News:

.

Main Menu

Blue Air

Started by iuli, October 12, 2013, 05:16:57 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Bază Blue Air la Brno și 7 destinații noi

Vești bune pentru Blue Air vin și din Cehia. Consiliul Regiunii Moravia de Sud a aprobat înființarea companiei Blue Air Moravia și deschiderea bazei de la Brno. Noua companie aeriană – Blue Air Moravia – va fi deținută în proporții de 65% de transportatorul aerian român Blue Air, iar 35% de compania de dezvoltare din Moravia de Sud. Conform informațiilor furnizate de planes.cz, o aeronavă Boeing 737-500 va fi alocată bazei de la Aeroportul Bohemian. Aceasta va opera zboruri spre 7 destinații: Barcelona, Bruxelles, Liov, Milano și Roma, iar în lunile de vară spre Dubrovnik și Split.

Detaliile vor fi stabilite în perioada următoare, iar orarul zborurilor va fi anunțat în ianuarie 2018. Oficialii Regiunii Moravia de Sud intenționează să investească 60 de milioane de coroane în dezvoltarea transportului aerian și să crească numărul pasagerilor cu 130.000.

AirlinesTravel.ro

Gendan

 :lol: :lol: :lol: :lol:

Scuze, nu ma pot abtine. Acum vreo 4-5 luni am avut un interviu la Blue Air. Ceva post, nu s-a materializat, nu asta e subiectul.
M-au intrebat la interviu ce ruta as vedea eu si le-am zis de OTP-BRQ, fix cu un 735, stiind ca spre Cehia opereaza doar legacy, pe un aeroport super scump, PRG. Au zis ca exclus ca Blue sa puna piciorul pe acolo.
Nu mai zic nimic...

cezar-mario2012

Da, dar nu zboară către România. Baza de la Brno este dar pentru cehi și nu au că destinație România.

Ionut

Blue Air ţinteşte o creştere a afacerilor şi a numărului de pasageri cu 10% anul viitor.
Două noi avioane vor intra în flota companiei


"Ca număr de pasageri, depăşim 5 milioane în acest an, cu 2 milioane mai mult faţă de anul trecut. În 2017 am continuat să ne îmbunătăţim serviciile, în luna septembrie am lansat şi o nouă platformă online de rezervări, am adus în flotă avioane Boeing de capacitate mai mare, am mărit frecvenţele pe anumite rute. Toată această dezvoltare a contribuit la creşterea numărului de pasageri", a declarat oficialul Blue Air.

"Anul viitor, mai vin două avioane, deci vom opera cu 30 de aeronave. Vom mai achiziţiona şi altele, tot Boeing, pentru că nu este rentabil să mixezi flota (să ai avioane de la mai mulţi producători, n.r.). Aceasta este şi o cutumă în aviaţie, la un anumit număr de pasageri, la o anumită dimensiune a flotei, altfel ne-ar creşte costurile de operare şi cu mentenanţa foarte mult", mai spune Răcaru.

"Până acum ne-am axat pe investiţie puternică în flotă. Iar pentru 2018 ne concentrăm pe consolidarea Blue Air pe plan intern şi european. Astfel, preconizăm o creştere de aproximativ 10% a numărului de pasageri transportaţi. Vom păstra totodată business-ul de bază, cursele regulate. Pe lângă acestea, avem şi curse charter, anul acesta am avut în jur de 700 de curse charter, iar anul viitor aproximativ tot atâtea. Am semnat contracte chiar zilele acestea cu partenerii noştri tradiţionali", adaugă Gheorghe Răcaru.

Compania negociază cu polonezii de la LOT, pentru a le închiria avioane în sistem wet lease (cu tot cu echipaj). "În prezent operăm aproximativ 100 de rute. Dar avem şi alte ţinte, în zona de est, să vedem cum se materializează", meţionează directorul general Blue Air.

News.ro

"Mergem înainte cu listarea. Este un proces de durată, de doi-trei ani până se concretizează", menţionează Răcaru. "Le-am comunicat şi angajaţilor, am decis să creştem salariile brute, pentru ca veniturile nete să nu fie afectate de noile modificări fiscale", a subliniat Răcaru.  Blue Air are acum 1.500 salariaţi. În bazele externe, 85% dintre angajaţii companiei sunt locali.

News.ro

TibiV

Quote from: Ionut on December 29, 2017, 08:39:30 AM
"Anul viitor, mai vin două avioane, deci vom opera cu 30 de aeronave. Vom mai achiziţiona şi altele, tot Boeing, pentru că nu este rentabil să mixezi flota (să ai avioane de la mai mulţi producători, n.r.). Aceasta este şi o cutumă în aviaţie, la un anumit număr de pasageri, la o anumită dimensiune a flotei, altfel ne-ar creşte costurile de operare şi cu mentenanţa foarte mult", mai spune Răcaru.

Asta ar trebui oare mutata/copiata si la "TAROM", ca sa inteleaga tampitii care conduc companua nationlaa cat 3-4 luni ?!...
Caci aia care o conduc, pe spagi si nepotisme, nu vor pricepe EVER asa ceva...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Nelu Iordache ar putea recupera Blue Air,
la patru ani după ce activele firmei au fost vândute cu 6 milioane de lei


Bata Sky Imobiliare, companie în insolvenţă deţinută de Nelu Iordache, fostul proprietar al Blue Air, ar putea reintra în posesia activelor companiei aeriene după ce Tribunalul Ialomiţa a decis să anuleze contractul de transfer al activelor Blue Air, la circa patru ani după ce tranzacţia a fost parafată. În urmă cu patru ani, Blue Air Airline Management Solutions, o companie deţinută de patru antreprenori români, prelua activele Blue Air în urma unui proces de vânzare organizat de Casa de Insolvenţă Transilvania, companie care gestiona insolvenţa Romstrade, cea mai mare firmă din grupul lui Nelu Iordache. La acea dată, compania care administra Blue Air nu se afla în insolvenţă, dar avea dificultăţi financiare. Ulterior, după transferul activelor către o companie nou creată, fostul operator al Blue Air a intrat în insolvenţă.

,,Obligă pe pârâta SC Blue Air Airline Management Solutions SRL să restituie debitoarei SC Bata Sky Imobiliare SA în insolvenţă activele transferate , aşa cum au fost individualizate în contractul de transfer de activitate din 18 iulie 2013", se arată în decizia Tribunalului Ialomiţa. Decizia nu este definitivă.

Blue Air Airline Management Solutions, companie înfiinţată cu puţin timp înainte de semnarea contractului de achiziţie a activelor Blue Air, este deţinută de Teodor Cristian Rada, Marius Puiu, Tudor Constantinescu şi Luciana Păunescu, potrivit datelor de la Registrul Comerţului. Doar unul dintre cei patru acţionari ai Blue Air a ieşit public de la preluarea companiei, singura ,,voce" din Blue Air fiind în continuare Gheorghe Răcaru, la fel ca şi în perioada în care compania era controlată de Nelu Iordache.   

ZF

Balto

Blue Air a transportat anul trecut peste 5 milioane de pasageri, cu 70% mai mulți față de 2016

Blue Air, cea mai mare companie aeriana românească, a transportat anul trecut 5.061.790 pasageri, cu 70% mai mult faţă de anul anterior şi peste estimările iniţiale, şi mai mult decât dublu faţă de anul 2015, când a transportat puţin peste 2 milioane de pasageri.
Creşterea numărului de pasageri cu 70% se datorează faptului că, în 2017, Blue Air a continuat să se extindă, a crescut numărul de rute interne, frecvenţa acestora, dar şi legăturile directe între litoral cu o parte dintre oraşele mari din România, arată un comunicat.

"Am reușit să avem un record și la numărul de rute, cu 104 rute operate regulat, și peste 700 de curse charter. Pasagerii noștri au primit foarte bine cele 33 de noi rute inaugurate în 2017. Și, chiar la finalul anului trecut, în timp ce românii se pregăteau de Revelion, echipa Blue Air a întâmpinat cu entuziam o nouă aeronavă Boeing 737-800", a declarat directorul general Blue Air, Gheorghe Răcaru.

News.ro

Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Ionut

,,Suntem încântaţi de reuşitele pe care le-am avut cu Blue Air în anul 2017. Pentru acest an vom continua să ne concentrăm pe consolidarea Blue Air, atât în România, cât şi la nivel european. Ceea ce înseamnă că vom dezvolta puter­nic cele no­uă baze pe care le avem în acest moment, vom căuta să mărim nu­mărul de rute, precum şi frecvenţa celor pe care le avem, acolo unde vom simţi o nevoie. Scopul nostru este să venim cât mai mult în sprijinul pasagerilor noştri", a declarat pentru ZF Gheorghe Răcaru, directorul gene­ral al Blue Air. ZF

iuli

Un avion Blue Air este reținut pe aeroportul din Nisa din cauza datoriilor către aeroport; situații similare și în țară

QuoteDin informațiile pe care le avem, un Boieng 737-800NG al companiei Blue Air, înmatriculat YR-BMI, este reținut la sol pe aeroportul din Nisa din cauza datoriilor pe care compania le are față de aeroportul francez. Aeronava a aterizat ieri dimineață la Nisa după ce a efectuat zborul 0B3749 din Cluj-Napoca. Zborul de retur a fost anulat.

O situație similară a avut loc și la finalul anului trecut, însă de acestă dată la Cluj-Napoca. Atunci conducerea aeroportului Traian Vuia a luat decizia de a interzice decolarea a două Boeinguri 737 Blue Air până la plata datoriilor. Acestea au fost reținute la sol câteva zeci de ore.

Potrivit informațiilor apărute la începutul acestei luni pe siteuri din Iași, operatorul Blue Air are și aici datorii de aproximativ 9 milioane de lei și a fost dat în judecată de aeroport pentru neplata acestora, în ciuda notificărilor transmise de aeroport. Blue Air a mai fost dat în judecată de aeroportul ieșean în 2011 și 2013 pentru același motiv. Atunci compania era deținută de Blue Air Transport Aerian SA.

Datoriile Blue Air către aeroporturi reprezintă taxe aeroportuare, de handling, parcare și de securitate. Este posibil ca această situație să fie cauzată de investițiile pe care Blue Air le face în flotă. Vă reamintesc că operatorul a plasat anul trecut o comandă pentru aeronave Boeing 737 MAX și a preluat de la operatorul turc Pegasus Airlines 5 aeronave Boeing 737-800NG. O a șasea aeronavă care era pregătită să fie livrată către Blue Air de la Pegasus nu va mai ajunge la operatorul român din cauza unor neînțelegeri cu compania de leasing ALC. În schimb, două aeronave Boeing 737-800NG vor fi preluate de Blue Air de la operatorul sud-coreean EastarJet. Toate aceste comenzi de aeronave necesită deseori plăți în avans, iar asta ar fi putut crea probleme în cash-flow-ul operatorului Blue Air.

Sursa: Boardingpass
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Balto

Blue Air suspendă cursele pe ruta Iaşi - Timişoara, din cauza unor "fricţiuni" cu reprezentanţii Aeroportului "Traian Vuia"

Compania Blue Air a anunţat, vineri, anularea zborurilor pe ruta Iaşi - Cluj - Timişoara, începând din 17 februarie, motivând unele "fricţiuni" în relaţia cu aeroportul din Timişoara. Zborurile Iaşi - Timişoara erau operate zilnic, din noiembrie 2016.Compania Blue Air a anunţat, vineri, anularea zborurilor pe ruta Iaşi - Cluj - Timişoara, începând din 17 februarie, motivând unele "fricţiuni" în relaţia cu aeroportul din Timişoara. Zborurile Iaşi - Timişoara erau operate zilnic, din noiembrie 2016.

news.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Ionut

Planul Blue Air în Cehia, în aer din cauza neînțelegerilor cu autoritățile locale. "Suntem blocați, există probleme"

Compania low-cost Blue Air, cel mai mare transportator aerian român și al doilea mare jucător pe piața locală, după rivalul ungar Wizz Air, a amânat temporar planurile subsidiarei din Cehia, deschisă la finalul anului trecut, cum a anunțat atunci Profit.ro, cu baza la Brno, în regiunea Moravia de Sud, fiind invocat că zborurile sunt amânate din cauza neînțelegerilor cu autoritățile locale. Blue Air își programase să opereze din această lună 7 zboruri de la Brno.

"Negocierile durează mult - ceea ce nu este deloc bine - fiind destul de dificil să fie armonizată legea cehă cu cea română. Deci, suntem blocați, există probleme și, desigur, căutăm alți posibili transportatori,", a declarat Bohemil Shimek, directorul executiv al Regiunii Moravia de Sud, citat în presa locală. Planul prevedea operarea de zboruri către Milano și Bruxelles de trei ori pe săptămână, precum și către Roma, Barcelona și Lviv de două ori pe săptămână. De asemenea, din iunie până în septembrie, compania aeriană planificase lansarea zborurilor sezoniere către Split și Dubrovnik. 

Profit.ro

Ionut

Proiectul prin care Blue Air intenționa să creeze o subsidiară în Cehia a fost anulat

În urmă cu câteva luni vă anunțam că Blue Air și organizația responsabilă de dezvoltarea a regiuni Moravia de Sud din Cehia intenționau să deschidă o subsidiară Blue Air în această țară. Această subsidiară urma să aibă bazat un Boeing 737-500 pe aeroportul din Brno și să opereze mai multe rute internaționale. După mai multe săptămâni de liniște, conform presei locale, înțelegerea dintre regiunea cehă și Blue Air a fost finalizată, însă cu un rezultat negativ. Bohumil Šimek, oficial ceh implicat în acest proiect, a declarat pentru Brněnská drbna că în decursul zilei de luni a transmis o informare către Blue Air cu privire la încetarea aceste colaborări. Același oficial afirmă că "diferența dintre legislația cehă și cea românească este mai mare (de cât au anticipat n.r.), sunt aspecte pe care partea cehă a trebuit să insiste și alte lucruri pe care partea românească a insistat de asemenea".

Conform Brnodaily.cz, Simek mai declară că regiunea Moravia de Sud a încercat să rezolve toate problemele, în timp ce partea cealaltă (românească n.r.) a avut tot mai multe solicitări în ceea ce privește latura legală. În urmă cu câteva zile anumite publicații din Cehia mai anunțau că oficialii cehi au declarat că Blue Air a încetat în a mai răspunde comunicărilor venite de la oficialii regiunii Moravia de Sud, iar aceștia au fost nevoiți să solicite sprijinul Ambasadei Cehiei din București pentru a intra în legătură cu compania românească. Organizația responsabilă de dezvoltarea a regiuni Moravia de Sud din Cehia va relua discuțiile cu alte companii aeriene în ceea ce privește lansarea unor rute noi de pe aeroportul din Brno.

BoardingPass

Ionut

Al doilea Boeing 737-800NG pe care Blue Air l-a preluat de la EastarJet a ajuns acum la București. Avionul, înmatriculat acum HL8292, va intra în serviciul comercial în zilele ce urmează ca YR-BMP. BoardingPass






tom_sawyer

Rută nouă: București – Paris Charles de Gaulle cu Blue Air din 28 octombrie

Blue Air a introdus în sistemul de rezervări orarul de iarnă, iar odată cu acesta a apărut și o rută nouă. Din 28 octombrie operatorul low-cost va zbura cu o frecvență de patru zboruri săptămânale pe ruta București – Paris Charles de Gaulle, o rută pe care zboară momentan doar TAROM (2 zboruri/zi) și Air France (3 zboruri/zi).

Pe lângă cele patru zboruri către Charles de Gaulle, care vor avea o durată de aproximativ 3 ore, Blue Air va continua să opereze și pe aeroportul din Beauvais – 5 zboruri pe săptămână.

boardingpass.ro

Ionut

Gheorghe Răcaru s-a retras din funcția de director general al Blue Air

Blue Air, cel mai mare operator aerian român după numărul de pasageri transportați, are un nou director general după ce Gheorghe Răcaru s-a retras din funcție. Potrivit companiei, Marius Puiu este persoana care va ocupa această funcție. ,,Gheorghe Răcaru a decis, la vârsta de 70 de ani, şi după 48 de ani dedicaţi aviaţiei, să se retragă din funcţia executivă. A fost director general al Blue Air încă din prima zi a companiei (13 decembrie 2004), şi şi-a menţinut funcţia până astăzi, cu o scurtă pauză în perioada 2009-2013. Astăzi, Gheorghe Răcaru a predat conducerea Blue Air către succesorul său, Marius Puiu,,, a informat luni Blue Air conform Economica.net. ,,Să fiu în fruntea Blue Air a fost pasiunea şi o parte a identităţii mele timp de foarte mulţi ani. A fost un privilegiu să conduc această echipă talentată şi sunt mândru că am avut oportunitatea să lucrez cu oamenii talentaţi pe care Blue Air îi are. Decizia de astăzi vine după câteva luni de reflecţie. Atât eu, cât şi Marius, împărtăşim aceeaşi viziune în ceea ce priveşte viitorul companiei şi am încredere că Blue Air va continua să prospere şi de aici înainte,,, a precizat Gheorghe Răcaru.

Marius Puiu și-a început activitatea în industrie în anul 1986 și a ocupat diferite poziții în TAROM și alte companii aeriene. În urmă cu 10 ani s-a alăturat companiei Blue Air ca pilot de Boeing 737, iar în 2013 acesta a devenit unul dintre cei patru acționari ai companiei. Potrivit Economica.net, în ultimii cinci ani Marius Puiu a fost pilot comandant, a devenit instructor de zbor, iar din primăvara acestui an acesta a fost numit în funcția de director operaţional. Departamentele Flight Operations, Ground Operations şi Control Center Operations au fost coordonate în toată această perioadă de Marius Puiu. ,,În ultimii ani, am avut ocazia să lucrez alături de domnul Răcaru şi sunt pregătit să dau tot ce este mai bun pentru a-i călca pe urme şi pentru a conduce compania spre noi orizonturi,,, a declarat Puiu.

BoardingPass.ro