Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Astazi a fost ziua portilor deschise la Romatsa...

http://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/traficul-de-pe-aeroportul-otopeni-a-crescut-cu-15-in-primele-trei-luni-ale-anului-15424730

Quote

Traficul de pe aeroportul Otopeni a crescut cu 15% în primele trei luni ale anului

Traficul aerian de pe aeroportul internațional Henri Coandă din Otopeni a crescut cu 15% în primele trei luni din acest an comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, iar pentru întregul an numărul de aterizări și de decolări va depăși 110.000, a declarat vineri directorul Direcției Serviciilor de Navigație Aeriană (DSNA) Bucuresti, Vasile Țocu.

În 2015, pe aeroportul din Otopeni s-au operat în jur de 100.000 de aterizări și decolări, mai mult decât pe toate celelalte aeroporturi din țară luate la un loc, pe care s-au înregistrat în total circa 90.000 de aterizări și decolări, potrivit reprezentanților Romatsa, regia de stat care se ocupă cu dirijarea traficului aerian din România, scrie News.ro

În același timp, anul trecut au survolat România aproximativ 631.000 de avioane civile și militare, ceea ce înseamnă o medie zilnică de circa 1.800 de avioane. Traficul maxim a fost înregistrat în luna august, cu circa 2.300 de avioane care au tranzitat România.

Comparativ cu 2014, traficul aerian a crescut anul trecut cu 10%.

"15% a fost creșterea traficului pe Otopeni în primele trei luni din 2016, față de 2015. Anul ăsta depășim 110.000 de aterizări și decolări pe Otopeni", a spus Țocu, în cadrul unei vizite în turnul de control al aeroportului.

Dirijarea traficului din România este asigurată de 552 de controlori de trafic angajați ai Romatsa, din care 300 sunt controlori de rută, iar restul se ocupă de aterizări și de decolări pe aeroporturi.

Aceștia lucrează în schimburi 12 cu 24 (12 ore de lucru, 24 de ore libere) sau 12 cu 48. Condițiile de angajare pentru controlorii de trafic sunt: diplomă de bacalaureat, trecerea testelor medicale, testarea abilităților. Candidații admiși fac, ulterior, șase luni de pregătire teoretică la Constanța.

Chiar dacă își doresc să dirijeze cât mai multe avioane, controlorii de trafic se plâng de infrastructura veche de dirijare din România, a declarat, pentru News.ro, un angajat din Romatsa, sub condiția anonimatului.

Candidații la postul de controlor de trafic sunt atrași, în special, de câștigurile mari, Romatsa fiind regia cu cele mai mari salarii din România. Câștigul mediu lunar brut este de circa 21.500 de lei în 2016, potrivit bugetului de venituri și cheltuieli aprobat în februarie de către Guvern. Romasta are circa 1.500 de angajați.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Gendan

Daca tot sunt necunoscute legate de capacitate, am si eu o intrebare: Henri Coanda foloseste un CDM? (Collaborative Decision Making)
E o chestie faina, am invatat vara trecuta de ea. E o procedura creata de Eurocontrol care permite tuturor actorilor implicati (aeroport, companii, groundhandlers, ATC si ANSP) sa optimizeze timpii si sa reduca intarzierile. Nu ca ar fi cazul de prea multe intarzieri pe la noi. Asta e de ieri, 11 aprilie.



Eurocopter

Poate pentru ca sistemul este eficient atunci cand e folosit si de statele vecine?

Gendan

Nu zic nu, contribuie. Un avion e considerat ca arriving din clipa in care decoleaza. Dar CDM a fost creat pentru aeroporturi, nu pentru ACC-uri. Acum chiar nu stiu daca Henri Coanda foloseste sistemul asta. Uite, aici e explicat cum merge pe Schiphol. Daca vom avea in curand un capacity gap, mai bine implementam asa ceva decat sa ne apucam de infrastructura.

http://www.youtube.com/v/vrXmeoG2QGc

iuli

Aeroportul Otopeni, in top 3 european

QuoteAeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti a fost clasat de către Airports Council International-Europe pe locul al treilea în topul european al aeroporturilor care au înregistrat cea mai mare creştere a traficului aerian în luna februarie a anului 2016, la categoria aeroporturilor care au avut între 5 şi 10 milioane de pasageri.

Pe primele trei locuri în această categorie s-au clasat aeroporturile Berlin Schonefeld, Faro-Algarve (Portugalia) și Henri Coandă București, urmate de aeroporturile Porto și Larnaca (Cipru). În februarie, la categoria aeroporturilor cu peste 25 de milioane de pasageri, clasamentul este: Istanbul Sabiha Gokcen, Barcelona El Prat, Dublin, Copenhaga și Madrid Barajas. La categoria 10 – 25 de milioane de pasageri, pe primele locuri s-au clasat aeroporturile Bonn Cologne, Alicante, Atena, Malaga și Edinburgh, iar la categoria sub 5 milioane de pasageri, clasamentul este: Ohrid (Macedonia), Santorini (Grecia), Maribor (Slovenia), Harkov (Ucraina), Hammerfest (Norvegia).

Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti a înregistrat, în februarie 2016, un trafic aerian de 681.185 pasageri și 7.625 mișcări de aeronave (aterizări și decolări). Faţă de aceeași lună a anului trecut, numărul pasagerilor care au tranzitat AIHCB în februarie 2016 a înregistrat o creştere de 21,8%. Evoluţia numărului de pasageri pe Aeroportul Henri Coandă devansează semnificativ tendinţa generală de 10,3%, înregistrată la nivel european.

Aeroportul Henri Coandă a înregistrat, de asemenea, şi o creştere a numărului de mişcări de aeronave, depăşind şi la acest capitol trendul european, care a atins 7,2%. Astfel, februarie, numărul mişcărilor de aeronave pe AIHCB a crescut cu 11,44% faţă de aceeaşi lună a anului trecut.

Sursa: Aeronews.ro
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

TibiV

http://www.agerpres.ro/economie/2016/05/12/henri-coanda-locul-patru-in-topul-european-al-aeroporturilor-cu-cea-mai-mare-crestere-a-traficului-aerian-11-52-12

Quote
Aeroportul Internațional Henri Coandă București a fost clasat de către Airports Council International - Europe pe locul al patrulea în topul european al aeroporturilor care au înregistrat cea mai mare creștere a traficului aerian în primul trimestru al anului 2016, respectiv la categoria aeroporturilor cu 5 - 10 milioane de pasageri pe an.

Potrivit unui comunicat al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), pe primele patru locuri în această categorie s-au clasat aeroporturile Berlin Schoenefeld, Faro-Algarve (Portugalia), Larnaca (Cipru) și Henri Coandă București, urmat de aeroportul Porto.

În perioada ianuarie — martie, la categoria aeroporturilor cu peste 25 de milioane de pasageri pe an, clasamentul este: Istanbul Sabiha Gokcen, Dublin, Barcelona El Prat, Copenhaga și Amsterdam. La categoria 10 — 25 de milioane de pasageri/an, pe primele locuri s-au clasat aeroporturile Bonn Cologne, Alicante, Malaga, Palma de Mallorca și Atena, iar la categoria sub 5 milioane de pasageri pe an, clasamentul este: Liege (Belgia), Ohrid (Macedonia), Oostende-Bruges (Belgia), Santorini (Grecia) și Oradea.

Aeroportul Internațional Henri Coandă București a înregistrat, în primul trimestru al anului 2016, un trafic aerian de 2.140.750 pasageri și 23.719 mișcări de aeronave (aterizări și decolări). Față de aceeași perioadă a anului trecut, numărul pasagerilor care au tranzitat AIHCB în februarie 2016 a înregistrat o creștere de 18,4%.

"Evoluția numărului de pasageri pe Aeroportul Henri Coandă devansează semnificativ tendința generală de 7,8%, înregistrată la nivel european", precizează comunicatul citat.

Aeroportul Henri Coandă a înregistrat, de asemenea, și o creștere a numărului de mișcări de aeronave, depășind și la acest capitol trendul european, care a atins 4%. Astfel, în primul trimestru din 2016, numărul mișcărilor de aeronave pe AIHCB a crescut cu 10,1% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Compania Națională Aeroporturi București și-a început activitatea la data de 5 februarie 2010 și asigură coordonarea operațională și managementul celor două aeroporturi ale Capitalei. CNAB a fost înființată prin fuziunea societăților care gestionau aeroporturile bucureștene: Aeroportul Internațional Henri Coandă București și Aeroportul Internațional București Băneasa Aurel Vlaicu.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Goldmund

"Ryanair va avea în sezonul de iarnă o cursă Bucureşti-Bristol
.........
"Suntem încântaţi să anunţăm lansarea unei noi rute din Bucureşti către Bristol, cu serviciu săptămânal, ca parte a calendarului nostru de Iarnă 2016 Bucureşti, extins semnificativ, şi care mai include 3 noi rute către Atena, Timişoara şi Berlin. " "
http://www.zf.ro/zf-24/ryanair-va-avea-in-sezonul-de-iarna-o-cursa-bucuresti-bristol-15313056


Goldmund

Acum este randul companiei Wizz Air de a anunta o noua cursa de pe OTP:

"Adăugăm încă o aeronavă la baza noastră din Bucureşti şi vom avea nouă aeronave. Această aeronavă va veni în decembrie 2016. Cu această adăugire, investiţiile noastre totale în baza din Bucureşti se ridică la 900 de milioane de euro. Există circa 300 de angajaţi la Bucureşti, piloţi şi personal de cabină. Suntem extrem de entuziasmaţi să aducem cea de-a noua aeronavă la Bucureşti şi să oferim o capacitate mai mare de transport"
http://www.b365.ro/wizz-air-lanseaza-o-noua-ruta-cu-plecare-din-bucuresti-spre-tenerife-cat-costa-biletul_250224.html
Astfel OTP creste intr-o luna cati altii in doua si e pe cale a egala(cel putin)Aeroportul Stuttgart

ciprebbe

Quote from: Goldmund on May 18, 2016, 08:53:40 PM
O "Beluga" pe OTP, premiera absoluta:

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Premiera+Balena+alba+a+aeronavelor+a+aterizat+pe+aeroportul+Otop

L-am vazut live, e imens.
Din cauza lui mai multe curse nu au putut sa traga la burduf si s-a apelat la autobuze pt debarcare.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

iuli

Taxiuri cu tarif minim la Aeroportul International Henri Coanda

QuoteÎncepând de miercuri, 15 iunie 2016, pasagerii care sosesc pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București vor avea la dispoziție taxiuri autorizate, cu tarife de maximum 1.40 lei/km, fără comandă prealabilă.

Acestea vor aștepta în stația taxi amplasată la ieșirea din terminal și vor prelua pasagerii în ordinea sosirii. Clienții care vor dori să comande taxi de la o anume companie vor avea la dispoziție în continuare terminalele touch screen pentru comenzi taxi. Autoturismele taxi autorizate care percep tarife mai mari de 1,40 lei/km, precum și taxiurile neautorizate de aeroport, vor fi disponibile în continuare la parter, în fața terminalului Sosiri. Fiecare dintre stațiile taxi – pentru taxi cu tarif de maximum 1,40 lei/km, pentru taxi la comandă și pentru celelalte taxiuri – vor fi clar semnalizate. În acest moment, sunt autorizate 1.400 de autoturisme taxi, iar procedura de autorizare se derulează rapid și gratuit. Foto: Bucharest Airports.


Sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog


iuli

Schimbari la conducerea Bucharest Airports

QuoteÎn şedinţa Consiliului de Administrație al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti de astăzi a fost analizat raportul de activitate pentru primul an de mandat al Directorului General.

Consiliul de Administraţie al CNAB a decis rezilierea contractului de mandat şi revocarea din funcţia de Director General a domnului Sorinel Ciobanu, după ce a fost constatată nerealizarea planului de investiţii. Prerogativele de Director General vor fi preluate interimar de către unul din membrii Consiliului de Administraţie al CNAB, Cosmin – Cătălin Peşteşan, Manager Public în cadrul Direcţiei de Transport Aerian la Ministerul Transporturilor.

Cosmin – Cătălin Peşteşan are experienţă în domeniul aviaţiei civile, fiind reprezentantul României pe acest domeniu în cadrul organizaţiilor internaţionale: Eurocontrol, ICAO, NATO, Comisia Europeană. Până în prezent, activitatea sa profesională a inclus elaborarea unor acte normative relevante pentru aviaţia civilă precum şi reprezentarea Ministerului Transporturilor în cadrul unor întâlniri la nivel internaţional cu organisme din domeniu.

Sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

TibiV

http://www.bucharestairports.ro/cnab/ro/presa/comunicate-de-presa/trafic-aerian-record-in-primele-6-luni

Quote
Trafic aerian record în primele 6 luni

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a înregistrat, în primele șase luni ale anului 2016, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa Aurel Vlaicu, un trafic aerian de 4.913.979 pasageri și 56.584 mișcări de aeronave (aterizări și decolări). Din total, pe Aeroportul Henri Coandă s-au înregistrat 4.911.721 de pasageri şi 51.149 mişcări de aeronave.

Numărul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile Bucureştiului în primul semestru din 2016 a înregistrat o creştere relevantă, de 16,5%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, creându-se astfel premisele atingerii pragului de 10 milioane de pasageri în întreg anul 2016.

Evoluţia numărului de pasageri pe cele două aeroporturi ale Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti devansează semnificativ tendinţa generală înregistrată la nivel european. Pe aeroporturile Capitalei s-a înregistrat, de asemenea, şi o creştere a numărului de mişcări de aeronave, depăşind şi la acest capitol trendul european. Astfel, în primele șase luni ale anului 2016, numărul mişcărilor de aeronave pe aeroporturile din Bucureşti a crescut cu 8,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

În primele șase luni ale anului, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti au operat 37 de companii aeriene, care au transportat pasageri către 92 de destinaţii.

Interesant...
Pe Baneasa peste 5.000 de miscari aeronave si doar 2.200 de pasageri... 8)
Oare majoritatea miscarilor de aeronave au avut ca destinatie Romaero ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Gendan

Nu s-a mutat aviatia utilitara pe Baneasa?