Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

OTP este o mare hotie. Cred ca sunt campioni mondiali la diferenta intre pretul de strada si cel din aeroport.

Imi da cel putin doua senzatii
- "cine are bani sa zboare trebuie jecmanit". Ca microbuzele care iti iau mai mult daca te opresti la OTP decat daca continui pana-n oras. Eu le spun ca mi se face rau si tot cobor
- aceeasi impresie despre capitala ca "doriti un taxi???" sau (la Gara de Nord pe vremuri) "Murat Instanbuuul"

Unde se duc banii, la CNAB? Acolo unde se angajeaza rude si relatii de la Partid care probabil nu fac nimic?

TibiV

După 4 ani în care o treime din pista 2 a Aeroportului Internațional Henri Coandă a fost închisă, astăzi au fost finalizate ultimele lucrări de reparații. Acum se fac testele de laborator pentru verificarea calității, iar în scurt timp vor începe procedurile necesare recepției și refacerii marcajelor în vederea operării pe întreaga lungime a pistei.

https://www.facebook.com/MinisterulTransporturilor/posts/2191784287717115

Postarea este de luni 4 iunie 2018. O pun insa "just for the record".
Daca sunteti fani Sova, il puteti vedea "ce bine ii sade" pe pista...
:D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Mâine dimineață voi reprezenta API la evenimentul de lansare a curselor Bucuresti-Canada cu Air Canada Rouge. :)

yetiman

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut


Gendan

Quote from: Ionut on June 07, 2018, 11:03:16 AM
Mâine dimineață voi reprezenta API la evenimentul de lansare a curselor Bucuresti-Canada cu Air Canada Rouge. :)

Ne vedem acolo  :cheers:

frunzaverde

Quote from: cristi5 on June 06, 2018, 06:25:58 PM
OTP este o mare hotie. Cred ca sunt campioni mondiali la diferenta intre pretul de strada si cel din aeroport.

Se poate muuuult mai rau. Airside la EWR, terminalul UA, 25$ (plus bacsis) pentru un sandwich cald si o cola.

Quote from: cristi5 on June 06, 2018, 06:25:58 PM
- "cine are bani sa zboare trebuie jecmanit".

Nu asta a fost scopul. Managementul spatiilor comerciale au fost concesionate acum muuulta vreme - operatorul curent este dnata, care e una din cele mai mari companii de handling din lume.

Ideea cu "preturi mari" a venit dintr-o nevoie obiectiva - la mijlocul anilor '90 Otopeniul avea nevoie de investitii masive in infrastructura (terminale noi si echipamente noi).

Cu 2 milioane de pax, si fara suport de la stat (care era in prag de faliment), Otopeniul a trebuit sa-si auto-genereze suficienti bani incat sa fie bancabila, sa-si permita extinderea.

Un fel de PPP ad-hoc; care chiar a mers. De altfel, totul a mers bine pana in 2011-12. Au aparut cladiri noi (la inceputul programului tot ce exista era cladirea de sosiri actuala), capacitatea a crescut de vreo 5 ori etc. etc. Desi bani de la guvern au fost putini spre deloc. Indiferent cine era la guvernare, aeroportul se extindea, serviciile erau ok (in special raportat la Romania anilor '90 sau inceputul anilor 2000).

Dupa 2012 managementul s-a gripat, extinderea s-a oprit, aeroportul a fost politizat, serviciile s-au degradat. Dar chiriile au ramas la fel...

Cat de ce se intampla cu banii? Se duc direct la bugetul general de stat (cu cota de jecmaneala de 90% din profit legiferata de stat).

Quote from: cristi5 on June 06, 2018, 06:25:58 PM
Ca microbuzele care iti iau mai mult daca te opresti la OTP decat daca continui pana-n oras. Eu le spun ca mi se face rau si tot cobor

Practica cu bilete speciale de aeroport nu e unica. Exemple:

- San Francisco : Suplimentul de aeroport e 4.65$. Transportul in sine, din San Francisco, e 4.30$
- Stockholm : Suplimentul de aeroport e 120 kr. Transportul in sine e 31-44 kr. Deci taxa de aeroport e cat 4 bilete.
- Londra : Heathrow e intr-o zona separata, Gatwick are o formula diferita de calcul de restul retelei national rail, Luton si Stansted colecteaza taxe speciale pentru fiecare pasager sosit si plecat la/de la aeroport.

Implementarea e mult mai civilizata (desi efectiv pungasia este similara, daca nu chiar la niveluri mult mai mari).

Quote from: cristi5 on June 06, 2018, 06:25:58 PM
- aceeasi impresie despre capitala ca "doriti un taxi???" sau (la Gara de Nord pe vremuri) "Murat Instanbuuul"

Bine ati venit in Imperiul Balcanic! Trebuie sa fie un soc pentru fiecare banatean/ardelean...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Este in zbor. :) Mai are vreo 4 ore. La 9:30 aterizeaza.


Ionut

Gata, au venit canadienii. :) Poze mai incolo. Sunt cateva pe Facebook. Nu ne-au lasat in aeronava :( Plecau imediat, nu era timp sa ne lase sa o lalaim.




API pe Facebook

După 9 ani de zile se relansează zborurile transatlantice spre România! Cursa inaugurală Air Canada Rouge de la Montreal a aterizat în această dimineață pe Aeroportul Internațional Henri Coandă. Intrarea operatorului canadian pe piața locală arată că Bucureștiul (și zona sa de captare) dezvoltă un potențial interesant pentru rutele lung-curier.

Deocamdată pariul pare să fie unul câștigător, aeronava (un Boeing 767-300ER) aterizând la București plină (282 pasageri), iar zborul de retur către Montreal este și el un succes (aproximativ 250 locuri vândute).

Oficialii Air Canada Rouge au declarat că sunt foarte mulțumiți de vânzările de bilete pe noile rute spre București, în iunie având un load factor (locuri ocupate din totalul celor disponibile) de 90% și se așteaptă ca acesta să crească în iulie și august. Duminică aterizează pe Otopeni primul zbor de la Toronto. Dacă vânzările vor merge în același ritm, probabil că aceste curse vor deveni permanente (acum compania și-a asumat riscurile doar până în luna octombrie).

Profităm de ocazie și atragem din nou atenția asupra faptului că sunt necesare, de urgență, investiții masive în infrastructura aeroportuară pentru a deservi pe viitor asemenea avioane de mare capacitate. Este nevoie de reabilitarea capitală a pistelor și a suprafețelor de rulare (nu doar de lucrări de întreținere curentă, peticiri și asfaltări ale straturilor de uzură).

Avem nevoie de construcția unui nou terminal de pasageri, precum și de o conexiune modernă a aeroportului cu orașul printr-un mijloc de transport în comun rapid și eficient (tren sau metrou). Fără aceste investiții dezvoltarea Aeroportului Henri Coandă va fi extrem de limitată și se vor rata multe oportunități, companiile de prestigiu din Statele Unite, Orientul Mijlociu și Asia evitând Capitala.

catalin_i

Știe cineva configurația scaunelor acestui zbor? Sau un feedback despre cât de confortabil este zborul? Văd ca este companie low-cost - imi e teama ca distanță dintre scaune este mică și la un zbor transatlantic ajungi demolat la destinație...


Sent from my iPhone using Tapatalk

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Uite aici ai configuratia.

Serial number    33424 LN:901
Type    767-33AER
First flight date    25/02/2003
Test registration    
Plane age    15.3 years
Seat configuration    W18 Y246
Engines    2 x PW PW4060

18 premium economy
246 economy


E posibil sa nu fie super exacta configuratia asta, dar diferenta foarte mare nu e. :)

Ionut


Ionut


Ionut

Pozitia de parcare in fata salonului oficial pe OTP.