News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

subway

#375
Aia e alta gasca in alta traista, e jetul fierbinte de gaze arse ce prajesc asfaltul...in decursul timpului...si intradevar efectul e mai pregnant la capatul pistei pentru ca deja avionul a decolat si e cu botul in aer si coada spre pamant...dar e usor de contracarat prin lucrari de mentenanta, nu trebuie sa astepti zeci si zeci de decolari ca sa iei masuri preventive...
;)

kitsune

Prăjesc sau nu, asta e altceva, dar jeturi de cca 200 km/h zboară sigur orice bucățică de asfalt care nu mai e bine prinsă. Şi dacă se face plombare cu metodele românești "tradiționale"...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

N-ai inteles nimic...daca dai cu lampa de benzina peste asfalt se produce exact acelasi lucru, toate componentele <grase> se prajesc si ramai cu o smoala uscata ce nu mai are niciun fel de proprietati...dar trebuie multe lampi cu benzina nu doar una...
;)
Pe scurt si in concluzie nu au nicio scuza...
:(

lupu.irimie

#378
@subway
Pentru tine doar doua cuvinte: "Jet Blast"
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

lupu.irimie

"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

subway


Ionut

Va rog nu mai dați quote la mesaje kilometrice. Problema pistei este fundația de dale din beton.

kitsune

Mă refeream la postarea lui @lupu.irimie cu poziționarea motoarelor față de axa longitudinală a pistei, mai spre centru la avioanele mici, spre margini la cele mari. Jetul fiind puternic, dislocă ce e reparat de mântuială, apare apoi efectul de sablare "blasting" cauzat de jet, care strică şi mai mult, antrenând particule cu viteze foarte mari. Cam acelaşi lucru ca la sablare sau la "waterblasting".
Dar intre timp văd că s-a răspuns deja. Aşa-mi trebuie dacă intru pe forum din emisfera sudică :)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

#383
Si nu numai!
P.S.
Cumnatul meu (tot inginer CFDP ca si mine) a lucrat ani de zile la intretinerea pistelor aeroportului din Toronto pe timp de noapte cand nu e practic activitate aeronautica si la aia nu a fost vorba niciodata sa bage restrictii din astea tampite...asta ca sa mai vorbim si din practica obisnuita nu din aberatii iesite din comun...
:(
Adidas torsion...daca vrei si stii...poti!
Ce facem, il chemam inapoi acasa sa se lupte cu morile de vant?
Nu cred ca ar fi dispus si ca prefera sa le construiasca alora linii noi de metrou...
;)
Ionut, in ziua de azi nu prea se mai fac dale din beton simplu de marca inferioara la pistele de decolare/aterizare ale aeroporturilor serioase...
Cand am zis <si nu numai> m-am referit si la ce e sub dala aia...
:)

TibiV

Fundatia pistei este din dale de beton.
"Marea renovare" de la sfarsitul anilor '90 a insemnat asfaltare peste dalele de beton.
Asfaltul nu face "priza" la beton.

Rezultatul: cel cunoscut...

Am vazut "in privat" o filmare facuta joi, 5 aprilie, pe 08R/26L.
Sunt cateva zone unde asfaltul a fost "jupuit" sau "decojit" de pe pista. Zonele repective sunt spre capatul pistei si mult in lateral, cam acolo unde sunt motoarele 1 si 4 ale B747 in demonstratia BBC (adica acolo unde bate jetul direct in pista dupa rotire si  desprindere...)

Dar nici restul pistei nu se simte mult mai bine.
Mai spre axul ei (pe acolo pe unde "calca" trenurile de aterizare) este plin de fisuri si "gropite". Si sunt nenumarate urme de "peticeli".

Mai simplu spus, este o mizerie...

Logica spune ca ar trebuie intai bagata urgent nu in reparatie, ci in recontructie completa pista 08L/26R (ca tot este inutilizabila pe 1/3 din lungime) si asta ar trebui sa dureze maximum 6 luni.
Dupa care refacuta si 08R/26L. Tot din temelii.

Orice altceva este doar o carpeala de doi bani.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

#385
Iar filmuletul cu masinute e de la <stiinta pentru prosti>...
:(
Tibi, dala NU e fundatie!...fundatia e dedesubtul ei!
:) :) :)

Neufunk

Si eu tot asa ma gandeam. O reconstructie completa a unei piste urmate de o modernizare pentru cealalta pista. Din ce am inteles, cea nordica sta mult mai prost la partea fundatie decat cea sudica, deci cea nordica ar fi tinta pentru reconstructie si cea sudica pentru modernizare.

Gendan

Am scos AIP-ul de la LROP. Ultima data a fost updatat in 22 iunie 2017.
Daca ne uitam la capitolul 2.12, gasim la coloana 4 fix caracteristicile fizice de rezistenta ale pistelor:



De exemplu, 70/R/D/W/T, unde:

70 este un numar care conteaza de multi factori, geometria trenului de aterizare, fluxurile de trafic etc. Nu stiu exact formula. Ce stiu e ca nu depinde doar de pista in sine.
R ne spune ca suprafata e rigida. Daca ar fi fost flexibila, aveam un F.
D este rezistenta materialului de sub stratul pavat. D este o rezistenta foarte scazuta, ca un teren netasat daca vreti. Se calculeaza printr-un test de compactare, din cate stiu. Se calculeaza diferit pentru suprafete rigide si flexibile.
W care ne spune presiunea maxima a rotilor din trenul de aterizare ce poate fi suportata de catre pista. W e nelimitat.
T este ultimul indicator si ne zice cum s-a calculat valoarea de 70, in cazul nostru. T - evalare tehnica.

Ma feresc sa emit ipoteze, stiu doar ce reprezinta acesti indicatori, nu pot spune ca e bine sau rau. Cineva mai inginer ca mine?


subway

#388
Suprafetele pe dala de beton sunt rigide, cele pe binder sunt flexibile...acolo la D e buba...

subway

#389
Eu nu prea vad cum s-ar putea rezolva problemele pistelor decat inchizandu-le pe rand si reconstruindu-le de jos in sus la standarde moderne, cu straturi de drenaj, fundatii cu stratificatii si compactari corespunzatoare si suprastructura noua...daca le pui pe hartie astea inseamna o grosime mai mare si instalatii aeronautice si de semnalizare noi...altfel vor fi tot niste carpeli improvizate (plombe) care la iarna viitoare vor fi iarasi <decapate>...
Norocul e ca avem doua piste iar conform datelor disponibile la traficul intrevazut pe termen scurt aeroporturi similare stiu sa functioneze perfect doar cu una in buna stare si dotare...
La fel si cu terminalul, sa nu va lasati inselati de lacrimile de crocodil, alea n-au ca scop decat sa acopere <deficientele> de organizare si operare...