Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

razvan96

Azi a fost lansata licitatia [CN1044209] - Proiectare si executie lucrari pentru realizarea obiectivului de investitii "Sistematizarea suprafetei de miscare a AIHCB in vederea cresterii capacitatii operationale si asigurarii conformarii cu prevederile Reg. 139/2014 – Etapa I"

Valoare estimata: 278.245.155 RON

Durata: 4 luni proiectare+ 24 de luni executie + minimum 60 de luni garantie

Termen de depunere: 01.08.2022

Este vorba despre lucrari de reabilitare la:
-caile de rulare Charlie, November, Oscar, Papa, Whiskey si Victor
-platforma de imbarcare/debarcare 2
In plus, se vrea si extinderea Platformei 2 catre calea de rulare Delta.

Barcelo

#871
Quote from: frunzaverde on June 13, 2022, 03:40:22 AM@Barcelo - corturile Ciampino si Beauvais sunt aeroporturi tertiare, operate exclusiv de companii ULCC (ultra-low-cost) si doar pe rutele cele mai subtiri (FR zboara, spre exemplu, si pe FCO, pentru rutele mai "banoase") - OTP este aeroportul primar al Bucurestiului, echivalentul lui e FCO si CDG.

Nu este specificat in acel clasament ca este vorba de aeroporturile principale . De fapt,pe locul 10 este Gatwick.

Quote from: frunzaverde on June 13, 2022, 03:40:22 AM@Barcelo OTP este aeroportul primar al Bucurestiului....
Si pentru un aeroport de capitala, sau chiar de oras mediu, e absolut jalnic.
Da, e jegos, da, e neintretinut, da, e intr-o stare deplorabila:
 

Nu poate fi mai jegos decat Dublin ,geamurile erau negre de jeg ,la fel Liverpool,o alta mizerie de aeroport . Jeg gasesti chiar si pe MAD (nu terminalul 5) . Nu mai zic de mizeria,inghesuiala si oboseala unor aeroporturi din insule : TFS.IBZ.

Iar ca organizare ,in Nisa ,la controlul de intrare in Schengen,credeam ca am sa-mi petrec toata vacanta acolo! De doua ori am fost,in ani diferiti ,de doua ori am stat la coada aceea oribila.

Si ce cauta OPO in aceea gluma de clasament ? Proaspat renovat ,arata excelent si in plina forma! Si acesta chiar a luat ceva premii de-a lungul timpului pentru calitatea serviciilor,exemplu:
https://www.vinci-airports.com/en/news/porto-airport-ranked-europe-s-3rd-best-airport-customer-service

https://www.theportugalnews.com/news/porto-airport-best-in-europe-2018/48702



frunzaverde

#872
@Barcelo - Clasamentele sunt, desigur, subiective, si asta pare a fi facut pe baza unui esantion de convenienta care a votat, asa ca multe aeroporturi mici, prin care trec putini pasageri, nu vor fi reprezentate, pentru ca vor avea prea putine voturi. LGW este un aeroport principal care deserveste cea mai mare piata aeriana a Europei, cu 45 milioane de pax, cu baza BA, cu zboruri intercontinentale, cu ME3 prezent. Da, mai exista un aeroport mai mare in Londra, LHR - dar Londra e unul din cazurile cu multiple aeroporturi principale (HND/NRT pentru TYO, EWR/JFK/LGA pentru NYC, CDG/ORY pentru PAR).

Dar rankingul pare absolut rezonabil. Dublin? Poate portile low-cost din T1, dar si alea sunt mult peste OTP. Cu LPL ce-ai? E un mic aeroport, tertiar, care deserveste ULCC-uri pe piata MAN-LPL. E absolut ok pentru piata deservita. OPO? Da, aeroportul ala polarizeaza, dar eu zic ca e bine meritat - e nou construit dar au facut totul prost sau stramb : spatiile unde trebuie sa stai sunt inghesuite si claustrofobe (mai ales zona portilor), este constant inconfortabil termic, si portile pentru zborul cel mai frecvent (naveta OPO-LIS) sunt intr-un colt chinuit (dintr-o decizie stupida TAP).

Hai ca-ti arat dezastrul de la OTP, intr-o singura poza:



Ce vedem aici? Poarta 1, cu jetbridge, e blocata de doua avioane casate : YR-ATA si YR-BAP, care-s puse la ruginit nu doar in vazul pasagerilor, dar si in cel mai bun real estate al aeroportului. Pasagerii, ne bagam toate alea in ei, poa' sa mearga cu autobuzele pe platforma... Companiile aeriene? Ne bagam si in ele p*** si ne plangem ca n-avem porti.

Ce mai vedem aici? Mai vedem doua autobuze de platforma ale doua companii de halding, RAS si Uplift. Ambele, autobuze urbane cu podea inalta, luate de la casat de la operatori europeni de transport in comun. Mai vezi din astea pe aeroporturi mici europene, cu zboruri charter, gen Madeira... Dar e complet aiurea sa te inghesui pe scarite intr-un autobuz urban rablagit... GG are o rabla inca si mai mare, un cotet de prin anii '70-'80, care baga fum in cabina - asa ceva nici prin Africa nu mai vezi.

Ce mai vedem? Platforma plina de carpeli sinistre cu asfalt peste beton, plina de denivelari si gropi, la propriu. Macar au reparat pistele, ca ajunsesera pericol aviatic la propriu in 2017-18.

Si ce nu vedem? Nu vedem santierul abandonat (fara utilaje, fara muncitori) din spatele platformei (n-am fotografiat in partea cealalta). Nu vedem cum au improvizat parcari inghesuite pentru avioane (ca prime real-estate-ul e ocupat cu gunoaiele abandonate care n-au mai zburat de 3 ani), si care ar trebui duse la tocat, cu amenzi uriase la operatorii care si le tin acolo. Nu vedem buzile infecte, nu vedem afisele de porti scrise cu pixul pe hartie (bine macar ca au inceput sa le schimbe - inainte reusiera contraperformanta sa renumeroteze portile punand un semn opac peste semne luminoase, de nu se vedea nimic :facepalm:). Nu vedem nici faptul ca au scos vechiul sistem de parcare, dar automatele vechi sunt tot acolo. Nu vedem preturile absurde la orice din terminal...

Si da, sunt aeroporturi unde serviciile "soft" sunt proaste, ca CDG. Dar OTP si acolo e jale - zona de check-in este gandita pentru, in principal, aeronave regionale, cozile la ghisee cand vorbim de un zbor cu 150-200 locuri devin constant haos din lipsa de loc. Aeroporturile moderne nu mai fac check-in in format insula ("bay") ci in rand, tocmai pentru a permite sa se faca cozi rezonabile si sa nu apara haosul.

La pasapoarte este intotdeauna coada intr-un spatiu intunecat si prost ventilat. Recordul meu e 2h la OTP, pe flux de intrare, pe iesire 1h. La porti, e ori jale ori vai, daca ai noroc de porti in fingerul vechi sau jos, e o inghesuiala, caldura si miros rau, cu nimic de facut. Lounge-urile sunt si ele glume proaste...

Si nu stiu ce problema ai cu TFS. Am fost pe TFS de multiple ori, si e super-modern. Terminalul vechi este cu 25% mai mare ca suprafata ca OTP la trafic cu 10% mai mic, si pentru ca se simt "inghesuiti" construiesc un terminal nou. Plus ca amenajarea este conventionala pentru un aeroport modern, nu improvizatia cu cladiri reconvertite care e OTP. Spatiul este imens, zona de porti este uriasa, chiar si in varf de sezon, cand e maxima aglomeratie, cu 1x744 si 2-3x330 simultan plecand nu se blocheaza. Ma gandesc si la zona de bagajerie care e superba, cu benzi imense. Si sunt si chestii dragute facute de operator : anunturi in limba tarii de origine pentru chartere inbound (care simplifica treaba pentru clientii cu experienta redusa cu zborurile), zona de control de securitate mare si luminoasa... Ar fi vis daca OTP ar avea terminalul de pe TFS.

P.S. Nici la OTP nu s-au spalat geamuri de un secol. Se vede de la 100 metri cum arata geamurile ingalbenite si prafuite de la jetbridge-uri. Nici WC-uri nu s-au spalat. Si nici pe jos in zona de food court, unde e plin de resturi de mancare, de pe la 7 AM pana la inchidere...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Barcelo

Quote from: frunzaverde on July 03, 2022, 08:11:45 PMCe vedem aici? Poarta 1, cu jetbridge, e blocata de doua avioane casate : YR-ATA si YR-BAP, care-s puse la ruginit nu doar in vazul pasagerilor...
Sa incepem cu o inexactitate :cele doua aeronave nu sunt casate si lasate la ruginit ,doar parcate pe termen lung. Ele sunt inca in AOC -ul celor doi operatori, pt ATR42 se  spera vanzarea lui iar YR-BAP a fost ,printre alte aeronave, garantie a unui imprumut. Si nu sunt sigur ca blocheaza jetbridgeul de la poarta 1.

Quote from: frunzaverde on July 03, 2022, 08:11:45 PMGG are o rabla inca si mai mare, un cotet de prin anii '70-'80, care baga fum in cabina
Iarta-ma .aceasta este o masura anti-Covid   :lol:

Despre Dublin Airport:

https://www.independent.ie/regionals/dublin/dublin-news/dublin-airport-apologise-over-disgusting-baby-changing-area-41565790.html

https://www.breakingnews.ie/ireland/passenger-describes-dublin-airport-terminal-in-a-state-of-squalor-1312994.html

Quote from: frunzaverde on July 03, 2022, 08:11:45 PMNici la OTP nu s-au spalat geamuri de un secol. Se vede de la 100 metri cum arata geamurile ingalbenite si prafuite de la jetbridge-uri...

Acelea sunt cristal! Ca sa fac o comparatie,daca nu esti foarte tanar ,iti amintesti geamurile mizere de la WC-urile trenurilor personal din anii '80,nespalate ever,cu o rama neagra groasa de jeg ? E,da! Cam asa aratau cele de la DUB de la porti!

Quote from: frunzaverde on July 03, 2022, 08:11:45 PMOPO? Da, aeroportul ala polarizeaza, dar eu zic ca e bine meritat - e nou construit dar au facut totul prost sau stramb : spatiile unde trebuie sa stai sunt inghesuite si claustrofobe (mai ales zona portilor), este constant inconfortabil termic, si portile pentru zborul cel mai frecvent (naveta OPO-LIS) sunt intr-un colt chinuit (dintr-o decizie stupida TAP).
Exact cum te intrebi ce am cu TFS ,e randul meu sa ma intreb ,ce ai tu cu OPO? Mi se pare luminos ,deloc inghesuit sau claustrofob la zona portilor iar daca TAP a vrut anume porti,nu e vina OPO. OPO a luat ceva premii internationale,note skytrax lejer mai mari decat a multor aeroporturi europene ,nu avea ce cauta fix in cele 10 aeroporturi cele mai proaste. Raman la parerea ca acel clasament a fost facut la betie,din amintiri.

Referitor la TFS ,da zona landside este foarte ok si functionala ,inclusiv zona de debarcare imbarcare autocare si cea de preluare /predate a masinilor inchiriate ,ambele practic in fata aeroportului dar dupa,in zona portilor mi s-a parut totul vechi si neplacut si da, inghesuit. TFN mi s-a parut mai aerisit si prietenos.

Nu zice nimeni ca OTP este minunat . Au luat pandemia ca motiv si au inchis loungeul principal (Mastercard) ,au ramas doua loungeuri care ,intr-adevar ar intra lejer intr-un top de worst . Dar societatea care le administreaza a economisit bani pe principiul "investitorilor" din Mamaia :ofera cat mai putin si...jumuleste-i !

Dar per total il vad ca pe un aeroport decent . Si,necesita urgent extindere. Dar... nu se va intampla ,asa ca ,peste ani ,da ,isi va merita locul intr-un top worst airports.

frunzaverde

#874
Hai sa fim seriosi, avioanele alea sunt casate, nu "parcate pe termen lung". YR-ATA trebuia sa fie returnat ca parte a buy-back-ului pentru ATR-72-urile noi; YR-BAP are 31 de ani si practic zero resursa de zbor ramasa, si daca nu ma insel, e si scadent la heavy check. Ambele au valoare comerciala sub valoarea de fier vechi, si de facto sunt lasate sa putrezeasca acolo de mai bine de 12 luni. Nu au ce cauta acolo; nu au ce cauta in mijlocul platformei principale, blocand doua porti cu jetbridge.

Nu au nici macar ce cauta pe LROP cat timp avem NOTAM activ de genul asta, bataie absoluta de joc:

QuoteA) LROP B) 2206170728 C) 2209171000
E) DUE TO INCREASED NUMBER OF ACFT ON GROUND AND LACK OF PARKING POSITIONS, BTN 2000-0600 UTC ACFT LANDING ON LROP MAY HAVE TO WAIT ON TWYS FOR A PARKING STAND TO BECOME AVBL)

Si da, accesul la primele doua burdufe este blocat de mizeria asta (poti si vedea afisajul Safegate pentru poarta 1). Mai mult, LROP are alt NOTAM care spune ca "long-term parking is not allowed" (A0860/22). Locul mizeriilor alora e cel mult pe o platforma izolata, undeva la marginea aeroportului, dar preferabil in orice alta parte dar nu pe LROP.

Cat despre pozele tale de la Dublin, ala e lux fata de OTP. La OTP budele nu mai au de mult capac, si multe din ele nu mai au de mult colac - iar cosuri de gunoi in felul ala (revarsandu-se) vezi la orice moment in terminal... Uite-aici poza : https://www.petreanu.ro/wp-content/uploads/2018/08/IMG_3257.jpeg. Situatia nu s-a imbunatatit din 2018.

Cu OPO n-am mare lucru - am fost o singura data acolo, si nu mi-a placut prea tare - nu l-as baga in top-10 cele mai rele aeroporturi mari, dar e jos. Cu ce e vina OPO? Cand tu stii ca cursa principala a aeroportului e naveta LIS-OPO (cum e si normal sa fie, si asteptat in brieful de proiect), si ca operatorul ei are cerinte foarte speciale (opereaza, functie de ora, cu jet, regional si prop), si vrea acelasi set de porti pentru operare (ca vinde bilete 'direct-to-gate'), tu ca aeroport (arhitect etc.) cam ai obligatia sa asiguri asta. Daca nu, ies recenzii proaste...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Pareau sa fie toate jet-bridge-urile de pe partea de est inchise datorita lucrarilor la platforma. In plin sezon!

M-am resemnat de mult ca OTP e un aeroport predominant cu autobuze... probabil ca are si BA partea ei de vina cu zgarcenie, dar sunt enorm de multe porti inchise.

tom_sawyer

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti va scoate la licitaţie 5.500 mp de spaţii comerciale aflate pe aeroporturile Otopeni şi Băneasa: Până la sfârşitul anului trebuie încheiate noile contracte

,,În prezent, spaţiile concesionate pentru alimentaţie publică şi travel retail fac obiectul a două contracte de asociere în participaţiune perfectate în anul 2010, cu Dnata Catering SRL pentru alimentaţie publică, respectiv Millenium Pro Design SRL pentru retail."

,,CNAB va scoate la licitaţie peste 5.500 mp, reprezentând atât spaţii comerciale de alimentaţie publică şi travel retail din cadrul Aeroportului Henri Coandă, cât şi din cadrul Aeroportului Băneasa – Aurel Vlaicu, pentru a asigura o abordare unitară şi contracte standardizate pentru ambele aeroporturi aflate în administrarea CNAB. Suprafaţa totală şi master planul locaţiilor vor fi stabilite împreună cu consultantul şi ataşate documentaţiilor de licitaţie, incluzând atât spaţii aflate în prezent în administrarea asocierilor în participaţiune pentru profilele alimentaţie publică şi travel retail, cât şi spaţii suplimentare aflate în prezent în gestionarea directă a CNAB", spun reprezentanţii companiei.

ZF

razvan96

Proiectare si executie lucrari pentru realizarea obiectivului de investitii "Sistematizarea suprafetei de miscare a AIHCB in vederea cresterii capacitatii operationale si asigurarii conformarii cu prevederile Reg. 139/2014 – Etapa I"

A ofertat doar PORR. Văd ca le place sa lucreze cu CNAB :D.

horatiu.cosma


razvan96

E menționat in primul mesaj de pe pagina asta.

Sorinus

Cum se face ca majoritatea aeroporturilor din tara au parte de investitii, unele consistente, iar Otopeni-ul ramane pe loc, desi e singurul unde situatia e aproape disperata?

Pista dinspre Bucuresti, desi urma la reabilitare, n-a mai intrat. Mai sus in thread e vb de o licitatie ptr ceva reabilitarea TWYs sau APRON, dar nimic semnat. Lucrarile la...ce naiba or face in partea stanga a 'viorii', sunt la acelasi stadiu de 4 ani, si blocheaza si ceva pozitii la burduf din ce inteleg.

N-am mai fost de cateva luni, dar banuiesc ca budele arata la fel.

Mi se pare ca efectiv si-au bagat piciorul in OTP, un fel de....oricum se va face T2. Doar ca nu se face.


Sorinus

Au inceput totusi modernizarea benzilor e bagaje. Banda 1 e inchisa momentan.

razvan96

Proiectare si executie lucrari pentru realizarea obiectivului de investitii "Sistematizarea suprafetei de miscare a AIHCB in vederea cresterii capacitatii operationale si asigurarii conformarii cu prevederile Reg. 139/2014 – Etapa I"

S-a semnat azi cu PORR pentru 308 milioane de lei, peste valoarea estimata initial. E cam cel mai mare contract de lucrari al CNAB.

Sorinus

Si cand incepe PORR lucrarile?

De pista dinspre Sud, se mai aude ceva? Exista vreun contract semnat pt reabilitare, sau era doar un deziderat?

lucianix

Pista dinspre sud , adica 08R-26L este inchisa inca din data de 06.03.2023 pana in data de 02.05.2023.

De asemenea si taxiway-urile aferente, D H G sunt inchise. Ce se lucreaza la pista insa nu as putea spune..

A0843/23 NOTAMN
Q) LRBB/QMRLC/IV/NBO/A /000/999/4434N02605E005
A) LROP B) 2303060600 C) 2305021400
E) RWY 08R/26L CLSD