Drumul Expres DEx8 Constanța-Tulcea-Brăila

Started by rota, February 26, 2019, 05:01:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Feri

^^ Din ședința de lucru, planșă cu zona Cataloi  (conexiune DX BR-TL si DX TL-CT)



Am rotit-o ca să fie cu Nordul sus.

Sursa:
QuoteDiscuțiile de la Ministerul Transporturilor s-au axat pe traseul viitorului drum și pe problemele ridicate de o serie de situații punctuale - traversarea marilor parcuri eoliene de la granița județului Tulcea cu județul Constanța, trecerea prin zona de siguranță a unui poligon al Ministerului de Interne în preajma Municipiului Tulcea.

Un aspect care mi se pare important este ca proiectanții să găsească o soluție pentru ca Drumul Expres să fie legat de noul Pod peste Dunăre, astfel încât traficul să fie cât mai fluid către Municipiul Tulcea, Portul Constanța și spre granița de sud a României din Dobrogea.
https://www.facebook.com/George.Siscu.Deputat/posts/pfbid0jaAPH1ES8CDyiJ7SHHB6wRt3FPhpApRrunrDazx3egVoHBCLdUA4rHgfKLCJijGLl

Whyse1

#121
Actualizare CESTRIN 26.01.2023 (Braila - Tulcea):
QuoteIN DATA DE 14.09.2022 A FOST INAINTATA PENTRU ANALIZA SI PUNCT DE VEDERE LA JASPERS.IN DATA DE 21.10.2022 AU FOST TRANSMISE CATRE PRESTATOR OBSERVATIILE JASPERS.IN DATA DE 20.10.2022 AU TRANSMIS REVIZIA 3, CARE A FOST RESPINSA IN DATA DE 26.10.2022 IN VEDEREA IMPLEMENTARII OBSERVATIILOR TRANSMISE IN DATA DE 21.10.2022 ASUPRA REVIZIEI 2.

EDIT:
QuoteData finalizării
28.02.2022 (TERMEN INITIAL)
11.04.2024 (CF AA. NR.5 - 92/91622/31.10.2022)

Actualizare CESTRIN 26.01.2023 (Tulcea - Constanta):
QuoteA FOST ORGANIZATA SEDINTA IN DATA DE 12.10.2022 CU PRESTATORII DX CONSTANTA – TULCEA SI DX BRAILA – TULCEA PENTRU A DISCUTA DESPRE SITUATIILE INTAMPINATE IN DERULAREA OBIECTIVELOR, CAT SI A SOLUTIILOR DE REZOLVARE A SITUATIEI CU INTERSECTAREA POLIGONULUI MILITAR.

EDIT:
QuoteData finalizării
10.04.2022 (TERMEN INITIAL)
14.01.2024 (CF AA. NR.4 - 92/50486/24.06.2022)

tom_sawyer

Am primit foarte multe întrebări legate de Drumurile Expres Brăila-Tulcea și Tulcea-Constanța, astfel că vin spre dumneavoastră în această săptămână cu toate informațiile la zi pe care le-am aflat de la conducerea CNAIR (și îi mulțumesc Directorului General Cristian Pistol). Lucrurile sunt destul de tehnice, dar am încercat să le simplific atât de mult cât s-a putut.

După cum știți, în 2020 au fost semnate contractele pentru studiile de fezabilitate și proiectare, în valoare de aproape 3 milioane de euro, respectiv 3,6 milioane de euro pentru segmentele Brăila-Tulcea și Tulcea-Constanța. La circa trei ani de zile de la acel moment, lucrurile nu arată extraordinar de bine, câtă vreme încă nu avem pentru nici unul din cele două drumuri expres traseul final, nu au identificați proprietarii de teren, nu avem acord de mediu și nici începute studiile geo/topo/arheologice în teren. Cea mai mare întârziere a fost cauzată de identificarea soluțiilor de legare a acestui drum expres cu podul de peste Dunăre de la Brăila, precum și de problema intersecției variantelor de traseu a drumului Tulcea-Constanța cu ariile unor poligoane miliare ale Ministerului Apărării.

În limbajul tehnic al celor de CNAIR, ambele proiecte de drum expres se află în faza de analiză a AMC1, așa-numita Analiză Multicriterială de Traseu Etapa 1 (AMC1). Abia în faza următoare, AMC2, vom avea un traseu definitiv pentru Drumurile Expres Brăila-Tulcea și Tulcea-Constanța.

Ce urmează? Pe traseele finale, după recepționarea documentației AMC2, vor fi realizate studiile geotehnice, topografice și arheologice și, în paralel, vor fi elaborate documentațiile privind identificarea proprietarilor terenurilor de pe traseu, precum și documentațiile de mediu. Abia în urma recepționării și avizării acestor din urmă documentații se poate trece la emiterea Hotărârii de Guvern, avizării din partea Ministerului Transporturilor, în cadrul Consiliului Interministerial și se poate trece la realizarea proiectului tehnic de execuție și a documentației necesare obținerii autorizației de construire.

În condițiile în care noi suntem departe de a fi gata cu documentația pentru a realiza licitații de execuție (dar aici mizez pe faptul că cei de la CNAIR vor înțelege că prestatorul poate fi impulsionat să accelereze munca!), nu aș dori să înaintez termene. Inițial, pentru contractele pentru documentații semnate în 2020, termenul de predare ar fi trebuit să fie de 24 de luni, dar ne apropiem de 36... Rămâne, evident, spinoasă și problema finanțării lucrărilor-propriu zise, iar aici avem o fereastră foarte mică de oportunitate privind apelurile pentru fondurile europene 2021-2027 și întâietate la alocarea fondurilor o vor avea proiectele mature. Realist, nici unul din cele două drumuri expres nu se încadrează în această categorie. Avem astăzi în România proiecte în lucru care depășesc de trei ori banii pe care îi avem la dispoziție din fonduri europene și naționale.

facebook.com/George.Siscu.Deputat

Skynick

O mica desincronizare marca CNAIR. Din mega pod o sa intram in DJ pentru inca vreo 10 ani.

dr4qul4

se leaga totusi de 2 DN-uri. Erau bune niste centuri la Macin si Isaccea, nu neaparat pentru fluenta traficului, cat pentru localnici.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Whyse1

Actualizare CESTRIN 17.05.2023 (Braila - Tulcea):
QuoteIN DATA DE 05.04.2023 A FOST INAINTATA REVIZIA 4 CARE SE AFLA IN ANALIZA LA EXPERTII JASPERS SI DEPARTAMENTELE IMPLICATE PENTRU ANALIZA SI EMITERE PUNCT DE VEDERE

Whyse1

Am ramas in urma cu actualizarile CESTRIN.

Braila-Tulcea
QuoteIN DATA DE 12.04.2023 A FOST TRANSMIS AMC REVIZIA 4 CATRE EXPERTII JASPERS, IAR IN DATA DE 25.04.2023 AU FOST TRANSMISE CATRE PRESTATOR OBSERVATIILE FORMULATE DE CATRE DEPARTAMENTELE IMPLICATE.

Tulcea-Constanta
QuoteAU FOST PURTATE DISCUTII CU REPREZENTANTII MAPN CU PRIVIRE LA AFECTAREA POLIGONULUI. SUNT IN ANALIZA VARIANTELE DE TRASEU .
IN DATA DE 30.05.2023 A FOST PRIMIT RASPUNSUL CU PRIVIRE LA AFECTAREA POLIGOANELOR DE CATRE TRASEUL DRUMULUI EXPRES DIN PARTEA MAPN SI A FOST INAINTAT CATRE PRESTATOR IN DATA DE 30.05.2023.
PRESTATORUL A TRANSMIS IN DATA DE 31.05.2023 VIA EMAIL FAPTUL CA IN URMA ANALIZARII RASPUNSULUI MAPN, ESTE NECESARA RETRASAREA VARIANTELOR DE TRASEU.

Whyse1

Actualizare CESTRIN 27.07.2023:

Braila-Tulcea
QuoteIN DATA DE 06.06.2023 AU FOST TRANSMISE CATRE PRESTATOR OBSEVATIILE FORMULATE DE EXPERTII JASPERS. IN PREZENT PRESTATORUL REVIZUIESTE AMC CONFORM OBSERVATIILOR

Tulcea-Constanta
QuotePRESTATORUL A TRANSMIS VARIANTELE PE EMAIL IN DATA DE 08.06.2023.
IN DATA DE 14.06.2023, AU FOST TRANSMISE CATRE MAPN VARIANTELE REVIZUITE DE CATRE PRESTATOR.

Whyse1

Actualizare CESTRIN 16.08.2023:

Braila-Tulcea
QuoteIN DATA DE 18.07.2023 A FOST INAINTAT AMC 1REV 5, PENTRU A FI AVIZAT IN CADRUL CTE CNAIR SA..

Tulcea-Constanta
QuoteIN DATA DE 26.07.2023 A FOST ORGANIZATA LA SEDIUL MINISTERULUI TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII O SEDINTA DE LUCRU IMPREUNA CU REPREZENTANTII MAPN, MTI, CNAIR SI PRESTATOR, PENTRU A DISCUTA PE BAZA VARIANTELOR DE TRASEU. CONCLUZIILE SEDINTEI AU FOST CA PRESTATORUL VA ACTUALIZA VARIANTELE CONFORM DISCUTIILOR SI ULTERIOR VOR FI INAINTATE CATRE MAPN.

Feri







QuoteVă prezint variantele de traseu pentru drumul expres Brăila-Tulcea, precum și a tronsonului Jijila-Cataloi. În acest fel, ajungem conform desfășurătorului pe care l-am prezentat încă din luna martie în faza AMC 2, care precede studiile în teren, exproprierile și acordul de mediu.
Sursa

pasadia

WTF? ce e acel nod de pe langa Jijia? Acea jumatate de trifoi care pare sa sugerez ca drumul principal ramane DN22, nu noua investitie...

mirceaeliade

pai trebuie folosite multe carioci ca sa se motiveze pretul mare /s

Whyse1

@pasadia: Mie mi se pare că verdele indica o bucată de drum nou mai mult pentru dublarea celui existent (drept drum de legătură), iar drumul expres propriu-zis (albastru) incepe de la nodul de lângă Jijila.

pasadia

#133
De acord, dar de ce albastru nu continua in linie dreapta bucata cu verde, urmand ca DN22 doar sa se intepe printr-o trompeta? Adica de ce forma asta de nod in care DX-ul NU se continua drept spre pod ci trebuie sa mearga printr-un nod?

Uite, folosind aceleasi culori ca ei:

roz - ce construieste acum WeBuild, 1+1
verde - viitoarea dublare a ceea ce construieste acum We Build
albastru - viitorul DX spre Tulcea
portocaliu - bretele nodului
verde inchis  - sensul giratoriu ce va servi nodului si e in constructie de catre WeBuild plus DN22 relocat in zona.



Ce propun eu ar fi in locul acestui nod nejusticat:


vm75

Poate vor sa breveteze un nou tip de nod; dupa trompeta si trifoi, facem si un nod ca un ...