Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cezar-mario2012

Articolul este mult exagerat, am zburat anul acesta de multe ori și nu este așa cu a descris. Am zburat cu Lufthansa, Wizz, Ryanair, Blue Air, dintre aceștia doar  Lufthansa și Wizz cere verificare check-in la documente pe unele rute. Aglomerat la check-in este, dar și pe afară este la fel (Ponta Delgada, Funchal, Lisabona, Frankfurt, Milano, Trevisio, Florența, Catania, Palermo) cel mai nasol a fost la Bergamo în iunie unde am fost înghesuiți într-un spațiu mic cinci avioane pentru control. La intrarea în zona de securitate au pus automate care citesc codul de bare și au fost multe zone de verificare deschise, nu am stat niciodata mai mult de 5 minute, la documente la fel. În zona de magazine și restaurante este asemenea că și pe afară, singura chestie observabilă este suspendarea activități unor restaurante după amenzile primite, acestea au fost părăsite. Scaunele sunt ok, aceleași scaune ca peste tot, curățenia ok, gunoaie mai sunt, dar lăsate de conaționali leneși care nu merg până la coș și se face curat. La WC nu am găsit mizerie și nici colac lipsă sau robinete să nu meargă, destul de decent.
Aeroportul este mic și înghesuit, poate, dar nu am avut neajunsuri. Românilor le place înghesuiala, mai ales la îmbarcare și se așază la coadă înainte să vina agenți la poartă. Purtatul măști sub nas nu este specific nouă și pe afara uni o poartă la fel.
Dacă ești așa de sensibil mai bine stai acasă, pe toate aeroporturile a fost înghesuială anul acesta, mai ales cele de vacantă.

cezar-mario2012

Apropo de parcare, au apărut o mulțime de firme pe lângă cu transfer și cu preț decent.



Parcare din clip nu mai este așa de ieftina și am optat pentru altă ,,Parcare Otopeni" cu un preț de începând de de la 30 lei + 10 pentru fiecare zi în plus, ies mai ieftin decât cu taxiul și mai rapid decât tramvai+metrou+tren. Aplicația este bună și ajută să vezi ofertele din zonă.

ionut.damian

Daca va intrebati de ce nu a fost demarata licitatia pentru noul terminal al Aeroportului Otopeni, pun mai jos informartia primita in baza legii 544, de la CN Aeroporturi Bucuresti:

"In luna Martie 2021, Guvernul Romaniei a aprobat Memorandumul promovat de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, cu tema Aprobarea demararii analizelor preliminare de identificare a optiunilor de dezvoltare a Aeroportului International Henri Coanda Bucuresti de catre Ministerul Transporturilor si infrastructurii, cu sprijinul Grupului Bancii Mondiale, prin Internationa Finance Corporation (IFC), analiza ce se afla in proces de desfasurare."

Tot anul s-au ocupat de alte studii, in loc sa porneasca odata proiectul.

tom_sawyer

Pentru ce să-l pornească? Probabil anul ăsta nici 7 milioane de pasageri nu vor fi.

b1

FlyDubai (ECONOMY) | Boeing 737 MAX 8 | București - Dubai:


--- FLIGHT INFORMATION ---
Airline: FlyDubai
Aircraft: Boeing 737 MAX 8
Registration: A6-FMC
Flight Time: 4h 15min
Seat: 7F
From: Bucharest Henri Coanda
To: Dubai International
Date: September 2021
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

RaduG

FB Cătălin Drulă:

QuotePROMISIUNE ÎNDEPLINITĂ. GATA CU "FISELE VERZI" LA PARCAREA OTOPENI
Oricine a parcat la Aeroportul Otopeni în ultimii ani știe oribilul sistem cu fise verzi. În luna mai am anunțat că la sfârșitul acestui an va fi gata un nou sistem, modern, de plată a parcării.
Am primit aceste poze, făcute astăzi, de la un cititor. Înțeleg că de mâine noul sistem intră în funcțiune.
Iată declarația mea din mai: ,,În sfârșit, vom avea acolo, la sfârșitul lui 2021, parcarea de la Sosiri, supraetajată, cu sistem modern de plată, cu cititor de numere de înmatriculare, cu bariere moderne... Scăpăm de acel sistem oribil cu fisă, care ne blochează parcarea și așteaptă toată lumea la cozi".
Vom avea curând și un nou sistem de benzi de bagaje la sosiri. Contractul a fost semnat anul acesta.
Totul anul acesta a fost elaborat și recepționat proiectul de reamenajare și refuncționalizare a vechilor terminale de la Otopeni. Acum, trebuie scos la licitație pentru contractarea unui constructor.
În mandatul meu, Compania Națională Aeroporturi București a fost dusă la profitabilitate (+30 mil. lei la final septembrie 2021) de la pierderi de 170 de milioane de lei în 2020.











Powered by API/PUM imgur uploader

RaduG

,,Aglomerație pe Aeroportul Otopeni din cauza noilor măsuri de intrare în țară. Pasagerii, nemulțumiți că stau la cozi, la controale"

https://www.libertatea.ro/stiri/aglomeratie-pe-aeroportul-otopeni-din-cauza-noilor-masuri-de-intrare-in-tara-a-fost-necesara-interventia-jandarmilor-si-a-politiei-de-frontiera-3878570

QuoteNumărul mare de pasageri care a aterizat vineri pe Aeroportul Otopeni s-a suprapus cu noile măsuri valabile de astăzi, 10 decembrie, la intrarea în țară. Astfel, oamenii au stat zeci de minunte pentru a fi supuși controalelor efectuate de DSP, scrie News.ro. Aglomerația de vineri, de pe aeroportul Otopeni, a fost generată, pe de o o parte, de faptul că la orele de vârf au aterizat două curse suplimentare, iar pe de altă parte , de ,,pasagerii nemulţumiţi de noile restricţii care au avut un comportament recalcitrant" faţă de personalul de control al documentelor de intrare în ţară, a tramsmis, într-un comunicat, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti. Sursa citată a precizat că situaţia a fost ţinută sub control cu ajutorul personalului CN Aeroporturi Bucureşti, jandarmilor şi ai Poliţiei de Frontieră.   Mai multe imagini cu îmbulzeala oamenilor de pe aeroport au fost publicate de Antena 3. ADVERTISING Foto Antena 3 Unul dintre pasagerii care s-au aflat astăzi pe Aeroportul Otopeni, a povestit la postul de televiziune menționat că ,,a fost o aglomerație maximă, pentru că toată lumea care a aterizat era înghesuită într-un gang". Ulterior, Compania Naționale Aeroporturi Otopeni a anunțat că a luat măsuri pentru a reduce timpul de așteptare la controalele DSP. ,,Pentru reducerea aglomeraţiei prin mărirea vitezei de procesare la controlul DSP, a fost dublat numărul de medici DSP de pe fluxul de intrare. De asemenea, pentru mai buna informare a pasagerilor şi pentru păstrarea ordinii publice, a fost suplimentat până la dublare şi numărul de angajaţi ai altor instituţii, inclusiv ai CNAB", a transmis compania, vineri, într-un comunicat de presă. Reprezentanții companiiei au transmis că situații similare vor exista și în perioada următoare și le recomandă oamenilor să se informeze din timp asupra condiţiilor de intrare în ţară şi să ia toate măsurile necesare pentru respectarea acestora. De astăzi, 10 decembrie, persoanele nevaccinate sau cele care nu au trecut prin boală în ultimele 180 de zile și care vin în țară, sunt obligate să prezinte un testul PCR efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării. Măsura, anunțată de autorități duminică în contextul apariției tulpinii Omicron, este valabilă până la 8 ianuarie 2022.
Citeşte întreaga ştire: Aglomerație pe Aeroportul Otopeni din cauza noilor măsuri de intrare în țară. Pasagerii, nemulțumiți că stau la cozi, la controale

rizzuh

CNAB solicită decalarea cu 6 ani a construcției noului terminal de la Otopeni

https://boardingpass.ro/cnab-solicita-decalarea-cu-6-ani-a-constructiei-noului-terminal-de-la-otopeni/

QuotePrin solicitarea transmisă de CNAB către Ministerul Transporturilor în la începutul lunii ianuarie 2022, compania dorește decalarea cu șase ani a etapei trei din Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la AIHCB.
..
Astfel, noul terminal al aeroportului Henri Coandă ar putea fi operațional în cel mai fericit caz abia în anul 2028, se arată în documentele transmise de companie către Ministerul Transporturilor.

Mai mult de atat nu ma lasa cei de la Boarding Pass sa copiez pentru a pune in quote.

Ionut

Aeroportul Otopeni stă la sol, regiunea își ia zborul! Conform filosofiei de carton, "noi nu ne vindem țara, o dăm gratis rudelor incompetente și leneșe", stăm și visăm la terminalul T2, în timp ce vecinii au atras deja miliarde prin concesiune: nu vânzare de active, ci doar cedarea dreptului de operare.

Sofia a semnat în aprilie 2021, în plină pandemie, contractul de concesiune pentru aeroportul său, pe 280 milioane euro upfront (plată inițială), redevență anuală de 32% din cifra de afaceri (dar nu mai puțin de 25 milioane euro) și investiții de peste 620 milioane euro pe 35 de ani.

La Belgrad acordul parafat în 2018 a fost o mișcare foarte bună, înțelegerea pe 25 de ani prevăzând o plată de 501 milioane euro upfront și investiții de 730 milioane euro, noul terminal urmând să fie gata în 2024.

Alte exemple? Grecii și-au modernizat 14 aeroporturi în mai puțin de 4 ani cu această strategie, inclusiv Salonic, similar ca trafic cu Sofia. Doar Vinci, liderul european în domeniu, are în portofoliu 53 de aeroporturi din 12 țări de pe 3 continente.

Ce facem noi? În perioada martie-iulie 2021 guvernul a derulat "Faza 0", adică o analiză preliminară, făcută de Banca Mondială, care să arate dacă într-adevăr concesiunea este soluția optimă. Și este, experiența a zeci de țări dar și incapacitatea statului român de a derula investiții majore în infrastructura de transport în general și în aviație, în special, făcând lucrurile evidente chiar și pentru nespecialiști.

Faza 1 ar fi fost echivalentul unui studiu de fezabilitate și întocmirea documentației tehnice de licitație a contractului de concesiune. Ar fi trebuit să se facă tot cu Banca Mondială, pe aproximativ 300.000 euro, instituție care a livrat fix același lucru pentru Sofia în 2018. Faza 2 presupunea chiar procedura de achiziție publică în sine.

Dar între timp guvernul s-a schimbat și totul a rămas... în aer. Sau, mai bine zis, la sol. Așa că dăm cu piciorul miliardelor și ne bazăm pe... "experții" noștri care nu sunt în stare de ani de zile să demareze execuția T2.

În 2019, Aeroportul Otopeni a avut un trafic de aproximativ 14,7 milioane pasageri (pax), în timp ce Sofia a fost la doar 7,1 milioane, iar Belgrad mai puțin, la 6,1 milioane pax.

Mai simplu spus, este ușor să ne imaginăm că putem obține un contract de concesiune pe 25-35 de ani pe cel puțin 500 milioane de euro la semnătură, plus anual o redevență de 30-40 milioane și investiții de 1,2-1,5 miliarde euro.

Alternativa? Promisiuni fanteziste, investiții cu țârâita, toalete insalubre, acoperiș cu găuri, îngrămădeală (trece și pandemia) și, desigur, piste-calorifer învechite care se decojesc la decolarea avioanelor quadjet, dacă vă mai aduceți aminte de incidentul cu aeronava Boeing 747 din aprilie 2018: http://bit.ly/2EjAxMl.

Cerem decuplarea politică a CNAB și reluarea procedurilor de concesionare a Aeroportului Internațional Henri Coandă București!

alexmocian

Nu numai OTP trebuie decuplat/debransat (total) de la clientela politrucilor ci si alte businessuri care sunt "vaci bune de muls" pentru prietenii si rudele semi-analfabete si lenese; ex Constanta Port, Hidroelectrica, Transgas, Nuclearelectrica, Petrom, Salrom, CFR Marfa, etc 

etravel

Quote from: alexmocian on April 01, 2022, 07:28:08 PMHidroelectrica
Hidroelectrica a facut profit consistent anul trecut.
Sau iti e dor de 4 lei/kw si la ei?

Ionut


zone_rider

Nu sunt de acord cu opinia de mai sus dintr-un motiv foarte simplu: se dau exemple de succes pentru aeroporturi concesionate, dar sunt la fel de multe exemple pozitive si pentru aeroporturi aflate in proprietatea statelor. Iar bancile la care face referire Ionut, care ofera acum "consultanta", sunt aceleasi care au sustinut divizarea CFR, iar consecintele se vad foarte bine astazi.

pentium10

concesionarea OTP sa fie facuta la OTP Bank, macar asa e completa storiul
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

mircea

@zone_rider argumentul tău ar fi valid dacă statul român ar fi echivalent în materie de administrare și investiții cu statele din care ai vrea să dai exemplele. Dar nu e.