Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut


Ionut


Ionut

Suplimentarea fluxurilor de control la Aeroportul Henri Coanda Otopeni

În vederea reducerii riscului de aglomerație pe fluxul de plecări, începând cu această săptămână au fost deschise pentru pasageri două noi linii de control de securitate la Aeroportul Internațional Henri Coandă. Totodată, pentru asigurarea unei încărcări echilibrate a celor două zone de control, se efectuează permanent monitorizarea lor și distribuirea pasagerilor pe zona mai puțin aglomerată. Ca urmare a măsurilor luate, timpul mediu de așteptare la controlul de securitate, în orele de vârf, a fost redus la 15 minute, doar punctual acesta atingând 20 minute. În continuare, se analizează posibilitatea extinderii capacităților de procesare, pentru îmbunătățirea permanentă a confortului pasagerilor.

Aeronews

Ionut

Patru porți noi de îmbarcare la AIHCB

Compania Națională Aeroporturi București a pus în folosință 4 noi porți de îmbarcare la Aeroportul Internațional Henri Coandă București. Suplimentarea numărului de porți s-a obținut prin reorganizarea și reconfigurarea unui spațiu de la parterul Terminalului Finger. Prin punerea în folosință a porților, numerotate de la 20 la 23, pasagerii beneficiază de un spațiu suplimentar de așteptare în zona de îmbarcare de peste 700 metri pătrați. Aeroportul Internațional Henri Coandă București dispune acum de 42 de porți de îmbarcare pentru pasageri.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti asigură pasagerii, companiile aeriene şi toți ceilalți clienți că ia toate măsurile necesare pentru confortul şi securitatea pasagerilor şi pentru desfăşurarea în deplină siguranţă a operaţiunilor aeroportuare, la standarde înalte de calitate şi profesionalism.

Bucharest Airports

TibiV

Se cam aglomereaza OTP...

Se pare ca T2 nu este departe.
Dar nu stim inca sigur... unde va fi ?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

#185
Finalizarea reparatiilor la pista nr. 1 a Aeroportului Henri Coanda (08R/26L)

Compania Națională Aeroporturi București a finalizat, luni, 21 noiembrie, ora 24.00, lucrările de reparații la structura rutieră a pistei de decolare/aterizare nr. 1 a Aeroportului Internațional Henri Coandă București (08R/26L).







Lucrările au fost realizate într-un timp record, de numai 35 de zile, și au totalizat o suprafață de 42.945 mp, din care 40.820 mp la pista nr 1 (08R-26L) și alți 2.125 mp la una dintre căile rulare. Lucrările au avut un grad de complexitate ridicat și s-au desfășurat în ritm susținut, depinzând însă de condițiile meteo (ploaie, vizibilitate redusă, temperaturi scăzute), prioritatea absolută a Companiei Naționale Aeroporturi București fiind operarea în siguranță a traficului aerian pe Aeroportul Henri Coandă. Finalizarea lucrărilor permite operarea pistei nr. 1 la capacitate maximă, inclusiv în condiții de vizibilitate redusă (ceață, ninsoare abundentă) sau vreme nefavorabilă. Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a luat permanent toate măsurile necesare pentru desfășurarea în deplină siguranță și securitate a activităților aeroportuare și pentru asigurarea confortului pasagerilor care tranzitează Aeroportul Henri Coandă.

Aeronews

Ionut


Ionut

Pe 1 iulie 2017, TAP Portugal revine la Bucuresti!

Potrivit informatiilor noastre – confirmarea oficiala a reluarii zborurilor vine maine, 6 decembrie – ruta LIS-OTP va fi operata de 6 ori / saptamana cu Airbus A319. In ziua de luni nu va fi zbor Lisabona – Otopeni, iar martea nu va exista zbor Otopeni – Lisabona. Maine, 6 decembrie, cursele urmeaza sa apara in sistem, vom reveni cu orarul de zbor. Membru Star Alliance, TAP Portugal a suspendat ruta LIS-OTP pe 28 martie 2016. TAP a aterizat la Bucuresti prima data pe 1 iulie 2012.



Aeronews

Ionut

^

Tarifele pleaca de la 115 EUR pentru un zbor dus-intors, fara bagaj de cala.

TP1324 LIS-OTP 00:15-06:15 319 / zilnic fara marti, vineri
TP1322 LIS-OTP 10:45-16:45 320 / vineri

TP1325 OTP-LIS 07:00-09:35 319 / zilnic fara marti, vineri
TP1323 OTP-LIS 17:30-20:05 320 / vineri

Aeronews

Ionut

10 milioane de pasageri, prin Aeroportul Internațional Henri Coandă



Pentru prima dată în istorie, Aeroportul Internațional Henri Coandă – București sărbătorește atingerea pragului de 10 milioane de pasageri într-un an. Momentul va fi marcat pe 9 decembrie 2016, în jurul orei 09:00. Vă reamintim că în primele 8 luni din acest an, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti a înregistrat un trafic de 7.138.426 de pasageri şi 71.236 mişcări de aeronave. Comparativ cu aceeași perioada din 2015, creșterea înregistrată este de 16,5%.

Pentru 2017, estimările sunt optimiste și se preconizează atingerea pragului de 12 milioane de pasageri. Dacă ținem cont de noile rute anunțate pentru 2017, cu siguranță acestă estimare va putea fi atinsă.

AirlinesTravel.ro

Ionut

Cum ai putea sa te plictisesti in Romania?




Demis cu Poliția de Șova (PSD) acum 2 ani, Liviu Radu (PNL) recâștigă în instanță șefia Aeroporturilor București

Liviu Radu, demis cu scandal, în primăvara anului 2014, de la șefia Companiei Naționale Aeroporturi București de un Dan Șova (PSD) abia instalat ca ministru al Transporturilor și în pofida opoziției puternice a Fondului Proprietatea, acționar minoritar, este reinstalat la conducerea companiei după ce și-a recâștigat postul în instanță. La momentul demiterii lui Liviu Radu (susținut de PNL), CN Aeroporturi București era cu profit și trafic de pasageri în creștere. După ce a fost demis, Liviu Radu a dat în judecată compania care administrează aeroporturile Capitalei, iar acum, după mai mult de 2 ani, a cîștigat procesul, astfel că este reinstalat la șefia Aeroporturilor. El va primi și 11.330 de lei pentru acoperirea cheltuielilor de judecată.

Profit.ro

Ionut

Ministerul Transporturilor propune listarea la bursă
a companiei care administrează aeroporturile Otopeni și Băneasa


Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică un proiect de Hotărâre de Guvern care presupun listarea la bursă a Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei, printr-o ofertă publică inițială (IPO) ce presupune vânzarea unui pachet de 20-25% din acțiuni către investitori privați. CNAB administrează cele două aeroporturi din București, Henri Coandă (Otopeni) și Aurel Vlaicu (Băneasa). Ministerul Transporturilor deține 80% din acțiunile companiei, iar Fondul Proprietatea - 20%, scrie News.ro.

"Se intenționează promovarea și derularea de către companii a câte unei IPO prin emiterea de acțiuni suplimentare reprezentând 20 – 25 % din capitalul social al fiecărei companii. În cazul derulării IPO, sumele ce vor fi încasate aparțin companiei emitente și vor fi folosite de către aceasta, în conformitate cu prevederile legale în vigoare", se arată în textul de motivare.

Profit.ro

cristibur

#192
Astea sunt noutăți faine, Ionuț, spec ca trend-ul să se mențină, să concurăm și chiar să putem bate Budapesta la număr de pasageri măcar dacă nu încă la rute.

În altă ordine de idei, vin în țară cam o dată pe an, de obicei în Otopeni, și două lucruri mă frapează neplăcut, de fiecare dată și de ani buni:

1. Culoarul pe care orice pasager trece la debarcare din terminalul nou (finger) în zona de recuperare bagaje. Oare nu se poate reconstrui pasajul asta să fie mai aerisit, luminat, practic și demn de un aeroport internațional ? Am văzut ultima oară că au instalat indicatoare de limită de înălțime   :) (la 1,95 parcă) pentru pasagerii care vor să folosească trotuarul rulant. De-a dreptul hilar. Cei de peste 2 metri sunt rugați să se aplece ...

și

2. Prima toaletă din aeroport (și pe care multă lume o folosește !) localizată chiar înainte de Control pașapoarte. E teribil de mică, nepractică și mai tot timpul urât mirositoare. Aici ar fi nevoie de un spațiu mult mai mare și o curățenie exemplară.

Până la urmă cineva care pune piciorul pentru prima dată nu are cum să nu remarce lucrurile astea.

O să încerc să fac o sesizare la CNAB. Dacă vi se pare o idee bună, poate că putem să o facem în numele API, pentru mai multă greutate ...

Cele bune

frunzaverde

@cristibur

Ambele probleme au de-a face cu starea de "temporar" permanentizat in zonele respective, stare care are de-a face cu faptul ca Romania nu este membru Schengen.

Cand s-a facut ultima extindere a terminalelor ideea era ca Romania va intra rapid in Schengen (ideea era 6-12 luni), si ca cele doua zone de control pasapoarte vor fi desfiintate de acolo unde e acum si mutate intre portile 9/10 (ultima poarta Schengen) si 11/12 (cu portile 11, 12 si 14 accesibile atat Schengen cat si non-Schengen in functie de compartimentare "on-the fly" facuta in functie de cererea de trafic). De asta exista ghisee de pass control (nefolosite) si pereti de sticla care blocheaza accesul in zona aia.

Dupa intrarea in Schengen, cele doua zone de pass-control (plecare si sosire) existente urmau sa fie desfiintate, iar conectorul intre finger si terminalul sosiri (adica tunelul cu banda rulanta de 1.95 intre zona curenta pass-control la sosire si benzile de bagaje) urma sa fie reconstruit intr-o formula cu doua etaje, care sa se conecteze in cele doua etaje ale salii cu benzile de bagaje (cel putin asa era planul initial). Cum urma sa se faca asta nu mi-e clar - dar exista multiple soutii relativ simple, tunelul curent fiind o structura temporara, reconfigurabila rapid, flexibila, similara unui jetbridge, cu loc lasat deja pentru structuri suprapuse.

Dar n-am intrat in Schengen, rezultatul fiind ca zonele control pasapoarte + conectoarele in zona sterila intre cladiri sunt in aceiasi stare cu cea din 2003, si o situatie care trebuia sa dureze 6-12 luni dureaza la infinit. Bani in renovari in zona aia nu se baga pentru ca speranta la Schengen moare ultima, reconfigurari nu se pot face pentru ca nimeni nu s-a gandit la un plan B daca aderarea in Schengen se amana (la infinit). Asa in zonele alea ramane starea de invechit si imputit.

O reclamatie la AIHCB e o idee buna; dar mai mult decat curatenie si eventual o spoiala nu or sa faca, din pacate, din motivul asta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cezar-mario2012



Sosiri Otopeni de sărbători :D

Zona de control documente din Otopeni a fost modificată, acum sunt mai multe posturi de control și se găsesc în două zone. În zona veche au fost adăugate noi ghișee prin reașezarea ghișeelor, înainte erau frontal puse, iar acum sunt puse pe lateral. Alte posturi de control au fost deschise în zona non Schengen, din capătul terminalului.