Drumul Expres DEx8 Constanța-Tulcea-Brăila

Started by rota, February 26, 2019, 05:01:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Serpe

#60
^

Varianta cu un pod nou ar fi perfecta, in dreptul ecluzei plus supratraversare peste DN2A si evitarea sensului de la Lumina, dar banuiesc ca varianta aleasa va fi cea din poza


Harry

In schita ta apar interventii pe podul existent, la care se adauga diferenta foarte mare de nivel intre malul canalului si giratoriu, plus solul moale. Eu zic ca mai ieftin ar fi sa faca pod nou.

kitsune

#62
No way. Nu merge ca în schița aia. De la giratoriu la vânzătorii de pietre de pe margine canalului e diferență de nivel mare. Și nu merge continuitatea. Ieși de pe A4 ca să intri în traficul local printr-un giratoriu ce deservește basculante cu pietre și tractoare agricole (plus balerci cu brânză de la Lumina), apoi iar un giratoriu ca să intri pe DX whatever? Nope. Pod peste canal și continuare A4 cu DX8. Aranjat nodul la Ovidiu (sau conectat ăla de la Poiana ca lumea). Sau renunțat la nodul actual și făcut altul cu DN2a la nord de canal, oricum acolo DX-ul va trebui denivelat, pentru că e și o cale ferată care trebuie supratraversată





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Serpe

Ideea era sa se intepe fix inainte de inceperea balustrazii unde nu este diferenta de nivel plus ca nu afecteaza structura podului si banuiesc ca asta ar fi cea mai ieftina metoda.
Sunt de acord ca nod nou+pod+supratraversare este solutia perfecta dar costurile vor fi mult mai mari mai ales ca malurile sunt destul de inalte, solul moale plus cariera de pe malul nordic care trebuie ocolita si vom avea in 5 km 3 noduri. Sunt tare curios sa vad solutia pe care o vor gasi si o vor alege.

kitsune

Nu poți să amesteci drumul "de mare viteză" cu drumul local (A și DX cu podul existent de pe DN). Pur și simplu nu merge. Ai (vei avea) trafic de tranzit pe A4/DX8. Nu îl poți băga prin giratorii și trafic local. Vine TIR-ul de la Brăila spre portul Constanța, îl bagi prin Ovidiu? Nu e vorba de costuri. Că dacă ar fi așa, am avea peste tot centuri ca la Brașov, cu ditamai girațiile din loc în loc (o prostie în opinia mea, evit cât pot centura aia).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

Nici varianta ta nu prea merge. Acolo CF supratraverrseaza DN printr-un pod destul e inalt.

kitsune

E o dungă trasă cu degetul pe telefon @Harry, nu SPF sau PT  :lol:  Are precizia unei carioci cu care desenează ăștia miile de km de autostrăzi pe care le vor face cincinalul viitor.
Pe undeva pe acolo, pe la ecluză, orice, numa' nu pe podul vechi. Și da, sunt multe noduri, prea multe pentru bucata asta de autostradă.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Serpe

Din ce au postat baietii de la CNAIR pe harta interactiva vad ca au in plan un pod nou ceea ce e excelent, imi era frica ca vor cauta o solutie de avarie.

Harta interactiva

Harry

Vai de plm in ce hal au desenat drumul ala parca ar fi tras cu markerul pe harta cineva rupt de beat

>:( :bash: :rant:

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Ha, mi-au furat ideea cu traversarea DN-ului și a căii ferate în același loc  :lol:
Nu cred totuși că asta va fi traseul. Mi se pare cam aiurea la Sibioara și la Piatra/Sitorman. La 2 cantoane și până la Babadag e ok, merge pe linia de cale ferată, nu prea are cum altfel, dar pentru ce se bagă în mlaștina aia de la Zebil, nu știu.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

#71
In contextul deschiderii punctului de frontiera de la Isaccea, va mai creste intrucatva traficul de camioane pe Tulcea-Constanta (The throughput capacity of the checkpoint per day is 350 cars, 150 trucks, 50 buses and up to one thousand people):

"E o perioadă aglomerată şi se stă foarte mult la frontieră. Acum începe şi sezonul de cereale, iar punctul de aici scurtează mult distanţa, preţurile şi timpii de aşteptare. Până în portul Constanţa, de exemplu, drumul se scurtează cu cel puţin 100 de kilometri", a explicat expeditorul internaţional al unei firme, Reutsoi Stanislav.
agerpres.ro

Deci sa zicem cel mult +1000 MZA (nu stiu cat de buna e aproximarea). Cat e acum MZA-ul pe Tulcea-Constanta?

horatiu.cosma

8000 Tulcea-Babadag, 4000 Babadag-Mihail Kogălniceanu. O să de muncă nu glumă cu falsificarea ACB ca să iasă rentabilitatea peste 0 cel puțin de la Babadag la MK.

RaduG

Premierul Orban despre semnarea contractului de proiectare pentru DX8:


Feri

^^^
Quote
"S-a semnat contractul pentru proiectarea acestui drum expres care face legătura între Constanţa şi Tulcea. Dar nu numai legătura între Constanţa şi Tulcea, asigurând astfel posibilitatea includerii în serviciile turistice şi a Deltei, va face legătura între Constanţa şi Coridorul 9 Pan-european pentru că drumul expres Constanţa-Tulcea se va pe podul de pe Dunăre, tot pe profil de drum expres care se construieşte între Tulcea şi Brăila", a declarat Ludovic Orban, joi, într-o conferinţă de presă susţinută la Eforie.

Iar referitor la A4/DX4:
Quote
Întrebat ce se poate face în legătură cu aglomeraţia din sezaonul estival dintre Eforie Nord şi Eforie Sud, el a spus: "Am prevăzut din 2008 realizarea unui studiu de fezabilitate pentru construcţia fie a unui drum expres, fie a unui drum pe profil de autostradă care să nu treacă prin localităţi, care să aibă legături cu toate staţiunile dintre Constanţa şi graniţa de sud a României. Se va realiza acest proiect. E clar că necesitarea acestui drum expres sau chiar autostradă care să permită deplasarea rapidă între staţiuni este un proiect necesar care va fi realizat".

https://www.money.ro/orban-s-a-semnat-contractul-pentru-proiectarea-drumului-expres-constanta-tulcea/