Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

elphax

Inca lucreaza la benzile de bagaje. Si tot le fac aiurea, nu iti aduc bagajele de mari dimensiuni. Am stat 45 de minute 10 persoane, DUPA ce au venit bagajele normale, sa ne aduca bagajele de ski undeva la o intrare adiacenta.
Si mai erau niste sportivi care asteptau inaintea noastra, unii straini, care aveau conexiune si trebuiau sa isi duca singuri bagajele mari la check-in pentru ca era alta companie aeriana. Si nu au avut ce face, au pierdut avionul pentru ca nu puteau sa lase bagajele pentru ca nu le primeau de la angajatii aeroportului. Penibil ...

catalin_i

Nicăieri nu am văzut sa aducă bagajele speciale pe banda de bagaje normale. Durează mai mult într-adevăr, dar nu numai in Otopeni. 45 de minute e totuși exagerat - se poate lucra la acești timpi.

dudley

Circul des cu bagaj sportiv agabaritic.
Pre-2023 iesea bagajul la banda normala, in special cand eram la primele 2 benzi de la etajul inferior.
Foarte rar se intampla sa vina la "acvariul" de langa banda 1, probabil maxim 2/10 ori si de obicei cand eram assignat la benzile de sus. Aici era la noroc, ori ajungea in acelasi timp cu bagajele normale ori mai asteptam cateva minute.

In 2023 am aterizat de 2 ori pe OTP si confirm cele spuse de elphax. Am stat o data ~ 1 ora si a doua oara in jur 45-50 minute alaturi de multi parinti mirati ca acum carucioarele vin la zona de agabaritice si nu mai ies la banda.
Nu inteleg de ce schimbarea pentru carucioarele copiilor, dar pentru ei a fost crunt sa astepte 1 ora cu copii mici la 12 AM.

La aeroporturile internationale e la fel ca la OTP, dai cu banul. Sunt unele aeroporturi unde iese intotdeauna la agabaritice (BCN de ex) si la unele unde iese random.

AndreiB

Oricum mi se pare ca pe OTP dureaza enormn in general bagajele.

tom_sawyer

#889
Așa de mari sunt câștigurile din exploatarea spațiilor comerciale din aeroport, încât se cer șpăgi de peste 22 milioane € pentru prelungirea contractelor?

https://www.pna.ro/comunicat.xhtml?id=11974

Cu banii ăștia se pot rezolva problemele de curățenie menționate pe paginile anterioare.


Quote from: tom_sawyer on July 28, 2022, 10:39:00 PMCompania Naţională Aeroporturi Bucureşti va scoate la licitaţie 5.500 mp de spaţii comerciale aflate pe aeroporturile Otopeni şi Băneasa: Până la sfârşitul anului trebuie încheiate noile contracte

,,În prezent, spaţiile concesionate pentru alimentaţie publică şi travel retail fac obiectul a două contracte de asociere în participaţiune perfectate în anul 2010, cu Dnata Catering SRL pentru alimentaţie publică, respectiv Millenium Pro Design SRL pentru retail."

,,CNAB va scoate la licitaţie peste 5.500 mp, reprezentând atât spaţii comerciale de alimentaţie publică şi travel retail din cadrul Aeroportului Henri Coandă, cât şi din cadrul Aeroportului Băneasa – Aurel Vlaicu, pentru a asigura o abordare unitară şi contracte standardizate pentru ambele aeroporturi aflate în administrarea CNAB. Suprafaţa totală şi master planul locaţiilor vor fi stabilite împreună cu consultantul şi ataşate documentaţiilor de licitaţie, incluzând atât spaţii aflate în prezent în administrarea asocierilor în participaţiune pentru profilele alimentaţie publică şi travel retail, cât şi spaţii suplimentare aflate în prezent în gestionarea directă a CNAB", spun reprezentanţii companiei.

ZF

Nu găsesc pe SEAP licitația de care se vorbește în articol că urma a fi lansată.

frunzaverde

Da. Istoric, asta a fost sursa prin care s-au finantat si bancarizat extinderile la terminal (incepand cu construirea terminalului "plecari" vechi in 1995 pana la Vioara si cladirea noua plecari din 2013). Dupa, s-au oprit toate investitiile si banii incasati s-au redistribuit spre alte surse...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: tom_sawyer on March 29, 2023, 09:11:57 PMAșa de mari sunt câștigurile din exploatarea spațiilor comerciale din aeroport
Cu siguranta ca da. Unde mai pui ca sunt facute in conditii de monopol perfect - principiile economiei de piata se opresc la usa terminalului.

cavver

Quote from: tom_sawyer on March 29, 2023, 09:11:57 PMAșa de mari sunt câștigurile din exploatarea spațiilor comerciale din aeroport, încât se cer șpăgi de peste 22 milioane € pentru prelungirea contractelor?
22 milioane de pasageri ( 2 ani )  * 1 € per pasager. Superoferta...

etravel

#893
Quote from: frunzaverde on March 31, 2023, 05:34:20 PMincepand cu construirea terminalului "plecari" vechi in 1995 pana la Vioara si cladirea noua plecari din 2013
Terminalul vechi 'plecari' a fost reabilitat in doua faze 1-parterul cladirii incepand cu 1995 cand s-a reconfigurat toata zona respectiva, care initial era un dezastru functional si 2-etajul 1 (zona de benzilor de sosiri si cea publica de asteptare) plus etajul 2 (zona de diverse birouri) incepand cu anii 1999-2000.

tom_sawyer

#894
,,C.N. Aeroporturi Bucureşti desfăşoară un amplu program de achiziţii publice. Pentru a veni în întâmpinarea posibililor ofertanţi, dar şi pentru a maximiza transparentizarea procedurilor de achiziţie publică, pe pagina principală cnab.ro (bucharestairports.ro) şi pe toate subpaginile site-ului companiei poate fi accesată direct, printr-un singur click, lista anunţurilor de participare. De asemenea, sunt afişate şi anunţurile de consultare a pieţei.

Cele mai recente anunţuri postate includ, printre altele, achiziţia de punţi de îmbarcare (proiect în valoare de 12,36 milioane lei), achiziţia de servicii de reparaţii capitale la punţile de îmbarcare existente (11,96 milioane lei), dar şi consultarea pieţei pentru realizarea unei staţii de epurare a apelor uzate de pe platforma aeroportului Henri Coandă, în vederea stabilirii bugetului necesar pentru implementarea acestui proiect", se arată într-o informare de presă a CNAB.

g4media.ro

tom_sawyer

#895
Grindeanu a tot declarat în ultimele zile, chiar și azi la Timișoara(min. 22:35), că în ianuarie 2022 "s-a lansat prima licitație[...] s-a lansat prima licitație pentru spații" (lasă să se înțeleagă că e vorba de cea pentru închirierea spațiilor comerciale).

Tot ce am găsit pe SEAP este licitația de mai jos pentru consultanță (cu unul din ofertanți chiar una din firmele de care se vorbește în interceptări și care deține contract de închiriere) și alte două, similare, anulate: lansate una în mai, cealaltă în august.

Deci, întrebare: chiar s-a demarat procedura de licitație pentru închirierea spațiilor comericiale? Poate nu am căutat eu bine pe SEAP. Sau poate minte Grindeanu.

În acest articol sunt declarațiile fostului ministru, actualului ministru și ale Consiliului Concurenței:
https://www.g4media.ro/analiza-miza-dosarului-de-coruptie-din-aeroportul-otopeni-cum-s-a-ajuns-ca-o-licitatie-programata-inca-din-2021-pentru-gestionarea-magazinelor-si-restaurantelor-sa-fie-amanata-peste-doi-ani-profitu.html

Consiliul Concurenței:
"Consiliul Concurenței acceptat (prin decizia nr. 69/2021) angajamentele propuse de către Dnata Catering S.R.L., Millenium Pro Design S.R.L. și Compania Națională "Aeroporturi București" S.A (CNAB) în cadrul investigației privind o posibilă restricționare a concurenței pe piaţa serviciilor comerciale din cadrul Aeroportului Internaţional ,,Henri Coandă" (AIHCB) prin încheierea contractelor de asociere în participaţiune (nr. 527/C/27.10.2010 şi 528/C/27.10.2010), precum şi prin modul în care aceste contracte sunt puse în practică.

Printre angajamentele asumate de către CNAB se află și organizarea de către aceasta a următoarei proceduri de atribuire a spațiilor comerciale din incinta Aeroportului Internaţional ,,Henri Coandă", Dnata, Millenium, precum și firmele care fac parte din grupul acestora, nefiind implicate în nicio formă în procesul de redactare a documentației de atribuire și de pregătire a noilor proceduri de atribuire a spațiilor comerciale din interiorul AIHCB.

În timpul monitorizării implementării angajamentelor, autoritatea de concurență a fost contactată de CNAB, care a solicitat modificarea angajamentului privind organizarea licitației pentru atribuirea spațiilor comerciale din incinta AIHCB, motivând că nu a primit nici o ofertă pentru achiziția unor servicii de consultanță, însă fost depusă o contestație la CNSC privind anularea procedurii și, apoi, o plângere (din partea aceleiași companii) la Curtea de Apel București (CAB). CAB a admis în parte plângerea, a anulat în parte procedura de atribuire.

CNAB a prezentat autorității de concurență și un nou calendar al procedurii de atribuire.

Ca urmare, Consiliul Concurenței a redeschis investigația privind o posibilă restricționare a concurenței pe piaţa serviciilor comerciale din cadrul Aeroportului Internaţional ,,Henri Coandă" (AIHCB), urmând să ia o decizie în următoarele luni.



În desfășurare:
[SCN1117452] Servicii de consultanță și asistență pe tot parcursul derulării procedurilor de atribuire a spațiilor comerciale pentru profilele alimentație publică și travel retail din cadrul Aeroportului Internațional Henri Coandă București (AIHCB), până la semnarea viitoarelor contracte, incluzand elaborarea cerintelor specifice si a proiectelor de contract

Data publicare: 22.11.2022
Valoarea totala estimata: 210.000 EUR

Achiziționarea serviciilor de consultanță și asistență pe tot parcursul derulării procedurilor de atribuire a spațiilor comerciale pentru profilele alimentație publică și travel retail din cadrul Aeroportului Internațional Henri Coandă București (AIHCB), până la semnarea viitoarelor contracte, incluzand elaborarea cerintelor specifice si a proiectelor de contract. Serviciile de consultanță și asistență sunt necesare pentru aproximativ 4.000 mp spații comerciale, din care 2.200 mp cu destinația alimentație publică (food&beverages) și 1.800 mp cu destinația travel retail, precum și 1.320 mp cu destinația saloane de protocol.

1. Ofertant unic : SKYLIGHT AVIATION LLP,

2. Ofertant unic : MILLENIUM PRO DESIGN,

3. Asociere : Airport Retail Consulting (Leader),Public Tender & Marketing,


Anulată:
[SCN1107136] Servicii de consultanță și asistență pe tot parcursul derulării procedurilor de atribuire a spațiilor comerciale pentru profilele alimentație publică și travel retail din cadrul celor două Aeroporturi ale CNAB, până la semnarea viitoarelor contracte
Data publicare: 18.05.2022
Valoarea totala estimata: 50.000 EUR

Anulată:
[SCN1112783] Servicii de consultanță și asistență pe tot parcursul derulării procedurilor de atribuire a spațiilor comerciale pentru profilele alimentație publică și travel retail din cadrul celor două Aeroporturi ale CNAB, până la semnarea viitoarelor contracte
Data publicare: 19.08.2022
Valoarea totala estimata: 50.000 EUR
1. Ofertant unic : SKYLIGHT AVIATION LLP,
2. Ofertant unic : Airport Retail Consulting,

Xed

#896
Dumnezeu il mai intelege pe Grinda...

Quote,,Aeroportul Otopeni în acest moment trebuie să ajungă, şi sper că va ajunge la sfârşitul anului 2023, la numărul de pasageri dinainte de pandemie. Adică să se recupereze ceea ce s-a pierdut. În acest moment, astăzi, când vorbim, pe numărul de pasageri, pe toate studiile, şi avem studii şi de la Banca Mondială şi vi le pot pune la dispoziţie, nu se justifică construcţia unui terminal nou. Că trebuie să fie îmbunătăţiri sunt perfect de acord. La benzile care aduc bagaje, tot ce ţine de buna funcţionare în actualul terminal, clar că trebuie să fie îmbunătăţit. Eu vorbesc de un terminal nou, care înseamnă foarte mulţi bani. Astăzi, când vorbim pe numărul de pasageri pe care îl are Aeroportul Otopeni, nu se nu se justifică. În 5 ani da, posibil, dacă se menţine acest ritm de creştere", a precizat ministrul Transporturilor, duminică, la Digi 24.

Deci in 5 ani, la cum se exprima, e o certitudine dar in acelasi timp doar o posibilitate :lol: Dar e ok, noi suntem masochisti; abia cand ne va fi extrem de greu cu actualul terminal vom incepe sa facem ceva pentru terminalul 2.

Stiu ca avem reabilitat si Aurel Vlaicu care poate prelua anumite curse de la Otopeni insa merita si orasul asta sa vada un aeroport modern si adaptat secolului asta.

Sursa: Construcția unui terminal nou la Aeroportul Otopeni nu se justifică în prezent, afirmă ministrul Transporturilor / În urmă cu un an, Grindeanu spunea că un nou terminal este ,,absolut necesar"

Sorinus

Bine ca se justifica extinderea TSR, care daca are 2 avioane pe Apron in acelasi timp, se numeste rush hour.

Xenos

Această declarație aberantă echivalează cu afirmația istorică a lui Băsescu că nu ne trebuie autostrăzi.
E clar că terminalul ar lua mai mult de 5 ani (construcția). Dar lenea și incompetența tronează.

elphax

7 ani daca ii faci si metrou :)

In acest stil inca 10 de ani de acum incolo lumea se va inghesui pe terminalul existent. Romanii sunt obisnuiti cu inghesuiala, sa se descurce in conditii grele.