Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

razvan96

Intre o luna si jumatate (optimist) si 4 luni (pesimist), in functie de cat de repede vor evalua oferta, presupunand ca este conforma.

Ionut

Trebuie evaluata oferta, trebuie sa fie buna, conforma, apoi Porr trebuie sa vina cu documentele pentru semnarea contractului, garantia de buna executie etc etc etc. Dureaza. Cam in 2-3 luni ar trebui sa se semneze in cazul in care nu sunt alte probleme - gen indicatori tehnico-economici de aprobat.

Sorinus

Cred ca Porr si-a facut temele ca lumea. Cred ca multi nu se leaga la cap cu asa contract, e f dificil sa refaci o pista de aeroport in acest timeframe. Am vazut la TV cum au facut la Dubai, si ma rog, la noi o sa dureze mult mai mult, dar sunt multi sub-contractori scumpi la balizaj si alte chitibusuri, care nu pot fi coordonati de oricine.

razvan96

Quote from: razvan96 on March 07, 2019, 09:14:45 AM
A fost publicat in SICAP anuntul de participare [CN1009572] - Servicii de proiectare (DTAC,PT+DDE) si lucari de executie ,,Reabilitare cale de rulare DELTA cu ridicarea PCN – ului la nivelul PDA1 (inclusiv intersecţia DELTA – PAPA – CHARLIE şi supralărgiri în zonele de inflexiune) si instalatiile de balizaj aferente
Valoare estimata:26.910.262 RON din care 150.840 RON proiectare, asistenta tehnica etc
Termen de depunere a ofertelor:04.04.2019
Durata contract:2 luni proiectare, 6 luni executie, min 60 de luni garantie.

Si aici s-a prelungit pana pe 19.04.2019 perioada.Au ofertat:

1. SOCIETATEA DE CONSTRUCTII NAPOCA SA
2. PORR CONSTRUCT SRL.

Deci da, Porr se baga aproape la tot pe aeroporturi.Si urmeaza si metroul probabil. :lol: :lol:

tom_sawyer

Londra, Roma şi Tel-Aviv, top trei destinaţii cu cei mai mulţi pasageri de pe Otopeni

Conform estimărilor ZF, pe ruta Bucureşti - Londra şi retur călătoresc peste 1,2 milioane de pasageri anual, în timp ce pe ruta Roma - Bucureşti - Roma zboară un număr de două ori mai mic de călători.

ZF

catalin_i

E normal. Londra e un big hub. Nu m-aș mira ca Istanbul sa fie pe locul 4.

frunzaverde

Aproape tot ce inseamna zboruri BUH - LON sunt "point-to-point", cu imensa majoritate a pasagerilor avand destinatia finala/originea initiala Londra.

Nu LON e hub, ci LHR (si intr-o foarte mica masura LGW). Catre LHR sunt 2 frecvente pe zi cu BA (+ Tarom, dar Tarom nu alimenteaza pe nimeni in LHR), ambele cu 320, adica aproape nimic. Marea majoritate a curselor sunt spre LTN si STN, adica aprox. zero pax de transfer.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Şeful Aeroportului Otopeni a fost demis. Cine îi va lua locul

Gabriel Stoe, şeful Aeroportului Otopeni, a fost demis, după ce ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a efectuat o vizită inopinată la Aeroportul Henri Coandă. Joi dimineaţă, ministrul s-a arătat extrem de nemulţumit de ,,mizeria de nedescris" pe care a văzut-o în aeroport. Compania care administrează cele două aeroporturi de lângă Bucureşti, Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti (CNAB), are, începând de joi, un nou director general, George Alexandru Ivan, fost director comercial în cadrul companiei, după ce Gabriel Stoe a fost demis de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, potrivit unor surse.

Adevarul

catalin_i

Quote from: frunzaverde on April 26, 2019, 01:45:25 AM
Aproape tot ce inseamna zboruri BUH - LON sunt "point-to-point", cu imensa majoritate a pasagerilor avand destinatia finala/originea initiala Londra.

Articolul din ZF nu dă aceste detalii. Poți să ne spui de unde ai această informație?

cristi5

Chiar nu vad cine s-ar duce la Stansted,  Luton, si alte aeroporturi mici ale Londrei ca apoi sa continue de pe un hub gen Heathrow sau Gatwick.

Majoritatea zborurilor low cost nu asigura legaturi, foarte putini pasageri zboara low-cost ca sa faca o legatura (eventual cu alta companie) pe un aeroport. Air Berlin era o exceptie, dar s-a dus si aia.

frunzaverde

^
Foarte, foarte simplu - poti verifica cine, cate scaune ofera spre care aeroport, si sa-ti faci propriile calcule. Sa luam o zi normala din orarul de vara (Joi 16 mai). Oferta este urmatoarea:

Ryanair : 2 X STN : 738  : 2 x 738 (2x189 pax)
Wizz : 4 X LTN + 1 X LGW : 5 x 321 (5x230 pax)
Tarom : 1 X LHR (113 pax) : 1 x 318 (1x113 pax)
British Airways : 2 X LHR : 1 x 3N1 + 1 x 320 (162 pax + 210 pax)
Blue Air : 1 X LTN : 1 X 738 (1x189 pax)

Totalul scaunelor oferite este de 2202. Din astea 2202, un pic peste jumatate (52% sau 1150) sunt oferite de singura companie - Wizz Air. Wizz Air NU ofera transferuri de nici un fel - orice pasager care doreste sa faca transfer prin LTN trebuie sa isi cumpere bilete separate si sa isi asume 100% riscul transferului. In plus, destinatiile de transfer via LTN sunt foarte, foarte modeste. Aceiasi poveste cu Ryanair, care ofera inca 17% din scaunele disponibile (pe STN) si cu Blue Air care ofera inca 189 locuri (pe STN).

Combinatia de :
1. linie aeriana care nu ofera zboruri cu conexiuni pe acelasi bilet
2. aeroport cu servicii exclusiv low-cost, cu destinatii in mare parte mult mai usor accesibile din Bucuresti prin alte huburi, sau direct,
3. aeroport situat foarte departe de oras si de aeroportul mare (si STN si LTN sunt in cazul asta)
fac ca numarul de pasageri de transfer care folosesc serviciile astora doar pentru transfer in LON sa fie minimal (0 adica).

Heathrow, care este hubul global al Londrei, este deservit doar de 3 curse pe zi : 2xBA + 1xTarom, adica 22% din scaunele disponibile spre Londra. Sunt mult mai putine scaune decat alte huburi, de exemplu Paris CDG, Madrid MAD, Muenchen MUC, Frankfurt FRA, care au si scaune si frecvente mult mai bune. In plus, Tarom, cu 318, nu serveste conexiuni prin LHR - RO isi face conexiunile cu partenerii in AMS si CDG. Orarul OTP-LHR e mizerabil pentru conexiuni chiar si cu singurul partener posibil (Virgin), cursa Tarom ajungand prea tarziu sa mai prinzi conexiunea...

Deci, practic, doar 372 de scaune au potential de conexiune din cele 2202 spre LON, adica 16.9% din ce e disponibil.
Asta comparativ cu 923 cu potential de conexiune (AF+RO) pe CDG, 750 de locuri pe IST, 650 de locuri cu potential de conexiune (AF+KL) pe AMS, 504 pe FRA (LH, Tarom n-are cu ce conecta), 435 cu potential de conexiune  pe MUC (LH, de fapt Air Baltic operand pentru LH, cu A220-urile).

Oferta de conexiuni via LON e foarte proasta - de asteptat, sunt foarte putini clienti OneWorld pe piata romaneasca - majoritatea sunt cu Sky Team sau Star Alliance. Majoritatea pax sunt punct-la-punct.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Noul director al companiei Aeroporturi Bucureşti este George-Alexandru Ivan, cu un mandat provizoriu de 4 luni. El vine în locul lui Gabriel Stroe, care a fost revocat

George-Alexandru Ivan este noul director al Companiei Naţionle Aeroporturi Bucureşti, cu un mandat provizoriu de 4 luni, ce poate fi prelungit cu încă două luni, a decis Consiliul de Administraţie al companiei. Consiliul de Administraţie l-a revocat din funcţie pe Gabriel Stroe, pentru că nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale. George-Alexandru Ivan ocupa temporar şi funcţia de director general adjunct - Direcţia Dezvoltare şi Administrativ, precum şi directorul Direcţiei Comerciale.

ZF

Ionut

Aeroportul Henri Coandă (Otopeni), cel mai mare din ţară, trafic de aproape 3 milioane de pasageri în T1/2019, plus 8,5%. 150 de avioane au decolat în medie zilnic de pe aeroportul din Otopeni

Aeroportul Henri Coandă (Otopeni), cel mai mare din ţară, a ajuns la aproape 3 milioane de pasageri în primele trei luni din acest an, trafic în creştere cu 8,5% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor transmise de oficialii companiei către ZF. ,,În primul trimestru am avut un trafic de 2,99 milioane de pasageri. Ne aşteptăm să finalizăm anul cu 15 milioane de pasageri. Aeroportul a avut o creştere aşteptată în primele trei luni, explicată prin noi rute, dar şi un grad mai mare de ocupare al aeronavelor ce operează. În martie am înregistrat un trafic de peste un milion de pasageri şi până la final de an estimăm că în fiecare lună vom avea peste un milion de pasageri", a declarat pentru ZF Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti, care administrează aeroporturile Henri Coandă (Otopeni) şi Aurel Vlaicu (Băneasa). El a mai precizat că în sezonul de vară traficul va creşte şi mai mult, datorită curselor charter spre destinaţii externe de vacanţă. ,,Este o piaţă aeriană ce se dezvoltă susţinut, vom vedea o creştere şi mai accentuată a traficului când vor începe operarea şi avioanele charter."

ZF

CataOT

Ieri in jurul pranzului parcarea de la terminalul sosiri, etajul 2 (ultimul etaj al parcarii ) era inchisa si era deja aproape trei sferturi frezata in vederea asternerii unui nou strat de asfalt. Este un lucru bun daca se va avea in vedere panta de scurgere a apelor pluviale sa nu se mai faca balti chiar la trecerile de pietoni. In rest dupa cum stiti, toaleta de la banda de bagaje foarte murdara si tot cu o chiuveta defecta (din 2 toate....).

Ionut

^^

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a înregistrat, în primul trimestru al anului 2019, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa Aurel Vlaicu, un trafic aerian de 2,99 milioane pasageri și 32098 mișcări de aeronave (aterizări și decolări). Din total, pe Aeroportul Henri Coandă s-au înregistrat 2.990.429 de pasageri, în creștere cu 8,5% față de aceeași perioadă a anului 2018, respectiv 27.079 mişcări de aeronave, în creștere cu 3,6% față de primul trimestru al anului trecut. Pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, operează în prezent 57 companii aeriene, care transportă pasageri către 128 destinaţii.

CNAB