Drumul Expres DEx Bacău-Piatra Neamț

Started by dan_c, March 04, 2019, 07:47:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

#90
Sau macar sa il duca pana in A8 la Tg Neamt.

P.S: politic, tot Bacaul a impins proiectul asta, ca si a13 Bacau-Brasov. Pe vremea cand unii aveau "viziunea" ca Bacaul va fi "capitala" Moldovei

carutasul

ei, interesul e să vină spre sud, Bacău, București, de asta mă gândesc că până în A7 ar fi un compromis acceptabil, că ies vreo 20 km în plus în total dar ai legătură și spre Iași și spre București pe autostradă cu doar 30 km de construit în loc de 50 ...

Daniel G

Scopul este să lege Bacău de Piatra Neamț. In prezent se merge 60 km pe un DN doar prin localități. DEx-ul va avea rolul unei "centuri" pentru localitățile respective.

carutasul

asta știu, am fost și eu pe traseul ăsta, dar și în varianta propusă de mine tot la Bacău ajungi, vreo 70 de km din care 30 pe DE+ 40 pe autostradă, să zicem 45 de minute... cu drum expres direct probabil vreo 30 de minute...

dr4qul4

cum putea sa iasa pe la Roman, cand scopul SF-ului a fost sa legi cat mai bine Bacaul de Piatra Neamt?
Aici este mare prostie a CNAIR-ului nostru. Proiectele lor sunt gandite doar pentru a bifa scopul proiectului in sine. Degeaba pun ei conditia sa se asigure conectivitatea cu reteaua existenta, scopul principal ipinge toate proiectele intr-un singur sens.
Pe acelasi principiu, DX-urile Buzau-Braila si Focsani - Braila vor fi facute pe cel mai bun traseu care conecteaza respectivele 2 orase, chiar daca  asta inseamna ca dezavantajeaza traficul de lung parcurs: Bucuresti-Buzau-Braila-Galati sau Bacau -Focsani - Braila.
Aceeasi problema e si la A13: Conecteaza A1 cu Fagaras pe traseul cel mai bun, dar cel mai prost pentru Sibiu - Fagaras

Asa si aici. Un "ocol" pe la Roman ar fi dezavantajat traficul BC-PN. Avantajul pt traficul Suceava/Iasi/Roman - Piatra Neamt a fost ignorat complet.
Si bineinteles, evita orice arie protejata, chiar daca de multe ori vorbim de un impact minor, dar in felul asta scapa de cateva avize care i-ar putea obliga sa puna 2 poduri si niste panouri fonoabsorbante in plus, si prefera sa ocoleasca 5 km.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Daniel G

^^Da, pe varianta propusă de tine ajung la Bacău cei din Piatra Neamț. Dar cei de la sud ( Dumbrava roșie, Săvinești, etc) unde mai e ceva producție/logistică tot prin sate ar merge.

carutasul

acum... eu nu sunt din zonă, dar mă gândesc că nu vor fi resurse să facă încă o legătură bună cu A8 pentru Iași. În teorie ei cei din Neamț trebuie să știe mai bine, dar nu cred că poți să ignori iminența A7. Pentru celelalte localități de pe traseu va fi un trafic mai lejer și probabil se vor găsi diverse soluții punctuale, centuri ocolitoare de pildă... Sigur că ideal e să faci șosele de viteză în toate direcțiile dacă te țin băierile pungii. Am mai zis mai demult cu alte prilejuri că după ce terminăm "primul val" de autostrăzi (cam cele deja în construcție) probabil că s-ar impune un program de centuri ocolitoare care ar rezolva în mare măsură traficul de legătură, nu are nevoie de mai mult și probabil că nici în viitorul previzibil nu va fi necesar mai mult ...

Archi

Din Piatra Neamt sunt aproximativ 40 de km pana la viitorul nod de pe A7 de langa Roman si aproximativ 35 de km pana la viitorul nod de pe A8 de langa Targu Neamt. Deci spre Iasi vor fii doua* variante aproximativ similare, vei avea de unde alege. Cum se prezinta acuma cele doua DN-uri? Oare cu unele variante de ocolire la localitatile de pe traseu ajungem la ceva decent?

*Chiar 3, daca consideram si varianta ocolita pe DX pana la Bacau.

123MD

#98
Motive pentru care drumul expres merge direct la Bacău.
1. Relieful între Piatra Neamț și Roman este foarte variat, dealuri peste dealuri. Cine conduce pe acolo știe ca execuția ar fi mult mai grea decât spre Bacău.
2. Bacău are aeroport și un drum direct de 30 de minute este extrem de atrăgătoare pentru învestitori
3.A7 va fi gata cu minim 5 ani înaintea A8 și conexiunea spre București e foarte importantă
4. Până la Roman DX ar fi avut cca 50 de km și alți vreo 40 până în Bacău. Nu văd cum ar fi mai interesant și mai ușor de făcut un drum dublu ca și km și timp parcurs ?
5. După cat de denivelat e relieful spre Roman, costurile ar fi fost duble, cel puțin.
6. Agomerarea urbană spre localitățile din zona Bacău e mai mare, deci mai mulți cetățeni pot beneficia de infrastructura și mai mulți investitori pot găsi mai ușor muncitori pentru eventuale fabrici.
Am avut bunici în zona Roman și am făcut de sute de ori drumul ăsta. Îl știu foarte bine.
E un calvar să mergi pe acolo.
Iarna se înzăpezește imediat.
Opțiunea spre Bacău e corectă.
Ar trebui extins și spre TG Neamț,
Spre viitoarea A8.

akacrys

#99
Exista vreo sansa sa vedem DX-ul scos la licitatie in urmatoarea perioada? Este prins in vreun exercitiu financiar? Care va fi sursa fondurilor?


Cred ca e un drum f important, eu sunt din Piatra-Neamt si merg lunar catre Bucuresti si PN-Bacau e un calvar, practic nu poti scoate medie mai mare de 50-60 km/h pana la Bacau, e plin de localitati si carute, treceri la nivel cu calea ferata, e ca si cum ai merge printr-un sat continuu. Bacaul este cel mai apropiat aeroport de Piatra-Neamt, sunt multi plecati din zona in strainatate si va fi o gura de aer pentru cei ce vin din afara. In plus sunt si multi turisti care vin din zona Bucuresti/Constanta/Focsani/Galati etc catre PN si cand va fi gata A7, ii va ajuta mult.


Intr-adevar un DX spre Roman (poate cu o conexiune spre A8 Iasi) ar fi fost o idee buna insa probabil pe viitor cand o sa se mai regleze traficul. Dupa cum zicea si colegul de mai sus, drumul spre Roman se inzapezeste destul de usor iarna si trece prin multe vai, implicit costuri mai mari. Avantajul la DN15D PN-Roman e ca e destul de calitativ (a fost reasfaltat acu cativa ani) si liber, multi folosesc varianta DJ208G spre Hanul Ancutei cand merg spre Iasi si astfel se mai elibereaza din trafic, sunt si multe zone fara localitati unde poti merge intins.

Pana se face DX-ul spre Bacau - cand o sa vin din Bucuresti cred ca o sa folosesc A7 pana la Roman (nodul de la Horia) si apoi o sa merg pe DN15D pana la PN, prefer sa ocolesc inca 30-40 km pe autostrada in confort si viteza si sa merg apoi inca 30 min pe un drum mai liber decat sa vin prin Bacau, sa stau prin localitati sa depasesc carute.

Pe viitor ar trebui gandita o conexiune mai rapida catre A8, drumul DN15C spre Tg-Neamt este ok ca si calitate insa destul de aglomerat, sunt multi care fac naveta dinspre satele de langa PN, plus ca vara sunt multi turisti care viziteaza manastirile si cetatea.

Ma tem ca daca se externalizeaza executia DX PN-BC la CJ nu cred ca o sa se miste cine stie ce, cam toate proiectele sunt blocate de cand a "plecat" "depresivul cu tendinte sinucigase" :lol: Arsene de la conducerea CJ. Sper sa nu aiba soarta spitalului nou din Piatra Neamt care avea finantare prin PNRR si unde nu s-a mai miscat nimic pe motiv de lipsa de fonduri pt cofinantare si datoria publica prea mare.

carutasul

#100
@123MD Argumentele sunt probabil valide în mare parte (am zis că nu locuiesc în zonă deci nu prea pot vorbi în numele celor de acolo), dar evident că nr4 nu: de la Roman la Bacău va fi A7 deci nu mai trebuie construit nimic, asta era ideea. Drumul expres vine aproape paralel cu autostrada și eu am propus să fie perpendicular, deci mai scurt. Poate meritau studiate și niște variante intermediare.

vladel

Salutare tuturor, sunt unul dintre oamenii care așteaptă acest drum de foarte mult timp. Călătoresc de câteva ori pe an între București și Piatra Neamț și vă spun că de la Bacău la Piatra pe actualul DN este un calvar. Pur și simplu este un drum foarte periculos, plin de căruțe, bicicliști și pietoni deoarece drumul trece numai prin localități.
Din păcate așezarea orașului Piatra Neamț în această depresiune nu avantajează deloc, fiind cumva ca o fundătură. Traseul prin Bicaz spre Ardeal nu e cel mai prietenesc și se adresează în general doar vehiculelor mici, nu și pentru camioane. Până la realizarea A8 tot spre Bacău vor circula mai mult și mărfurile și persoanele.
Varianta acutuală de traseu a DEx probabil nu e cea mai bună, însă după umila mea părere consider că traseul ales ce trece de-a lungul Bistriței prin câteva bazine mari de populație va face o legătură mult mai bună cu Bacăul (aeroport), sudul Moldovei și în final București.
Nu cred că o variantă de traseu spre Roman ar fi fost mai bună. Actualul drum Piatra - Roman este ok, se circulă bine și nu trece decât prin câteva localități. Când fi fi gata A7 și voi circula de la București la Piatra, voi proceda așa cum a spus și colegul akacrys, respectiv voi ieși de pe A7 la Roman și voi continua drumul spre Piatra pe DN 15D.
Nici drumul către Tg. Neamț (A8) nu este așa rău cum e cel spre Bacău. Este adevărat că traficul este intens, însă se poate ajunge la A8 în condiții cât de cât ok.
Problema în acest moment este că proiectul DEX Bacău - Piatra este întârziat și nu știu dacă mai sunt persoane care să tragă sfori la CNAIR pt. acest proiect.
Sper din suflet să apuc ziua să circul pe acest DEx

Bachus01

Inca un proiect unde proiectantul isi bate joc de cetateni cu complicitatea CNAIR/MT si pot sa ghicesc iar "motive de mediu" . Cand acest ocol inutil  aduce mai multa poluare mediului . Facem iar o cocoasa si legam acest DX de A7 intre Filipesti si Dumbrava . O mare ineptie . Varianta optima era intre Dumbrava si BOgdan Voda . In felul acesta deserveste doar traficul Piatra - Neamt cu destinatia la sud de Bacau . Traficul Piatra Neamt - Bacau va iesi la Racova de pe DX si va continua pe DN15 cu o intrare in Bacau pe 2 benzi, cu bariera CF (nu au fost in stare in 30 de ani sa faca un pasaj) . Zona de nord a Bacaului este paralizata la orele de varf . DN15 dupa cum mentioneaza colegii, localitate 90% , treceri CF , aglomerat , viteza medie foarte scazuta cu multe viraje la stanga, etc . Se rezolva doar partea de la Rahova spre Piatra - Neamt . Daca tot se vroia o legatura intre 2 resedinte de judet , puteau lega acesta DX in A7 (varianta de vis) la sud de Bacau si uite asa mai aveam 2 posibilitati pentru descarcare in oras DN2G si DN11. Este destul trafic de naveta , turistic, tranzit si de marfa.
Lipsa de viziune si la capatul de la Piatra Neamt . Era atat de greu sa faca SF pana in A8 ? Din moment ce vom avea gata cateva tronsoane din A3 si A8 (chiar si fara partea montana) , mult trafic va urma acest traseu . Este o distanta scurta de la Targu Neamt la Piatra Neamt cu o densintate demografica destul de mare .

Macar de proiectau varianta cu rosu . De portocaliu oricum nu aveam curaj sa visez




Powered by API/PUM imgur uploader

dumbravaandrei

Varianta cu portocaliu e nefezabila de la Hemeius in jos:
- Plaforma industriala
- Depozit de apa
- tai 3 localitati in 2
- mai ai si un poligon de tancuri. daca nu ma insel, e si ceva depozit de armament pe acolo.

varianta rosie tot prin ceva baza militara trece, plus ca intre unitate si DN2 e un depozit de gaze.

Bachus01

Pt varianta rosie , UM este in spatele la Bogdan Vodă,  între DN2 si lunca Bistritei.