Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shift2rail

^ce te face sa crezi ca se vor obisnui?

deja sunt convocati la aeroport cu 3h inainte de decolare ptr curse intra-europene, lucru nemaiintalnit in Europa.

tom_sawyer

#901
Dnata Catering, companie care administrează spaţii comerciale pe Aeroportul Otopeni, şi-a dublat cifra de afaceri până la 153 milioane lei, fiind cele mai mari venituri din istoria firmei

Dnata Catering şi Millenium Pro Design sunt cele două companii care administrează spaţiile de retail şi alimentaţie publică de pe Aeroportul Otopeni.

Dnata Catering, una dintre cele două companii care administrează spaţiile comerciale de pe Aeroportul Henri Coandă din Otopeni, a încheiat anul 2022 cu mai mult decât o dublare a veniturilor, ajungând la o cifră de afaceri de 153 milioane lei faţă de 73 milioane lei în 2021, potrivit datelor Ministerului de Finanţe. Cifra de afaceri raportată de companie în 2022 a fost la cel mai înalt nivel din istoria firmei.

Compania a avut şi un profit net de 20,6 milioane lei şi un număr mediu de angajaţi de 318 persoane, potrivit aceleaşi surse.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, care administrează terminalul din Otopeni, a încheiat două contracte de asociere în participaţiune în 2010 pentru cesionarea spaţiilor pentru alimentaţie publică şi travel retail cu cele două companii.

ZF

frunzaverde

Problema nu e ca dnata face bani - pentru dnata banii facuti pe OTP sunt fix o maslina in varf de scobitoare, maruntis. Pana una-alta, dnata nu este vreun SRL cu 2 angajati, este efectiv emiratul Dubai, si opereaza pe OTP un sistem similar cu cel din Dubai, Singapore, Toronto sau Malpensa (plus multe alte afaceri, de la SFO la LHR).

Problema e ca participatia romana, a CN Aeroporturi Bucuresti este incredibil de prost manageriata, si banii in loc sa se duca in dezvoltare aeroportuara (cum s-au dus din 1995 pana in 2013) se duc in tot felul de incalceli corupte si in tot felul de peschesuri - ori cedari spre bugetele centrale, ori contracte care-mai-de-care mai dubioase.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Contractul cu Porr semnat in Decembrie:

Potrivit Caietului de Sarcini vor fi reabilitate căile de rulare: Charlie (lungime 1.086 metri, lățime 23,80 metri) pusă în funcțiune în 1971 și asfaltată în 1995, November deschisă în 1988, Oscar cu două sectoare (lungime 3.475 metri, lățime 22/ 25 metri Oscar NOU) în exploatare din 1988 respectiv 2005 pentru Oscar Nou, Papa (1988), Victor (2007) și Wiskey (1988).

Ca explicatii, Charlie e cea lunga ce trece pe langa hangarele Tarom si aeronavele aliniate pe partea cealalta, Oscar e corespondenta ptr pista dinspre Nord, cea proaspat reabilitata, November face legatura dintre terminal si pista de N (pista 2), Papa e paralela cu ea, dupa hangare, pe langa Tiriac Air, Victor si Whiskey sunt pentru degajat pista 2.

N-am mai fost de mult la Otopeni, se lucreaza la vreuna din astea?

oc7avian

Din ciclul: nu ne trebuie T2 că face față T1

Ieri am aterizat din Praga și mare bucurie pe mine că tragem la jet bridge, că n-aveam chef de transbordare cu autobuzul la 40˚C afară. Totul merge rapid și ajung la benzi. Destul de cald în aeroport, dar măcar vin bagajele repede. Corect, dar nu toate. O oră jumate am așteptat după restul pentru că au întârziat descărcarea din avion și nu mai aveau loc să le aducă la bandă. Între timp aduceau pe alte cărucioare zeci de bagaje să le împrăștie prin diverse colțuri din sală că nu mai aveau unde să le depoziteze.

Cu mare noroc am prins trenul spre casă la 5 minute diferență de timp, că a întârziat trenul de aeroport doar 5 minute. Rezerva mea de timp a fost >2.5h până la tren. Nu mai prindeam nimic până seara, pentru că era vineri.

PS: am observat că la pașapoarte au montat la fiecare ghișeu scanere de e-Passport să nu mai verifice în gheretă. Nu știu exact care va fi procedura, pentru că erau inactive.

Xed

^ De ce ti-ai dori un terminal nou cand vioara noastra inca poate duce multe cantece de jale?

shift2rail

^Perdea de fum tipic romaneasca, Bucuresti /Romania nu are nevoie de un nou terminal, ci de o noua companie aviatica ptr ca 7-8 milioane diasporeni+milioanele de rude/amici din tara (pe) care ii viziteaza sa nu fie spoliati sistematic de monopolul de facto instituit dupa disparitia BlueAir.

Ps. Consiliul (asa-zis) al Concurentei nu pare absolut deloc deranjat de lipsa...concurentei.

dudley

shift2rail, de curiozitate, de cate ori zbori pe an cu plecare din OTP?

shift2rail

Trimestrial, pe varf de sarcina (perioada vacantelor scolare din Fr).

misiekwas

^ba da, OTP are nevoie de un nou terminal. Deja este înghesuit, prost organizat, nu-i suficient pentru trafic de acum. În plus, legături cu oraș sunt cum sunt, ceea ce duce la faptul ca lumea ia ft mare marja de eroare și aeroport se înghesuie și mai mult, iar locuri de așteptare sunt prea puține.
Pana se mișcă rotile, prioritatea 0 ar trebui reducerea numărului de magazine, baruri etc. pentru spațiu mai amplu de așteptare și reorganizarea circulației în de terminal.

frunzaverde

Terminalul are o capacitate normală de 6.5 milioane de pasageri pe an, 10.5 crush și procesează 13 milioane.

E nevoie de T2 nu astăzi, nu ieri, ci în 2017...

Este dezastru, ce se întâmplă acolo practic încalcă codurile vamale UE - de la benzile de jos nu poți organiza culoare de control decente. Foarte probabil se încalcă regulile de evacuare la incendii și PSI - spațiul de control pașapoarte și porțile de jos sunt improvizații clar peste capacitate, și multe altele. Nu m-ar mira ca la un audit să fie închis terminalul.

Asta cu spolierea e infierare marxista stupidă - Blue Air a avut pre-pandemie o cota de 16% pe OTP, dispariția lor nu a fost majora în piață. Au fost înlocuiți de Ryanair pe extern (care in 2018-19 avea o prezența mult mai mică pe LROP) și de HiSky pe intern.

Prețul pe scaun-km în OTP e în continuare unul din cele mai mici din UE (sa vezi cum era în 2007, când era printre cele mai mari). Da, s-a scumpit - dar asta s-a întâmplat la nivel global.

Iar cât timp traficul este în mare parte etnic ULCC, o companie locala nu va face nimic - nu au cum sa aibă CASK la nivelul wizz sau ryanair sau easyJet. Și vor sfârși ca blue air.

Și fără un terminal nou nu vei vedea nou intrați pe alte segmente de piață. Condițiile de operare sunt prea rudimentare pentru orice operațiune hub spoke cu hub sau focus city din Otopeni. Se acumulează întârzieri imense cu oameni blocați la securitate sau pașapoarte, cu bagaje blocate în sistem de supraaglomerare etc.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dumbravaandrei

Pe lista de idiotenii de la otp as adauga si aglomerarea tampita de zboruri dimineata si seara... de ceva timp prefer sa zbor mai in timpul zilei si parca pare o idee mai civilizata treaba, iar ca aglomeratie cam cum era prin 2015...
Dar daca e sa decolez inainte de 8 sau sa aterizez dupa 20, e ... jale...

misiekwas

#912
^pai, dar asta depinde de o grămadă de alte lucruri, inclusiv din faptul ca OTP este dominat de zboruri low cost și nu are capacitate de a impune orele mai civilizate. În plus, pentru low-costuri e esențial sa puna avioane lor în mișcare tot timpul, iar Bucureștiul fiind baza de wizzair, asta înseamnă că de aici pornesc de dimineață. Deci, nu prea e mai mult spațiu de negociat.

frunzaverde

Exact - ai urmatoarele constrangeri:

- Toti cei care au baza pe OTP (Tarom, Wizz, Ryanair, HiSky) vor dori sa plece cu primul zbor in intervalul 6:00-8:00, pentru ca avioanele fac bani in aer, nu pe sol, si trebuie sa-si faca cele 4-6 segmente zilnice.

- Toti cei care fac overnight pe OTP (LH, Austrian, British, KLM, Air France, ...) opereaza in regim "hub-spoke", cu OTP ca spoke. Astia au nevoie sa-si duca pasagerii in hub, unde sa-si prinda conexiunile pe care le au. Huburile europene opereaza in regim de "valuri", si valul de dimineata pleaca din hub intre ~9:30 si 12:30; cum OTP e la 2:30-3h de zbor de FRA, MUC, AMS, LHR, CDG sau BCN, trebuie sa pleci la 6:00-8:00 ca sa poti ajunge in hub la 7:30-9:30 si sa ai timp de conexiune 1h-2h (pentru toate combinatiile, inclusiv non-Schengen-TATL)... Daca n-ar pleca la orele astea, nu ai avea cum prinde o gramada de legaturi spre America de Nord si Sud.

Sosirile seara sunt o oglinda a activitatii de dimineata. Fara patternuri din astea, toata activitatea liniilor traditionale hub-spoke nu are cum functiona (e exact acelasi pattern, adaptat orar la fusuri si distante si la alte omooloage OTP, de la BUD la DUB si de la ARN la ATH), si nici low-costurile nu au cum sa-si bazeze avioane pe OTP. E nevoie de un terminal nou - pacat ca SF-ul a venit cu varianta T2 in est, daca s-ar fi adoptat varianta 1 cu extinderea iterativa pana la 20 mpax, probabil extinderea ar fi fost gata... Dar un terminal nou pare ca nimeni nu e capabil sa faca.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

misiekwas

Întrebarea este dacă OTP va fi în stare sa atragă mai multe linii pentru a putea sa opereze ca hub pentru măcar unele linii. Eu unul sunt sceptic, pentru ca spațiu este cam înghesuit în regiune (Istanbul și Viena dar și Praga, Varsovia, chiar și Belgrad). În plus, structura de zboruri bazata pe semi-naveta către vest și lipsa de zboruri în alte destinații chiar nu încurajează.