Drumul Expres DEx8 Constanța-Tulcea-Brăila

Started by rota, February 26, 2019, 05:01:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Feri

^^Intalnire la CNAIR azi.

QuoteÎmpreună cu primarul municipiului Tulcea, domnul Ștefan Ilie, am participat astăzi la o întâlnire cu conducerea CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), alături de reprezentanții Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Am discutat despre proiectele celor două drumuri expres care vor lega municipiul Tulcea de podul de peste Dunăre, precum și de portul Constanța și litoralul Mării Negre.
https://www.facebook.com/George.Siscu.Deputat/posts/1145431099262427


QuoteAstăzi, împreună cu deputatul George Șișcu, am fost la Ministerul Transporturilor pentru a susține conectarea orașului nostru la drumul "Dobrogea Expres" (Brăila Pod - Constanța).
Vrem ca Tulcea să se afle pe traseul acestui drum prin realizarea unor bretele de legătură, care vor forma o centură corespunzătoare dezvoltării viitoare a Municipiului și a zonelor aferente.
https://www.facebook.com/stefan.ilie.tulcea/posts/266797064943241

Skynick

Asta ar insemna ca in urma agitatiei cu DX-ul, Tulcea s-ar alege si cu o super centura.

paullie

Astia toti sunt dusi cu capul.

1. Bucata mov V-E nu o vad uitla in viitoarul apropiat, ci in viitorul indepartat.

2. Bucata albastra N-S si Bucata mov N-S sunt absolut necesare

3. Bucata albastra V-E poate fi amanata dar nu mult.

4. Nodul acela de la N de Cataloi, MUSAI mutat in S-V Cataloi ca sa prinda si DN22A. Si mai scurtam 1km din DX.

5. Nodul dintre mov si albastru facut astfel ca sa prinda si DN22.


b1

Ce se mai știe despre acest proiect? A fost stabilit traseul final? ???
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

alecu26

am fostt recent pe acest drum. Chiar pare ultimul drum unde ar trebuii facut DX in tara asta. Cu greu cred ca se gaseste un DN cu o viteza medie mai mare. Si asta din combinatie de factori: elemente geometrice generoase, traffic redus, localitati putin.

Eu zic ca o serie de centuri sau chiar drum nou pe aici in regim 2+1 alternativ (ca sa avem siguranta, nu de alta) e arhisuficient.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

GAC

Acum este trafic redus, dar cand vom avea podul la Braila, precum si un DX intre A7 si Braila, se schimba situatia. Aici discut de un orizont de timp de 4-5 ani. Ar fi bine ca pana atunci sa avem o solutie si pe sectorul Braila - Constanta, macar in varianta 2+1, centuri la localitati si as mai adauga niste intersectii denivelate (noduri fluture sau trompeta) la jonctiunea cu drumurile judetene. Pe aici va veni Moldova la mare, precum si traficul greu inspre port... nu am indoieli.

alin2pas

În Bulgaria se lucrează la construcția unui drum expres între Vidin și Botevgrad, prin Montana, Mezdra și Vratsa în principal prin dublarea drumului existent peste tot unde acesta corespunde standardelor pentru DX din punct de vedere al pantei și a razei curbelor. Pe sectorul Brăila - Constanța se poate aplica același sistem. Dacă vor fi realizate centuri ocolitoare și intersecții denivelate, două benzi suplimentare pot fi realizate ulterior, fie pe aceeași platformă cu drumul existent, fie separat, după cum și drumul național dintre Sibiu și Boița va avea sensurile pe platforme diferite și la cote diferite în unele locuri. Trebuie doar achiziționate terenurile și realizate intersecțiile, podurile și viaductele astfel încât să permită extinderea ulterioară. Așa se poate face și în alte locuri unde e necesară o modernizare a drumului, dar încă nu e justificată de trafic sau unde nu sunt bani pentru construcție completă a unui DX.
Oricum, cred că GAC are dreptate și vom vedea o creștere foarte rapidă a traficului după finalizarea podului de la Brăila și a unui drum rapid între acesta și A7. Pe aici va fi traficul între mare și Moldova și poate chiar și spre estul Transilvaniei.

b1

Propunerea mea de weekend.  :D

Profile transversale (pe secțiunea etapizată se poate amenaja foarte ușor 2+1 alternativ sau orice vreți voi):


Noapte bună!  :bye: :sleep:
Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Avem finanțare pe Brăila-Tulcea:

QuotePentru ,,Dobrogea Expres"  (DX 8) Drumul Expres Brăila – Tulcea cu o lungime de 60 de kilometri contractul a fost semnat în mai 2020 cu proiectantul Acciona din Spania (acelaşi proiectant care înregistrează mari întârzieri pentru documentaţia pe A8 – Autostrada Unirii) iar termenul de livrare este februarie 2022. Drumul Expres Brăila – Tulcea (Cataloi) are o valoare estimată de 1,7 miliarde lei şi continuă legătura peste Dunăre prin Podul de la Brăila şi apoi şoseaua cu profil expres cu o lungime de 19 km. până la Jijila în judeţul Tulcea, explică într-un comunicat de presă CNAIR : ,,Sectorul de Drum Expres Brăila (Jijila)-Tulcea (Cataloi) face parte din Intercoridorul Moldova-Dobrogea care asigură legătura coridorului OR3 cu Dobrogea, porturile de la Marea Neagră, litoralul românesc dar și tranzitul spre Bulgaria și Turcia. Conectează centrele socio-economice Focșani, Brăila, Galați, Tulcea și Constanța și facilitează traversarea Dunării în zona Brăila–Galați. Intercoridorul asigură conectivitatea portului Constanța cu regiunea de dezvoltare NE (Moldova)." a transmis CNAIR.

Legătura între Brăila şi Autostrada A 7 se face prin două Drumuri Expres : ,,Muntenia Expres", 98 de kilometri între Buzău şi Brăila respectiv ,,Milcovia Expres" 76 kilometri între Focşani şi Brăila, ambele contracte de proiectare fiind semnate cu spaniolii de la Acciona.
Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

tom_sawyer

Finanțarea este pe contractul aflat deja în derulare, pentru SF+PT.

tom_sawyer

#100
DRUM EXPRES BRAILA - TULCEA (JIJILA - CATALOI)

Data finalizării: 28.02.2022 (TERMEN INITIAL); 23.02.2023 (CF AA. NR.3 - 92/74452/10.09.2021)

IN VEDEREA DEFINITIVARII DOCUMENTATIE AMC ETAPA 1 TREBUIE DEFINITIVATA LA NIVELUL MTI STRATEGIA REFERITOARE LA OBIECTIVELE DIN ZONA DOBROGEI.


DRUM EXPRES OVIDIU (CONSTANTA) - TULCEA

Data finalizării: 10.04.2022 (TERMEN INITIAL); 26.04.2023 (CF AA. NR.2 - 92/83398/12.10.2021)

IN VEDEREA DEFINITIVARII DOCUMENTATIE AMC ETAPA 1 TREBUIE DEFINITIVATA LA NIVELUL MTI STRATEGIA REFERITOARE LA OBIECTIVELE DIN ZONA DOBROGEI.

CESTRIN


Despre ce strategie a MT în zona Dobrogei e vorba?

b1

Poate acum se înțelege de ce e necesar să se tragă A/DX aproape de Tulcea. În plus traficul de va tripla atunci când se va deschide Podul de la Brăila, de aceea ar trebui să se construiască TOT drumul și nu pe bucățele.
TMZA 2010:


TMZA 2015:



Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

alin2pas

Din imaginile prezentate rezultă că în jurul municipiului Tulcea există un important trafic local, care se va păstra pe drumurile existente chiar și dacă va fi dus DX până în apropiere de Tulcea (un DX nu ar ajuta foarte mult acest trafic). Dacă totuși DX va fi dus mai aproape de Tulcea, ,,cocoașa " va fi însă mai mică decât celelalte deja acceptate de la Focșani sau Boița. Pe porțiuni mari se va putea folosi și traseul DN22 (E87) care să fie upgradat la DX (poate învățăm și noi așa ceva de la vecinii noștri bulgari, cel puțin acolo unde e posibil).


Whyse1

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/drumul-expres-constanta-tulcea-braila

QuoteProiectare (SF, PT, DTAC) pentru Drumuri de legatura cu conexiune la
Drumul Expres Constanta-Tulcea-Braila


COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus în data de 26.01.2022, Aplicația de Finanțare pentru proiectul Proiectare (SF, PT, DTAC) pentru Drumuri de legatura cu conexiune la Drumul Expres Constanta-Tulcea-Braila în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare - Îmbunătăţirea mobilităţii prin dezvoltarea reţelei TEN-T şi a metroului, Obiectiv Specific 1.1 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE - sprijin pregătire proiecte de investiţii, Operațiunea - Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN-T centrală.

Obiectivul general al proiectului este imbunatatirea competitivitatii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietii interne cu scopul de a creea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene.

Obiectivele specifice ale proiectului:

Studiu de Fezabilitate elaborat
Proiect Tehnic de Executie elaborat

Valoarea totală a proiectului este de 8,622,040.04 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala - 6,223,266.53 lei, 15% contribuția proprie 1,098,223.50 lei, restul de 1,300,550.01 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului: 21 luni
Cod proiect 154381