Operatorii feroviari privati din Romania

Started by vancouver, September 15, 2013, 10:11:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

etravel

#75
@frunzaverde, deci cam ca in imaginea de mai jos. Din cate stiu, rama aceea gri inchis cu rosu a fost modernizata la Grivita. OTOH trenul asa a venit, cu locomotiva intercalata intre rame.


Bogdan_Cluj

Cautam altceva si am dat peste o interpelare si raspuns cu privire la operatorii privati de cai ferate:

Aveti raspunsul in linkul de mai jos, unde gasiti:
- legea in baza careia primesc subventii
- cati operatori privati sunt
- cati bani au luat din subentii in 2017
- rutele operatorilor privati

http://www.cdep.ro/interpel/2018/r3579A.pdf

cristi5

#77
Facebook "Jurnal feroviar", un soi de oficios al Softronic
https://www.facebook.com/JurnalFeroviar/posts/2197029063906117

Quote
Softrans SRL a inchiriat locomotiva EG 009 (catre) Astra TransCarpatic. EG 009 (...) are o putere de 4.600kW fiind modernizata TSAM de Softronic, cea mai puternica si fiabila modernizare la care a fost supusa seria 462, V.max 120km/h.

Din pacate ATC dezamageste la capitolul management, la fel ca si cu cele 2 locomotive inchiriate de la Reloc, a fost inchiriata doar prestanta nu si mentenanta, asta in conditiile in care in anul 2018 beneficiaza si de subventie iar trenurile ATC circula mereu pline.

E pacat ca pentru 2.000-3.000 euro in plus pe luna, ATC prefera sa anuleze trenuri, cam jumatate din trenurile care trebuiau sa circule pe Bucuresti-Brasov si retur in iulie si august, au fost anulate din cauza asta. Un calcul simplu ne arata ca prejudiciul de imagine si trenurile anulate aduc o dauna de cateva zeci de mii de euro bune, daca calculam calatorii plus subventia pierduta, pentru ca nu sunt capabili sau nu vor sa gandeasca preventiv si sustenabil.

Cred ca la nivel central, undeva la Arad, cineva ar trebui sa percuteze si sa ia decizia de a investi si in mentenanta, pentru ca ATC nu prea mai pare sa fie ce s-a anuntat la inaugurare.


TibiV

Astra Trans Carpatic a investit 20 de milioane de euro în deschiderea de rute feroviare noi, a treia fiind lansată între Timişoara şi Baia Mare


Astra Trans Carpatic a investit 20 de milioane de euro în deschiderea de rute feroviare noi, a treia fiind lansată între Timişoara şi Baia Mare - FOTO
Scris de Marian Buga | astăzi, 14:03
Astra Trans Carpatic a investit 20 de milioane  de euro în deschiderea de rute feroviare noi, a treia fiind lansată între Timişoara şi Baia Mare - FOTO

Compania feroviară Astra Trans Carpatic a investit 20 de milioane de euro în deschiderea de rute feroviare noi, în urma achiziţiei a 15 automotoare de la Căile Ferate din Danemarca. Compania cotrolată de omul de afaceri arădean Valer Blidar a pus în circulaţie, sâmbătă, primul automotor achizţionat, pe ruta Timişoara – Arad - Satu Mare - Baia Mare, oferind condiţii considerate de lux de către pasageri. A patra legătură feroviară va fi lansată pe traseul Timişoara-Arad-Oradea-Cluj în luna decembrie, iar până în aprilie 2019 vor fi puse în circulaţie toate celelalte 14 garnituri, urmând să fie deschise noi rute.

Primul tren automotor cumpărat de compania feroviară Trans Carpatic Arad de la Căile Ferate din Danemarca a fost pus în circulaţie pe ruta Timişoara – Arad - Satu Mare - Baia Mare.

Omul de afaceri Valer Blidar, care controlează atât compania feroviară cât şi fabrica de material rulant Astra Vagoane Călători Arad, a declarat, sâmbătă, pe peronul Staţiei CFR Arad, că au fost investiţi 20 de milioane  de euro pentru a se dechide rute noi, în special regionale.

Confom lui Blidar, compania vrea să asigure transport regional rapid, confortabil, oferind şi diverse servicii pentru pasageri.

Garniturile achiziţionate în ultimele luni - compuse din două vagoane articulate, cu o lungime totală de 48 de metri - au motoare diesel cu emisii scăzute de dioxid de carbon. Capacitatea de transport a fiecărei garnituri este de 113 pasageri.

"Este un tren occidental, doar în România şi Danemarca circulă astfel de garnituri. Este un automotor destinat liniilor neeletrificate sau electrificate parţial. Am hotărât ca primul tren de acest gen să circule pe ruta Timişoara – Baia Mare, urmând ca din decembrie, odată cu introducerea noului mers al trenurilor, să plece de la Timişoara două trenuri cuplate până la Oradea, de unde să se separe, unul spre Cluj-Napoca şi unul spre Baia Mare. Avem în tren zone business şi economic, toate scaunele sunt dotate cu măsuţe ", explică Valer Blidar.

Vagoanele sunt dotate cu sisteme de informare a pasagerilor, sisteme de entertainment audio-video, cu internet, prize pentru curent electric, instalaţii performante de aer condiţionat şi încălzire.

"Parcă îţi vine greu să crezi că poţi circula în astfel de condiţii de lux şi în România. Dacă s-ar mai pune la punct şi infarstructura, pentru o deplasare mai rapidă, cu siguranţă mulţi ar renunţa la maşini", a spus un pasager care s-a îmbarcat în Arad.

Conform lui Blidar, automotoarele pot circula cu 200 de kilometri pe oră, însă infrastructura din România nu permite acest lucru.

Valer Blidar a declarat că toate biletele pe noua rută, care pot fi achizţionate online sau direct în tren, au fost vândute până în luna noiembrie.

Celelalte garnituri cumpărate vor fi puse în circulaţie până în aprilie 2019, urmând să fie deschise rute noi.

Astra Trans Carpatic a lansat, în februarie 2017, prima sa rută feroviară, respectiv Arad-Bucureşti, dar peste vară trenurile circulă până la Mangalia. A doua rută deschisă este între Bucureşti şi Braşov.

Preţul biletelor de călătorie pe toate cele trei rute sun uşor mai scăzute decât la CFR, iar compania aplică toate reducerile conform legislaţiei în vigoare.

Primul tren pus în circulaţie de compania feroviară arădeană (pe relaţia Arad-Bucureşti) este Transcarpatic, produs de Astra Vagoane Călători, care are o capacitate de producţie de 200 de vagoane pe an.

https://www.news.ro/economic/astra-trans-carpatic-a-investit-20-de-milioane-de-euro-in-deschiderea-de-rute-feroviare-noi-a-treia-fiind-lansata-intre-timisoara-si-baia-mare-foto-1922400308432018091418392010
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

^

Aoleu. Gunoaie care nu se pot exploata in siguranta in Danemarca ca nu le merg franele (printre altele)  si au fost date la fier vechi sunt descrise ca "de lux". Halal...

Combinatia perfecta de antreprenoriat de carton, presa de carton si autoritati de carton... Rezultatul e ca ne punem inca si mai mult viata in pericol...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

QuoteValer Blidar a declarat că toate biletele pe noua rută, care pot fi achizţionate online sau direct în tren, au fost vândute până în luna noiembrie.

Cum au vandut toate biletele pana in noiembrie daca ruta nici macar nu apare la ei pe site?

dan tm

Asa a declarat EL.

Trenul a fost inscris in circulatie sub numar de tren de proba. A ajuns cu o ora mai tirziu la destinatie.

la 17.00 a plecat inapoi spre Arad.

Nu e clar daca incep circulatia.

myid

#83
^^ Conform lui Blidar, automotoarele pot circula cu 200 de kilometri pe oră, însă infrastructura din România nu permite acest lucru.[/quote]
valeu.... :)))))  cate nesimtire :(

dan tm

Unii dintre voi nu vedeti printre rinduri?

Blidar a declarat ca pot circula 200 km/h dar infrastructura nu permite.

Eu nu vad la ce sa ne inflamam daca unii dintre noi mai stim cite ceva despre calea ferata? Eu de exemplu am si uitat ce a declarat Blidar.
In fapt el a spus un adevar: nu avem o linie in tara pe care sa se poata circula cu 200 km/h. Chiar si la CFR Calatori sint vagoane pe care scrie 200 km/h.

Blidar poate sa spuna multe, el probabil plateste spatiul in ziar, iar daca nu il plateste ziaristii oricum sint morti dupa senzational iar unii dintre ei nu au mers niciodata in viata lor cu trenul.

TibiV

Favorita mea este asta:
QuoteEste un tren occidental, doar în România şi Danemarca circulă astfel de garnituri.

Cred ca a vrut sa zica "doar în România circulă astfel de garnituri, în Danemarca NU mai circulă de bune ce sunt..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#86
Cum ar zice americanul, what the f.... Ia uitati-va aici ce inmatriculare au vehiculele lu' nea Blidar:



Trenul e inmatriculat asa: 95860006721-8. Culmea, au rescris inmatricularea daneza dupa revopsirea facuta la Arad!
Pentru cine nu stie feroviareza, 86 inseamna Danemarca. Dar in Danemarca autoritatile daneze le-au dat la gunoi, si le considera inapte de circulatie, chestie scrisa negru pe alb aici:

https://www.dsb.dk/globalassets/arsrapport/2016/halvarsrapport-2016.pdf

DSB (cu aprobarea parlamentului) chiar le-a sters din contabilitate!

Ia sa vedem cui apartine?  DSB : FP 6721 : 95 86 0006 721-8. Aoleu! Oare ei stiu ca circula pe la Satu Mare?

De altfel, danezii nici macar nu le-au lasat sa iasa din tara fara locomotiva in fata:



Filmuletul de unde e luata captura e facut din gara Satu Mare, si e luat de pe forumtrenuri/trenulet: https://www.youtube.com/watch?time_continue=48&v=IDQUIuzrTIM
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

GrmmrNzi

Vai, ce trist arată liniile ălea năpădite de buruieni.

dan tm


Ionut

Cei de la Jurnal Feroviar vad ca dau review-uri bune pentru aceste automotoare...




Astra TransCarpatic a realizat sambata trecuta cursa inaugurala de prezentare pe relatia Arad-Baia Mare-Arad.









In octombrie 2017, ATC a adus din Danemarca 3 automotoare diesel IC 2 construite de Ansaldo Breda intre anii 2005-2013, in vederea autorizarii pe caile ferate din Romania. Dupa un an de zile de munca si remedierea problemelor cauzate de remizarea pe o durata foarte lunga de catre DSB(Caile Ferate din Danemarca), unele automotoare au stat pe loc si 10 ani, 2 DMU au fost omologate in Romania iar al 3-lea se apropie cu pasi repezi de omologare.

Automotoarele IC 2 vor intra in serviciul comercial incepand din octombrie(data oficiala inca nu o avem) pe relatia Arad-Baia Mare-Arad. Dupa ce vor sosi si restul de 12 unitati, vom avea ocazia sa le vedem si la Bucuresti, unde vor incepe programul pe Bucuresti-Titu-Bucuresti.

Dupa cum se observa conditiile de calatorie sunt normale pentru o tara civilizata, pacat ca infrastructura nu se ridica la nivelul acestui material rulant chiar daca discutam de automotoare achizitionate la mana a 2-a, in conditiile in care unele dintre ele nu au parcurs nici macar 50km. Ramane sa vedem in timp ce rezultate vor livra in timp aceste DMU care incep in curand o viata noua in Romania.

Jurnal Feroviar