Drumul Expres DEx8 Constanța-Tulcea-Brăila

Started by rota, February 26, 2019, 05:01:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ultrasbz

Ca utilitate suplimentara, ar lega Mihail Kogalniceanu de Ucraina, prin Tulcea - Isaccea si noul punct de frontiera de acolo ce se va deschide la vara.
Mobilitatea militara e o tema prioritara pe agenda NATO in ultima vreme.

rocklee

#16
:D

voicul

Punctul de la Isacea ar mai creste traficul pe acolo.

Ar ajuta zona si creste traficul 2 poduri peste canalele Dunarii: 1 in Tulcea si altul legatura cu Ismail. Dar 2 poduri peste canale + drum de legatura ... deja proiectul este mult prea mare.

dr4qul4

De ce sa faci pod la isaccea? Va fi vreodată trafic mai mare de cateva bacuri pe zi?
Cat va fi ocolul pe la Braila? Si mai ales pentru cine, ca vapoarele care ajung la Ct sau Tl pot ajunge si la Odessa.
Bugeacul face parte din Ucraina dar este izolat. Legatura cu Ucraina poate fi taiata oricand de catre rusi ca trece la 2 pasi de Transnistria. Zona aia nu se poate dezvolta industrial.
Si ar costa enorm un pod acolo plus drumul de legătură pana la Odessa.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Skynick

#19
Constanta - Tulcea este relaxat si este si refacut. Timingul e perfect fata de evolutia viitoare. Daca se apuca de capete: Babadag-Tulcea si Ovidiu-Mihai Viteazu prin 2025, e perfect.

O prioritate mai mare este DN22A Harsova - Tulcea, care preia acum traficul de pe autostrada si care este un drum de latime minima (local, sau nu stiu cum se numeste) si din perspectiva asta este periculos.

Pe zona turistica mi se pare ca trebuie modernizat DN226 Mihai Viteazu - Navodari, care este pe langa coasta si foarte frumos, preluand trafic catre litoral (dupa ce evident se vor finaliza si sectiunile alea de la Navodari).

razvan96

#20
^^

S-au amanat termenele de depunere a ofertelor, atat pentru Braila-Tulcea cat si pentru Tulcea-Constanta.Noul termen este 20.05 in cazul ambelor.

Ionut

Ministerul Transporturilor a publicat proiectul pentru studiul de fezabilitate al drumului expres Ovidiu – Tulcea

Ministerul Transporturilor a publicat un proiect de hotărâre pentru aprobarea notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor necesare pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic de execuţie pentru drumul expres Ovidiu (Constanţa) – Tulcea, proiect estimat la 30,46 milioane lei, cu TVA.

Drumul Expres Ovidiu (Constanţa) – Tulcea face parte din strategia de implementare la nivel naţional pentru Drumul Expres cu denumirea generică ,,Dobrogea Expres", indicativ DX8 cuprins în Master Planul General de Transport şi care realizează legătura între localităţile Constanţa - Babadag - Tulcea - Isaccea - Măcin - Brăila. Acesta asigurând baza necesară cererii de transport în creştere şi un grad ridicat de siguranţă a traficului rutier.

News.ro

vancouver

Asa o prostie imensa. Absolut inutil acest DX, in conditiile in care DN-ul actual e gol chiar si vara, iar alte drumuri express sau autostrazi URLA de necesitate. DN-ul actual are nevoie de un mic upgrade cu centura la Babadag (1+1 sau maxim 2+1), ici colo cate o banda in plus pentru depasiri (2+1) si cam asta e pe urmatorii 40-50 de ani.

"necesitatea si oportunitatea efectuarii cheltuielilor" este NULA.

Singurul lucru util ar fi continuarea A4 cu pod peste canalul Midia, ca sa aibe continuitate, pana la M. Kogalniceanu, cu nod spre aeroport SI ATAT.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alin2pas

E posibil să crească traficul în timp dacă acest DX se leagă la podul peste Dunăre de la Brăila și de A7 (sau DX7), chiar și A13 Sibiu - Bacău ar aduce trafic pe acest drum. Dar ai dreptate, acest drum cred că ar trebui făcut după ce se vor realiza celelalte care sunt mai urgente. Mie mi-e frică de un singur lucru: ca tot acest val de DX-uri pentru care vor să lanseze studii să nu fie decât praf în ochii alegătorilor, iar peste 2 ani să nu se mai audă de ele, indiferent cine va fi atunci la guvernare (sau ,,actualii" să spună: noi am vrut să vă facem drumuri, uitați că ăștia nu vor).

FRS

Cum ar putea A13 Sibiu - Bacau sa aduca trafic pentru acest drum?

NGC

"Elaborare Studiu de fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru obiectivul Drum Expres Constanta - Tulcea"

Noul termen pentru depunerea ofertelor este 03.06.2019.

NGC

"Elaborare Studiu de fezabilitate si Proiect Tehnic de Execuţie pentru obiectivul Drum Expres Braila (Jijila) - Tulcea (Cataloi)"

Noul termen pentru depunerea ofertelor este 03.06.2019.

Skynick

In Tulcea toate drumurile au un trafic modest acum.

Totusi, daca traseul acestui DX va fi diferit in mare parte de actualul drum, indraznesc sa cred ca ar putea fi gata undeva in 10 ani, moment in care situatia se va fi schimbat. Deci vorbim de o programare buna.

Oricum, Tulcea mai are doua prioritati pana la acest drum: drumul Harsova - Tulcea care este foarte ingust si trebuie largit pentru ca este pur si simplu periculos si drumul pod Braila - Baia care va fi un drum folosit preponderent de Moldova, catre mare, dupa ce se va termina podul peste Dunare (adica peste cinci ani daca totul merge bine).

vancouver

Drumurile din Tulcea au un trafic modest. Asa de modest, ca si daca se dubleaza, tot modest ramâne.  :D

In timpul anului: Chiar si cu deschiderea podului de la Braila, traficul nu are cum sa creasca spectaculos, nu exista legaturi care sa apara brusc si nu exista populatie suficienta ca sa aibe de unde sa apara. Daca se face un DX paralel cu drumul actual vom avea 3 benzi pe sens (2 noi si una pe drumul actual) fata de 1 banda pe sens acum. Adica traficul si asa modest, fie el si dublu modest, se va imparti in 3 ! ! !  :lol: Evident traficul local o sa ramana pe drumul actual. Deci GOOOOOOOOL Hagi... Pardon: GOOOOOOL Bugetului.


In perioada estivala
: Pe relatia Constanta-Moldova actualmente se merge via DN2a, traficul creste acolo vara, in week-end, dar nici vorba sa apara blocaje. O parte evident o sa ramana pe acolo (trafic local sa zicem) si o parte va folosi noul pod, apoi DN22D Macin - Baia (unde se intra in DN22 sau poate mai tarziu in DX Tulcea-Constanta). Pe acest DN22 sunt 81km (ca. o ora, o ora si 5 minute). Daca va fi complet gata DX Jijila-Tulcea-Constanta, atunci intre Jijila (sau Macin) si Baia via DX vor fi ca. 110km, care se vor face tot in ca. 1 ora. Dar atentie: NUMAI DACA INTREGUL DRUM VA FI COMPLET GATA, fara sa se mai iasa pe undeva pe vreun DN sau DJ pe la Cataloi sau mai stiu eu pe unde. Concluzie:

- economie de timp: ZERO, dar numai daca e gata 100%, altfel drumul actual mai bun
- crestere de siguranta: DA, dar numai daca e gata 100%
- eliminare blocaje trafic: ZERO
- incurajare activitati economice noi: efect minim, populatie putina, fara pregatire, singura exceptie in orasul Tulcea - efectul Tulcea apare insa si numai ca urmare a construirii podului Braila-Jijila, fara legatura cu vreun drum express.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

paullie

#29
Vancouver are destula dreptate.


Acuma nu iau in discutie utilitatea podului. Un pod e bine ca se face. Totusi as fi vazut mai utila o scurtatura de aprox 15km de undeva de la intrare in Bertestii de Jos pâna unde incepi sa urci pe pod (dupa Giurgeni sens spre Hârsova) Si bineinteles DJ211A si DJ212 aduse la stadiu de Dn plus o centura la Viziru.