Operatorii feroviari privati din Romania

Started by vancouver, September 15, 2013, 10:11:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

etravel

Quote from: frunzaverde on January 12, 2019, 09:07:46 PMSoftronic sunt pe de-o parte foarte duri cand vine vorba de tratamentul personalului,
In ce sens "foarte duri cand e vorba de tratamentul personalului" ?

frunzaverde

#196
^

Adica Softrans nu inghit chestii gen prelungit programul cu ore suplimentare aiurea, nu inghit dormitul prin locomotive sau capete de tura prin coclauri de unde nu se poate iesi decat a doua zi dimineata, nu inghit ture de 2x ore etc. etc., practici comune in randul altor operatori. Isi trateaza personalul bine, si nu lasa nici clientii sa-si trateze personalul rau.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

#197
Softrans au atitudinea corecta pentru pastrat angajatii aproape de companie. Win-win situation.

etravel

#198
Mi se pare mie sau nenea se cam chinuie sa urce panta la Predeal? Parca si motorul e turat putin cam mult.



GML

Quote⚠ Stimați călători, mâine, în data de 29.01.2019 trenurile IR 15540, 15541, 15546, 15547 în relația Timișoara Nord - Arad - Oradea - Satu Mare - Baia Mare și retur sunt anulate!
Ne cerem scuze pentru disconfortul creat!


ATC-ul e iarasi in forma

Ionut

De ce trenurile private ies de pe tot mai multe rute

​Trenurile private sunt văzute ca fiind o alternativă mai civilizată la CFR, dar ultimii doi ani nu au fost grozavi nici pentru ele, chiar dacă operatorii au adus material rulant ceva mai nou. Tot mai multe companii private ies de pe secții de circulație din diverse zone ale țării și cei care foloseau trenurile trebuie să caute alte soluții. Cel mai recent anunț vine de la Transferoviar, care din 20 mai scoate toate trenurile dintre Roșiori și Costești, dar există multe alte exemple de retrageri.

Detalii multe si analize in Hotnews

Ionut

Trenurile private ale Softronic şi Astra Vagoane Călători reiau operarea pe ruta Bucureşti - Constanţa

Trenul privat Hyperion, al produ­cătorului Softronic din Craiova, va reîncepe operarea pe ruta Bucu­reşti - Constanţa din 15 apri­lie, urmând să asigure o cursă dus şi una întors în fiecare zi până în sep­tem­brie, potrivit datelor de la com­pania de transport. Acest tren, dotat cu aer con­diţionat şi internet gratuit, pleacă din Craiova, ajunge în Bucureşti şi în final în Constanţa.

Durata călătoriei doar pe Bu­cu­reşti - Constanţa este de circa două ore şi jumătate, iar preţul unui bilet întreg se ridică la 50 de lei. Trenul se deplasează cu o viteză de 160 de kilometri pe oră. În 2014, Softronic a construit primul tren electric (Hype­rion) fabricat în Româ­nia, finanţat de Garanti Bank cu 4,3 mi­lioane de euro, iar în 2015 firma a livrat al doilea tren de acest tip. Cele două trenuri de­servesc rutele Craiova - Bu­cureşti - Con­stanţa şi Craio­va - Bucureşti - Braşov.

ZF

AndreiB

2h30 este enorm. Chiar nu inteleg de ce ar deservi si statiile intermediare, dar daca o fac ar trebui sa poata scoate 2h15-2h20 lejer.

BGP2597

Am aruncat acum un ochi pe livret la trenurile celor doi operatori și avem așa:

Astra:
Dus: 2h35 cu opriri și Vmax = 140 km/h
Întors: 2h21 cu opriri și Vmax = 140 km/h

Între 15.06 și 15.09 trasa lor este până la / de la Mangalia cu garnitura 500 tone, deci fără IC2.

Softrans:
Dus: 2h15 cu opriri și Vmax = 160 km/h
Întors: 2h9 cu opriri și Vmax = 160 km/h

În toate cazurile opririle sunt toate cele consacrate: Ciulnița, Fetești, Cernavodă Pod, Medgidia și pentru ambii operatori toate sunt de 2 minute la dus și de doar 1 minut la întors.


AndreiB

Asa mai merge. 2h9 cred ca e un record pentru trenuri cu opriri.

vancouver

Oare timpii mai mari de la dus (Buc spre CTa) sunt pentru a putea recupera o eventuala intarziere la plecarea din GdN (dupa ce sosesc intarziat de la Craiova sau Brasov)? Pe cand invers, la plecarea din Cta nu e de asteptat sa existe vreo intarziere si atunci trasa e facuta "ață"... .

In alta ordine de idei, cam asta e diferenta intre un parcurs cu 140 si unul cu 160, adica 2:21 fata de 2:09. Sa zicem rotund 10 minute, 2 sa le punem pe seama faptului ca Softrans are o rama usoara si scurta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dagda

^dar deja au 15 min de stationare in GdN, nu?

frunzaverde

^ Diferenta intre trasa Softrans Bucuresti - Constanta si cea Constanta - Bucuresti vine din timpii de oprire. Spre Constanta sta cate 2 minute in fiecare statie intermediara, inapoi sta doar 1 minut. Restul de 2 minute vine din diferentele de limitari si restrictii intre fire.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

frunzaverde

Quote from: vancouver on April 04, 2019, 09:40:05 AM
In alta ordine de idei, cam asta e diferenta intre un parcurs cu 140 si unul cu 160, adica 2:21 fata de 2:09

E lalaita trasa Astra. Avem, de exemplu trenurile CFR 1580 si 1921 (singurele alte trenuri cu 140 care circula prin Bucuresti Nord si nu sunt bagate pe racord P2 Constanta), care fac 2h16 respectiv 2h17 cu 800 tone (13-15 vagoane).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Oare care va fi modul de operare Astra? Tracteaza un IC2 pana la Constanta si il detaseaza pentru Mangalia sau inchiriaza locomotiva diesel pentru tractarea vagoanelor pe Constanta-Mangalia?