News:

.

Main Menu

Blue Air

Started by iuli, October 12, 2013, 05:16:57 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Compania românească Blue Air a cumpărat Air Moldova. Valoarea tranzacţiei se ridică la peste 1,2 miliarde de lei

Compania moldovenească Air Moldova a fost cumpărată de  compania românească Civil Aviation Group S.R.L. Valoarea tranzacției de vânzare–cumpărare depășește suma de 1,2 miliarde de lei, dintre care 50 de milioane de lei au fost transferați la bugetul de stat, restul sumei reprezintă datoriile companiei Air Moldova, care investitorul s-a obligat să le achite. Cumpărătorul și-a asumat și obligația soluționării problemelor de operare și de dezvoltare a Companiei.

De asemenea, Civil Aviation Group este obligată să dezvolte infrastructura Companiei Air Moldova, să extindă rețeaua de rute a companiei aeriene, să sporească fluxul de pasageri pe principalele direcții existente, operate de Compania aeriană Air Moldova, să modernizeze şi să mărească flota, personalul dar şi piloţii şi echipajele de cabină.

"Conform Strategiei de dezvoltare a Companiei Air Moldova, Civil Aviation Group urmează să lanseze 7 rute noi până la finele anului 2019 şi 4 rute noi în 2020. În 2021 este preconizată deschiderea zborurilor pe distanțe lungi către SUA, Canada, China şi zborurilor pe distanțe medii. În plus, este planificată creșterea frecvențelor pe o serie de destinații existente. Activitățile respective se vor baza pe fluxurile reciproce de trafic de călători între țările CSI şi europene, transformând astfel Aeroportul Chișinău într-un hub internațional de aviație.

În scopul asigurării operării non-stop pe toată rețeaua de destinații, ținând cont de fluxul de pasageri în creștere, numărul de aeronave operate se va mări treptat, astfel încât către anul 2021 flota Companiei AIR-Moldova va număra 14 aeronave. Flota va urmări o modernizare, de tip dual, compus din aeronave Airbus A320/A319 şi Embraer E-190. Civil Aviation Group și-a asumat obligația de a menține în continuare și dezvolta statutul Air Moldova de companie națională și operator național, ceea ce va alinia Republica Moldova la standardele internaționale și va asigura o activitate eficientă în interesul cetățenilor", se arată în comunicatul emis de Agenţia Proprietăţi Publice.

Civil Aviation Group SRL este formată din compania aeriană românească Blue Air, alături de un grup de investitori din Republica Moldova, și a oferit pentru privatizarea Air Moldova prețul de 50 de milioane de lei moldovenești, preluând totodată și obligația datoriilor de circa 1,2 miliarde de lei moldovenești.

Blue Air și-a început activitatea pe 13 decembrie 2004, în prezent operând rute directe în Belgia, Cipru, Danemarca, Franța, Finlanda, Germania, Grecia, Irlanda, Israel, Italia, Norvegia, Marea Britanie, Portugalia, România, Suedia și Spania. Compania a transportat, în 2017, nu mai puțin de 5.061.790 de pasageri. Pentru 2018, cea mai mare companie aeriană românească estimează o creștere de 10% a numărului de clienți.

Blue Air are 9 baze operaționale, în București, Bacău, Cluj-Napoca, Constanța, Iași, Larnaca (Cipru), Liverpool (Marea Britanie), Torino și Alghero (Italia). Blue Air a primit certificarea IATA Operational Safety Audit (IOSA) din partea International Air Transport Association (IATA) pentru standarde excepționale de operare și este membru cu drepturi depline IATA. Blue Air operează o flotă de aeronave Boeing 737, cu interioare moderne ce asigura pasagerilor un confort sporit și o experiență îmbunătățită pe timpul zborului. Pentru anul 2019 Blue Air așteaptă livrarea a 12 aeronave noi de tip Boeing 737 MAX 8.

"Suntem mândri că Air Moldova a intrat în marea familie Blue Air și ne bucurăm să fim aici, în anul Centenarului. Succesul Blue Air la nivel internațional ne oferă prilejul de a contribui cu experiența noastră la viitorul Air Moldova. Ducem mai departe numele companiei cu încrederea că va deveni mândria tuturor moldovenilor și prima opțiune de călătorie a acestora. Nu în ultimul rând, această dezvoltare aduce beneficii și pentru piața de muncă locală, pentru turism și, la modul general, pentru comunitate", a declarat Marius Puiu, directorul general Blue Air.

PUBLIKA.MD aminteşte că preţul de pornire la licitaţie a fost de 48 de milioane de lei. Ministrul Economiei, Chiril Gaburici, a explicat atunci că statul vinde Air Moldova pentru că sunt înregistrate pierderi financiare și speră că astfel vor atrage investitori care vor dezvolta compania, iar pasagerii vor beneficia de servicii mai bune.

Potrivit Agenției Proprietății Publice, datoria Air Moldova a crescut de la an la an și a ajuns la 1,3 miliarde de lei.

Flota Air Moldova are șase avioane și operează zboruri directe spre 33 de destinaţii din Europa şi Asia. Companiei îi revin aproape 50 la sută din fluxul de pasageri de pe Aeroportul Chișinău.

Publika

frunzaverde

^
Leii de mai sus sunt toti moldovenesti.
1.2 miliarde de lei moldovenesti = 286 milioane de lei romanesti.
50 milioane de lei moldovenesti = 11 milioane de lei romanesti.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

^ 61,5 milioane euro, respectiv 2,4 milioane euro. Putin, foarte putin. Ma asteptam sa valoreze mai mult. Din ce inteleg, au cumparat toata compania, 100%. Nu e vorba de pachet majoritar. Sau nu inteleg eu/mi-a scapat?

dr4qul4

Aveau si ceva avioane? Sau i-au luat pt sloturi si drept de survol spre Rusia?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Quote from: dr4qul4 on October 02, 2018, 06:15:37 PM
Sau i-au luat pt sloturi si drept de survol spre Rusia?

Nu, doar din cauza de "Centenar"
:D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Neufunk

#155
greseala

Ionut

Pai nu vad pe nicaieri cat au cumparat din companie. In acel comunicat nu se specifica. Sau nu vad eu.

frunzaverde

Quote from: Ionut on October 02, 2018, 06:09:38 PM
Din ce inteleg, au cumparat toata compania, 100%. Nu e vorba de pachet majoritar. Sau nu inteleg eu/mi-a scapat?

Au cumparat 100% din companie - conform Monitorului Oficial moldovenesc s-a vandut compania in integralitate. Au 4 avioane in proprietate (3 E-190 si un A320).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

mario antonio

Societatea respectiva, Civil Aviation Group, a cumparat 100% din actiunile Air Moldova. In actionariatul ei Blue Air detine 49%, restul fiind detinut de doi actionari cu cote egale.

Ionut

In comunicatul Publika au scris ca au 6 avioane (chiar in ultima fraza). :)

dr4qul4

Au pus cifre peste tot si acolo au scris in litere. Dar oricum nu scrie si ce fel de avioane au si daca le au inchiriate, cumparate in rate sau platite integral.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

Quote from: Ionut on October 03, 2018, 05:47:02 AM
In comunicatul Publika au scris ca au 6 avioane (chiar in ultima fraza). :)

Au 7 bucati:

2 x A319, ambele in dry lease : ER-AXM si ER-AXL
3 x E190, in proprietate : ER-ECB, ER-ECC si ER-ECD
2 x A320, din care unul in proprietate : ER-AXV, ER-AXP.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Pai si are valoare aceasta achizie, sau e doar o piatra de moara? Mai ales ca flota AirMoldova e total diferita de cea BlueAir.

cristi5

#163
Imi spune un cetatean moldovean ca, comform presei de la Chisinau, Civil Avaiatiom Group e cu cantec. Controlata 51% de doi cetateni moldoveni care voiau demult sa puna mana pe companie. Restul Blue Air ca sa fie cineva care se pricepe la aviatie.

Datoriile cele mai mari sunt la Aeroportul Chisinau care e detinut tot de un mare afacerist moldovean prin companii suprapuse (probabil corect e "interpuse"). El urmareste sa execute silit Air Moldova pentru datorie.

cristi5

Si inca ceva, presa de la Chisinau a observat ca Blue Air opereaza Boeing, adica fix ce n-are Air Moldova