Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TVlad

#945
Quote from: TVlad on January 05, 2024, 09:58:53 PMDaca va e utila, am eu in arhiva personala o fotografie din august 1994 cu avioanele parcate la nord de actualul terminal de sosiri, pe locul unde acum este terminalul mai nou, cu plecarile si zborurile interne. Apar citeva Bac-uri 1.11 si Il-18.



Iata si fotografia scanata; pe imaginea imprimata se vad mai multe detalii dar atit a reusit scannerul meu sa aduca in lumea digitala.

Data fotografiei este 23 august 1994, cu 3 zile inainte de aniversare a 50 de ani de la vizita americanilor din imaginea precedenta.

Astazi, dupa alti 30 de ani trecuti, e posibil ca autobuzele din imagine sa fie inca in serviciu pe acolo.





Powered by API/PUM imgur uploader

danutzu_1069

In mod sigur, acele autobuze nu mai sunt in serviciu... Nici macar operaatorul de handling, LUTAS nu cred ca mai exista...
Acum sunt Globe Ground, Mezies...

TVlad


Andrei O

Am tranzitat destul de des aeroportul in anul 2023 si pot confirma ca in primavara si inceput de vara aceste autobuze cu podea ridicata de marca Mercedes erau folosite pentru zborurile internationale. Din cate tin minte sunt operate de Globeground si erau "modernizate" atat la interior cat si la exterior, aveau niste leduri la interior si niste scaune de piele relativ ok. Dar podeau inalta le fac absolut nepotrivite pentru transportul pasagerilor cu diferite bagaje. De asemenea sunt articulate care nu e neaparat un lucru rau dar personal nu am mai intalnit astfel de autobuze niciunde in lume intr-un aeroport.
Stie cineva care e povestea lor si cum au ajuns sa transporte pasageri pana si in ziua de astazi?  ???

TVlad

Cica, printre altele, nu trebuie sa respecte normele de poluare precum cele care circula pe drumurile publice.

In afara de mirosul urit de la esapament (cind te tine aiurea soferul pe loc minute in sir cu usa deschisa si motorul pornit), eu nu am ce sa le reprosez. Sint solid construite; fiecare detaliu e demn de renumele de odinioara al marcii Mercedes.

tom_sawyer


tom_sawyer

#951
Traficul aerian pentru anul 2023 la Aeroporturi București

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a înregistrat în anul 2023, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa Aurel Vlaicu, un trafic aerian de 14.698.845 pasageri, în creștere cu 16.56% față de 2022, și 128.594 mișcări de aeronave – aterizări plus decolări – în creștere cu 6.50% față de anul anterior.

Numărul total de pasageri din 2023 a ajuns, astfel, foarte aproape de cel maxim, înregistrat în anul 2019 (14.729.894 pasageri).

Din acest total, pe Aeroportul Henri Coandă s-au înregistrat 14.630.715 pasageri (+16.11% față de 2022), și 111.820 (+9.48%) mişcări de aeronave. Traficul pasageri de pe Aeroportul Băneasa – Aurel Vlaicu a înregistrat în 2023 o creștere substanțială față de anul anterior, de 167%.

Cantitatea de mărfuri și poștă transportată a înregistrat o creștere de 0.26%, de la 35.747 tone în 2022 la 35.841 tone în 2023.

Valorile de trafic au fost influențate negativ de conflictul din Ucraina și, mai ales în ultimele luni ale anului 2023, de conflictul din Orientul Mijlociu, care a redus mult traficul către Tel Aviv, una dintre principalele destinații operate de pe aeroportul Henri Coandă.

bucharestairports.ro

shift2rail

^ exista planuri ptr un terminal Schengen adevarat la OTP?

danutzu_1069

Terminal dedicat, nu. Nici nu cred ca are rost acum. Se reorganizează, de fapt este deja pregătit. Cel putin pentru întrare, ce vine de la avion, non-schengen,se urca pe culoarul.. de la ultimul etaj, si în capăt, sunt deja gheretele PF. Pentru Schengen se merge pe fluxul actual, iar unde acum sunt gheretele, se desființează controlul, dar gheretele vor rămâne.

misiekwas

E nevoie de terminal nou, punct. Dealtfel, nu știu ce șmecherie ar fi fost dacă ar fi fost un terminal dedicat numai pentru spațiul Schengen. Zboruri non-Schengen nu sunt chiar asa de multe la OTP (Irlanda, UK, Moldova, ceva Istanbul și Serbia plus destinații de vacanta).

shift2rail

Non-Schengen: UK (trafic urias), Orientul apropiat ( si indepartat in viitor, China), spatiul fost sovietic, USA?

Ar fi interesant un breakdown al traficului anual Schengen vs non-Schengen, suspectez 2/3 vs 1/3.

misiekwas

Nu exista zboruri directe din București în SUA, nici în Canada în momentul de fata. Și în România cererea pentru zboruri transatlantice este cam mica. Același lucru cu spațiul postsovietic. Singura destinație de cele menționate, care are cererea consistenta este UK+Irlanda.

miahi

#957
^ Sunt destul de multe zboruri si in directia Israel / Turcia / Orientul Mijlociu .
Daca e sa luam plecarile de azi 24.01  sunt 9 Londra, 1 Dublin, 1 Leeds, 1 Edinburgh, 1 Birmingham vs  6 Istanbul, 5 Dubai, 5 Tel Aviv, 2 Doha, 1 Abu Dhabi, 1 Beirut

Cred ca cererea pentru Orientul Mijlociu e mai mare decat cea pentru UK.

misiekwas

@miahi ai dreptate,scuza. Însă, nu prea vad de ce ar fi nevoie de un nou terminal dedicat Schengen. Ceea ce vreau sa spun este ca în loc de terminal dedicat Schengen avem pur și simplu nevoie de un nou terminal în general, pentru ca cel existent este depășit de demult.

miahi

100% de acord cu parerea ta legata de noul terminal in general, nu unul dedicat Schengen .