Drumul Expres DEx Bacău-Piatra Neamț

Started by dan_c, March 04, 2019, 07:47:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MihaiD

Nu, ai descris perfect. Vezi că nu accept lecții de anti-UMB-ism, pentru că sunt mulți care încă trăiesc din imaginile date în premieră de mine, video + foto, inclusiv pe forum aici, cu rosturile sărite la A7 centura Bacău. Tot citează din alea după ani și ani. Dacă vrei teme grele cu UMB, discutăm de acum minim 15-18 ani, nu acum. Nu suntem toți tineri. Altfel, cum e Strabag la Satu Mare la pod? patru - cinci ani și încă numărăm? Hai să nu ducem discuția în zona aia, că avem muniție destulă, cu toată lumea. Coborâm nivelul.

Hercule

@MihaiD (pt postul de pe pagina anterioara)
Mai fratilor, nu va puteti concentra pe un text fara a pleca in balarii?
Treaba voastra cum votati si din partea mea sa faca drum expres Trifesti-Climesti ca nu ma deranjeaza.
Doar sa-mi explici logica de ce e mai necesar DEx asta decat A3. Ce avantaj aduce tarii un drum dedicat unui oras de 80000 locuitori fata de un segment din A3?

Deșteaptă-te române!

26ld

^^Cred ca singur cobori nivelul fara sa iti dai seama cu atata dragoste patriotica. Faptul ca ai filmat sau fotografiat ceva din proprie initiativa nu te face sa ai dreptate in orice privinta. Daca la varsta pe care o pretinzi inca nu stii asta, cat traiesti inveti. Cam toate firmele care lucreaza la noi au/au avut intarzieri, insa nu am auzit pe nimeni sa le ia apararea sau sa vorbeasca la plural cand le critica/sustin cum o fac sustinatorii umb, indiferent din ce tara vin firmele alea. Serios, e ca o chestia MAGA asta.

Faptul ca majoritatea sustinatorilor umb nu isi dau seama arata de fapt nivelul, coborat sau nu.

A expus un alt membru al comunitatii niste argumente pentru lipsa de viziune a statului roman legata de acest drum si de lipsa unor prioritizari la nivel national si in loc sa existe o discutie pe argumente, ai dus-o direct in "lasa sa ia tot ai nostri, ca noi (care noi?) am rabdat pana acum si vom mai rabda oricat e nevoie pentru ca firma "noastra" sa faca profit". Cam asta e nivelul, din afara privit. Ca unii accepta sau nu, e alta discutie.

MihaiD

^^ @Hercule - ,,scăderea decalajelor de dezvoltare" dintre regiuni, formulare care e și ea prezentă în MPGT, alături de cele legate de MZA, RIR și altele.

vladel

#139
@Hercule

Din nou pui întrebarea greșită și anume ,,De ce e mai necesar proiectul x decât y?". Voi încerca să explic logica. Orice drum expres sau autostradă, indiferent de zona în care se face, aduce avantaje sistemului de transport al țării în ansamblu. Pe de altă parte, proiectul ăsta de drum expres va fi ca o gură de oxigen pt. toată zona pentru că el nu va deservi doar orașul Piatra Neamț, ci județele Neamț și Bacău (apeox. 1 milion de locuitori). În primul rând e o problemă cu scoaterea mărfurilor care se produc în județ, aspect ce influiențează costurile pt. companii. În al doilea rând facilitează dezvoltarea turismului local. CUm? Simplu, turiștii ajung mult mai repede și în siguranță la toate obiectivele turistice din județ. Orice proiect de infrastrtuctură conduce la dezvoltarea unor noi afaceri în zonă, noi locuri de muncă, întoarcerea în țară a celor plecați peste hotare (și crede-mă că sunt mulți). În concluzie se va dezvolta zona din multe puncte de vedere.
Ești împotriva unui amărât de proiect de 60 de km de drum expres, în loc să îți canalizezi energia să susții un proiect care este de interes pentru tine, asta deși regiunea istorică Transilvania este cea cu cei mai mulți km de drum expres și autostradă.

GAC

partea dinspre bacau (20Km) arde, trebuia inceputa treaba de la pendemie...
2 benzi care sunt si servitute pentru casele de-a lungul celor 60 km nu sunt de ajuns.
partea dinapre bacau trebuie scoasa urgent la licitatie, restul mai poate astepta, dar max 1-2 ani... ideea e ca la momentul inaugurarii primului lot si restul sa fie in lucru... nu-i alta cale.

pasadia

Si cat la suta din traficul ala NU are treaba in Bacau? Altfel spus, dupa ce vei fi construit acel lot de 20 de km, cati crezi ca il vor folosi? Doar cei care au treaba spre Iasi sau Bucuresti, dar grosul traficului actual (ala care are nevoie de acces inclusiv in curtile despre care pomenesti), va aglomera tot DN15 caci ei au treaba in BC, nu in alta parte.

Hercule

@vladel In fine, nu-mi mai bat capul, e clar ca ai probleme in a intelege un text, oricat de simplu m-am straduit sa-l fac.
Va doresc mult succes si spor constructorilor pentru a intesa Moldova de autostrazi. Dar cand veti merge spre vest tot in gaurile din A3 va veti bloca.
Deșteaptă-te române!

vladel

#143
Cred că ți am argumentat, într-un mod pertinent și de bun simț, părerea mea despre necesitatea acestui drum. Tu în schimb, fără să mă cunoști, îți dai cu părerea despre mine și capacitatea de a înțelege un text. Cred că asta spune multe despre tine.

Ionut


Feri

Astăzi, 19.07 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:
Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenți obiectivului de investiții ,,Drum Expres Bacău – Piatra Neamț", județele Bacău și Neamț

MT

Konter

A7, A8, CF Ploiesti-Suceava, Dx-ul asta.....cam mult in acelasi timp si in aceleasi locuri daca va fi sa fie.

"Noul drum expres Bacău – Piatra Neamț va fi construit cu un efort financiar de peste 1,8 miliarde de euro, potrivit indicatorilor tehnico-economici, în curs de aprobare.
Durata de execuție este prevăzut să fie de patru ani. Autoritățile estimează pentru perioada execuţiei un necesar de 1.800 de angajaţi.

Traseul viitorului drum expres Bacău – Piatra Neamț va avea lungimea de 51 km și va traversa județele Bacău și Neamț, pe teritoriul administrativ al comunelor: Săucești, Berești – Bistrița, Ițești, Racova, Blăgești – din Bacău, iar din județul Neamț: Costișa, Rediu, Borlești, Podoleni, Zănești, Roznov, Săvinești, Dumbrava Roșie, Cândești și municipiul Piatra Neamț.
Punctul de început al drumului expres este prevăzut la km 8+400 al autostrăzii Bacău – Paşcani, la aproximativ 6 km faţă de nodul rutier al Variantei de Ocolire Bacău cu drumul de legătură al variantei, DN2-DN 15.
Proiectul prevedere și realizarea a patru noduri rutiere:
* A7 (km 0+000) ce asigură legătura cu autostrada A7 Bacău – Paşcani
* Racova (km 13+400 – km 14+600) – asigură legătura cu DN 15 Bacău – Piatra Neamţ
* Podoleni (km 33+200 – km 34+200) – asigură legătura cu DN 15 Bacău – Piatra Neamţ
* Săvinești (km 43+000 – km 45+500) – asigură legătura cu DJ 156A

Finanțarea obiectivului de investiții va fi realizată din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 și de la bugetul de stat"

sursa

RazesIesean

^Nu te stresa, in afara de A7 pana la Siret (sper) nu se va mai face nimic in Moldova pana in 2030. Exceptand ce e acum in PNRR.
In ceea ce priveste rutierul cam asta e tot, poate o centura la Podul Iloaiei dar nimic altceva.
Plus CF M500 dar aceea e alta mancare de peste.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

iliescu_vasile

#148
Salut! Am tot citit aici pareri anti acest DEX! Si pus in opozitie cu o eventuala autostrada A3 - Brasov - Tg Mures.

Sunt cateva precizari de facut:
1. Exista 2 sau 3 proiecte DEX in Moldova care trebuie sa ofere acces la reteaua de mare viteza rutiera a tuturor capitalelor de judet din Moldova si care nu sunt atasate la A7 sau A8. Vorbim aici de DEX Bacau - Piatra Neamt, DEX Suceava - Botosani, DEX A7- Vaslui si DEX Braila/Galati - Focsani.
2. Proiectul DEX Bacau - P.Neamt nu trebuie pus in antiteza cu proiectul A3 Brasov - Tg Mures. Sunt proiecte care trebuiesc facute impreuna. Din pacate, din ce stiu, A3 Brasov - Tg Mures a fost scos din Master Planul de Transport si inlocuit cu traseul Brasov - Sibiu - Tg Mures. Probabil de asta DEX Bacau - Piatra Neamt (inclus in Master Plan) este prioritizat acum.
3. Sunt convins ca si A3 Brasov - Tg Mures va fi reanalizat si adaugat in Master Plan, probabil insa trebuie putin lobby de la Brasov. La fel si pentru prioritizarea Ploiesti - Brasov, care cam bate pasul pe loc de ani buni.

Hercule

Pentru primul post pe forum nu ai ales o tema potrivita.
Discutia nu era A3 vs DX-PN, ci:

"Foarte interesant cum nu se face A3 Brasov - Tg Mures (171 km) pentru ca se poate ocoli pe la Sibiu/Sebes/Turda (349 km) in schimb se face Bacau - Piatra Neamt (63 km) pentru a nu ocoli pe la Roman (Bacau-Roman-P.Neamt 87.5 km)."

Moldovenii (cred) care au raspuns au impresia ca am ceva contra noului DX. Repet, e ok sa se faca.
Doar sa nu mai repetati prostia ca e ok sa se ocoleasca 180km pe la Brasov - Sibiu - Tg Mures. In mod similar s-ar putea spune sa nu se faca A8 pentru ca se poate ocoli pe la Tg Mures - Sibiu - Bucuresti - Bacau - Pascani.

Deșteaptă-te române!