Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

catalin_i

#450
^

Depinde. Degeaba faci cu 3-4 ore mai puțin dacă ajungi demolat, cu dureri de spate și cu capul înțepenit de ai nevoie de 2 zile ca sa iti revii... Dacă te duci pentru business este una, atunci într-adevăr timpul este bani, dar dacă vii sau te duci in vacanța confortul contează si el. Părerea mea.

Sent from my iPhone using Tapatalk

subway

Am uitat sa mentionez ceva...acolo unde nu e concurenta iti poti permite orice grozavie/magarie
;)

ciprebbe

Inclusiv pretul e ridicat :), deci da isi permit multe in pozitie de monopol. Prost nu e cine cere....
Am folosit serviciile AirCanada si sunt cu mult peste cele AC Rouge (descrise de frunzaverde). Poate le va merge bine cursa si vor schimba avioanele.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Xenos

Quote from: subway on June 08, 2018, 08:32:25 PM
Am uitat sa mentionez ceva...acolo unde nu e concurenta iti poti permite orice grozavie/magarie
;)
Valabil si in antrepriza publica...

Trimis de pe al meu SM-G955F folosind Tapatalk


frunzaverde

#454
Quote from: subway on June 08, 2018, 08:01:18 PM
Daca linia are succes si calatori sigur se vor infiinta si niste boschetari low-cost concurenti...doar ca aia te vor sili sa stai zece ore in picioare sau in cap...

Tocmai, ca Air Canada Rouge sunt boschetarii ultra low-cost pe piata long-haul. Alaturi de compania islandeza via Reykjavik de care zici (presupun ca te referi la WOW Air), Air Asia X si alti cativa. Compania a aparut fix pentru ca AC sa poata pune presiune si concurenta pe Air Transat pe piata vacantelor ieftine, Rouge in principal operand pe destinatii de vacanta (Caraibe, Mexic, Florida, UK, Spania) si trafic etnic (care in industrie se numeste VFR: Haiti, Columbia, parti din Mexic, Romania...).

Da, isi spun "Air Canada", dar sunt o companie complet separata a caror singure legaturi cu AC sunt de natura actionariala si de marketing comun. Operational si managerial sunt complet independenti - au inclusiv propriul certificat de operator (AOC). Configuratia Air Canada Rouge e fix aia de "stat in cap" - nu exista nici un operator long-haul care sa ofere zboruri in conditii mai incomode decat ei. Nici unul!

Quote from: subway on June 08, 2018, 08:01:18 PM
Mie nu mi se pare deloc dicutabil, din contra e singurul decisiv pentru ca time is money si pentru asta te si taxeaza...

Time is money daca zbori pentru afaceri, adevarat. Dar cu Air Canada Rouge nu castigi timp, ci pierzi. Din doua motive:

1. Zborurile respective au loc doar de doua ori pe saptamana. Asa ca, daca n-ai treaba fix in cele doua zile pe saptamana in care Rouge zboara, va trebui sa astepti (chiar si cateva zile) dupa zbor. Deci directul devine 2-3 zile pierdute degeaba in loc de 3 ore la dus si 3 la intors. Neconvenabil, in conditiile in care prin Frankfurt, Muenchen, Amsterdam, Londra sau Paris ai chiar si multiple optiuni pe zi.

2. Confortul in Rouge e inexistent. Daca chiar 3-4 ore conteaza pentru cineva care calatoreste in interes de afaceri, acel cineva va avea privilegii de business-class, pentru simplul motiv ca nu-ti vei putea permite sa-l tii rupt de oboseala si cu jet-lag una doua zile la recuperare (cat ai nevoie minimum dupa un TATL in economy ca sa fii functional). La business class vei vrea sa ai pat (lie-flat sau herringbone sau apex sau ceva similar), ca sa poti dormi, sa poti functiona in ziua urmatoare. Rouge nu-ti ofera asa ceva, oferta lor business fiind un fotoliu amarat, similar cu ce are Tarom pe 737-700-uri, de tipul celora de pe rute interne de scurt parcurs din SUA. In care nu poti dormi.  Asa ca, cu Rouge, vei pierde cel putin 24h prin nesomn.

3. Chiar daca n-ai privilegii de business class, dar ai relativa libertate in a-ti alege biletele, n-o sa stai sa pandesti zborul direct. Eu sunt in categoria asta, cu 20-30 de segmente pe an in interes de afaceri. O sa alegi in loc zborul cu orarul cel mai decent, care imi da o cantitate rezonabila de mile si care ofera maximul de comfort. Am evitat de nenumarate ori sa zbor cu SAS direct si sa merg cu LX sau cu LH, mai lung cu 2-3 ore, dar mai comod si mai decent ca orar.

Chestia cu monopolul chiar n-o inteleg - Air Canada n-are monopol pe ruta; poti alege multe variante, de la Air France la Lufthansa si de la BA la Air Canada. Chiar si prin Islanda e superb.

P.S. Ruta prin Islanda nu e rea. Am facut-o eu : ARN - KEF - YYZ cu Icelandair cu un 757. Practic spargi un long-haul in doua bucati, care deodata devin short-haul (3h + 5h50 la dus, 5h si 3h la intors) - din multe puncte de vedere mult mai comod decat 8-9 ore in acelasi avion.

Publicul tinta al Rouge nu sunt business. Sunt (de exemplu):

- canadienii de origine romana (emigrati pe puncte) care vin odata la 5-10 ani in vizita in Romania (n-au zile de concediu mai des)
- romanii cu rude si prieteni in Canada, mai ales persoanele in varsta. Pentru care o schimbare de avion, intr-o tara straina, unde nu vorbesc limba, e dificila. E mult mai usor sa isi ia/li se ia bilet (chiar si mai scump) unde sa ii puna pe avion un vorbitor de romana si sa ii ia de pe avion un vorbitor de romana.
- turisti romani atrasi de mirajul transatlanticului fara viza.
- turisti canadieni de croaziera pe Dunare. Aparent o mare motivatie a fost succesul pachetelor Canada-Passau-Budapesta-Canada, pe care ar vrea sa le extinda sa includa si Delta.
- si bineinteles, "refugiatii romani" returnati sub escorta din Canada. De cand s-au scos vizele, lunar aplica la azil echivalentului unui 767 d-asta pe Toronto Pearson si pe Montreal. Astia au fix zero la suta sanse la azil; unii scapa si raman la negru. Dar marea majoritate se returneaza pachet. Si cum autoritatile de imigrare canadienie au acord de transport cu Air Canada (pentru aplicantii la azil respinsi nu exista obligatia transportorului de a-i duce inapoi), o sa fie MUUUULTI pasageri insotiti de un politai-doi canadieni la bordul avionului asta. Poate chiar 300 pe luna...

Quote from: TibiV on June 08, 2018, 06:18:56 PM
Nici laptopul nu il poti alimenta in timpul zborului, caci ai prize de 110 V...

Poti, Air Canada si Air Canada Rouge au prize Empower AC, pe curent alternativ. Au conector multi-sistem care arata asa:
https://www.britishairways.com/cms/global/pdfs/In-Seat-Power-Quick-Guide.pdf

Accepta practic orice fel de cablu (inclusiv dubiosenii gen sistem D si sistem H, ca am vazut israelieni incarcandu-si chestiile cu cablurile lor ciudate)... Singura restrictie e ca echipamentul electric sa mearga la 110/60, ceea ce daca n-are motor sau ceas actionat direct de la curent e ok. Da vreo 80 W o priza d-aia - deci poti sa-ti incarci si laptopul si telefonul (am facut eu). EmPower 1/Classic e doar DC 15 V cu maximum 75 W (vreo 30 in realitate, dar ma rog). La alea nu poti incarca laptopurile.

La Air Canada "normal" ai si un USB separat.

P.S. De ce dracu nu putem standardiza o nenorocita de priza, de tensiune si de frecventa? Macar, daca nu tensiunea si frecventa, macar stilul de priza pentru aceiasi tensiune...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

WOW, declaratii semi-decente ale lui Baciu, nu-mi vine sa cred. Bine ca exista API, altfel totul era perfect.




Curse directe Canada-România. Primele impresii ale călătorilor

,,Suntem entuziasmaţi că suntem aici. CEO-ul nostru este de origine română şi este extrem de încântat de aceste rute. (...) Cu acest Boeing 767 vom aduce 40.000 de călători între Canada şi România în primul an şi ne uităm la oportunităti de creştere pe această piaţă. Sunt foarte multe rezervări în avans şi suntem mulţumiţi de reacţia din piaţă. Ne aşteptăm la un sezon puternic şi încurajăm canadienii să descopere Bucureştiul", a declarat Duncan Bureau, președintele Air Canada.

,,Aeroportul poate opera aceste zboruri în condiții de siguranță. Infrastructura nu este în starea ideală, incidente se pot întâmpla, dar sunt incidente care sunt legate de intrastructructură, care nu reprezintă risc aeronautic. Nu suntem pe deplin pregătiți. Încercăm să ținem pasul odată cu dezvoltarea acestor rute transatlantice. Pista va necesita o întreținere continuă și reparații vor fi până la realizarea reparațiilor capitale", a declarat, franc, Dan Baciu, directorul Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB).

,,Vom face eforturile corespunzătoare în viitor pentru ca facilităţile aeroportuare pe care le oferă Aeroportul Henri Coandă să se dezvolte, să fie sustenabile, să fie din ce în ce mai bune", a promis ministrul transporturilor, Lucian Șova.

Digi24

Ionut

Intreaga pista 2 a aeroportului Otopeni 08L/26R va fi operationala din 20 iunie

În urma încheierii recepției la terminarea lucrărilor pentru pista 2 (08L-26R) a aeroportului Henri Coandă, CN Aeroporturi București va demara mâine, 13 iunie, procedurile de redeschidere a acestei piste pe întreaga ei lungime.

Aceste proceduri implică reconfigurarea marcajelor și balizajului, verificarea din zbor a configurației pistei și a sistemelor de radionavigație, efectuarea unei inspecții din partea Autorității Aeronautice Civile Române, iar pe perioada derulării lor întreaga pistă va fi obligatoriu închisă pentru trafic, urmând a fi redeschisă la termenul stabilit prin graficul de lucru, respectiv 20 iunie.

Redeschiderea pistei 2 pe întreaga lungime de 3500 metri va permite operarea în condiții foarte bune, cu evitarea congestiilor de trafic, atât în lunile de vârf (iulie – august) cât și în condițiile dificile din lunile de iarnă. Întrucât în perioada 13-20 iunie se va opera cu o singură pistă, fapt ce va implica regularizări de trafic efectuate de EUROCONTROL și ROMATSA, este posibilă apariția unor mici întârzieri la aterizarea și decolarea unor zboruri, în special la orele de vârf. CNAB asigura pasagerii că depune toate eforturile pentru minimizarea oricărui disconfort ce ar putea apărea.

Aeronews

frunzaverde

Si NOTAM-ul:

A1874/18 NOTAMN
Q) LRBB/QMRLC/IV/NBO/A /000/999/4434N02605E005
A) LROP B) 1806130600 C) 1806201200
E) RWY 08L/26R CLSD
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Acum cateva momente am reusit sa smulg o promisiune semi-oficiala.
RK piste in 2019.




CNAB pe Facebook

În prima zi de operare cu o singură pistă, regularizarea traficului nu a generat întârzieri ale curselor aeriene pe aeroportul Henri Coandă. Aceasta se datorează eforturilor conjugate ale CN Aeroporturi București și ROMATSA, în colaborare cu EUROCONTROL. Întârzierile înregistrate, inerente pe aeroporturile cu trafic important, s-au produs din motive tehnice, operaționale sau comerciale ale operatorilor aerieni.


AFC

^ Vai ce-mi place. Raspunde sau a inghitit-o cu noduri? La replica ma refer.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

Ionut

#460
A raspuns in stilul caracteristic beneficiarilor (CNAIR, CFR, Metrorex) cand ii critici si cand le zici verde-n fata adevarul. Nu am vrut sa intru in polemici, nu are rost. :)


horyatm

Chiar dacă răspunsul nu e punctual, e de apreciat că a răspuns. E un pas înainte.

Faci foarte bine că îi presezi. Să se simtă presați și urmăriți, încet încet se deșteaptă. Dacă comparăm situația de acum cu ce era în urmă cu 10-20 de ani când nici nu te-ar fi băgat în seamă, eu zic că e o evoluție încurajatoare. Nu discut rezultatele, că poate nu sunt atât de vizibile.

Ionut

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti estimează un profit net de 368,34 milioane lei, cu 9% mai mare faţă de anul trecut. Câştigul mediu lunar net depăşeşte 2.400 euro pe salariat

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei, estimează pentru acest an venituri totale de 1,215 miliarde lei, cu 13% mai mari faţă de cele realizate anul trecut. Profitul net bugetat pentru acest an se ridică la 368,34 milioane lei, cu 9% în creştere faţă de rezultatul net raportat anul trecut, potrivit proiectului privind bugetul de venituri şi cheltuieli publicat în dezbatere de acţionarul majoritar, Ministerul Transporturilor. Compania a realizat anul trecut un profit net de 337,55 milioane lei şi venituri totale de 1,076 miliarde lei, potrivit datelor transmise Ministerului de Finanţe.

News.ro

Ionut

Un monstru azi la OTP.




Boeing 777-300ER Turkish Airlines la București. Aeronava a efectuat zborul TK1043 Istanbul - București în locul Airbusului A330 cu care este operat de obicei acest zbor. BoardingPass














etravel

In ritmul asta, in cateva luni TK vor opera cu un 747 - 400.