News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Operatorii feroviari privati din Romania

Started by vancouver, September 15, 2013, 10:11:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

#180
Sa le fie cumva frica sa nu li se strice jucaria pe la Baia Mare? Sau pe acolo mai sunt si pante si e tare greu cu franarea pe ninsoare?
Sau inca nu l-au reparat si pe Ar-Tm e un alt model de tren?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

Quote from: dr4qul4 on January 12, 2019, 12:56:35 AM
Sa le fie cumva frica sa nu li se strice jucaria pe la Baia Mare? Sau pe acolo mai sunt si pante si e tare greu cu franarea pe ninsoare?

Pe 27/12 li s-a stricat IC2-ul in mijlocul unei curse, si de-atunci n-au reusit sa-l dreaga. L-au operat cate o zi, cu intarzieri mari, dupa care iar l-au scos din serviciu, si tot asa. Au o singura jucarie la Arad, si daca se strica, n-au cu ce-l inlocui. Si e stricat. Pe Bucuresti - Brasov cred ca au doua bucati, de asta "inca tine".

Cat de pante, Arad - Oradea - Satu Mare - Baia Mare e pe plat toata linia, rareori trece de 6 la mie declivitatea... Doar intre Seini si Baia Mare e 10 la mie, adica aproape nimic.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

frunzaverde

P.S. - cica li s-a stricat si automotorul pe Brasov - Bucuresti, s-au chinuit aproape doua ore sa-l faca apt de drum la Brasov... Pe Infofer apare ca a plecat intarziat 49 de minute din Brasov si a ajuns intarziat 40 de minute la Bucuresti Nord. Nici un tren concurent (CFR, Softrans) nu are vreo problema de circulatie, se circula regulat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

GML

Ciudat, ca numai Astra are probleme in zona respectiva.
Am fost cu masina la Satu Mare astazi, dar situatia nu e foarte extrema. Ninge, dar totusi nu e ca in Siberia.

frunzaverde

Quote from: GML on January 12, 2019, 07:13:43 PM
Ciudat, ca numai Astra are probleme in zona respectiva.

Nu e nici o problema meteorologica - au un singur automotor care se defecteaza extrem de frecvent (a fost cumparat de la fiare vechi din Danemarca unde DSB le-a aruncat pentru ca nu erau de incredere). Pe 27 decembrie li s-a defectat, si nu au fost capabili sa-l repare de-atunci.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#185
Totusi, cate au in total? Parca multe si toate "tzipla" ca le-au salvat nefolosite de la fier vechi. Chiar daca se strica des, le-ar putea folosi cu randul, in timp ce le repara pe cele stricate, ca doar au fabrica la Arad :)

etravel

#186
Nu inteleg o chestie: ei aduc de dimineata la Bucuresti trenul Arad-Timisoara si il gareaza de sta toata ziua in revizia Basarab fara sa produca un leu, in schimb prefera sa presteze serviciul Bucuresti - Brasov si retur cu un automotor care se poate defecta oricand si implicit pe care nu se poate conta? 

Quote from: frunzaverde on January 12, 2019, 07:40:11 PMPe Bucuresti - Brasov cred ca au doua bucati, de asta "inca tine".
Pe 29 decembrie l-am fotografiat in gara Predeal. In EXIF scrie ca imaginea a fost luata la ora 11:18:58, deci tot a urcat greu panta dinspre Timişuri, pentru ca ar fi trebuit sa ajunga in gara la 11:13, nu 11:19. I-a luat sase minute in plus sa urce la Predeal. 



iata ce scrie pe website-ul Astra Transcarpatic in acest moment:
Stimați călători, din cauza condițiilor meteo nefavorabile, trenurile Timișoara Nord - Arad - Oradea - Satu Mare - Baia mare și retur (15540, 15541, 15546, 15547) nu vor circula în perioada 12-18 ianuarie 2019. Contravaloarea legitimațiilor de călătorie se va restitui persoanelor care au achiziționat în avans. Vă mulțumim pentru înțelegere și ne cerem scuze pentru disconfortul creat!
Slabe sperante sa-l repare repede, daca si-au dat singuri si oficial o saptamana.



frunzaverde

Quote from: cristi5 on January 12, 2019, 07:45:17 PM
Totusi, cate au in total? Parca multe si toate "tzipla" ca le-au salvat nefolosite de la fier vechi. Chiar daca se strica des, le-ar putea folosi cu randul, in timp ce le repara pe cele stricate, ca doar au fabrica la Arad :)

Au 3 bucati. Le-au bagat in uz unul cate unul, acum au asa:

1. unul la Arad (pentru Arad - Timisoara - Baia Mare - Timisoara - Arad).
2. doua la Titu pentru Titu - Bucuresti - Brasov - Bucuresti - Brasov - Bucuresti - Titu. Se circula (sau cel putin asa era planul) cu un singur automotor, alternand in zile alternative (deci o zi circula unul, o zi celalalt).

Au drept de optiune pentru inca 9 bucati, dar nu stiu sa si le fi exersat.  La ritmul de defectiune majora cu scoaterea din circulatie (MTBFF) de la DSB, de undeva la 1500 km, si un timp de reparatie de o saptamana/defect ar insemna ca ar avea nevoie de vreo 6 bucati doar pentru serviciul curent. Plus costurile de reparatie, care nu sunt mici...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Phenol

Quote from: etravel on January 12, 2019, 07:51:17 PM
Nu inteleg o chestie: ei aduc de dimineata la Bucuresti trenul Arad-Timisoara si il gareaza de sta toata ziua in revizia Basarab fara sa produca un leu, in schimb prefera sa presteze serviciul Bucuresti - Brasov si retur cu un automotor care se poate defecta oricand si implicit pe care nu se poate conta? 

Costurile de operare sunt semnificativ mai mici cu un automotor de 80 tone decat cu EC + 3-4 vagoane care au undeva la 250 tone.

frunzaverde

#189
Quote from: Phenol on January 12, 2019, 08:52:16 PM
Costurile de operare sunt semnificativ mai mici cu un automotor de 80 tone decat cu EC + 3-4 vagoane care au undeva la 250 tone.

N-ar trebui sa fie mai mici. Automotorul este diesel-mecanic, consuma macar 1.5-2 MWh Brasov - Bucuresti, care la rata de consum diesel de 180-195 g/kWh ajunge la 250-300 litri de motorina. Adica 1300-1500 lei. 3-4 MWh electrici inseamna 950-1400 de lei chiar si in momentul asta (iarna e mai scump ca vara). Electricul iese mai ieftina ca dieselul, intotdeauna, mai ales pe munti.

Quote from: etravel on January 12, 2019, 07:51:17 PM
Nu inteleg o chestie: ei aduc de dimineata la Bucuresti trenul Arad-Timisoara si il gareaza de sta toata ziua in revizia Basarab fara sa produca un leu

Pentru ca:
1. ii costa inchiriatul locomotivelor de la Softronic o caruta de bani. Se plateste la kilometru, si am inteles ca Softronic sunt pe de-o parte foarte duri cand vine vorba de tratamentul personalului, cat si de raspunderea chiriasului pentru eventualele defecte ale locomotivei din vina chiriasului.
2. cuseta convertita in vagon cu banchete tari ca piatra si inconfortabile (aduceau aminte de vagoanele vechi albastre "de vinilin") nu e
3. manevrele de atasare/detasare/remizare in Bucuresti pentru vagoanele de dormit costa mai mult decat remizarea intregii garnituri (ca manevra costa).
4. nu pot face mai mult de o tura Bucuresti - Brasov cu locomotiva + vagon.

Si deja au avut conflicte cu Softronic (de la care inchiriaza locomotivele si personalul).

Quote from: etravel on January 12, 2019, 07:51:17 PM
Pe 29 decembrie l-am fotografiat in gara Predeal. In EXIF scrie ca imaginea a fost luata la ora 11:18:58, deci tot a urcat greu panta dinspre Timişuri, pentru ca ar fi trebuit sa ajunga in gara la 11:13, nu 11:19. I-a luat sase minute in plus sa urce la Predeal. 

Am observat si eu asta - eu l-am folosit pe cel cu o zi inainte - trepidatii, gafaieli, zgomot, nu a reusit sa ajunga nici macar la 60 km/h pe urcare... Si m-am uitat pe Infofer la timpi - nu stiu daca am vazut mai mult de doua ocazii unde IC2-ul a urcat la timp Predealul. Azi la urcarea Predealului, 15534 a avut 8 minute intarziere, ieri 5 minute. 15532 azi a plecat direct din Brasov cu 50 minute intarziere...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Gendan

Întrebare: ar fi incredibil de deplasat sa scriem un articol în engleză despre automotoarele IC2 și al doilea lor eșec? Cu informații super concrete, zile și minute de întârziere. Îl trimitem revistelor cu profil feroviar.

frunzaverde

#191
Quote from: Gendan on January 13, 2019, 01:54:35 AM
Întrebare: ar fi incredibil de deplasat sa scriem un articol în engleză despre automotoarele IC2 și al doilea lor eșec?

Eu zic ca e mult prea devreme inca - dar colectam date pentru momentul (inevitabil) cand (scuzati expresia grosiera) bubie complet rahatul... Ca bici clar n-au reusit sa scoata din el...

Quote from: Gendan on January 13, 2019, 01:54:35 AM
Cu informații super concrete, zile și minute de întârziere. Îl trimitem revistelor cu profil feroviar.

Am colectat, si ne da si Infoferul daca cerem. Interesant e ca ATC anticipa situatia - si-a cerut niste trase destul de relaxate pe coborarea de la Predeal spre Bucuresti, ca sa mai recupereze... Pe Ploiesti Vest - Bucuresti Nord si-a luat trasa de tren cu 8-10 vagoane, 45 de minute, desi vorbim de un automotor super-sprinten...

Mie tot ce se intampla la ATC si Astra imi suna a management extrem de slab dar foarte infumurat la cele mai inalte niveluri. Cum e asta sa:

1. fi fabrica de vagoane si sa plimbi cusete convertite in vagoane de clasa a II-a pe tren de zi (la nivel de confort nedemn nici macar de anii '80), asta dupa ce te-ai laudat cu luxul trenurilor tale si ti-ai facut o gramada de sentiment pozitiv in randul calatorilor tocmai din cauza luxului promis? Vrei sa fii operator serios? Pai scoate-ti 2-3 vagoane pe poarta, ca nu te costa cine-stie-ce, ca doar esti FABRICA de vagoane... Stiu oameni care au vazut filmuletele cu mega-confortul trenului ATC, si-au luat bilet Bucuresti - Sinaia special cu ei, ca "lux" si pe urma m-au injurat pe mine ca le-am recomandat sa mearga "feroviar" si au ajuns in cuseta groazei de si-au rupt dosul si ca nu pot intelege cum mi plac trenurile...

2. sa cumperi rablele astea, sa minti pe fata ca danezii au renuntat la ele ca-si electifica reteaua (cauza-efectul sunt pe dos - isi electrifica reteaua din cauza esecului programului IC2/4)... Si apoi, desi stii calitatea produsului, sa le pui "la produs" pe orare incredibil de intense (cu doar 5 ore de remizare pe noapte), pe linii de slaba calitate, 7 zile din 7? Ce naibii se-asteapta nea directorul sa se intample? Vreo minune? Trenurile nu merg cu aghiasma!

3. sa te prezinti la licitatii unde ti se cere sa produci intr-un an cat ai produs in ultimii 10 ani, dintr-un produs nou-nout, pe care nu l-ai facut "serie" vreodata, sa fii (pe drept) descalificat si apoi sa urli ca prostul de conspiratii mondiale? Cata mandrie prosteasca sa ai? Daca stii ca poti, de ce nu-ti iei un partener solid care sa demonstreze ca poti in conditiile in care esti "mic"? Iar daca nu poti, de ce te bagi?

Pacat, ca produsele lor industriale nu sunt chiar rele...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Fain. Sa continuam: luat locomotiva de la Softronic fara pachet de service (zice JurnalFeroviar). Chiar si fara IC2, ATC cred ca e campion national la trenuri anulate.

Despre ce licitatie e vorba la (3)?

etravel

Quote from: cristi5 on January 13, 2019, 08:57:20 AMluat locomotiva de la Softronic fara pachet de service (zice JurnalFeroviar).
Asta este punctul 4 din enumerarea lui @frunzaverde: sa iei locomotive de la Softronic fara pachet de service, probabil ca sa platesti mai putin.

frunzaverde

Quote from: cristi5 on January 13, 2019, 08:57:20 AMespre ce licitatie e vorba la (3)?

Au venit la multe licitatii, printre care cea mai absurda participare a fost la Metrou in Bucuresti
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!