Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Sorinus

Dar de ce trebuie sa fie hub? Aeroportul e depasit acum, operand 90% low cost-uri, interne si chartere (si nu pt turisti straini).

misiekwas

^A fost in contextul discuției actuale privind ore de plecare etc. Fără sa fie hub nu prea o sa aibă orele mai civilizate.

survola


frunzaverde

#918
@misiekwas - ca hub tot in regim de bancuri de plecari/sosiri operezi, doar ca la alte ore. Tarom are un hub conventional micut, si atat va ramane vesnic, deja Europa are prea multe huburi pentru regim "hub-spoke" in conditiile generalizarii operarii point-to-point. Asteptarea in industrie e sa mai dispara din ele, nu sa mai apara (PRG, BUD, MXP, HAM, BER si FCO si-au pierdut practic complet functia de transfer, KBP era pe cale inainte sa inceapa razboiul, BEG si CPH urmeaza in cativa ani maximum).

OTP e si execrabil pozitionat pentru functia de hub, IST este unul din huburile globale primare e la 400 km de OTP, efectiv nu are cum concura (Istanbul e un oras urias, un centru global de business etc. etc.).

Orice dimensionare a OTP ar trebui sa asume exclusiv transfer intern-extern, si sa faca tot ce se poate pentru a simplifica maximum transferul asta. In momentul asta, OTP e dezastru, ai transfer intern-extern? Scoate-ti nene bagajul, du-l din nou la check-in, treci din nou prin securitate... Groaznic. Si asta pentru ca nu exista nici o posibilitate de control vamal si de frontiera la transfer.

Si Schengen nu va rezolva asta in nici un fel pentru ca problema principala e de natura vamala, nu de control politienesc. Zborurile internationale in UE sunt in continuare considerate "non-cleared", toti pasagerii chiar si Schengen trec, pe regulile curente, prin vami, unde cei care zboara din spatiul vamal UE, folosesc culoarul albastru si sunt identificati ca nesupusi procedurilor vamale de eticheta verde, pe cand zborurile interne sunt in general "cleared" tot drumul (si nu trec prin vama la destinatie, iar in RO majoritatea internelor vin la terminale care nici macar nu au vami). Exista solutii, CPH, ARN, FRA, MUC si multi altii au implementate solutii (inspectie vamala pe fluxul de bagaje de cala, declaratii remote pentru culoarul rosu etc.), dar OTP nu are nici locul si nici tehnologia pentru asta in terminalul curent. Bine, e SF asta la OTP in conditiile in care niste amarate automate de control de pasapoarte au fost inaugurate cu ministru si panglica (penibil!)...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

misiekwas

#919
^de altfel, pot sa spun ca nici aceste automate nu prea funcționează mereu, pentru ca unele pașapoarte străine chiar nu sunt recunoscute, deci iar trebuie sa te duci la ghișeu. Și asta se întâmplă numai la OTP.
BTW. @frunzaverde, pe lista care pot sa dispară este și WAW, pe care guvernul vrea sa închidă ca să aibă pasageri pentru CPK (o tâmpenie, if you ask me)

Sorinus

Pana la orice altceva, eu as prioritiza budele de la OTP. N-am mai fost de cateva luni, dar banuiesc ca nu s-a schimbat nimic.

frunzaverde

Am fost eu in iulie. E un jeg infiorator, doar ca nu prea ai ce sa faci - sunt cam o cincime din numarul de bude necesare... Se vor imputi instantaneu.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

misiekwas

#922
As adaugă încă la cald doua lucruri deficitare: acces la statie de tren prin parcarea din cauza căruia se creează debandada (chiar sunt surprins ca nu prea sunt accidente) și lipsa, de fapt, al unui spațiu de ride sharing pe care o grămadă de oameni folosesc, ceea ce forțează pe multă lume sa cară bagaje prin întreaga parcare și la drumul de acces către terminal.

Pare ca scannere aia noi la sosiri nu funcționează.

frunzaverde

Scannerele noi nu sunt pentru Entry/Exit System, care nu e inca functional? Vorbim de masinile de colectat date biometrice situate la gheretele de control pasapoarte, nu?

Accesul la gara e primitiv, ca intreaga solutie de racord feroviar - e o improvizatie. Nu au ce sa faca mai mult de-atat dat fiind proiectul facut la nivel de anii '60...

Iar la Ride Sharing se vede clar ca a fost efortul "taxistilor" cu tarife umflate in colaborare cu "managementul" aeroportului. Locul de acces Uber/Bolt este cel mai prost si incomod loc posibil in tot aeroportul. Daca ar avea conducerea aeroportului buna credinta Uber/Bolt ar avea acelasi acces cu taxiurile la Sosiri, si un loc de asteptare pe estacada, acolo unde le e locul.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dumbravaandrei

Uber/Bolt niciodata nu au solicitat autorizare pentru transport persoane in regim de taxi de pe aeroport (cum era si normal sa o faca). Asa ca acces cum trebuie, au doar taxiurile pe care le poti chema prin intermediul terminalelor din aeroport.
Ati uitat povestile de pe aeroport si de turistii care nu si-au mai vazut vreodata destinatia.

frunzaverde

Uber si Bolt nu au solicitat autorizatie de taxi pentru ca nu fac taxi, in baza legislatiei romane. Inca din 2019, pentru tipul de servicii prestate de Uber si Bolt avem legislatie dedicata, ei oferind un altfel de tip de servicii decat taxiurile conventionale.

Uber si Bolt au solicitat si primit calitatea de operator de platforma digitala de transport alternativ, iar soferii lor au autorizatii (TOTI) de operator de transport alternativ, ambele in baza OUG 49/2019.

Sectiunea 2^1, cea cu aeroporturile, din Legea Taximetriei nu are deci cum sa li se aplice. De altfel, sectiunea e menita sa asigure sa faca doua lucruri, 1. ca tarifele maximale pe km sa fie afisate pe usa si lista de preturi; 2. ca taxiurile din localitatile din zona de hinterland a aeroportului au acces la aeroport (altfel strict doar cele cu autorizatie din localitatea aeroportului ar fi avut acces) - adica taxiuri din Bucuresti sa poata deservi Otopeni. Cum transportul alternativ e reglementat non-geografic (prin apartenenta digitala la un operator inregistrat) si taxarea e si ea reglementata altfel (tarif pre-calculat, si notificat in avans si acceptat in prealabil de client), sectiunea respectiva e non-sens.

La fel de non-sens este si faza cu "povestile de pe aeroport si de turistii care nu si-au mai vazut vreodata destinatia" - toti soferii de Uber si Bolt si Black Cab si ce-o mai exista sunt autorizati, au ecuson, masina inregistrata si sunt validati de platforma in baza legilor. Cand mergi cu Uber sau Bolt ai aceleasi protectii (de fapt ai protectii superioare) ca intr-un taxi galben.

In plus, Uber si Bolt au ambii un sistem de cozi virtuale si validari de placute pentru aeroporturi. Aeroportul poate sti in avans ce soferi urmeaza sa intre la aeroport, pe cine urmeaza sa lase sau sa preia, putand permite in mod dinamic (sau nu) accesul. Ceea ce la taxiuri nu se poate face, pentru ca dispeceratele nu au tracing modern de comenzi. Sistemul e folosit de Otopeni de mai bine de doi ani, deci nici o scuza. Deci nu e absolut nici o problema aici.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

danutzu_1069

#926
Sistemul automat de control pasapoarte (ala cu porti, scanere, , etc) exista si este functional la OTP doar pentru iesirea din tara... (din pacate).
Este adevarat ca mai exista sistemul de la fiecare cabina a PF, dar nu l-am vazut functional.
Mare minune ca au finalizat si pus in functiune scannere-le pentru boarding pass... dar este cam inghesuiala dupa.... multe cozi la controlul de securitate, unde apropo.... tava ti-o iei singur dintr-o stiva .... :lol:  :lol:

dr4qul4

Uber si Bolt re preiau imediat de la Otopeni. Trebuie doar sa pui ridicarea de la Plecari si sa te duci pana acolo (nu e departe deloc, mergi prin alte aeroporturi de faci basici).
Poate cei de la Uber/Bolt ar trebui sa semnalizeze asta in aplicatie.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

misiekwas

Nu-i departe dar drumul nu-i neapărat firesc, mai ales în aeroport, unde prin definiție ajung mulți ne-localnici și când ai grămadă de bagaje de carat (de altfel, nici kiss&ride la plecării nu-i strălucit, dar asta e alta poveste). Și da, ar fi solutie bolt/uber să ia pe lumea de la plecări, dar practica este asa ca majoritatea totuși cheamă pe bolt/uber la sosirii (intuitiv) ceea ce rezulta de obicei în dusul pana la giratoriu în fata (diferența de niveluri + ca departe). Și este și vina de OTP ca nu informează ok.
@dumbravaandrei sistemul actual a fost făcut în alt context, când luai taxi de pe strada și a fost îmbunătățire. Însă, bolt/uber in mare parte au schimbat modul de mobilitate și au sistemele proprii de tracking, deci nu as vedea aici o problema.

frunzaverde

@misiekwas - nici macar nu este o problema - aeroportul a facut un loc special in incinta pentru Uber, exact ca pentru Taxi. Doar ca e cel mai infect loc posibil, atat pentru clienti cat si pentru operatori.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!