Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: DanCld on May 14, 2014, 09:19:40 PM
Am o curiozitate - de ce companii gen KLM, Lufthansa sau British Airways nu au inceput inca sa trimita wide bodies (Airbus 330, Boeing 767 etc) la Bucuresti? In ultimul an si ceva de cand fac naveta prin hub-uri gen Amsterdam sau Londra am prins de multe ori ocupare 100% in si din directia Bucuresti.

Urmatoarele motive:

1. Lipsa de cerere care sa justifice crestere de capacitate pana la nivelul wide-body. In momentul asta, OTP - MUC, OTP - FRA, OTP - AMS sau OTP - CDG nu sunt nici macar operate cu cele mai mari avioane din flotele narrow-body ale operatorilor. LH trimite in general A320-uri (sunt destul de flexibili, in functie de cerere oscileaza intre 319 si 321 si 733 pe FRA), KLM 738-uri, AF A319 si A320, BA vine cu A319 si A320.

Mai mult, in momentul in care va fi cazul, nu va creste marimea avionului (cu posibila exceptie a BA pe LHR) ci frecventa zborurilor. Planurile de zbor ale LH, KL, AF, IB pot fi usor construite pentru frecvente de pana la 6xD, fata de 3xD frecventa curenta OTP-hub. Avantajele zborurilor mai dese cu avioane mai mici fata de zboruri mai rare cu avioane mai mari (frecventa v. capacitate) sunt discutate si ras-discutate in literatura de specialitate. Nu exista un consens general, dar exista o opinie generalizata (si confirmata de studii) ca pasagerii care fac calatorii in scop de afaceri (si care aduc cele mai mari venituri companiilor aeriene - high yield, bilete flexibile etc.) prefera frecvente dese si optiuni multiple.

Uita-te la BUD sau la WAW, care au frecvente mai multe ca OTP cu aproape toate huburile (BUD are in general 4xD fata de 3xD la OTP) - si tot niciun wide-body.

2. Yield management. Pentru liniile aeriene "traditionale", numai anumite categorii de pasageri aduc cu adevarat profit. Cine sunt respectivii pasageri difera de la linie la linie (in general sunt conexiunile inter-continentale si pasagerii cu bilete flexibile sau last-minute). Restul pasagerilor aduc beneficii extrem de limitate companiei (la un bilet de 150 EUR ARN-CDG-ZRH-AMS-ARN, AF-KL castiga probabil cativa centi profit in total de pe urma mea, daca si pe aia), fiind folositi exclusiv pentru distribuirea costurilor fixe de operare la cat mai multi pasageri.

Daca LH/KL/BA considera ca OTP - HUB - XXX poate aduce X pasageri din bucketurile profitabile pe zi, vor incerca sa asigure avioane cat mai potrivite pentru X-ul respectiv (tinand cont si de frecventele de care X au nevoie), restul fiind "umplutura". Chiar daca stiu ca vor avea cerere la nivel "umplutura" mult peste cel curent, nu vor acoperi respectiva cerere, pentru ca n-au de ce, nu castiga mare lucru.

Bucurestiul are, din pacate, un X nu foarte mare, fiind considerata o destinatie low-yield (pana in 2005-6 era o destinatie high-yield, din fericire pentru pasagerul mediu, treaba s-a schimbat, si tarifele au scazut cu mai bine de 50% de-atunci), cu sezonalitate mare, asa ca nu vad de ce ar vrea LH sau AF sa creasca capacitatea.

3. Air France, KLM si Lufthansa nu au avioane wide-body configurate in configuratii intra-europene (din cauza preferintei pentru frecventa). In schimb, BA e obligat sa prefere capacitatea in fata frecventei din cauza supra-aglomerarii de pe Heathrow. Dar, cum practic BA castiga bani doar de pe urma long-haul-ului si biz-ului, cat timp ambele sunt sub-reprezentate la OTP, nici o sansa de wide-body. Deja BA isi transporta toata clientela valoroasa (si le mai ramane si o groaza de loc pentru umplutura) in frecventele curente cu flota curenta. Si 767-urile intra pe rute in care pasagerii valorosi genereaza volume mari (gen OSL sau ARN).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

CN Aeroporturi Bucureşti are o nouă conducere. Sorinel Ciobanu, director general interimar al CNAB

QuoteSorinel Ciobanu a fost numit, vineri, în funcţia de director general interimar al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, informează un comunicat al CNAB.

'Astăzi, 30 mai 2014, în cadrul şedinţei Consiliului de Administraţie al CN Aeroporturi Bucureşti, domnul Dan Andrei a fost numit în funcţia de preşedinte al Consiliului. În aceeaşi şedinţă, domnul Sorinel Ciobanu a fost numit director general (interimar) al companiei', se menţionează în comunicat.

Potrivit sursei citate, noii membri ai CA al CNAB sunt: Dan Andrei (fost director general al Autorităţii Aeronautice Civile Române), Gheorghe Cătălin Radu (şeful Direcţiei Aviaţiei Civile şi Spaţiului Aerian), Gabriel Dumitraşcu (şeful Direcţiei de Privatizare din Departamentul pentru Energie), Dragoş Brezeanu (fost director adjunct al Direcţiei Antifraudă din cadrul ANAF), Iulius Dan Plaveti (fost preşedinte al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei) şi Adrian Toma (liderul unuia dintre sindicatele din CNAB).

Sorinel Ciobanu este unul dintre foştii directori ai Aeroportului Internaţional Henri Coandă, demis în 2009 de ministrul de atunci al Transporturilor şi Infrastructurii Radu Berceanu, pe motiv că acesta avea un proces în instanţă din cauza unui schimb de terenuri pe vremea când era director la Aeroportul Băneasa. Procesul s-a încheiat definitiv cu achitarea lui Sorinel Ciobanu.

Surse din companie au declarat, joi, pentru AGERPRES, că CA al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti a fost schimbat, deocamdată fiind numit un Consiliu interimar, iar unul dintre noii membri este Cătălin Radu, directorul Aviaţiei Civile.

'Consiliul de Administraţie a fost schimbat. Deocamdată, este un consiliu interimar. Aşteptăm să fie numit şi un director interimar. Încă nu ştim care sunt noii membri, dar unul dintre aceştia ar fi Cătălin Radu, directorul Aviaţiei Civile', au spus sursele citate.

Membrii fostului Consiliu de Administraţie erau Radu Merica - preşedinte CA, Liviu Radu - membru, directorul general al CNAB, Marius Bodea-membru, Bogdan Gaurean - membru şi Adrian Cighi - membru.

Într-o declaraţie de presă remisă AGERPRES, Franklin Templeton Investment Management Limited UK Bucharest Branch, în calitatea sa de unic administrator şi manager de fond al Fondului Proprietatea, se declară 'profund dezamăgit' de decizia luată joi de Adunarea Generală a Acţionarilor, care a avut loc la CN Aeroporturi Bucureşti, prin care întregul Consiliu de Administraţie al companiei a fost demis şi înlocuit cu un nou Consiliu interimar.

Potrivit sursei citate, acest Consiliu interimar a fost selectat fără a avea în vedere prevederile OUG 109/2011.

'Mai mult, această schimbare vine în condiţiile în care rezultatele raportate de companie în 2013 sunt foarte încurajatoare, profitul net crescând cu 35,5%, la 71,96 milioane de lei şi traficul de pasageri începând să arate semne de accelerare în urma introducerii unor rute noi în a doua jumătate a anului 2013. Mai mult, există dovezi clare care arată că această adunare a acţionarilor a avut loc fără a se respecta prevederile legale în ceea ce priveşte convocarea şi cerinţele de cvorum, aşa cum sunt acestea reglementate prin art. 117 şi 121 din Legea nr. 31/1990, urmând să analizăm cu atenţie implicaţiile legale ale acestor fapte', se menţionează în comunicatul managerului Fondului Proprietatea.

În opinia acestuia, o schimbare atât de rapidă şi completă a conducerii, în special având în vedere posibilitatea nerespectării prevederilor OUG 109/2011 şi ale Legii nr. 31/1990, ar putea avea efecte negative 'asupra performanţei financiare a CN Aeroporturi Bucureşti şi asupra credibilităţii Guvernului în ceea ce priveşte eforturile acestuia pentru a îmbunătăţi implementarea standardelor adecvate de guvernanţă corporativă în companiile de stat'.

[...]

Sursa: economica.net
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Goldmund

"Wizz Air introduce noi rute de la Bucureşti, către Basel şi Nuremberg"
http://www.b365.ro/wizz-air-introduce-noi-rute-de-la-bucuresti-catre-basel-si-nuremberg_210133.html

Se pare ca autorul articolului nu stie mai multe despre Nürnberg  . De ex. acolo este centrul sasilor plecati din Romania, acolo fiind decenii locul unde erau gazduiti pentru prima oara toti care veneau din Romania comunista in Germania Federerala, trebuiau sa treaca prin acest oras splendid. Si de aceea in Nürnberg locuiesc f. multi sasi, orasul avand in jur de 500mii locuitori(fara imprejurimi)
Nici macar nu este scris corect..."Nuremberg" - nu exista!
Vestea buna este ca OTP creste continuu...cum e si normal

Goldmund

"Ştirea care confirmă invazia românilor. Este cea mai circulată rută aeriană din România cu 16 zboruri pe zi

Cea mai circulată rută aeriană din România este Bucureşti-Londra. Cinci operatori oferă zilnic posibilitatea de a ajunge în capitala Regatului Unit, iar pasagerii pot alege dintre 16 variante de zbor."....
http://www.businessmagazin.ro/analize/transporturi/stirea-care-confirma-invazia-romanilor-este-cea-mai-circulata-ruta-aeriana-din-romania-cu-16-zboruri-pe-zi-12769265

Titlul este un raspuns ironic la adresa englezilor ingrijorati de avalansa romanilor spre Regatul Unit, dar nu-si are rostul intr-un ziar de specialitate
In rest, stirea confirma dezvoltarea OTP, cresterea interesului romanilor si englezilor fata de partenerii lor din UE.

dr4qul4

Care invazie? Avioanele sunt pline si la intoarcere. Cei care merg cu avionul pe heatrow se duc pentru afaceri sau turism.
Cei care se duc sa invadeze s duc ori cu Wizz dar mai ales cu autocare si se intorc cu masini cu volan pe dreapta.

Sunt asa de multe zboruri pentru ca:
- londra e centrul economic al europei.
- e poarta de intrare in UK. Sunt multe zboruri si intre romania si italia/franta/germania/italia dar se imparte catre mai multe orase
- e foarte departe pt transport rutier/feroviar (pentru cei care sunt presati de timp), si mai e si pe o insula.

Am fost de 5 ori la Londra si e un oras superb. Dar e invadat de mult de indieni. Din aia adevarati nu autohtoni.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Goldmund

"Trafic record de pasageri pe aeroporturile din Bucureșt
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a înregistrat, în luna iunie 2014, un trafic aerian record de 800.993 de pasageri, în creştere cu aproape 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Numărul de mişcări de aeronave a crescut cu peste 10% comparativ cu iunie 2013, ajungând la 9.558 aterizări şi decolări."
http://www.capital.ro/trafic-record-de-pasageri-pe-aeroporturile-din-bucuresti.html

O veste buna care poate-poate va determina ofialitatile decizionale sa dea startul pentru o marire considerabila a OTP. De la decizie la constructie trec niste ani, pana la realizare vor trece alti ani, timp in care alte aeroporturi din regiune nu vor sta pe loc(SOF sau BEG)
Nu avem date despre calatorii care au folosit BBU; din cate stiu acest aeroport este in plina modernizare si restructurare...

Din acelasi articol:
"Pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti operează în prezent 37 de companii aeriene, care transportă pasageri către 87 de destinaţii. În anul 2013, pe AIHCB au început să opereze două noi companii aeriene: easyJet Air şi Air Serbia, iar, din 2014, Ryanair şi Air Baltic au operat primele curse regulate pe Aeroportul Henri Coandă."
Cred ca e loc pentru mai mult, pentru o mai buna reclama internationala facuta OTP, campaniile pentru a atrage noi companii aeriene pe OTP trebuie sa fie mai atragatoare si mai agresive..Si, ar trebui definitivat ciotul acela de autostrada intre A3 si OTP, ca si inceperea lucrarilor la...M6. Nu exista succes fara sacrificii.

pasadia

Pe turista japoneza o fi aniversat-o cineva?

Ionut

Ce treaba are asta?! Hai sa nu poluam aiurea thread-ul, va rog.

pasadia

#98
Daca doreai sa "taxezi" vreun mesaj as fi preferat sa o faci cu acesta. Dar mai bine sa-mi explic mesajul caci probabil sarcasmul meu a fost prea ascuns.

Problema cu taxi-urile de la Otopeni nu o poti ignora. A existat, inclusiv pe acest forum (iar acest mesaj nu are mai mult de 2 ani), si inca nu sunt convins ca e pe deplin rezolvata. Dar hai sa spunem ca e nesemnificativa.

Stirea vorbeste de un trafic record, in crestere cu aproape 11% fata de perioada similara a anului trecut. Trec peste faptul ca nu stiu daca acesta ar fi traficul maxim inregistrat la Otopeni sau, poate, ne aflam inca sub acea valoare si imi aduc aminte de acest mesaj care spune ca o rata de crestere de 8-10% pe an, a fost prognozata si ca atare ar trebui sa o consideram fireasca. Deci, unde e recordul? Reprezinta un record faptul ca reusesti sa atingi performantele pe care ti le-ai propus?

Sa trecem insa mai departe dorintele autorului mesajului, cel care spera la
Quoteo marire considerabila a OTP
. Si imi aduc aminte de alt mesaj, un mesaj din care deduc ca fluxul de calatori e mult sub capacitatea aeroportului. Si asa imi reamintesc mesajul lui frunzaverde, cel care analizeaza mult mai bine situatia si arata diferenta dintre planuri megalomanice si realitatea de zi-cu-zi.

Caci nu cred ca legatura dintre Otopeni si A3 e atat de importanta. A3-ul ii trebuie alte lucruri (capat in ucuresti, noduri pe parcurs, continuare spre Brasov si  Buzau, etc... Si la fel si aeroportului ii trebuie alte lucruri, inclusiv rezolvarea problemelor de siguranta a calatorilor.

Cam atat. Daca chiar am fost off-topic asta e. Ma intorc mai bine la aia de care nu se indura nimeni.

dr4qul4

tocmai am luat un taxi de la otopeni.
nu ma asteptam sa functioneze atat de bine:
-se iese pe la iesirea normala
- se comanda de pe un touchscreen compania dorita si pretul (1,39lei/km)
- primesti bon de ordine cu indicativul masinii si in cat timp ajunge
- am primit 5 minute, a ajuns in 4... Logan MCV i stare ok.
-soferul m-a ajutat si cu bagajele
- cursa pana in Vitan (23 km pe gmaps), pe aparat 35 lei....

Atentie insa: jos, la parter, exista asa-numitele taxiuri rapide (cu masini mai bune) care au tarif de 3,5 km. Mai apar si pe sus dar acum trebuie sa fi atent sa te urci in masina de la firma si cu indicatiul de pe bon.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mocris

Confirm si eu experienta de mai sus.
Chiar am fost placut surprins de experienta avuta, iar de pret nu mai discut.Cu 30 de lei am ajuns la Hanu Berearilor.

Nu mai e ca in trecut, ca te jecmaneau de nu puteai sa te apropii taximetristii.

Singura critica, desi e de inteles, e ca ultima oara am asteptat multisor masina, pentru ca erau f mute comenzi si se facuse coada la bariera, oamenii de acolo, fiind preopcupati pe buna dreptate sa nu se faca bulibaseala in fata terminalului dand drumul la 3-4 masini odata...

Oricum, foarte civilizat si corect ca pret.

iuli

QuoteJoi, 28 august, incepand cu ora 11:00, pe Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti a avut loc evenimentul ORIGINI, un exercitiu de cultura si identitate romaneasca.

Organizat de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) în parteneriat cu Asociaţia Identitate Culturală Contemporană (AICC), evenimentul şi-a propus să aducă în atenţia pasagerilor celui mai mare aeroport din România câteva mărturii ale originilor poporului român. Am avut ocazia sa admiram, in sala de expoziţii a Aeroportului Internaţional Henri Coandă Bucureşti, numeroase fotografii cu statui de daci aflate in marile muzee ale lumii.
[...]









Sursa: BUCHAREST AIRPORTS
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

ashbird

ce unghiute rosii aveau Dochiile noaste:)
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!


alecu26

neavând unde sa postez...postez aici:

Suntem in campanie si inca nu a aparut aeroportul din zona Braila-Galati in discutie? Podul peste dunare era mai demult lansat ca SF.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).