Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

lupu.irimie

Quote from: MMM on April 01, 2018, 07:20:47 AM
Cred ca problema este cu actuala putere. Dupa parerea mea, statul este falit, se traieste de pe o zi pe alta si nu sunt bani pentru investitii. Licitatiile prost pregatite si contestate la nesfarsit si timpii enormi de evaluare la orice par a face parte dintr-o strategie de temporizare. Acest lucru se vede si in bugetele de departe insuficiente alocate pentru orice lucrare serioasa. M-as bucura sa ma puteti contrazice cu argumente!

Cel putin in ceea ce priveste CNAB nu este falit. Anul trecut, 90% din profit a fost ncasat de domnul stat. Anul acesta se prevede reeditarea "succesului" din 2017. Aplicarea strategiei de guvernare la sange. Da, pana la sangele nostru.
@Ionut, sper ca imi permiti sa ridic ambele sprancene, sa imi inclestez falcile, si sa imi abtin o injuratur printre dinti. Sunt vise si dorinte care foarte greu pot deveni realitate. Este ceva legat de 5th right freedom si bani multi.
Despre zborul Doha-Barcelona-Mexico City cam aceiasi utopie. A fost un zvon aruncat pe piata de catre un membru din parlamentul regional catalan.
AENA si Fomento, cele 2 organisme care gestioneaza aeroporturile in Spania si drepturile de zbor, nu cred eu sa fie de acord sa cedeze o piata foarte lucrativa: peste 16 frecvente saptamanale doar de Iberia operate. Sa nu mai vorbim de Air Europa, AeroMexico.... 
Si din partea Mexicului, este aceiasi stuatie.
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

Neufunk

Totusi, ce mare relevanta ar avea in discutia asta feederele si reteaua Qatar? De ce ar alege cineva sa faca Doha - NYC cu escala la Bucuresti, inafara de pretul care ar putea sa fie ceva mai redus in unele cazuri. Banuiesc ca e mult mai simplu, confortabil, rapid si posibil mai ieftin sa zbori direct.

Qatar nu isi va aduce avioane pentru a face feeding pe Otopeni. TAROM ar putea la fel de bine sa opereze aceste zboruri daca ar vrea sa-si asume riscul si daca ar exista vointa.

Ionut

Ecouri de ieri... a bubuit presa. Daca nu dadeam noi nu cred ca se iesea public. E penibil, rusinos si sper sa nu devina tragic... A fost una dintre cele mai de succes (si inca sunt ecouri) pozitii ale noastre - a intrat pe Digi24, Realitatea (in direct eu pe la ora 15:00), Pro TV, News.ro si probabil in multe alte locuri. S-a auzit foarte tare in CNAB si, din pacate, nu au putut inventa altceva decat un comunicat obosit, partial mincinos si aceleasi declaratii standard - nu e nimic grav, totul e OK, pistele sunt foarte bune, ba uite ca a aterizat si un A350-900, o premiera pentru Romania. WOW, ce tare! Penibil...

Vad ca apare si pe B365 (rar suntem citati, probabil nu le place de noi) si au preluat si cei de la Aeronews pe Facebook (tot asa, rar preiau ceva de la noi, probabil nu ne au la suflet).

rizzuh

Wow, A350, iti dai seama. Sa aterizeze 747 si A380 ar fi ceva, dar wide-body-uri twin-engine sunt avioane ordinare pentru distante lungi. Mare branza... vai de noi. :((

Oricum nu ar avea nici dracu curaj sa aduca un A380 pe OTP, doar rotile facute franjuri valoreaza mai mult decat ambele gunoaie numite piste la un loc.

TibiV

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova a solicitat, marți 3 aprilie 2018, conducerii Companiei Naționale de Aeroporturi București (CNAB) un grafic clar al lucrărilor pentru modernizarea pistei 1 a Aeroportului Internaţional "Henri Coandă" Bucureşti (AIHCB) și intervenții la pista 2 pentru ca aceasta să devină operațională pe întreaga lungime (3500 m).

CNAB a programat pentru perioada următoare mai multe lucrări de reparații și întreținere. Acestea vor începe din 12 aprilie a.c. și presupun repararea dalelor de beton degradate de la platforma 1 și a căilor de rulare aferente; lucrări de întreținere a stratului de uzură la căile de rulare, inclusiv așternerea unui nou strat asfaltic; lucrări pentru operaționalizarea balizajului luminos CAT III A la pista 2.

Intervențiile se vor face în etape, pentru ca operarea zborurilor pe Aeroportul Internaţional "Henri Coandă" Bucureşti să fie cât mai puțin afectată.

Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) a desfăşurat şi va desfăşura în continuare acţiuni specifice de supraveghere în conformitate cu prevederile Regulamentului European 139, pentru menținerea siguranţei zborului pe AIHCB. Specialiștii AACR evaluează în mod regulat pistele, căile de rulare și platformele aeroportului.

Totodată, în vederea menținerii siguranței operațiunilor aeriene, în ultimii ani s-a derulat permanent un program de reparații curente la pista 1 a aeroportului Henri Coandă, până în prezent fiind înlocuită suprafața de rulare în proporție de 80%.

http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1927-03042018

:lol: :lol: :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Gendan

#350
Ok, dupa asta, avem inca o cerinta, de data asta de la AACR. (via BoardingPass. Ne si citeaza :) )

https://boardingpass.ro/document-autoritatea-aeronautica-civila-solicita-aeroportului-henri-coanda-restrictionarea-traficului-aerian

Quote

Document: Autoritatea Aeronautică Civilă solicită aeroportului Henri Coandă restricționarea traficului aerian

După ce zilele trecute Asociația Pro Infrastructură a publicat câteva fotografii cu problemele cu care suprafețele de mișcare (căi de rulare și piste) ale celui mai mare aeroport din România se confruntă, astăzi publicăm în exclusivitate un document transmis de Autoritatea Aeronautică Civilă Română conducerii companiei care administrează cele două aeroporturi ale capitalei prin care se solicită restricționarea traficului aerian pentru anumite categorii de aeronave. Prin acest document, care a fost transmis în data de 2 aprilie, AACR solicită aeroportului să restricționeze traficul aerian după cum urmează:
– se restricționează operarea pe AIHCB (n.r. Aeroportul Internațional Henri Coandă) a aeronavelor cu literă de cod superioară (n.r. pe AIHCB sunt autorizate pentru operare aeronavele de categorie D*);
– se restricționează operațiunile desfășurate în condiții RVR (n.r. runway visual range) mai mic de 350m.




rizzuh

#351
Pe 29.03 le-au trimis raportul preliminar si voiau raspuns cu planul de de masuri pana ziua urmatoare? ???

Eu stiu sa lucrurile merg mai repede in aviatie, dar totusi suntem in Romania...
Nici daca il aveau facut dinainte (nu cred ca il au) tot nu puteau sa-l trimita de pe o zi pe alta, dureaza ceva pana plimba hartiile prin diversele birouri. Daca mai trebuie sa le si citeasca, +30 zile.

Este foarte bine ca cei de la AACR au impus restrictii de operare.

Ionut

MUSAI DE DAT MAI DEPARTE! :cheers:




API pe Facebook

În urma comunicatului asociației noastre dat publicității luni despre incidentul grav petrecut vineri, 30.03.2018, când o aeronavă Boeing 747-400 a companiei El Al a discolat la decolare o bucată din pista 08R/26L a Aeroportului Internațional Henri Coandă București (AIHCB), reacțiile în mass media au fost deosebit de puternice.

Din păcate, Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), cea care administrează aeroporturile Capitalei, nu a făcut practic nimic, mulțumindu-se să emită un comunicat de presă sec, lacunar și parțial mincinos.

Astăzi, cei de la BoardingPass au publicat un document (emis pe 2 aprilie, ziua în care noi am semnalat public problema) prin care Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) cere conducerii CNAB să impună restricții de operare a traficului aerian pe Aeroportul Otopeni pentru avioanele mari.

În urma cererii AACR către AIHCB, aeroportul trebuie să emită un NOTAM și să restricționeze traficul aerian. Turkish Airlines zboară în continuare cu Airbus A330 (aeronavă categoria E) în fiecare dimineață și seară la București, iar mâine, 5 aprilie, operatorul israelian EL AL va ateriza din nou în jurul orei 12:30 cu un Boeing 747-400 (aeronavă categoria E, exact același tip de avion care a desprins asfaltul pistei vinerea trecută).

Citiți pe BoardingPass.ro detalii suplimentare despre această restricție pentru a înțelege mai bine gravitatea evenimentului: https://bit.ly/2uKPEwz. Atașăm la acest mesaj și câteva fotografii de acum câteva zile obținute de BoardingPass.ro cu una din suprafețele de rulare (taxiway D) folosită de avioane pentru accesul pistă-terminal pasageri.








rizzuh

Pistele de pe OTP sunt un fel de DN68A al aviatiei :((

Oare avem poze cu ele? Sau "nu este voie"?

catalin_i

Una e pe taxi way și una e pe pista. Nu cred ca pista arată așa...


Sent from my iPhone using Tapatalk

rizzuh

Da, aceea este taxiway. De aceea intrebam daca avem poze cu pista. Nu cred ca pista arata mult mai bine...

Xenos

Ca principalul aeroport ïnternational al tarii sa nu permita aterizarea oricarui tip de aeronava, nu mai vorbesc de chestii curente precum A 330 (Air Serbia are deja A 330, la noi nici macar nu pot ateriza!..) sau A 350, este dovada falimentului total al transporturilor in tara asta.

Oricum, pe Aeroportul Otopeni se vede de mult ca s-a dughenizat si a ramas, tehnologic si ca design, ca. cu 10 ani in urma, ce se intampla acum, inclusiv cu flota Tarom, seamana ca falimentul anilor 80, dar atunci era Ceausescu la putere...

Ionut

Oameni buni, in iunie vine Air Canada Rouge de doua ori pe saptamana. O sa vina vremea charterelor si evreii (El Al) baga la greu excursii cu widebody. Si Turkish zboara des cu A330 (zilnic) si pe timpul verii cred ca vor avea si alte curse cu widebody. Pai ce facem, rupem pista la fiecare aterizare/decolare?! Este jale!

TibiV

#358
Astazi a aterizat iarasi 747 al EL AL...

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/avioanele-mari-nu-mai-pot-ateriza-pe-aeroportul-otopeni-pistele-au-nevoie-de-reparatii-urgente.html

(Are si articolul asta "mici inadvertente", strat de uzura de 6 milimetri nici mama-mare nu a vazut, dar nu fiti prea carcotasi...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Mă bucur că au insistat să intre pe pista. Este important sa retinem: Acum, aeroportul operează în condiţii speciale, iar pista este inspectata după fiecare aparat de categorie mare. Împreună cu o echipă de inspecţie, echipa Știrilor ProTV a intrat joi pe pistă, imediat după aterizarea unui asemenea avion, acelaşi care a distrus o bucată din asfalt.

Oare asa o fi si la Berlin? Sau Budapesta? Sau Sofia?