Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Aviatia Utilitara este pe Baneasa de cand am ajuns prima prima data in zona (adica de vreo 40 de ani) si probabil era acolo deja de 15-20 de ani...
Doar ca actuala "S.C. Aviatia Utilitara" nu mai are practic nimic de a face cu aviatia utilitara (pe vremuri avea aparate care lucrau in principal in agricultura la ierbicidare) ci doar cu circul tranzactiilor imobiliare. Nici nu mai au aparate de zbor - alea "s-au privatizat" in anii '90... :(
De fapt am inteles ca de acolo nu mai opereaza acum decat niste aparate ale MAI (doar helicoptere).
Si din cate tin minte niciodata traficul dat de avioanele/helicopterele de la Utilitara nu au intrat in calcul pentru Aeroportul Baneasa...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


AdrianB1

Quote from: TibiV on July 19, 2016, 08:19:39 PM
Pe Baneasa peste 5.000 de miscari aeronave si doar 2.200 de pasageri... 8)
Oare majoritatea miscarilor de aeronave au avut ca destinatie Romaero ?...
Pai daca il iau ca exemplu pe un amic care zboara prin Baneasa cu zero pasageri de cateva ori pe saptamana, e de inteles. Oricine vrea sa plece din tara cu un avion de aviatie generala trebuie sa treaca printr-un aeroport international (gen Baneasa) sa faca controlul documentelor, iar de acolo poate decola pentru destinatii externe. La intoarcere, la fel. Amicul e instructor pe mai multe clase de aeronave si face naveta la Chisinau unde are mai multi elevi, pleaca dimineata, zboara acolo 1-2 zile si se intoarce acasa. Face asta de ani de zile.

Eu cand am zburat pe Baneasa iar nu am figurat cu pasageri, ca pasagerul avea si el licenta si a figurat ca membru al echipajului, chiar daca nu a participat efectiv la pilotare. Cum majoritatea celor cu care zbor au si ei licenta, chiar daca pe alta clasa, nu sunt inregistrati ca pasageri. Nu stiu cat se plimba aeronavele mici pe Baneasa, dar amicul instructor face poate 200 de miscari pe an doar el.

De asemenea aeronavele de pe Clinceni care zboara pe AVGAS merg la Baneasa sa isi faca plinul, ca nu sunt facilitati de alimentare cu AVGAS acolo, alte miscari fara pasageri. Nu stiu daca avionul de la TNT Brothers face la fel, ca la cat carburant consuma cred ca alimenteaza des si zboara de obicei 3 zile in fiecare saptamana (vineri-duminica). Tot ce stiu Cessna 152 sau 172 fac plinul la Baneasa.

iotu

Salut,

Zilele astea am facut un drum Stockholm - Bucuresti - Stockholm cu Tarom si am avut din pacate neplacerea la intoarcere, sa prind o zi mai proasta a Tarom la ghiseele de Checkin in Otopeni.

Dupa cum observati in poza, la ghiseele 1-10 se facea checkin, insa la aproximativ jumatate din ele nu erau operatori. Ghiseul 11 era singurul la care se facea Drop Off (am stat 30 min la coada), si inca alte doua ghisee erau dedicate Priority. Si toate astea, in conditiile in care noul terminal plecari era aproape pustiu (lumea intreband pe buna dreptate de ce ne inghesuim toti aici).


Din pacate si atmosfera era foarte tensionata in terminal la aceste ghisee: oamenii strigau/tipau constant sa se deschida ghisee noi, pentru ca pierd zboruri de conexiune. Mai mult de-atat, nu se respecta absolut nicio coada, toata lumea se baga in fata si incerca sa forteze asa-zisa coada.

Stie cineva din ce cauza avem organizarea asta atat de ineficienta la ghiseele Tarom?

Nu stiu din ce motiv (poate din cauza debandadei de la checkin), insa majoritatea curselor Tarom de dimineata aveau intarzieri de aproximativ 30 min si pana la 1 ora. RO331, spre Stockholm cu care am zburat, a decolat cu intarziere de o ora.

Ca si statistici:
- la dus (Stockholm-Bucuresti), LF aprox. 60%
- la intors, LF aprox. 80%

Lasand chestiile astea negative la o parte, am prins si cateva cadre interesante cu Tarom, cu telefonul (pozele au un mic contrast adaugat).

Decolarea cu "Iasi" din Stockholm:




Decolarea cu "Craiova" din Bucuresti:


Rasaritul la Otopeni azi dimineata, pozat din masina:


Zboruri bune! :)

iuli

Doar taxiuri cu autorizaţie specială la terminalul sosiri de pe Otopeni

QuoteŞefii Aeroportului Otopeni consideră că au găsit o soluţie pentru eterna problemă a taxiurilor de la terminalul sosiri.

În ultimele luni, peste 2.000 de taxiuri au fost autorizate să preia pasagerii aterizaţi pe Otopeni. La etajul terminalului sosiri, la fel ca până acum vor avea voie să urce doar maşinile cu tarif de 1,4 lei pe kilometru chemate prin aparatele de comandă instalate în aeroport. Însă la anumite ore sunt cozi foarte lungi la acele aparate, aşa că mulţi pasageri preferă să coboare la parter, unde regulile pentru taxiuri au fost mai puţin stricte până acum.

Însă, de la 1 septembrie, la parterul terminalului sosiri al celui mai mare aeroport din România vor putea să intre doar taxi-urile cu autorizaţie specială. Însă, pe lângă cele de cu tarif de 1,4 lei vor avea acces la parter şi taxiurile mai scumpe, cele cu tarif de 3,5 lei pe kilometru.

Taxiurile fără autorizaţie nu se vor mai putea apropia de aeroportul Otopeni.

Până acum patru ani aeroportul a fost raiul taximetriştilor pirat. Abia după ce unul dintre ei a ucis o studentă japoneză a fost introdus actualul sistem de comenzi electronice. Însă, creşterea numărului de pasageri care aterizează pe Otopeni a făcut ca numărul taximetriştilor chemaţi din oraş să nu fie de ajuns. S-a ajuns astfel soluţia creşterii numărului de taxiuri autorizate şi la preluarea pasagerilor de la ambele etaje ale terminalului sosiri.

Sursa: Digi24

Si comunicatul oficial:

QuoteCOMUNICAT DE PRESĂ

Peste 2000 de taxiuri autorizate să preia pasageri de la Aeroportul Henri Coandă.

Accesul taxiurilor neautorizate – restricționat începând cu 1 septembrie.

Compania Națională Aeroporturi București anunță că peste 2.000 de taxiuri au fost autorizate să preia pasageri de la Aeroportul Henri Coandă. Astfel, s-au asigurat condițiile necesare pentru preluarea rapidă și fluentă a pasagerilor sosiți pe aeroport și pentru transferul lor în siguranță la destinație.

Taxiurile autorizate au acces atât pe bază de comandă (transmisă prin intermediul dispozitivelor touch-screen), cât și direct în fața terminalului Sosiri, pentru a prelua pasagerii pe principiul "primul venit – primul plecat în cursă".

Accesul taxiurilor neautorizate în stațiile taxi va fi interzis începând cu 1 septembrie a.c., ora 0:00. Măsura interdicției vine și la solicitarea Poliției Transporturi, ca urmare a numeroaselor incidente generate de taximetriștii neautorizați.

Începând cu 1 septembrie, stațiile taxi de la aeroport vor fi următoarele: la etaj, stațiile pentru taxiuri la comandă, respectiv pentru taxiuri care practică un tarif de maximum 1.40 lei/km, iar la parter stația pentru taxiuri autorizate, indiferent de tariful practicat.

Compania Națională Aeroporturi București depune constant eforturi pentru îmbunătățirea continuă a serviciilor oferite clienților săi și pentru transformarea oricărei vizite la aeroporturile din București într-o experiență cât mai agreabilă.

Sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iotu

In sfarsit se rezolva problema asta.

Acum o luna cand am aterizat noaptea la 1, din trei automate de comandat taxi, doar unul functiona - si acela raspundea mereu cu "Niciun taxi disponibil, incercati din nou" - si drept urmare, coada urmatoare aparuse (am asteptat 50min pana am prins taxi):




Sent from my iPhone using Tapatalk

TibiV

http://www.agerpres.ro/economie/2016/09/07/aeroportul-henri-coanda-a-obtinut-recertificarea-airports-council-international-privind-reducerea-emisiilor-de-carbon-10-19-51

Quote
Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a obținut recertificarea ACI Airport Carbon Accreditation, Nivel 2 - reducere pentru Aeroportul Internațional Henri Coandă București (AIHCB)

Această acreditare reprezintă recunoașterea eforturilor în gestionarea și reducerea emisiilor de carbon și vine să demonstreze, încă o dată, că preocuparea CNAB pentru protecția mediului nu numai că reprezintă o prioritate, ci conduce la rezultate măsurabile în acest domeniu.

AIHCB este primul aeroport din România care a primit, în anul 2013, certificarea Airport Carbon Accreditation, Nivel 1 — Cartografiere, înscriindu-se totodată în topul primelor 90 de aeroporturi din lume care au îndeplinit criteriile internaționale pentru a fi acreditate în domeniul analizei și reducerii emisiilor de carbon.

Amprenta de carbon a CNAB, punct de lucru Aeroportul Internațional Henri Coandă București, cuprinde emisiile directe de CO2 provenite din sursele proprii sau aflate sub controlul direct al aeroportului (centrale termice, grupuri electrogene, flotă vehicule, echipamente deservire aeronave la sol, echipamente intervenție în caz de incendiu), precum și emisiile indirecte de CO2 prin consumurile de energie electrică achiziționată. Certificarea Airport Carbon Accreditation, Nivel 1 a fost obținută în urma unui proces laborios de identificare și evaluare a acestor surse.

Reducerea emisiilor de carbon este realizată în condițiile unei creșteri substanțiale de trafic (pasageri și aeronave) pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București.

În prezent, în programul global Airport Carbon Accreditation sunt acreditate 157 de aeroporturi, din care 108 sunt în Europa (29 sunt acreditate la Nivelul 1, 37 la Nivelul 2, 20 la Nivel 3 și 22 la nivel 3+).

Airport Carbon Accreditation este unul dintre cele mai importante programe ale Airports Council International, fiind administrat de o structură independentă, ai cărei membri sunt reprezentanți ai Comisiei Europene, Programului ONU pentru Mediu, Organizației Aviației Civile Internaționale, Conferinței Europene a Aviației Civile, Organizației Europene pentru Siguranța Navigației Aeriene, Eurocontrol.

Compania Națională Aeroporturi București și-a început activitatea la data de 5 februarie 2010 și asigură coordonarea operațională și managementul celor două aeroporturi ale Capitalei. CNAB a fost înființată prin fuziunea societăților care gestionau aeroporturile bucureștene — Aeroportul Internațional Henri Coandă București și Aeroportul Internațional București Băneasa Aurel Vlaicu.

Înființat în 1991, Airports Council International (ACI) este singurul organism global care reprezintă aeroporturile din întreaga lume în fața guvernelor și altor organizații internaționale. ACI stabilește standardele de performanță, politicile și practicile conforme pentru aeroporturile din întreaga lume, pentru realizarea unui sistem global de transport aerian sigur, eficient și adecvat provocărilor actuale în domeniul mediului.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cezar-mario2012

#157
,,Trafic aerian în creștere pe aeroporturile Capitalei in primele 8 luni



Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a înregistrat, în primele opt luni ale anului 2016, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa Aurel Vlaicu, un trafic aerian de 7.141.740 pasageri și 79.660 mișcări de aeronave (aterizări și decolări).

Din total, pe OTP s-au înregistrat 7.138.426 de pasageri şi 71.236 mişcări de aeronave. Numărul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile Bucureştiului în perioada ianuarie – august 2016 a înregistrat o creştere de 16,5%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, creându-se astfel premisele atingerii pragului de 10 milioane de pasageri în întreg anul 2016. Pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti operează în prezent 37 de companii aeriene ce ofera zboruri spre 92 de destinaţii.

Evoluţia numărului de pasageri pe cele două aeroporturi ale Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti devansează semnificativ tendinţa generală înregistrată la nivel european. Pe aeroporturile Capitalei s-a înregistrat, de asemenea, şi o creştere a numărului de mişcări de aeronave, depăşind şi la acest capitol trendul european. Astfel, în primele opt luni ale anului 2016, numărul mişcărilor de aeronave pe aeroporturile din Bucureşti a crescut cu 10,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut."

http://aeronews.ro/trafic-aerian-in-crestere-pe-aeroporturile-capitalei-in-primele-8-luni/

Ionut


iuli

 :o

Cum le-a prins la cativa centimentri cu trenul de sol...  :notworthy:
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut


iuli

Au inceput conspirationistii deja sa puna intrebari legate de Beluga pe Otopeni atat de des  8)
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

#162














Viorel MG




Si una mai veche de la OTP:



Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a înregistrat, în primele opt luni ale anului 2016, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa Aurel Vlaicu, un trafic aerian de 7.141.740 pasageri și 79.660 mișcări de aeronave (aterizări și decolări). Din total, pe Aeroportul Henri Coandă s-au înregistrat 7.138.426 de pasageri şi 71.236 mişcări de aeronave. Numărul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile Bucureştiului în perioada ianuarie – august 2016 a înregistrat o creştere de 16,5%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, creându-se astfel premisele atingerii pragului de 10 milioane de pasageri în întreg anul 2016. Pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti operează în prezent 37 de companii aeriene, care transportă pasageri către 92 de destinaţii.

Bucharest Airports

anacronox

astazi se decoperta/ asfalta la greu pista de langa zona militara de pe Otopeni.

Ionut