Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

misiekwas

#930
@frunzaverde adevărat, dar este asa de infect încât practic nu funcționează. Majoritatea oricum ia pana drumul de acces și giratoriu. De aia as spune ca nu funcționează.

frunzaverde

Exact, si pare ca a fost intentionat pentru a incuraja taximetristii (care au reinceput in cladirea de sosiri cu "taxi, want texi săr?" ca in anii '90).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

misiekwas

Parțial, dar imi se pare și puterea inerției: când sistemul a fost introdus, taxiul a fost principal mod de transport de la aeroport. Deci, când prezenta uber/bolț a crescut, s-a făcut o carpeala ca merge și asa.

frunzaverde

Locatia de Uber/Bolt e noua! A fost introdusa, daca nu ma insel, cand au rearanjat parcarile, in pandemie, ori la sfarsit de 2020, ori la inceput de 2021. Deja, cand au introdus-o, "transportul alternativ"/"app-hailing" era cel mai popular mod de deplasare in oras si de la si la aeroport.

Inainte (2017-2019) era una din doua, ori acces pe estacada, ori interzis complet, functie de toanele conducerii AIHCB din luna respectiva...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

misiekwas

#934
S-a anunțat carpeala de terminal la Otopeni

QuoteCompania Națională Aeroporturi București (CNAB) a lansat licitația pentru proiectare, asistență tehnică și execuție lucrări pentru modernizarea terminalelor și corpurilor de clădire existente la Aeroportul Internațional Henri Coandă București, lucrări în valoare de 117,6 milioane de lei, potrivit unui comunicat de presă.

Proiectul vizează patru obiective necesare pentru modernizarea aeroportului:

• Reamenajarea interioară a Terminalelor Sosiri și Plecări, pentru a crea un cadru imagistic integrat şi reprezentativ pentru cel mai important aeroport al României. Prin implementarea soluțiilor tehnice, se va facilita accesibilitatea clădirilor, se va îmbunătăți calitatea imagistică a zonelor publice și se vor valorifica elementele culturale, de patrimoniu și turistice ale Bucureștiului.
• Modernizarea sistemului centralizat de ventilaţie-climatizare din Terminalele Plecări Internaţionale, Finger și Sosiri, având ca obiectiv confortul termic al pasagerilor (22±1°C în sezonul de iarnă, 24 ±1°C în sezonul de vară, cu umiditate relativă în intervalul 30% – 60|%). Proiectul prevede înlocuirea integrală a: echipamentelor de ventilare și climatizare, unităților de tartare a aerului, ventilatoarelor, ventiloconvectoarelor, conductelor de distribuție agent termic, agregatelor de răcire care deservesc zona terminalului Sosiri și a tubulaturii de ventilare. De asemenea, capacitatea de răcire va crește prin suplimentarea sistemului HVAC (Heating-Ventilation-Air Conditioning). Investiția vizează înlocuirea serverului (hardware şi software) de gestionare a echipamentelor și realizarea unui sistem modern de comandă, control automat și achiziții de date (SCADA).
• Un nou sistem de detecţie-semnalizare incendiu aferent cladirilor Terminal Plecări, Finger, Terminal Sosiri, Corp Logistic, Corp AB 4. Pentru asigurarea criteriilor de securitate la incendiu, se va proiecta și se va executa un nou sistem de detectare, semnalizare și avertizare la incendiu.
• Modernizarea instalaţiilor electrice aferente clădirilor Terminal Plecări, Finger şi Terminal Sosiri. Proiectul prevede modernizarea iluminatului terminalelor și corpurilor de clădire (zone publice, zone securitate etc.), urmând a fi instalate corpuri de iluminat cu sursa LED, ceea ce va conduce inclusiv la reducerea consumului de energie electrică. De asemenea, se vor monta instalații de forță și prize cu grad de protecție sporită. Pentru toate zonele publice se va realiza iluminat de securitate împotriva panicii.


https://www.economica.net/cn-aeroporturi-bucuresti-a-lansat-licitatia-pentru-modernizarea-terminalelor-la-aeroportul-henri-coanda_695721.html

Sorinus

23 milioane de euro..e ceva. Era nevoie de o carpeala, Terminalul 2 fiind, realist, la 10 ani distanta.

misiekwas

Adevărat, și mai ales de sistemul de incendiu este nevoie. Dar dacă pornește, oricum nu ai cum sa evacuezi pe oameni... Și nu prea am văzut deocamdată multă mișcare privind T2.

florinp

Credeti ca tergiversarea terminalului 2 are legatura cu planul noului aeroport din sudul Bucurestiului?
Pentru mine pare destul de clar de ce nu se mai face un nou terminal la OTP. Si Firea din cate imi amintesc avea ideea asta.
Ar fi trist daca am bloca OTP pt asta dar asa se explica de ce zicea Grindeanu ca OPT "nu are trafic".

https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-26562706-primaria-sectorului-4-asociaza-consiliul-judetean-giurgiu-pentru-construirea-aeroportului-din-sudul-bucurestiului.htm


misiekwas

#938
Nu cred ca va fi construit pentru ca logica de aeroport e cam nula fata de T2. De altfel, este discuția aicihttps://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2660.0

frunzaverde

Vesnica electorala cu Aeroportul Adunatii Copaceni, care a aparut prima oara in 2003 (daca nu chiar mai devreme) nu o sa se intample niciodata, pentru ca chiar si o solutie relativ simpla ar ajunge undeva aproape de miliardul de euro. De unde naibii bani de asa ceva, mai ales ca UE nu finanteaza, iar regulile de ajutor de stat pentru aeroporturi mari sunt incredibil de dure (si extrem de improbabil sa fie depasite oprelistile intr-o zona cu aeroport profitabil ca Bucuresti)?

Credeam ca experienta Brasovului a lecuit de asemenea idiotenii... Ce naibii, acum exista experienta cu un aeroport mic care a durat >10 de ani de la proiect la implementarea primei faze, la costuri cu mult depasite fata de proiect si cu interes practic zero pentru zboruri comerciale (un total de 2 operatori, din care unul de tip "startup" cu cateva zboruri pe saptamana, e sub un sfert din asteptarile lor de proiect in ziua 0 de operare).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

mario antonio

Ciao tuturor,

În trecere pe la Otopeni:

ATR 72    -500    858        LY-JUA    Jump Air    posn 15dec/23dec23 TBS-OTP-FMO-INV-KEF prior wet-lease ops for Air Caraïbes.

căpșuna_zburătoare

Om pasionat de istorie, am tot căutat poze cu Otopeniul vechi. De când era aeroport militar german în WWII. Zero poze, zero informații. Am căutat poze cu construcția noului Otopeni în 1965. Zici că era secret de stat șantierul - atât de puțină info există. Am căutat despre construcția pistei Nord, în 1986 - la fel.

Despre CDG, ai toate planurile, alternativele, manevrele din culise, poze de peste tot, bârfe, dezvoltarea treptată, comunitate de pasionați... iar noi nu avem O POZĂ cu Otopeni în WWII sau anecdote din timpul dezvoltării...

Practic aeroporturile noastre există doar de când au apărut low-costurile, de prin 2005-2007.

TVlad

#942
Era obiectiv strategic deci fotografiatul interzis. Ca in orice tara bananiera care se respecta, in apropiere era si este o baza militara ce folosea aceeasi pista. De aici secretomania si interdictiile. Nici pe hartile militare disponibile public nu apare nimic, cîmp gol.

Daca va e utila, am eu in arhiva personala o fotografie din august 1994 cu avioanele parcate la nord de actualul terminal de sosiri, pe locul unde acum este terminalul mai nou, cu plecarile si zborurile interne. Apar citeva Bac-uri 1.11 si Il-18.

Exista citeva imagini aeriene cu vechiul Bucuresti iar in cea din 1966 se vede si zona aeroportului, probabil neschimbata de pe vremea razboiului.





Powered by API/PUM imgur uploader

căpșuna_zburătoare

Chiar și de la obiective strategice, există poze - oficiale dar ținute secret, deci doar în arhive s-ar găsi, treptat istoricii sau amatorii le vor scotoci și pune pe net dar durează.

Mulțumesc pentru site-ul fostulbucuresti.github.io e o mică mină de aur. Și explică multe detalii care se mai văd și astăzi la Otopeni, cum ar fi pista inițială (sud) mult mai lată care apoi se subțiază, sau ce a rămas din baza militară în partea din sud.

În 1992 ajungeam în acea bază militară, copil fiind, și mai erau acolo, de pe timpul aerodromului militar: un Il-10, un La-9, un MiG-15 ca și o pereche de aripi de Me-109 ce fuseseră scoase din Marea Neagră lângă Mamaia. Ulterior au fost mutate la muzeul aviației. Vedeam de departe aeronavele civile care veneau sau plecau, țin minte că erau multe DC-9 (plictisitoare pt mine, eu speram să văd 747 lol) și m-am bucurat să văd Caravelle.

căpșuna_zburătoare

Scurmând un pic, am găsit o imagine cu Aeroportul Otopeni bombardat de americani în 1944!
Imaginea are Nord/Sud inversate. Linia verticală din dreapta e DN1. În centru, cele 4 hangare și triunghiul betonat din fața lor se află în dreptul tarmacului din fața aerogării de azi.