Drumul Expres DEx Bacău-Piatra Neamț

Started by dan_c, March 04, 2019, 07:47:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

montaniardul

#120
Dupa opinia mea ar trebui ca (pe viitor) sa se prelungeasca acest drum expres de la Piatra Neamt la Targu Neamt. Asa se va crea o legatura continua a orasului Piatra Neamt cu A7 si A8.

Feri

Anunţ public privind decizia de emitere a acordului de mediu

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA anunţă publicul interesat asupra deciziei de emitere a acordului de mediu pentru proiectul "Drum expres Bacău – Piatra Neamț", propus a fi amplasat în  județele Neamț și Bacău.

Proiectul acordului de mediu și informaţiile relevante pentru luarea deciziei pot fi consultate la sediul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului din Splaiul Independenței, nr. 294, Sector 6, Bucureşti, în zilele de luni - joi, între orele 8.00–16.30 și vineri, între orele 8.00–14.00, precum şi la următoarea adresă de internet www.anpm.ro/Reglementari/Acordul de mediu/Drafturi acte reglementare.

Observaţiile/contestațiile publicului se primesc la sediul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului din Splaiul Independenței, nr. 294, Sector 6, Bucureşti, în termen de 10 zile de la data publicării anunţului pe pagina de internet a autorităţii competente pentru protecţia mediului.


CNAIR

sillentium

QuoteConsiliul Tehnico Economic al Ministerului Transporturilor a avizat joi indicatorii necesari construcției Drumului Expres Bacău – Piatra Neamț, a anunțat ministrul Sorin Grindeanu. Pentru lansarea licitației (proiectare și execuție), urmează aprobarea la Ministerul Dezvoltării și apoi în Guvern.

economedia

ncb

Eu nu am gasit nicaieri daca a fost obtinut Acordul de Mediu

tom_sawyer

Nu a fost emis, dar e foarte aproape. Citește mai sus. Se așteaptă observațiile publicului și apoi se emite.

stangabriel

Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț

https://economedia.ro/drumul-expres-bacau-piatra-neamt-a-primit-acordul-de-mediu.html

Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț, care va avea o lungime de 51 kilometri, a primit Acordul de Mediu din partea Ministerului Mediului, Apelor Apelor şi Pădurilor (MMAP), prin intermediul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM).

CNAIR a aprobat pe 30 mai 2024 indicatorii tehnico-economici pentru Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț. Drumul de mare viteză va avea o lungime de 51 kilometri și va asigura legătura între A 7 Autostrada Moldovei, DN 2 și DN 15. Proiectul Drumului Expres Bacău-Piatra Neamț a fost transferat de la CNAIR la noua Companie de Autostrăzi (CNIR-Compania Națională pentru Investiții Rutiere), dar rămâne de văzut dacă licitația pentru proiectare și execuție va fi lansată de CNAIR sau CNIR. Realizarea Studiului de Fezabilitate a durat aprox. 4 ani, contractul fiind semnat încă din ianuarie 2020 cu Asocierea Search-Egis pentru 9 milioane lei și o durată de 18 luni.

,,Proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a avut nevoie de Acordul ANPM, pentru că se desfăşoară pe teritoriile a 15 unităţi administrativ-teritoriale aflate în două judeţe: Bacău şi Neamţ. Punctul de început al drumului expres se află la km 8 + 400 al autostrăzii Bacău – Paşcani şi este proiectat pentru o viteză de 120 km/ oră, pe două benzi de circulaţie pe fiecare sens de mers. Pe lângă partea carosabilă propriu-zisă a drumului expres, proiectul include noduri rutiere, poduri, pasaje şi viaducte, implicând lucrări de consolidare, hidrotehnice, pentru scurgerea apelor şi lucrări de mediu, precum şi amenajări de parcări, spaţii de servicii sau centru de întreţinere şi coordonare", spune Laurenţiu Alexandru Păştinaru, preşedintele ANPM.


tom_sawyer

Indicatorii tehnico - economici ai Drumului Expres Bacău - Piatra Neamț au fost avizați joi și în cadrul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe, au spus pentru ECONOMICA.NET surse oficiale.

Contractul pentru Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț prevede ,,10 luni pentru proiectare, 38 de luni pentru execuție și cel mai important: un singur lot, de 51 km, care va fi cel mai lung din România", au explicat surse oficiale pentru ECONOMICA.NET.





economica.net

Hercule

Foarte interesant cum nu se face A3 Brasov - Tg Mures (171 km) pentru ca se poate ocoli pe la Sibiu/Sebes/Turda (349 km) in schimb se face Bacau - Piatra Neamt (63 km) pentru a nu ocoli pe la Roman (Bacau-Roman-P.Neamt 87.5 km).

PS Distantele sunt pe actualele DN.
Deșteaptă-te române!

vm75

30 mil EUR/km pentru un DEx intr-o zona relativ plata, fara mari structuri (vad pe harta API doua traversari ale raului Bistrita). Unde am ajuns, maica? In ritmul asta dam faliment numai platind avansul

tom_sawyer

#130
Ia valoarea C+M fara TVA. Deci 25 milioane euro/km.

Pentru lansarea licitatiei (daca va fi lansata vreodata) mai este nevoie si de aprobarea indicatorilor prin HG.

vladel

#131
@Hercule

Foarte proastă și neinspirată comparația ta. E un trafic așa mare între Brașov și Tg. Mureș care să necesite un nou drum? Care ar fi scopul unui astfel de drum? O să fie autostrada până la Făgăraș în primă fază, iar până la Brașov sunt aprox 60 de km pe E68 de la Făgăraș.

Scopul DEx Piatra - Bacău este să lege în primul rând Piatra Neamț de A7, care din cauza poziției sale geografice este oarecum izolat și să ușureze traficul dintre cele 2 orașe care pe actuala rută (DN15) este ÎNGROZITOR. Transportul de marfă și călători va fi mult îmbunătățit odată cu acest Dex.

Hercule

Ma asteptam la o replica, dar speram la o replica argumentata. Caps si bold nu sunt argumente!

Vladel, am scris un mesaj foarte simplu care include o comparatie cu cifre exacte. Iti inteleg frustrarea dar incearca sa te focusezi pe mesajul propriu zis si nu pe faptul ca eu nu as dori (sic) DEx la PN. Daca poti...
* Cine ar merge pe A3 Brasov-Targu Mures? Toata Transilvania de nord, incluzand Cluj, Oradea, Tg Mures, Bistrita, Satu-Mare, Baia-Mare plus iesirea spre Ungaria/Slovacia/etc. Pe de alta parte cine merge pe un DEx care se infunda in Piatra Neamt in afara de localnici? Si aceia circuland doar dinspre sud. Nu socotim populatia ca aici PN pierde doar comparand cu TgMs.
* Pe de alta parte nu inteleg de ce ai introdus Fagarasul in discutie. Cu ce ma ajuta ca sunt doar 60 km pana la Brasov cand eu nu vreau sa ocolesc 350 km prin Sibiu, fie ei si pe autostrada. Iar la drept vorbind intre Piatra Neamt si Roman/A7 sunt 50 km. Deci?
Deșteaptă-te române!

MihaiD

@Hercule am tot citit cum că e vina moldovenilor că votează nu știu cum de 30 ani și de asta nu se face nimic în Moldova. Acum, fără a dori să nu se facă în alte zone, sper să se demareze cât mai repede procedurile de licitație pentru DX Bacău Piatra Neamț, ba mai mult, sper să vină UMB la licitație, așa aglomerat cum e acum. Om duce-o noi și pe asta, vom accepta și întârzieri dacă e, să meargă alții care lucrează mai bine în restul țării și să rămână UMB aici în Moldova, chiar nu e nicio problemă pentru mine, dimpotrivă.

26ld

^Ah da, mentalitatea fanului infocat: contractele si termenele nu conteaza, dezvoltarea economica nu conteaza, vietile omenesti pierdute datorita intarzierii unui constructor nu conteaza, sunt romani de-ai mei si parerea mea e cea mai importanta si nu ma intereseaza de alte argumente pentru ca nu le accept. Am ratat ceva ? :lol: