Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

razvan96

Quote from: razvan96 on February 26, 2019, 09:17:57 AM
Modernizarea Pistei 08L-26R (structură rutieră, balizaj, canalizare) – proiectare (DTAC, PT) și execuție, inclusiv asistența tehnică din partea proiectantului și execuție lucrări de resistematizare teresamente (zona de siguranță) la pista de decolare aterizare nr. 2 (08L-26R) și la căile de rulare N, V, W, O la AIHCB conform caietului de sarcini.

Valoare estimata:110.286.521 RON
Valoarea de atribuire este de 109.842.595,58 RON.

elphax

accident rutier , nu aviatic

"Un accident rutier a avut loc, marţi dimineaţă, pe platforma Aeroportului Henri Coandă, între un autobuz fără pasageri şi un microbuz aparţinând unei firme de handling, anunţă reprezentanţii Companiei Naţionale Aeroportului Bucureşti (CNAB). Patru persoane au fost rănite şi transportate la spital."

link

rota

Nouă legătură feroviară, de tip ,,tram-train", spre Aeroportul Otopeni

Pe lângă  linia de cale ferată Gara de Nord – Odăile – Aeroport Otopeni, proiect aflat în portofoliul Ministerului Transporturilor – CFR SA, Primăria București intenționează derularea unui alt proiect feroviar de legare a aeroportului, prin partea de est a acestuia.

După ce timp de 30 de ani aeroportul Otopeni a fost legat de Capitală doar de către DN1, bucureștenii au acum mai multe proiecte de conexiune feroviară cu principalul aeroport al țării.

Potrivit unor surse din Primăria Capitalei, consultate de către Club Feroviar, instituția dorește derularea proiectului unei noi conexiuni spre aeroport, de data aceasta la est de acesta, în vecinătatea autostrăzii A3, București – Ploiești.



Sursa

Io

^
Ce terminal vad ei la capatul pistei? Si ce treaba are Primaria Capitalei in treaba asta?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

frunzaverde

Harta aia e desenata de oameni care nu au nici cea mai vaga idee cum arata planul de extindere a aeroportului Otopeni sau unde e pozitionat noul terminal in plan. Spun si in articol ca nu le e clar nimic. Poate fi ignorat, si articolul si harta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristibur

Am fost in tara saptamina asta (tranzit prin OTP) si am remarcat ceva lucruri, si bune si rele:

+ La capatul holului nou plecari (cunoscut si ca terminalul xxx) a aparut un santier; deocamdata decopertare doar, insa pare a fi un inceput de nou finger !? Amplasamentul pare ideal pentru noi porti de imbarcare. Are cineva mai multe informatii ?

+ Zborurile directe spre Canada au mare succes din cat am vazut; avioanele pline; poate pentru sezonul viitor exista sanse de un service upgrade: zbor pe toata durata anului sau chiar Air Canada full in loc de Air Canada Rouge

- Zborurile spre Canada se fac cu Boeing 767-300ER de pina la 280 de locuri; cred ca sunt cele mai mari avioane care opereaza scheduled pe OTP; pentru check-in ar fi nevoie de 5-6 ghisee si nu 2-3 ca pentru un zbor european de 150 de locuri. Ieri la prinz la cursa spre Toronto era coada aproape afara din terminal, cu timp de asteptare de o ora si mai mult. Considerand si security check + coada la pasapoarte + alergat la poarta 9 (care este chiar ultima din finger), consider ca prezenta in aeroport devine necesara cu 2 1/2 sau chair 3 ore inainte de decolare.

- La zborul dus am reusit sa imprim boarding pass de pe Net si, cum nu am avut bagaj de cala, am mers direct la Security in Toronto. Asta m-a facut sa economisesc cel putin o  ora. La intors, in Bucuresti, am incercat sa fac acelasi lucru, dar nu a mers. Am intrebat la check-in cand mi-a venit randul si am avut confirmarea ca este o problema de aeroport, intr-adevar,  si nu de companie aeriana. Cred ca un astfel de lucru simplu, combinat cu o imbutatatire a serviciului Self check-in pe automatele din aeroport ar putea scurta din cozile imense din OTP.

Cele bune !

frunzaverde

1. Din cate stiu, acolo se fac reparatii la platforma cu inlocuirea placilor de beton.

2. Cursele sunt extrem de sezonale, si yield-ul nu e deloc grozav. Majoritatea pax sunt VFR (trafic etnic) cu putin trafic turistic si aproape deloc trafic business/corporate - si concediu in Canada in ianuarie nu cred ca o are vreo sansa. Faptul ca cererea la J, si traficul de tip business este ca-si-inexistent face putin probabil un upgauge la Air Canada "legacy" - asta face diferenta intre Rouge si Air Canada. In plus, iarna Rouge are nevoie de flota pentru curse spre "soare" si pentru destinatiile montane de ski.

3. 330-urile Turkish sunt la fel de mari. Situatia nasoala e data de aeroportul supra-saturat, care n-are cum oferi mai nimic si de zgarcenia (aproape ULCC) a Rouge. De exemplu, AC refuza sa foloseasca infrastructura comuna *A, pentru ca LH cere mult prea multi bani pentru asta. Inclusiv in Frankfurt sau Muenchen, unde e hubul partenerilor de alianta, si unde au loc mii de transferuri saptamanal, AC (ca si UA), chiar si varianta full service,  isi pastreaza propriile check-in-uri si propriul handling. Si chiar si Air Canada, in asemenea huburi, are prea putine ghisee, porti la mama dracu, etc.. Am zburat cu ei din FRA, aveau 4 ghisee la 2x777 si 2x787 pe zi.

4. Nu e asa simplu. Romania este considerata tara cu risc ridicat/foarte ridicat la imigratie ilegala. La modul ca singurul motiv pentru care s-au scos vizele a fost ca Canada dorea semnarea CETA si asta era o conditionalitate la veto - altfel, nici RO nici BG nu respecta nici una din normele pentru "visa-free/ETA".

AC are "raspunderea transportatorului", adica daca esti refuzat in Canada trebuie sa te transporte inapoi pe banii lor (si sa plateasca o amenda guvernului). Solutia standard este ca pasapoarte romanesti, refuza emiterea (la 90+%) de boarding pass in regim online si pentru SUA si pentru Canada. La  check-in, agentul face o reverificare a documentelor, si uneori un "interviu standard" pentru pre-verificarea eligibilitatii (cu refuzul la transport daca agentul nu e convins).

De asta n-au investit in control de documente (obligatoriu) la "podium" (la poarta), care ar permite check-in online, cum exista in FRA sau MUC (Air Canada verifica TOATE documentele fizic inainte de poarta in directia "spre Canada" - primesti un sticker de aprobare). Supra-procedura asta e ceruta de Transport Canada (si e omoloaga cu cea ceruta de DHS si TSA in SUA - si United sau Delta practica). E nevoie de infrastructura, de angajatul unei companii de securitate dedicate (AC lucreaza cu Securitas), si de autorizatii de la statul gazda (RO da asa ceva; ElAl practica). La cateva zboruri pe saptamana, e prea multa durere... Nici UA pe ARN (1xd, 752) nu are supra-control - ai pasaport UE, nu te lasa sa faci OLCI.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

paulmare

Lucreaza noaptea deja la caile de rulare ? LH de la Fra care vine dupa miezul noptii si pleaca la 6 dimineata de obicei de la poarta 2, a fost trasa cu tractorul pana la poarta "for safety reasons", niste portiuni erau deja inchise cu panouri   

RobertN

^

Salutare și iertați-mă dacă nu am înțeles: la zborul spre Canada, cu Air Canada Rouge nu se poate face check-in online?

Mulțumesc!

ciprebbe

Da, nu se poate si explica frunzaverde mai sus si motivele.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

frunzaverde

Poti sa incepi procesul de check-in online, dar la un moment dat, daca folosesti un pasaport romanesc, o sa-ti apara un mesaj gen "Cannot issue boarding pass - document check required - boarding pass will be issued at the check-in desk at the airport.". Daca folosesti un pasaport canadian, o sa mearga.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristibur

#686
@frunzaverde Multumesc pentru clarificari. Aeroportul este din ce in ce mai utilizat, potential de crestere exista si, considerand ca Diaspora e foarte dinamica, ar trebui sa existe mai multe legaturi intercontinentale din OTP. Acum cativa ani nici nu era de conceput, iar astazi avem deja 6 zboruri pe saptamina spre Canada (3 Montreal, 3 Toronto). Budapesta, de exemplu, nu au decat Toronto.

@RobertN Check-in online se face cu compania aeriana, deci nu cred ca e o problema. Eu vorbeam de obtinerea boarding pass-ului online, ceea ce poate evita coada la check-in daca, bineinteles, nu ai bagaj de cala. Intri in aeroport si mergi direct la Security check. Iar acest lucru nu se poate face inca la plecarea din Bucuresti.

tom_sawyer

#687
Pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București s-au înregistrat 6,85 milioane de pasageri cu o creștere de 8,19 % [in semestrul I 2019 comparativ cu semestrul I 2018]

http://www.bucharestairports.ro/cnab/ro/presa/comunicate-de-presa/trafic-aerian-in-crestere

Daca se mentine cresterea de 8 si ceva % pana la sfarstiul anului, va depasi borna de 15 milioane de pasageri.

frunzaverde

#688
@cristibur - Check-in-ul nu tine doar de linia aeriana. Exista reguli stricte legate de zborurile care intra in Canada si SUA si Israel legate de procedura de check-in impuse de Transport Canada respectiv TSA/DHS pentru SUA respectiv de autoritatile de securitate pentru Israel.

Atat SUA cat si Canada cer revalidarea obligatorie si screening suplimentar pentru clase foarte, foarte mari de pasageri inbound spre SUA cat si Canada. Nu se permite emiterea boarding pass-ului fara acest screening suplimentar - punct - si asta nu tine de compania aeriana, ci de regulile canadiene si respectiv americane.

In huburile mari solutia aleasa e una de compromis - poti face check-in online - DAR, in foarte multe cazuri ti se va refuza emiterea de boarding pass (pentru unele clase de pasageri care primesc screening suplimentar - selectee sau SSSS in terminologia SUA), si in toate cazurile, SSSS sau non-SSSS documentele (si cele printate acasa si cele de la aeroport) vor fi reverificate la poarta (pe "podium") de un agent de securitate al companiei aviatice cu care zbori, autorizat de Transport Canada (respectiv TSA/DHS). Dupa reverificare primesti un sticker pe coperta pasaportului si o stampila pe boarding pass care iti valideaza passul pentru imbarcare. Fara stampila pe boarding pass nu te lasa la bord. NIMENI nu este lasat la bord (cu sau fara bagaje) fara un control de documente si screening SEPARAT de controlul aeroportuar normal.

Pentru toata procedura asta greoaie de check-in, in huburile mari au o zona speciala de securitate dedicata SPECIAL pentru zborurile spre SUA, Canada si Israel, unde se face filtrul descris mai sus. In Frankfurt si Muenchen au pier special pentru treaba asta, la LHR au zona speciala langa port pentru rescreening. Asa se poate face check-in online - ajungi oricum la rescreening.

In aeroporturile mici, procedura asta e imposibila, pentru ca pentru 5x767 pe saptamana nu or sa plateasca chirie pe un spatiu dedicat langa porti, nu or sa plateasca angajati de la Securitas (cu astia lucreaza AC) ca sa revalideze boarding pass-urile, nu or sa aduca scannere suplimentare in zona portilor pentru cei post-selectati pentru control suplimentar etc. etc... In schimb, vor refuza pentru non-cetateni canadieni (sau pentru toata lumea, in functie de soft) sa elibereze OLCI pentru YYZ sau YUL din prima. Vor face "pre-selectia" la check-in-ul obisnuit (ghiseu), iar cei pre-selectati vor fi trimisi printr-un flux suplimentar de securitate (SSSS) inca de la securitatea "normala". Pentru OTP, de asta (pentru Canada si Israel) s-au instalat cele doua full-body scannere si detectoarele de substante.

Aceiasi practica se face la alte aeroporturi unde companii americane/canadiene au prezenta redusa, gen Berlin TXL sau Stockholm ARN. Pe ARN, UA (care opereaza doar vara, cu un 757, unul pe zi), refuza OLCI pentru toata lumea, exact ca la OTP cu Rouge. Toti la ghiseu - si 99% din pax sunt oameni cu ESTA si ultra-low-risk (spre deosebire de romani). Bine, lipsa OLCI este poate cea mai mica problema din a zbura cu United de la Stockholm la New York. Mai nasol e avionul (claustrofob) si probabilitatea (nenula, si mai degraba undeva la 10% vara si 60+% iarna) de a face o oprire neplanificata la Gander sau la Burlington sau la Moncton.

Cat despre zboruri TATL din cauza diasporei - nu functioneaza. Preturile pentru trans-atlantice sunt extrem de modeste la economy - gandeste-te ca pe pasager costul DOAR cu combustibilul e undeva la 200-220$ pentru un dus-intors OTP-YYZ. In foarte multe cazuri pasagerii economy - mai ales cei in scop turistic/vizite la rude, cu bilete "bottom basement", ultra-ieftine, luate din timp isi acopera doar partial costurile reale cu zborul (zboara sub cost), cei care aduc profit liniei fiind pasagerii full-fare economy (cei care iau bilete "din scurt"), pasagerii economy plus (care in momentul asta sunt cei mai profitabili) si business. Si pentru trans-atlantic din Romania, traficul asta e foarte redus, traficul "low cost" predomina...

In plus, Canada e acoperita complet de Rouge (populatie romaneasca in vestul canadian nu prea e), iar in SUA, dinamica pietei americane combinata cu lipsa unui centru al diasporei romanesti face un zbor direct neavantajos (spre deosebire de diaspora poloneza, de exemplu, concentrata in zona Chicago).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Cine este omul ce controlează firmele care administrează TOATE restaurantele de pe aeroportul Otopeni şi mâncarea servită în avioanele TAROM

Dnata Catering, companie în a cărei activitate sunt incluse administrarea serviciilor de alimentaţie publică de pe aeroportul Henri Coandă din Bucureşti şi furnizarea serviciilor de catering pentru TAROM, a înregistrat anul trecut afaceri de 113,6 milioane de lei şi un profit net de 26,3 milioane de lei, potrivit informaţiilor publice de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.

Dnata Catering este deţinută de firmele Alpha Flight Group Limited (64,1851%), Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB)(4,9791%) şi Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM (30,8358%).
Astfel, mai mult din jumătate de profitul înregistrat de companie ar merge către Alpha Flight Group Internaţional, deţinută de compania arabă Dnata Catering, parte a grupului Emirates, din care face parte şi operatorul aerian cu acelaşi nume.

Compania Dnata a fost fondată în 1959 în  Dubai de şeicul Ahmed bin Saeed Al Maktoum. El este, potrivit informaţiilor din presa internaţională, preşedinte al Autorităţii Civile de Aviaţie din Dubai şi CEO şi preşedinte al grupului Emirates.

businessmagazin.ro