News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

#360
Sa treaca pe la caserie cei de la PRO in semn de multumire ca au primit acces :)) daca nu iesea scandalul nu pupau asa usor acces pe piste.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Si traficul creste...




Primul zbor direct între România și Georgia

România va fi legată direct de Georgia printr-o cursă de avion, a anunțat joi Wizz Air. Compania a precizat că primul zbor între București și Kutaisi va avea loc pe 3 iulie 2018. Primul zbor între București și Kutaisi, capitala legislativă a Georgiei, va fi pe 3 iulie. Vor fi trei curse pe săptămână, în zilele de marți, joi și sâmbătă, iar prețul unui bilet va porni de la 109 lei (un singur segment, toate taxele obligatorii incluse și bagaj de mână).

Digi24

transporter

QuoteSi traficul creste...

In acest caz punctual nu creste, ramane acelasi. Da, avem un zbor nou la KUT insa este in locul celuia catre LCA. Practic LCA a fost inlocuita cu KUT.

Gendan

Hai ca avem si NOTAM. Fara 747 - 200/300/400 pe 08R/26L.

TibiV

Ai un link (sau captura foto) de la NOTAM ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Uite Tibi aici:



După ce EL AL אל על și-a operat zilele aceastea zborurile cu Boeing 747-400 fără a deranjat de vreo restricție, cele din 30 martie și 5 aprilie erau singurele programate să fie operate cu B747 în prima jumătate anului, CNAB a emis un NOTAM prin care interzice acum aterizarea acestui tip de avion la Otopeni, cel puțin pe pista 08R/26L.
Interesant e că au restricționat accesul doar pentru acest model de avion, cu toate că acesta se află în aceeași categorie cu Airbus A330, avion cu care Turkish Airlines zboară de două ori pe zi la București, A340, A350, Boeing 787 și 777, de exemplu.

În 1, 13 și 17 mai EL AL Romania va zbura la București cu Boeing 777 și în 29 și 30 aprilie și 11 și 14 mai dar și în 3 și 13 iunie va veni cu B767.

BoardingPass

pasadia

Sa inteleg din comentariile de pe fb de la link-ul de deasupra ca problema sta in calitatea diferita pe latimea pistei? Adica o calitate mai buna pe axul central si considerabil mai proasta spre laturi?

Sau altfel spus - chiar atat de zgarciti suntem?

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


Ionut

Nu stiu despre care comentarii vorbesti, dar problema pistelor este fundația din dale de beton care sunt, în mare proporție, deteriorate sau praf. Poate explica frunzaverde, însă e în concediu momentan. :)

pasadia

Tu ai pus link la o postare de fb a celor de la "boarding pass" unde am gasit aceste comentarii:

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


lupu.irimie

#370
Quote from: Ionut on April 07, 2018, 10:31:37 AM


Interesant e că au restricționat accesul doar pentru acest model de avion, cu toate că acesta se află în aceeași categorie cu Airbus A330, avion cu care Turkish Airlines zboară de două ori pe zi la București, A340, A350, Boeing 787 și 777, de exemplu.

Sunt clase distincte de aeronave Ionut. Un 330/787/350/767/772 se incadreaza in urmatoarele MTOW (Masa maxima la decolare):
240(254 ultimile variante)/227-254/280/142-204/247-351( 351 este pentru 773ER)
Asta in timp ce un 744 variaza de la 397 pana la 420 varianta ER ori cargo.
Si mai este si aspectul pozitionari motoarelor si forta de "impingere" generate de acestea. Daca la motoarele WB-Twin motoarele sunt undeva intre 8 si 12m, la un Quad (747/340/380) vorbim de peste 20m fata de axul avionului.
Asta inseamna ca cele peste 70.000lbf ajung de efectiv lovesc chiar in extremitatile pistei ( 45m latime daca bine imi aduc eu aminte).
Pune cap la cap acum elemntele. Pista facuta pe timpul in care cuvantul de ordine era economia la materiale, si carpeala facuta acum cativa ani, in care cuvantul de ordine era "gurile noastre ce mananca" ne-au adus la situatia de azi.
Ambele piste de pe OTP sunt incadrate undeva intre "jalnic" si "sper sa nu mai fiu nevoit sa aterizez/decolez aici tot restul vietii mele". Tot ce sa facut pana azi, inclusiv "marea renovare" de pe la sfarsitul anilor 90, a fost un mare "c**a" sunt strict carpeli.
Solutia actuala este una singura: refacerea urgenta si completa a pistelor, cailor de rulare, platformelor de parcare. Daaaarrr..... ma cam indoiesc.
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

lupu.irimie

Reparatie se face cam asa. In 5 (24 din 24h),zile sau frezat si turnat de la zero, peste 70.000tone de asfalt flexibil, 240 kilometri de cablaj primar, 21 kilometri de cablaj secundar si 2000 de balize, 2000 de guri de scurgere si drenaj, galeri subterane, semnalizari, cai de rulaj, etc
Vorbim de pista 18L-36R din Madrid-Adolfo Suarez. O pista de categoría F, de 3.500m lungime, 60m latime, margini de 7,5m.
Cost constructie:4.536.444,00 € in: 2004-2005

https://www.youtube.com/watch?v=RmQx-JO8CSM&feature=youtu.be
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

cristi5

#372
Am inteles ca desi CNAB e extrem de profitabila (aici intra si preturile exorbitante din aeroport, eu n-am vazut asa scumpete decat in Dubai) nu are voie sa faca investitii, totul se face prin MT. E o intreaga procedura birocratica, cu licitatii etc, care trebuia pregatita din timp.

In schimb pilele de partid care nici nu trec pe la lucru si probabil "doneaza" salarul la partid, alea pot fi angajate la CNAB cu celeritate.

Vor continua probabil cu bataia de joc pana se va intampla vreun Colectiv la aterizare sau decolare.

subway

#373
Baietii aia cu motoarele au cam lipsit la lectia elementara de fizica...relatia cu pista e data de roti, motoarele dau doar forta cu care actioneaza rotile asupra pistei...
Pentru a decola o aeronava are nevoie sa atinga o anumita viteza care sa-i asigure portanta necesara, iar aceasta viteza se atinge accelerand pe lungimea disponibila a pistei...si de aici socoteala cu fortele egale cu masa x acceleratia...asta la modul simplist ca in realitate trebile e ceva mai complicate dar in niciun caz nu intra in calcul distanta dintre motoare, aia e treaba structurii de rezistenta a aeronavei, n-are treaba de niciun fel cu pista...daca pista e relativ scurta pilotul va fi nevoit sa accelereze in disperare pentru a nu iesi in decor...

kitsune

#374
Probabil e vorba de daunele cauzate de "jet blast". In cazul ăsta, dispunerea motoarelor afectează pista mai spre centru sau mai spre margini.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence