News:

.

Main Menu

Blue Air

Started by iuli, October 12, 2013, 05:16:57 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mirceaeliade

>Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, luni, legea care vizează reglementarea cadrului pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru susţinerea activităţii aeroporturilor regionale cu un trafic situat între 200.000 şi 3.000.000 pasageri/an.

>pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 139/2020 privind instituirea cadrului legal pentru acordarea unor ajutoare de stat Societăţii ,,Compania naţională de transporturi aeriene române – TAROM" – S.A. şi Societăţii Blue Air Aviation – S.A. pentru compensarea pierderilor economice suferite în contextul pandemiei de COVID-19, scrie Agerpres.

https://www.economica.net/ajutor-financiar-pentru-aeroporturile-regionale-cu-trafic-intre-200-000-si-3-000-000-pasageri-an-lege-promulgata_587402.html

putin surprinzator sa vezi ajutor de stat pt companii low-cost ne-romanesti

Barcelo

Quote from: mirceaeliade on May 30, 2022, 12:56:39 PMputin surprinzator sa vezi ajutor de stat pt companii low-cost ne-romanesti
Nu inteleg . Te referi la ajutorul pentru aeroporturi ? Care ajunge in final la diverse LCC?
Sau la BLue Air?

MarcoPolo

Blue Air a suspendat zborurile pe 20 de rute în perioada verii / București, Cluj-Napoca și Iași, principalele orașe afectate
https://boardingpass.ro/blue-air-a-suspendat-pana-in-octombrie-2022-zborurile-de-pe-20-de-rute/
Oare care o fi motivul?

endre.kemenes

#243
Am citit undeva ca se zvoneste ca urmeaza falimentul. Nu-i prima oara cand suspenda zboruri. Data trecuta au fost zboruri din iunie si iulie: https://observatornews.ro/travel/blue-air-suspenda-sute-de-zboruri-spre-si-dinspre-romania-467959.html

cezar-mario2012

^Trebuiau să primească cinci avioane Boeing 737 MAX până în iunie și termenul a fost mutat pentru septembrie. Dar nu se justifică măgăria cu refuzul de a returna bani. Foarte greu de luat bani înapoi de la ei, mulți spun că nu au primit nici după un an. Cel mai repede poți folosi bani în portofel pentru un alt zbor.

tom_sawyer

Blue Air va transfera zboruri interne și internaționale către nouă companie românească AirConnect, înființată chiar de către un fost director în Blue Air și de controversatul om de afaceri Dorin Ivașcu / Blue Air va tăia astfel 15-20% din costuri și va introduce aeronave ATR pe zborurile regionale

,,Blue Air – cea mai mare companie aeriană ultra low-cost din România și noua companie aeriană regională Air Connect au încheiat un parteneriat strategic de tip codeshare pentru a oferi opțiuni de călătorie extinse pasagerilor, atât pentru zboruri interne în România, dar și pentru cele regionale. Pe baza Memorandumului de Înțelegere finalizat – cele două companii aeriene vor lansa, începând cu 12 septembrie 2022, un parteneriat extins de tip codeshare cu scopul de a optimiza costurile, de a îmbunătăți conectivitatea și de a-și uni forțele pentru a explora sinergii suplimentare pe piața regională europeană cu plecare din București. În cadrul acordului, Blue Air va transfera operarea unor servicii interne și internaționale selectate din UE, către Air Connect. Controlul comercial și riscul pentru aceste rute rămân la Blue Air, care va continua să fie responsabilă de vânzări, marketing și asistență pentru clienți, dar se așteaptă să realizeze economii de costuri și raționalizări de peste 15-20% în cadrul cooperării, prin implementarea tipului de aeronavă ATR-72 pe serviciile regionale și de tip navetă. Air Connect va fi responsabilă de controlul operațional", a transmis Blue Air, într-un comunicat.

economedia.ro

ghrt

E momentul să fie schimbat titlul topicului?  :lol:
Cont (aproape) inactiv.

elphax

si cum se leaga asta cu problemele de azi ? adica au conturile blocate si au anulat toate plecarile de azi

dumbravaandrei

Bai nene da ce magarie si campanie media parsiva a facut BlueAir la faza asta...
Plateste-ti nene taxele, fii corect cu clientii, respecta regulile pietei si dupa aia vino si straga "ce rau e statul roman cu antreprenorii si mediul de afaceri... in special cu cei care fac tot neamul de magarii"...

nicolaem

dap... vineri aveam si eu zbor cu ei :)
stiam ca au probleme si am luat biletul abia de 2 sapt dupa ce am urmarit mai mult timp sa nu aiba anulari. am fost precaut degeaba  :lol:

ghrt

Au de dat înapoi zeci de milioane de eur, bani care s-au dus de mult. Nu e nimeni nebun să facă asta. Nici să intre la cererea lor în insolvenţă, unde nu ar putea controla mare lucru. Probabil că încearcă să se restructureze mai în zona gri, cea mai mare grijă a lor fiind ceilalţi rechini low-cost. Pasagerii sunt ca de obicei victime colaterale.
Autoritatea aceea de stat ar fi trebuit, în loc de executarea silită individuală, să solicite deschiderea procedurii insolvenţei şi numirea unui administrator care să aibă în vedere interesul creditorilor şi al pasagerilor. Ar fi asigurat continuarea activităţii şi eventuala restructurare în mod decent şi legal. Dar e greu.
Cont (aproape) inactiv.

zone_rider

Am si eu mai multe curiozitati:
1. Celelalte companii low-cost (Wizz si Ryanair) plătesc impozite la bugetul de stat? Sau faptul că sunt înregistrate în alte țări se traduce prin impozite -> 0 în România? E atunci cinstit ca statul să facă exces de corectitudine, îngropand o companie românească, în timp ce celelalte primesc tot felul de facilități prin paradisuri fiscale?
2. A observat cineva că dintre toate companiile low cost, care au întârzieri constante și anulează zboruri, singura amendată de ANPC este Blue Air?

Nu e vorba de naționalism aici, ci de interese. Nu înțeleg cum alte state pot să iși favorizeze companiile, iar la noi statul incearcă să ingroape orice e românesc.

TibiV

Nu orice e românesc.

Doar orice este privat romanesc, si care nu cotizeaza la partid. Mai exact la partidul corect...

Doar ca in cazul Blue Air nu este asa simplu, alb sau negru.
Mai stie cineva cine era si ce facea Romstrade?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Nici măcar. I-a ajutat cu zeci de milioane, a garantat creditul fără să existe garanţii deşi era destul de clar că nu va mai fi achitat. Depinde şi cum ajuţi.
Pe cei de la TAROM îi putem amenda noi, zburând cu alte companii. Banii noştri oricum vor zbura cu ei şi pe mai departe.
Cont (aproape) inactiv.

oneLess

^ , ^^
Daa... , pe partea cealaltă a fileului, în Olt 53 Km+ e plin de restricții pe DN6. Impact mai mare și mai dureros... Să mă fac aviator...