Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

catalin_i

Diferența e doar de vreo 12 tone in plus pentru Boeing...


Sent from my iPhone using Tapatalk

etravel

Totul e sa reziste suprafetele de rulare.

Ionut

Din cate stiu eu in prezent inca e acel NOTAM activ care interzice pe pista 1 aeronavele 747. Au bagat la putin timp dupa ce a explodat mamaliga cu pista jupuita de acel 747 al israelienilor. Sunt curios daca vor lasa pe pista 2 sa se aterizeze cu 747 dupa ce ii dau drumul.

etravel

#468
Quote from: frunzaverde on June 07, 2018, 03:10:09 PMla inceputul programului tot ce exista era cladirea de sosiri actuala
Nope, exista in faza incipienta (adica la schelet de beton si ceva pereti interiori despatitori plus o fatada exact in stilul cladirilor cu coloane din fostul Centru Civic) si cladirea "veche" a aerogarii de plecari, acolo unde acum opresc autobuzele expres 780 si 783 pe sensul spre aeroport. adica cea din imaginea de mai jos. Constructia este initiativa fostului dictator care, desi pastra granitele inchise, din motive absconse voia totusi sa mareasca sesizabil capacitatea aeroportului. Revolutia a prins-o in stadiul respectiv, si a zacut asa majoritatea anilor '90, pana spre 1997-1998 cand in sfarsit a fost refacuta la standardele actuale, dar cu avatarurile inerente: geamuri termopane care nu se inchid sau se inchid prost, lifturi care se defecteaza la doua-trei zile, sistemul de ventilatie in care intra, si implicit se raspandesc toate mirosurile generate de restaurantul de la etajul 1 si asa mai departe. Rezistenta la seisme a cladirii este dupa mine discutabila, intrucat toti anii '90 a plouat efectiv in cladire iar armatura stalpilor ramasese neprotejata pe terasa.
Nu am reusit sa gasesc pe internet o imagine din perioada respectiva.




elphax

legat de problemele astea cu pista, e incredibil cat se chinuie la asa trafic mic ce exista acolo.
o singura pista ar trebui sa le fie suficienta.
La Dubai au 2 piste si opereaza peste 1000 de zboruri pe zi. Odata la cativa ani fac reparatii si efectiv folosesc o singura pista. Adica pot gestiona cel putin un zbor in fiecare minut. Si descultii de la OTP nu se descurca cu 10-15 zboruri pe ora

dragos76

Pe lângă numărul de piste contează foarte mult și sistemul de taxiways, și prezența ieșirilor de viteză de pe pistă. Dacă nu le ai, ții pista ocupată mult mai mult timp cu operații de backtracking sau prin faptul că trebuie să utilizezi mai mult din pistă până când reduci suficient viteza ca să poți folosi o ieșire la 90 de grade de pe ea.

Ori la bucurești nu prea ai așa ceva, mai ales la 08R

Sorinus

Aprope de taxyway-uri...cele de la OTP arata foarte rau pe margini, macinate si cu marginile neregulate, dand o impresie de lipsa de intretinere.

Nu sunt efectiv pe calea de rulare, dar nu am mai vazut asa ceva pe alte aeroporturi. Cred ca nici de la noi.

Andi

"Compania Națională Aeroporturi București anunță redeschiderea pistei de decolare-aterizare nr. 2 (08L-26R) începând de ieri, 20 iunie, orele 18.00, în conformitate cu programul anunțat anterior.
Începând de ieri, pista nr. 2 este operațională pe întreaga lungime de 3500 metri, fapt ce va conduce la o creștere a capacității de operare a aeroportului cu peste 50%, până la un număr de 39 aterizări și decolări pe oră.
Lucrările de așternere covor asfaltic au costat cca. 1.25 milioane lei și au durat 30 zile. După recepția lucrărilor, în perioada 13-20 iunie, au fost efectuate operațiunile pregătitoare redeschiderii pistei (refacere marcaje, calibrare din zbor, autorizări, etc.)."

Sursa: Facebook Bucharest Airports.


tom_sawyer

Aeroportul Otopeni ar putea avea un nou terminal de pasageri, investiţie de peste 1 miliard de euro

Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Bucureşti ar putea avea un nou terminal de pasageri, parte dintr-un poriect amplu de dezvoltare ce va cuprinde şi o platformă, sistem căi de rulare, drumuri de acces, parcări şi clădiri, investiţie estimată la 4,75 miliarde lei (peste 1 miliard de euro), potrivit unui proiect de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici ai obiectivului de investiţii de interes naţional şi utilitate publică ,,Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Bucureşti", publicat miercuri în dezbatere de Ministerul Transporturilor.

Durata de realizare a investiţiei este de cinci ani.

Proiectul face parte din Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Bucureşti, aprobat prin OG 64/1999, cu modificările şi completările ulterioare.

De asemenea, noi căi de rulare de degajare rapidă sunt planificate pentru a permite ieşirea rapidă a aeronavelor de pe pistă. Noua platformă este conectată la cele două piste prin noi căi de rulare duble.

La sud-est de zona noului terminal va fi amplasat un parc tehnologic - high tech.

Se va construi un drum de acces la zonele comerciale din faţa terminalului, la zona tehnică şi cea cargo din partea de nord şi la parcul high tech.

S-a rezervat totodată o suprafaţă dedicată în partea de nord pentru un eventual integrator cargo.

news.ro

Si aici avem proiectul de HG in discutie:
http://mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2012-hg20062018dta

Principalele lucrări care se vor realiza în principal în zona dintre cele două piste existente includ construirea unui nou terminal de pasageri, capabil să acomodeze traficul de pasageri existent și prognozat, noi căi de rulare și platforme pentru aeronave și infrastructura aeroportuară asociată acestora.

Totodată, în zona de est se va dezvolta infrastructură nouă de acces la aeroport, dar și alte infrastructuri adiacente activității aeroportuare.


Se pot face propuneri pana pe 01.07. Poate face si API cateva propuneri documentate. :)

elphax

in sfarsit ....
presupunand ca fac rost si de bani sper sa integreze cum trebuie solutiile de transport inclusiv metrou pana in terminal. macar sa lege cum trebuie terminalul nou ca e simplu daca faci totul de la inceput.
si apoi mai tragi o pasarela cu benzi rulante pana in terminalul vechi ca sa ajungi si acolo
:)

Ionut

Exista pe undeva studiul de fezabilitate? Daca nu, îl cerem.

TibiV

Este clar ca se merge pe solutia "terminal in est, intre piste", si nu pe varianta "terminal la nord de pista 08L/26R".
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Pai nici nu prea se poate merge pe altceva pentru ca trebuie sa ai un studiu de fezabilitate care sta la baza aprobarii unor indicatori tehnico-economici. Acesti indicatori iti sunt dati de SF, de fapt. Daca vrei alta solutie (nu cea din SF), atunci trebuie actualizat acel SF. Trebuie niste experti sa iti zica unde sa faci T2. Din gura e simplu. Deci stiti daca exista pe undeva acel SF?

Ionut

Tot ce am eu sunt niste planse la rezolutie slaba dintr-o prezentare mai veche...