 noiembrie 2016, se deschide baza Ryanair la Bucuresti!





Bucharest Airports

Ionut

^ Detalii.




Ryanair a deschis oficial baza aeriană din Bucureşti, cu trei avioane alocate

Compania aeriană Ryanair, al treilea jucător de pe piaţa zborurilor low-cost din România, a deschis oficial o nouă bază în Bucureşti, căreia îi alocă trei aeronave, şi a scos la vânzare, cu această ocazie, bilete de avion cu preţuri începând de la 9,99 euro, doar dus, până în data de 5 noiembrie, pentru călătorii în decembrie şi ianuarie, potrivit unui comunicat publicat joi.



Ryanair va opera de la Bucureşti peste 100 de zboruri săptămânale pe 13 rute, odată cu lansarea noii baze de la Bucureşti, patru rute fiind noi pentru companie. "Cele patru rute sunt către Berlin, Bristol, Palermo şi Timişoara, dar şi frecvenţele mărite pentru Bruxelles, Dublin şi Milano, sunt parte a calendarului vara 2017 Bucureşti", se arată în comunicat.

Compania va aloca pentru baza de la Bucureşti, începând cu vara anului viitor, trei aeronave, o investiţie de 300 milioane de dolari. Compania va opera, din Bucureşti, câte două zboruri pe zi către Berlin (Germania), Bristol (Marea Britanie) şi Timişoara şi câte un zbor pe zi către Milano - Malpensa (Italia). În plus, vor fi câtre nouă zboruri pe săptămână către Bruxelles (Belgia), trei zboruri pe săptămână către Palermo (Italia) şi cinci săptămânale către Dublin (Irlanda). Potrivit companiei, această exindere ar putea crea 1.400 de noi locuri de muncă.

News.ro

cristi5

Azi la 7:40 la checkin s-a luat cutentul. Recunosc ca asa ceva n-am mai vazut. S-au oprit toate terminalele de checkin, benzile de bagaj, etc etc. Am auzit o conversatie cum ca e prea mare traficul "acolo la low cost" si trage prea mult curent. Ce ti-e si cu amperii astia...

Ionut

#178
Deja se degivreaza pe OTP...



Romanian Airport Services

Ionut

Tarifele mici ale companiilor low-cost aduc şi dezavantaje

Companiile aeriene de tip low-cost au cucerit România. Au mizat pe tarife mici şi au ajuns să transporte milioane de pasageri. Pe rutele interne fac concurenţă chiar CFR-ului. Expansiunea transportatorilor aerieni low-cost este atât de mare încât aproape jumătate din pasagerii care ajung anual pe aeroportul Otopeni, cea mai mare poartă aeriană a României, coboară sau urcă la bordul unor avioane deţinute de companii precum Blue Air, Wizz Air sau Ryanair. Atenţie însă, că preţurile mici vin şi cu dezavantaje.



Digi24