Aeroportul International Arad [ARW]

Started by iuli, September 16, 2013, 06:28:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

iuli

Aeroportul Internațional Arad


Aeroportul Internațional Arad (cod IATA: ARW, cod ICAO: LRAR) este un aeroport situat în partea de vest a țării, la doar 4 km vest de orașul Arad, România.

Acesta este situat la o distanță de doar 50 km de Aeroportul Internațional ,,Traian Vuia" Timișoara. Aeroportul Internațional Arad posedă cel mai mare și modern terminal cargo din partea de vest a țării. Se bucură de o poziție strategică bună, aflându-se la 250 km de Budapesta și 300 km de Belgrad. Este situat în apropierea frontierei cu Ungaria, la 30 km de cel mai apropiat punct rutier de trecere a frontierei - Turnu și 20 km de cel mai apropiat punct feroviar de trecere a frontierei - Curtici. Aeroportul Internațional Arad este conectat direct, printr-un nod rutier, la Autostrada A1 (parte a coridorului IV Pan-european), una dintre cele mai aglomerate artere rutiere din România.

Deasemenea, pe aeroportul Arad, SMURD operează o bază regională de salvare aeromedicală (HEMS) pentru județele zonei de vest a României (Arad, Bihor, Timiș, Hunedoara și Caraș-Severin). Unitatea aeromedicală SMURD de la Arad folosește un elicopter Eurocopter EC135 special convertit pentru rolul de aeroambulanță.

Pe terenul suburbiei Gai s-a organizat în 14 iulie 1912, cu ocazia reîntoarcerii de la Aspen (Austria) a lui Aurel Vlaicu, un mare miting aviatic în care pionierul aripilor românești a fost ovaționat de conaționali ca un erou al tuturor românilor. Ca urmare a unor tratative duse în vederea înființarii unui nou aeroport, la 30 mai 1935, municipalitatea cedează aviației civile terenul din suburbia Ceala, unde vor începe lucrările de construcție a infrastructurii. Construcția actualei aerogari s-a terminat în 1936, iar inaugurarea oficială a noului aeroport a avut loc la 14 noiembrie 1937. Din acel moment, toată activitatea de trafic aerian s-a efectuat de pe această locație, iar aterizările și decolările s-au efectuat pe o pistă înierbată. Necesitățile de trafic au făcut necesară construirea în anul 1953 a unei piste din beton cu o lungime de 2000 metri. Căile de rulare A și D au fost realizate o dată cu pista de aterizare-decolare. Balizajul a fost refăcut în 1954 și dotat cu lămpi Elba. În ziua de astăzi, Aeroportul Arad dispune de una dintre cele mai bune piste de aterizare - decolare din țară, suprafața de rulare fiind construită din beton cu dimensiunea 2000 X 45 m, orientata pe directia est - vest. Este dotată cu un sistem modern de balizaj, producție IDMAN, compus din balizajul marginal și axial, lumini de praguri și capăt de pistă, lumini de apropiere pe ambele direcții de operare și un sistem ILS Categoria II.

Terminalul Cargo al aeroportului, componentă de bază a Aeroportului Internațional Arad este amplasat în imediata apropiere a Zonei Libere Arad, fiind în măsură să preia traficul de marfă pe calea aeriană care leagă Europa de Vest de Orientul Mijlociu. El este situat în apropierea frontierei cu Ungaria.


Terminalul Cargo al Aeroportului Internaţional Arad văzut de pe Autostrada A1.

Amplasamentul permite accesul facil al agenților comerciali din zonele apropiate, în special din județele Arad, Bihor, Alba, Hunedoara - România și respectiv Békés și Csongrád - Ungaria, la aceasta categorie de transport marfă.

Acest obiectiv permite preluarea traficului de marfă pe cale aeriană, cu toate facilitațile de desfășurare a transportului de marfă rutier - aerian, prin utilizarea platformelor de operare - staționare aeronave tip CARGO, zonei acoperite de depozitare a mărfurilor, care permite și efectuarea controlului vamal, platformei de parcare pentru transportatori aerieni, precum și prin asigurarea utilităților specifice atât pentru companiile aeriene cât și pentru cele de transport rutier. Platforma de operare aeronave are 16.020 mp, cu portanța de 41 / R/C/W/T oferă posibilitatea de staționare concomitentă a 3 aeronave de clasa ,,C" si ,,D" ICAO. Aerogara, are o suprafata de 5.000 mp, un număr de 13 porți de acces către rampa de încărcare/descărcare auto și 4 porți de acces către platforma aero,capacitatea proiectată fiind la depozitare (sosire-plecare) de 300 tone / zi, cu capacitatea de trafic (sosire-plecare) de 50 tone/oră. Platforma auto, având suprafața de 8430 mp asigură locuri de parcare pentru 32 autoturisme și 5 autovehicule de transport marfă, având înglobate în structură și două separatoare de ulei.

Printre partenerii cargo se numără:
DHL Express
Fed Ex Express
World Media Trans



sursa: Wikipedia
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Aripi noi pentru Aeroportul Arad

QuoteDeclarațiile directorului Aeroportului Arad, Dan Bălăcel, care anunța că se poartă discuții intense cu o companie aeriană care ar urma să opereze curse de pasageri pe aerogara noastră, nu au fost simple vorbe în vânt. Toate negocierile s-au finalizat cu un contract ferm prin care o companie de transport aerian, a cărui nume, din cauza clauzelor de confidențialitate, nu îl putem da, este decisă să se mute cu totul pe Aeroportul Arad. Însă, pentru aceasta, are nevoie de anumite condiții operaționale pe care aerogara noastră să le pună la dispoziție. Aeroportul Arad ar urma să devină bază operațională pentru întreaga flotă a companiei aeriene cu pricina.

Pentru a transforma aerogara noastră într-un punct de referință pe harta aeriană a țării, este, însă, nevoie de investiții. Reprezentanții aeroportului au găsit și soluții pentru problemele cu care se confruntă și, ca atare, solicită consilierilor județeni aprobarea unei documentații de avizare a lucrărilor de intervenție ce urmează să fie realizate. Lucrările cu pricina sunt o necesitate.

După cum se specifică în referatul înaintat Consiliului Județean Arad (CJA), ,,actualul terminal de pasageri nu mai corespunde cerinţelor impuse de reglementările de aviaţie civilă în ceea ce priveşte securitatea pasagerilor, cât şi din punct de vedere al asigurării condiţiilor de confort ale acestora. Suprafața actualului terminal destinat pasagerilor este de 700 de metri pătrați. Datorită spațiului insuficient și a configurației structurii de rezistență a actualului terminal (în sensul în care nu mai poate suferi nicio modificare), nu pot fi asigurate fluxurile de pasageri în conformitate cu reglementările internaționale privind securitatea aeronautică".

Aerogara noastră nu are nicio șansă să fie certificată ca și aeroport internațional, ceea ce înseamnă să poată opera simultan zboruri interne și internaţionale fără restricții. Mai mult, angajații aeroportului pot, cu mare greu, să opereze simultan două curse cu aeronave mediu-courier din cauza spațiului prea mic pentru procesarea călătorilor, respectiv check-in, procesare bagaje, formalități de frontieră și vamă, control de securitate și îmbarcare. Facilitățile strict necesare pentru pasageri sunt asigurate sumar în prezent, la fel ca și dotările, acestea fiind la un nivel minim. În continuare, printre neajunsurile pe care le are Aeroportul Arad când vine vorba de găzduirea unei întregi flote, se numără și spațiul din zona de îmbarcare, acesta fiind insuficient. Operarea simultană a două curse cu aeronave A320, având fiecare 180 de locuri, este imposibilă. ,,Acestea sunt deficiențe invocate de către operatorii aerieni în orice negociere pentru deschiderea unor noi rute de pe Aeroportul Arad. Pentru un operator aerian, condițiile pe care le putem oferi pasagerilor, precum și siguranța și regularitatea operațiunilor aeriene desfășurate reprezintă argumentul de bază în deschiderea unor noi curse", spun reprezentanții aerogării.

Pentru a putea intra pe lista jucătorilor importanți din spațiul aerian românesc, cei de la Aeroportul Arad au descoperit și posibile soluții. Iar în jurul acestor soluții se învârt și viitoarele investiții. Transformarea terminalului cargo în terminal de pasageri ar putea rezolva cele mai multe probleme ale aerogării. În prezent, terminalul cargo are o suprafață de aproape 5.000 de metri pătrați din care doar 320 de metri pătrați sunt folosiți de către DHL România. Cei de la aeroport vor să transforme 4.265 de metri pătrați din cargo în terminal de pasageri – plecări și să lase 700 de metri pătrați pentru terminalul cargo. În atare condiții, actualul terminal de plecări – sosiri ar urma să se transforme în terminalul strict pentru sosiri. În condițiile în care investiția ar fi derulată de aerogară, Aeroportul Arad ar putea opera un trafic de circa 200.000 de pasageri anual. Iar această țintă ar putea fi atinsă în urma relocării întregii flote a companiei care a semnat deja contractul cu aeroportul nostru.

Deoarece nici Aeroportul Arad, și nici Consiliul Județean Arad, în subordinea căruia se află aerogara, nu dispun de fondurile necesare pentru această investiție, soluția ar putea veni dintr-un credit accesat de aeroport. Reprezentanții aerogării au realizat întreaga documentaţie tehnică pentru transformarea terminalului cargo în terminal de plecări pasageri. Valoarea investiției s-ar ridica la 8,74 de milioane de lei, din care peste cinci milioane ar fi lucrările de construcții și montaj, iar restul de bani reprezintă costurile aferente creditului furnizor. Creditul ar urma să fie garantat de către CJA, iar lucrările ar putea fi finalizate în 15 luni de la aprobarea finanțării.

În prezent, Aeroportul Arad operează două curse săptămânale Arad – Milano (Bergamo) ale companiei aeriene low-cost Wizz Air. În condițiile în care investiția ar fi realizată, iar compania aeriană care a semnat contract cu aerogara noastră și-ar muta flota în orașul nostru, numărul curselor ar putea fi de zeci de ori mai mare.

sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

anacronox


iuli

Teoretic ar merge către Carpatair, mai ales ultimele semnale.

Pe cei de la Blueair nu îi văd să mai facă ceva pe piață.

E posibil să fie și ceva de prin afară, nu e exclus, ceva low cost care poate da la schimb multe curse în schimbul investiției.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

frunzaverde

Quote from: anacronox on September 16, 2013, 07:00:46 PM
carpatair sau blue-air?

Daca au spus ca isi muta "intreaga flota", poate fi doar KRP. Sunt singurii care "incap".

Insa e posibil sa fie un bluff al Wizz pentru a primi beneficii suplimentare pe TSR. Au mai incercat asta in 2008 si 2010, in 2014 se apropie "scadenta" la acordul de operare. Asa ca incearca sa se foloseasca de ARW pentru a obtine conditii mai bune la TSR. La fel cum s-au folosit de TGM pentru conditii mai bune pe CLJ. Referinta subtila la A320, incercarile si negocierile lor cu ARW ma duc cu gandul la Wizz.

Conditiile puse Aradului sunt imposibile - operatorul surpriza vrea terminal nou, platforma noua (p etc. etc. Si conversia unui spatiu cargo intr-un terminal pax e o chestie care va costa mult mai mult de 2.5 milioane de lei. Numai recompartimentarea implica lucrari de structura.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

Mi se pare o tampenie doar ca idee sa renunti deja la un profil de cargo care te tine operabil doar de dragul de a primi un eventual contract pe pasageri...

Si Carpatair au bluffat la fel cu Timisoara. Eu cred ca mai degraba Carpatair ar trebui (nu ca isi si doresc) sa isi mute operatiunile pe Arad la situatia financiara pe care o au.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

bogdymol

Am inteles ca nu se va reconfigura intreg terminalul cargo. Vor lasa neatins spatiul utilizat in acest moment + ceva de rezerva pentru alte zboruri cargo.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

frunzaverde

Quote from: bogdymol on September 17, 2013, 10:31:10 AM
Am inteles ca nu se va reconfigura intreg terminalul cargo. Vor lasa neatins spatiul utilizat in acest moment + ceva de rezerva pentru alte zboruri cargo.

Terminalul cargo ramane de 708,16 metri patrati. 600 metri patrati sunt ocupati de DHL cu care proceseaza cursa lor cu turboprop. Din astia 700m o parte va fi folosita pentru procesarea bagajelor pasagerilor. O camera 26m x 27m nu se poate numi terminal cargo.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

Oricum, pana nu vad ceva nu cred. Au fost tone de declaratii pe tema aeroportului de-a cursul timpului de m-am saturat.  :(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

doryan93

Aeroportul din Arad va beneficia de o investiţie de aproximativ două milioane de euro, pentru extinderea aerogării în spaţii ale terminalului cargo, finanţarea fiind asigurată de firma care a câştigat licitaţia pentru proiectare şi realizarea lucrărilor şi care îşi va recupera banii după patru ani.
Conducerea Aeroportului Arad a semnat, joi, un contract pentru lucrări de extindere a aerogării prin realizarea unui terminal separat pentru plecări, care va fi amenajat în spaţii actuale ale terminalului de mărfuri.
Licitaţia a fost câştigată de firma braşoveană ICCO Energ, după ce aceasta a depus singura ofertă, reprezetanţii aeroportului explicând lipsa altor participanţi la licitaţie prin faptul că finanţarea investiţiei trebuie asigurată în proporţie de 95 la sută de către câştigător, în timp ce diferenţa de cinci procente este asigurată de Consiliul Judeţean Arad, care deţine baza aeriană.


Sursa CityNews

iuli

Nu înțeleg prea bine partea cu finanțarea. Există ceva detalii?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

doryan93

Firma care o castigat licitatia o sa asigure finatarea dintr-un credit furnizor. Dupa finalizarea lucrarilor firma isi va recupera banii investiti  de la Consiliul JUdeten in patru ani.

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

MHN

Nu neaparat!
Oricum, costurile finantarii, in mod cert, sunt incluse si acoperite din marje.