News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

rizzuh

Ionut, intreaba-l pe frunzaverde, il pusese in urma cu 4 ani pe forum, dar intre timp link-ul (de pe site-ul CNAB) nu mai este valabil.

Ionut

,,Noutatea este că a fost obținut avizul Consiliului Interministerial pentru Lucrări Publice pe această lucrare ceea ce înseamnă că anul viitor vom putea prevede bani pentru exproprieri și vom putea să le începem", spune un oficial al Ministerului Transporturilor, sub protecția anonimatului. Printre persoanele care vor trebuie expropriate pentru realizarea noului terminal de pasageri se numără și oamenii de afaceri Ion Țiriac și Gigi Becali. Derularea proiectului presupune exproprierea a 600 de hectare de teren deținute de mai multe sute de proprietari, cel mai mare fiind, potrivit unor informații neoficiale, Ion Țiriac.

Digi24

frunzaverde

Quote from: rizzuh on June 22, 2018, 12:54:16 AM
Ionut, intreaba-l pe frunzaverde, il pusese in urma cu 4 ani pe forum, dar intre timp link-ul (de pe site-ul CNAB) nu mai este valabil.

Tot raportul de mediu l-am pus si eu...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

Ah, pai atunci noh...

Doar raportul de mediu este public?

elphax

asta e cam o mizerie de extindere - cum ajungi de la un terminal la celalalt ? cu autobuzul ca in anii '80-'90 ?

horatiu.cosma

#485
^
Exact...

Drumul de legătură A3-Aeroport OTP se oprește în giratoriul din fața T1, M6 se oprește în față la T1, SF-ul CFR pentru conectarea Aeroportului pe CF la Gara de Nord pleacă din față de la T1 (ca temă de proiectare). Deci toată lumea merge în față la T1, deși conform acestui plan strategic care prevede construcția T2, cea mai mare parte a călătorilor vor trebui să ajungă la T2. Planificare tipic românească, nu știe stânga ce face dreapta.

rizzuh

Il citez pe frunzaverde de pe topicul de M6:

Quote from: frunzaverde on March 18, 2018, 06:41:52 PM
Dar, la modul cel mai serios, nimeni pana acum nu a fost in stare sa explice urmatoarea realitate:

1. Terminalul 1 la Otopeni functioneaza la 200% din capacitate, si nu are loc de extindere.

2. Terminalul 2 este planificat (nivel SF si AM + HG) in partea cealalta a pistei, complet inaccesibil cu metroul in planurile curente. T1 curent este planificat la inchidere si desfiintare in viitorul mediu.

3. O conexiune intre T1 si T2 pentru terminale "split field" (pe parti diferite ale pistelor, cu terminale neconectate direct, si cu accese distincte) nu se poate asigura eficient de catre aeroport (din cauza existentei a trei fluxuri distincte, din care fluxul public e cel mai putin interesant pentru aeroport sa-l gazduiasca). In toate situatiile cu terminale split-field, transportul public urban leaga terminalele (SYD, LHR...). De ce chestia asta? Pentru ca intr-un aeroport, security-ul este cea mai mare palnie din flux. Deci nu poti face un singur centru de control de securitate; primul loc unde te lovesti de lipsa de capacitate e la security. Deci, daca ai split-field, trebuie musai ca transferul sa aiba loc pe partea publica. Si e mai eficient pentru toata lumea, in cazul asta, ca conexiunea inter-terminale sa se faca cu acelasi vehicul cu care ai venit din oras.

De ce facem proiectul asta? Cand in 20 de ani scrie negru pe alb ca terminalul se inchide si zona va fi folosita la altceva? O sa avem statia "aeroport" intr-un dead end al orasului. Servind un DN1 care e o artera secundara pe langa noua retea de autostrazi (A3 deja exista, o sa exista si A0), si deservind un aeroport inexistent. Supeb. Nici chiar directorul proiectantului general nu a putut da explicatii. In loc, a dat-o pe mistouri ieftine. Lasa, ca vrea UE explicatii, ca nu marca banii ca prostii.

Si chiar daca T1 ramane folosit, va fi terminalul secundar, pentru companii modeste si ULCC-uri, cu capacitate 6-7 milioane de pasageri (deci mai putin decat trec acum)...

Ar mai fi varianta cu legatura publica intre terminale (CF/M6) + autobuze/monorail pentru fluxul de dupa securitate.
Nu cred ca ar avea rost inca o modalitate de transport pentru calatorii din zona internationala inainte de controlul pasapoartelor, pentru ca OTP nu e hub e de conexiune - in general calatoriile incep si se termina la OTP.

Ionut

Solicitare informatii Legea 544 pentru SF facut de Hochtief si pentru mai multe detalii despre stadiul actual al proiectelor de reabilitare piste si construire terminal nou. Sa vedem cum raspund. Sunt curios daca ajungem in instanta si aici pentru punctul 1.




tom_sawyer

QuoteAGERPRES: Aţi afirmat în Parlament că, în cazul proiectului pentru noul terminal al aeroportului Henri Coandă, investiţia se ridică la un miliard de euro. Care va fi sursa de finanţare?

Lucian Şova: Este o proiecţie acest miliard (de euro - n. r.). Aşa cum este conceput proiectul, el poate fi fazat, în sensul că se are în vedere dezvoltarea unui nou terminal compus din câteva module - cred că 3 sau 4 - care pot fi construite succesiv. Aeroportul este bancabil, avem declarativ transmisă opţiunea BEI de a cofinanţa acest proiect. Se are în vedere - până astăzi cel puţin - dezvoltarea sa prin împrumuturi, dat fiind că aeroportul nu poate aplica având în vedere tot reguli de concurenţă pe fonduri europene, fiind un aeroport mare, cu trafic mare de pasageri. Abia aeroporturi mai mici din provincie reuşesc cu greu să convingă Comisia Europeană să mai finanţeze elemente de dezvoltare a terminalelor sau a pistelor, ceea ce nu este cazul pentru Henri Coandă. Însă Aeroportul Henri Coandă are orice perspectivă îşi doreşte din punct de vedere al finanţării acestui nou proiect.

agerpres.ro

Ionut

Rută nouă: București – Paris Charles de Gaulle cu Blue Air din 28 octombrie

Blue Air a introdus în sistemul de rezervări orarul de iarnă, iar odată cu acesta a apărut și o rută nouă. Din 28 octombrie operatorul low-cost va zbura cu o frecvență de patru zboruri săptămânale pe ruta București – Paris Charles de Gaulle, o rută pe care zboară momentan doar TAROM (2 zboruri/zi) și Air France (3 zboruri/zi).

Program de operare:
0B195: București (OTP) 08:55 – 11:05 Paris (CDG) / luni, miercuri;
0B196: Paris (CDG) 11:50 – 15:40 București (OTP) / luni, miercuri;
0B195: București (OTP) 15:40 – 17:50 Paris (CDG) / vineri, duminică;
0B196: Paris (CDG) 18:25 – 22:15 București (OTP) / vineri, duminică.


Pe lângă cele patru zboruri către Charles de Gaulle, care vor avea o durată de aproximativ 3 ore, Blue Air va continua să opereze și pe aeroportul din Beauvais – 5 zboruri pe săptămână. De asemenea, operatorul român mai zboară către Charles de Gaulle din Torino. Prețurile pentru un zbor pe această rută încep de la 250RON/segment. Rezervările se pot face pe siteul BlueAirWeb.com

BoardingPass

cristi5

#490
Am ajuns deunazi pe OTP. Partea de sosiri a terminalului mi se pare o improvizatie. Toaleta in loc sa fie la intrarea spatiului de bagaje e undeva intr-un colt la iesire.

Veneam cu Wizz de la Bologna, multi pasageri zburau pentru prima (sau primele) oara. Buluc toti la banda 1. Si noi cu ei ca ne grabeam la tren.

Apoi s-a auzit un zvon. Ca urmare a unui strigat al unui angajat, auzit de max 10% din pasageri, ne mutam pe banda 3. Zvonul se raspandea incet, si turma se misca odata cu el. Nu stiu daca afisajul digital s-a actualizat dar bagajele au venit. Mission accomplished.

In fine, am ajuns la ecranele de taxi. Sunt foarte aproape de un bancomat, ori scoti bani, ori comanzi taxi, amandoua nu merge. E ca un joc video: cine da click mai repede. Dupa o vreme am priceput ca desi arata la fel, ecranele nu sunt echivalente. Si cum de la unul nu le poti vedea pe celelalte, ca sunt puse la 90 grade unul de alul, e greu de priceput. Eu la coada la un ecran, sotia la altul, copiii "bagajele si ochii din cap". Concurs. In fata mea renunta doua persoane, dezamagite dupa incercari repetate. Senzatie de Las Vegas: eu sigur sunt mai norocos... Dupa vreo 20 de incercari sotia observa o optiune de taxi cu 3 lei si ceva pe km care nu aparea pe ecranul meu. Zice: apas pe asta ca sigur n-are comenzi.  Bingo!

Familie mare, trebuie doua masini. Tot sotia castiga. Eu aveam deja 30 de incercari de Cobalcescu. In drum spre iesire alearga dupa mine un soi de pensionar canadian: "vreau sa va multumesc, ultimul dumneavoastra click a avut succes!"

Afara jocul video continua in 3D. Pana la urma intelegem ca taxiurile precomandate sunt pe banda a doua. Cu nivelul de adrenalina ridicat, dau s-o plachez pe o domnisoara care imi lua taxiul. Ma tine fiu-meu. Ma uitam la nr de inmatriculare, strategie gresita, ca sunt asemanatoare la aceeasi firma.

Urmarim infofer si vedem ca nu mai are rost la Gara de Nord. Mergem la Baneasa sa prindem un tren "de mare" spre Brasov. Vine Mercedesul sotiei. Soferul: unde e gara Baneasa?

Continuare pe topicul CIV= Coridorul feroviar Rin-Dunare.

etravel

Pune link te rog, la CIV ca nu il gasesc.

dr4qul4

cand au bagat prima data kiuoskurile de chemat taxiuri, functionau exemplar. Aveau aplicatie de la clever in ele si alegeai tariful nu si firma. Fiecare sofer platea doar 1 leu pentru fiecare cursa.
Dupa care OTP s-a smecherit si a inceput sa le ia bani firmelor pentru a fi prezenti pe ecranul kioskului.... Multe firme au disparut de pe ecran, costul nefiind tocmai mic.
Dar chiar si asa, nu dureaza mai mult de 10 minute (cu tot cu asteptatul la coada) sa gasesti un taxi. Si de obicei inca 10 sa vina.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Quote from: Ionut on June 25, 2018, 09:50:24 AM
Solicitare informatii Legea 544 pentru SF facut de Hochtief si pentru mai multe detalii despre stadiul actual al proiectelor de reabilitare piste si construire terminal nou. Sa vedem cum raspund. Sunt curios daca ajungem in instanta si aici pentru punctul 1.

Raspunsul primit de la CNAB.












tom_sawyer

Traficul aeroportului Otopeni a ajuns la 6,3 milioane de pasageri în S1

Cel mai mare aeroport din ţară se îndreaptă către pragul de 14 milioane de pasageri în 2018.

Aeroportul Henri Coandă (Otopeni), cel mai mare aeroport din ţară, a ajuns la 6,3 milioane de pasageri în primul semestru din acest an, trafic în creştere cu 7% faţă de perioada similară a anului 2017, potrivit datelor transmise de oficialii companiei către ZF.

ZF