News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Pasarele pietonale in Bucuresti

Started by rota, March 11, 2019, 05:29:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rt25

Salutare,

Am constatat ca Primaria Sector 4 isi doreste sa construiasca pasaje pietonale peste Bulevardul Tineretului.
Stirea aici: https://ps4.ro/comunicate-de-presa/patru-pasarele-pietonale-vor-fi-construite-in-sectorul-4-in-cele-mai-aglomerate-zone-pentru-fluidizarea-traficului-reducerea-poluarii-si-siguranta-oamenilor/

Ori, ma uit si oricum as analiza-o, nu are sens. Pe tot parcursul Bulevardului in cele 4 puncte (Intersectia de la Sincai, cele 2 semafoare cu buton si intersectia de la Palatul Copiilor), in absolut niciuna nu par a fi pietonii problema pentru trafic.

Solutia mi se pare demna de celebrele pasaje de pe DN1 din Busteni si Comarnic, pe care pietonii nu le folosesc ca sunt prea inalte.

In speranta ca subiectul este unul de interes, deschid acest topic.

ionut_16

Mi ca pieton mi se par utile, cel puțin în intersecția la Tineretului, întotdeauna îmi doream un pasaj / pasarelă subterană cu ieșire la parc sau spre MegaImage. Dacă e la suprafață și arată bine cu iluminat, mai distrage privirea de la tot traficul de dedesubt.

La fel și la Brâncoveanu cu Olteniței... Acolo treceam pe roșu că prea mult așteptam la semafor. Cred că sunt ok măsurile Mai ales că vin cu ascensor pentru cei cu dizabilități / pensionari.

Eu nu le percep că pe DN 1 unde sunt urâte, fără lift și fără decorațiuni ci ca pe ceva ce mă ajută să traversez fără să stau la semafor după mașini.

rt25

#32
Am inteles.

Din articol zice asta:
Quote
Pasarela va fi astfel dimensionată încât să respecte gabaritul de trecere al autovehiculelor de 5.5 metri liber.

Adica foarte sus, undeva la nivelul etajului 2.

Din experienta mea pe Valea Prahovei acele pasarele sunt folosite doar de oamenii mai sportivi . Ori la Parcul Tineretului majoritatea celor care traverseaza au biciclete si carucioare. Nu cred ca folosind un lift va fi mai rapid decat asteptand un semafor. Un alt argument important mi se pare ca la noi in Bucuresti, lifturile si scarile rulante nu functioneaza nici macar jumatate din timp, deci cumva trecerile la sol vor trebui pastrate.

Ca aspect, nu mi se par tocmai frumoase pe schelet metalic, dar asta e o chestiune de gust.

Si argumentul principal ramane, pietonii nu sunt o problema pentru trafic, adica e vizibil asta cu ochiul liber ca nu e un blocaj de acest tip.

Interesant mi s-ar parea daca am putea sa vedem niste planuri mai detaliate daca le-ar avea cineva, pentru ca asa fiecare presupune ce isi doreste, si poate argumentele sunt diferite daca vedem si un plan concret.

Valentin

Sa faci o pasarela supraterana la un "bat" de centrul orasului e o prostie de neimaginat.. Pasarela e o jignire la adresa cetatenilor (aia care au si ei habar ce inseamna arhitectura..), asa ceva n-ar trebui sa obtina aprobare in veci, de ce nu lucreaza (asa cum au facut la Berceni) cu MREX sa faca pasajul asta subteran? (asta ca sa aiba si conexiune cu M2, dar in acelasi timp sa fie deschis si seara daca e nevoie)
Hai sa distrugem orasul asta si mai mult.

nenea_hartia


AndreiB


ionut_16

https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-24660110-primaria-sectorului-4-scos-licitatie-acord-cadru-pentru-proiectarea-executia-pasarelelor-pietonale-unor-parcari-estimat-peste-520-milioane-lei-pasarelele-contestate-cetateni-din-tineretului.htm

"Primăria Sectorului 4 a scos la licitație acordul-cadru pentru proiectarea și execuția a două pasarele pietonale, o parcare park&ride în Berceni și mai multe parcări etajate, valoarea estimată fiind de peste 520 milioane lei. Inițial, acordul-cadru era estimat la peste 830 milioane lei deoarece includea și construirea a două poduri, dar la recomandarea Agenției Naționale pentru Achiziții publice (ANAP) acestea au fost scoase și vor fi licitate separat. Pasarelele pietonale sunt un proiect contestat de cetățeni, pentru cartierul Tineretului existând și o petiție cu sute de semnături în care oamenii cer Primăriei să renunțe la proiect."

"Sute de locuitori din cartierul Tineretului se opun construirii unei pasarele pietonale în zonă. O petiție online, inițiată în urmă cu câteva săptămâni în acest sens, a strâns peste 500 de semnături.

"Noi, locuitorii cartierului Tineretului dorim să avem în continuare acces facil în parcul Tineretului. Ne opunem vehement construirii celor patru pasarele peste bd Tineretului. Astfel cerem abrogarea Hotărârii de Consiliu Local prin care au fost votate. De ce este important? Folosim zilnic trecerile de pietoni pentru a merge cu copii, cu cățeii, cu bicicletele sau cărucioarele în parc. Suntem tineri şi bătrâni, unii avem dificultăți în a ne deplasa, alții împingem cărucioarele bebeluşilor noştri, iar alții vrem să alergăm în parc. Nu vrem să urcăm şi coborâm pasarele pentru a face asta. Ne dorim că oraşul să fie unul pentru oameni. Cerem ca administrația locală să nu mai prioritizeze circulația maşinilor în detrimentul accesului nostru la singurul parc din zonă", se arată în petiția online inițiată de un cetățean ."

Unora le place să stea minute in șir la semafor 🤣 mie unul nu, aș vrea să trec dincolo mai repede chiar dacă trebuie să folosesc o pasarelă. Dar asta este părerea mea, poate alții au alte dificultăți... Dar având lift și scări rulante nu știu de ce sunt împotrivă. Probabil pentru că nu există un proiect clar expus, poate cu niște poze să aibă ideea lumea nu doar noțiunea vagă de pasarelă gen DN 1, care sunt hidoase și cu alea nu sunt de acord

dr4qul4

Ar trebui facute subterane. Ar fi doar 3m de coborat si urcat in loc de 6 m daca le faci supraterane. In plus, s-ar putea sa nu fie nevoie de scari rulante la fiecare acces. Cel putin pe partea dinspre parc se poate amenaja o rampa mai lina. Iar daca fac o conexiune intrarea de la Metrou cu atat mai bine
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

rt25

#38
Din punct de vedere al pietonilor pe pasarele intermediare (adica cele de pe Bd. Tineretului), NU exista nici o problema a traficului.

Adica nu incurca traficul acele treceri de pietoni (ma rog, semafoare cu buton), si nici asteptarea nu e mare.

Dar, hai sa vedem cine vor folosi acele pasarele:
- parinti cu carucioare
- biciclisti
- rezidenti cu caini la plimbare

Eu cred ca pe scari rulante e nitel cam greu cu caruciorul, bicicleta sau cu catelul...

In rest, nu e ca si cum e vreun mare flux de pietoni care sa blocheze "sfanta masina" pe acolo... "Sfanta" este blocata tot de alte "sfinte masini" 1 intersectie mai incolo cu sau fara pasarele.

TibiV

Quote from: ionut_16 on March 12, 2021, 12:20:20 PM
Dar având lift și scări rulante nu știu de ce sunt împotrivă.

Nici nu te mai intreb unde locuiesti...
Te intreb doar: unde mama masii ai vazut in Bucuresti lifturi si scari rulante care sa functioneze (macar) 16/24, (macar) 5/7?!?!...

Nici in pasajul de la Universitate nu functioneaza mai mult de 87,5% din rulante, simultan, in aceeasi zi.
Iar scarile/lifturile de la metrou sunt la "ghici" - cum ai norocul...

In schimb, "zebra" vopsita pe "carosabil" nu se strica niciodata (chiar daca vopseaua se mai sterge de la trafic...).

Da, recunosc, pasajul de la Universitate este un "must". Dar ala este km 0+200 al Romaniei. (Aproape) toate bulevardele mari ale Bucurestiului, si (aproape) jumatate din DN-urile principale ale Romaniei (cele cu O CIFRA) trec fix pe acolo (DN1, DN6 si DN7...) Si nici macar pe ala nu l-am vazut niciodata functional 100% in ultimii 25 de ani. Cel putin o scara rulanta (din 8) era intotdeauna defecta... (au fost zile in care functionau doar 2-3 din 8...).

Orice "chestie" care presupune sa te bazezi pe alta "tehnologie" decat cea "bipeda", iti poate crea surprize extrem de neplacute.

PS
Vezi "minunatul trotuar rulant" Gara de Nord - Gara Basarab.
Plus "rulantele" si lifturile de pe noul pod Basarab...
>:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alex8

Oricum primăria pe vechea conducere avea un dispreț total fata de norme ISCIR și revizii tehnice periodice (poți sa vezi lifturile de la Arena Nationala).

Lyvyoo


Valentin

Se vede ca ne lipseste (administrativ) bunul gust, cum poti sa trantesti asa ceva (pasaj+accesul) modern langa o cladire monument istoric, cu o arhitectura aparte? Maine poimaine vopsim liceul roz si o sa iasa "flower power" tot orasul.  >:(
Chiar asa greu e sa realizezi un concurs/sa platesti niste urbanisti/arhitecti sa faca un proiect calumea?

ionut_16

Mie unul imi place, poate doar partea din fata liceului sa fie mutata in fata cladirii de birouri putin mai sus si atunci ar fi ok... treci de la birou repede in parca in pauza de masa











Powered by API/PUM imgur uploader

carutasul

Ce să zic, halal, treci cu măgăoaia prin fața clădirii de patrimoniu....
Nu înțeleg de ce nu se poate face pasaj subteran cu legătură la metrou...