Drumul Expres DEx Bacău-Piatra Neamț

Started by dan_c, March 04, 2019, 07:47:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ArKE

#45
In conditiile in care se face A7, si va trece (cum era pe aici o harta) pe undeva printre Faurei si Budesti, drumul asta nu are nici un sens. Mult mai util ar fi un drum expres intre Piatra-Neamt si Roman, vreo 37-40 km dupa simularile mele, care cam la jumatate intersecteaza A7. Ar fi foarte putin mai lung, dar ar impusca doi iepuri (municipii) cu o cheltuiala mult mai mica.
Daca aflu cum se pun imagini pe forum, am si o simulare pe Google Earth.

slartibartfast

Are sens, având în vedere și câte sate sunt de-a lungul Bistriței, pe unde ar trebui să treacă DX Bacău-Piatra. Mă gândesc la un Y de genul celui care prinde contur la Brăila - (Buzău-Rm.Sărat-Focșani): un braț să ducă spre nord către Iași, unul spre sud către Bacău, și pe unul din brațe un nod care să deservească Romanul (eventual la est de Dulcești, de unde până la Horia nu mai e nicio localitate pe DN15D).

naivu

@aqualung, ti-am dat +1 pt Y-ul de la RmSarat si anul trecut si acum, dar aici e overkill. DX-ul de fata este pt a lega PiatraNeamt si localitatile dinspre Bacau de Bacau si A7. Cu Iasi si Moldova de la N de Pascani se vor conecta prin A8 pe la TgNeamt, iar cu "metropola" Roman se conecteaza suficient de bine prin DN15D, nu vad rostul unui DX special!

yetiman

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

b1

Și aici avem finanțare:

QuoteÎn privinţa Drumului Expres Bacău – Piatra Neamţ (61 km.), contractul pentru Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic a fost semnat în martie 2020 cu Search Corporation pentru aprox. 10 milioane de lei iar documentaţia tehnică ar urma să fie predată în ianuarie 2022 (termenul iniţial era septembrie 2021).
Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Feri

Quote
CNAIR a avizat documentația AMC etapa a doua pentru Drumul Expres Bacău - Piatra Neamț

Marți, 28.12.2021, CNAIR a avizat documentația multicriterială, etapa a doua, pentru Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț, cu o lungime estimată de 52.12 km.

Anterior, CNAIR a solicitat proiectantului, ASOCIEREA S.C. SEARCH CORPORATION SRL - EGIS ROMANIA SA, revizuirea documentației pentru Analiza Multicriterială de Traseu Etapa a doua, să asigure o distanță de minim 2,6 km între drumul expres și obiectivul SEVESO (amplasat pe platforma industrială Săvinești).

În data de, 03.08.2021, specialiștii CNAIR au prezentat în cadrul unei ședinte organizată la Prefectura Județului Neamț variantele rezultate din AMC etapa 1. A fost discutată problema traseului în zona platformei industriale, în care își desfășoară activitatea o societate care este încadrată ca obiectiv SEVESO și față de care reprezentanții I.S.U. și  C.J. Neamț au recomandat amplasarea variantelor de traseu la un minim de kilometri.

Ulterior, în data de, 14.12.2021, JASPERS, a transmis o serie de recomandări asupra documentului AMC 2 revizuit. Proiectantul a transmis documentul revizuit prin asigurarea acestei distanțe la minim 2,6 km între drumul expres și obiectivul menționat.

Valoarea inițială a contractului este de 8.923.930,03 lei fără TVA.

Durata contractului este de 18 luni (de la data ordinului de începere).

Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț face parte din proiectele ce beneficiază de finanțare din fonduri nerambursabile, aferente perioadei de programare bugetară a UE 2014-2020.



http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/cnair-avizat-documenta%C8%9Bia-amc-etapa-doua-pentru

b1

#51
Văd că au modificat capetele:
- în capătul nordic (dinspre Piatra Neamț) - drumul nu va mai ocoli DJ157 prin nord și îl va înțepa aici. Eu aș fi preferat ca DX-ul să fi continuat până în DN15C pentru a forma o centură care să degreveze orașul de o parte din trafic, traficul din oraș ar avea la dispoziție mai multe variante de a ajunge pe DX iar traficul dinspre Bacău nu s-ar bloca în acest giratoriu:



- în capătul sudic (dinspre Dumbrava) - drumul ocolește la perfecție pădurea, mărind astfel cocoașa. Nu s-ar fi putut ca drumul să fi înțepat A7 aici sau să se descarce în vestul Bacăului?

- în rest - traseul este bun iar nodurile sunt bine alese. Dacă nu se va îndrepta nimic, îmi doresc ca DX-ul să nu ajungă în etapa de execuție. Mai bine dai bani pe un SF (lucru cu care suntem deja obișnuiți) decât pe un drum prost pe care îl vom utiliza câțiva zeci de ani.

Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Bacauanul1971

Se pare că se mișcă lucrurile
S-a semnat documentația privind emiterea certificatului de urbanism pentru ,,Drumul expres Bacău – Piatra-Neamț
https://www.ziarpiatraneamt.ro/s-a-semnat-documentatia-pentru-emiterea-certificatului-de-urbanism-pentru-drumul-expres-bacau-piatra-neamt

akacrys

#53
Ce credeti, exista vreo sansa sa se scoata la licitatie avand in vedere ca este destul de evoluat proiectul si aproape gata SF-ul? Sau ramane uitat in sertar?

b1

Comparație de trafic 2010 VS 2015 pe DX Bacău - Piatra Neamț + prelungire până la Târgu Neamț (A8):
2010:


2015:



Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

mirceaeliade

suspectez ca ar fi ciudat sa se faca Bacau-PNeamt inainte de Bacau-Focsani

razvan96

Mai e mult pana se termina SF-ul aici, cel mai probabil nu anul ăsta.

Feri

Cf hara CESTRIN:
QuoteIN DATA DE 25.07.2022 PRESTATORUL A DEPUS DOCUMENTATIA PENTRU OBTINEREA UNUI NOU CERTIFICAT DE URBANISM LA CJ NEAMT, URMARE A MODIFICARII NODULUI RUTIER CU DJ157.

dumbravaandrei

De pe fb cnair

Lucrări în cadrul proiectului de elaborare a studiului de fezabilitate pentru drumul expres Bacău – Piatra Neamț.

➡ Pe sectorul 3 continuă execuția forajului la adâncimea planificată de 30.00 m, stadiul actual fiind de 7.80 m.
➡ Tot pe sectorul 3, la km 15+750, echipa execută foraj cu adâncimea planificată de 8.00 m, stadiul actual fiind de 4.50 m;
➡ Se prelevează probe și se execută teste SPT.




Feri

CESTRIN:
QuoteIN DATA DE 25.08.2022 A AVUT LOC O SEDINTA LA SEDIUL CJ NEAMT IN VEDEREA STABILIRII UNOR SOLUTII CARE SA CORESPUNDA CERINTELOR AUTORITATILOR LOCALE.