News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumul Expres DEx8 Constanța-Tulcea-Brăila

Started by rota, February 26, 2019, 05:01:30 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Skynick

Centura in forma desenata e f buna. Asigura tranzitul dinspre Moldova catre Delta - Murighiol. Speram doar sa faca un nod cu actualul DN, desi terenul acolo e greu. Aia e, merge si cu giratoriu. Tot inainte.

paullie

Nu nu e bine. Capatul din dreapta se propteste fix in cariera de piatra de la Bididia. Dupa care al doilea giratoriu, inca 1km prin oras etc Se vede de la o posta ca aceasta centura e cu dedicatie pentru cei de la Coral.

b1

#107
Traficul spre Deltă/Murighiol este foarte mic.
Filmare din septembrie 2018:


Filmare din august 2020:


Filmare din iulie 2021 (de la minutul 1:26:00):


La fel se poate vedea și în Google Maps.

Traficul mare vine de pe DN22 (dinspre Galați/Brăila spre Constanța și invers), actuala centură având un TMZA > 14.000 veh. De acea eu propun această variantă de traseu, actuala centură rămânând doar pentru traficul local (din oraș și spre oraș)(propunerea mea se intersectează parțial cu cea pentru traseul A4).


Când podul de la Brăila va fi deschis, va trebui construită și autostrada A4, fie și parțial half-profil. Pe aici vor veni moldovenii (și nu numai ei) la mare, dar și o parte din traficul greu spre porturile Constanța și Mangalia.

Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Skynick

@paullie, ce solutie alternativa ai? cum faci legatura de la Vest cu drumul catre Murighiol daca nu ajungi la Bididia? Chiar sunt curios.

paullie

#109
Apropo link-ul pus de b1 mi se pare de noaptea mintii. Sa facem tunel la Somova (3,58 km  :jawdrop: ) ca sa ce, sa mergem printr-o zona super antropizata cu expropieri astronomice doar pentru a iesi mai aproape de Tulcea? Sper ca totusi sa fie traseul care era pe FB la Siscu (a disparut intre timp) adica similar cu ce este pe harta Cestrin.

Cea mai smechera solutie ar fi vreo 16 km de DN de la Cataloi Sud pâna in DJ222 apoi pe traseul V Nucarilor Sarinasuf. Ceva cam ca in poza.




Skynick

Asta e o solutie sa ajungi mai rapid la Murighiol de la Braila dar nu e centura pentru Tulcea.

paullie

Nu, nu este centura pentru Tulcea. Care are o oarece intentie de centura desi a fost modernizata cu dosul.

b1

1. Acea hartă prezintă un traseu la nivel de schiță. În acea zonă se pot realiza și pante care să urce și să coboare pe acel deal, nu doar un tunel lung (de dorit este să se reducă la minimum structurile, dar când terenul este mult prea dificil pentru a realiza un drum relativ drept și cu pante mici, atunci se pot introduce tunele și/sau viaducte, lucru care trebuie determinat în studiul aflat în derulare).
2. De asemenea este de dorit să ajungi cât mai aproape de Tulcea, inclusiv nodul cu drumul de legătură să fie cât mai aproape de oraș, iar drumul de legătură să nu fie sinuos (că totuși ne aflăm în sec. XXI, iar investiția este pentru cel puțin 50 de ani).
3. Drumul pe care l-ai desenat nu este o centură. E ca și cum ai spune că DJ229A este o centură, dar pe o centură trebuie să circule traficul de tranzit, iar în acest lucru nu se întâmplă. Ce ai desenat nu deservește decât traficul dintre Brăila și Murighiol care este foarte mic.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

hvm

E important sa se faca, dar iar giratorii? ce are toată lumea cu trantitgiratorii cu nemiluita?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

paullie

Quote from: b1 on November 22, 2021, 03:21:10 PM
Traficul mare vine de pe DN22 (dinspre Galați/Brăila spre Constanța și invers), actuala centură având un TMZA > 14.000 veh.

Traficul direct Gl/Br <-> Ct nu are ce cauta prin Tulcea. Exista alte 3 variante de traseu mult mai scurte ca timp si implicit ca distanta. Acel MZA de 14000 este dat de doua bucati de trafic cam independente, Gl/Br<-> Tl plus Ct<->Tl.

Pâna se face DX8, eu as impulsiona centura Macin, (acusi vine podul) si o centura la Hârsova.

b1

Poate acum se înțelege de ce e necesar să se tragă A/DX aproape de Tulcea. În plus traficul de va tripla atunci când se va deschide Podul de la Brăila, de aceea ar trebui să se construiască TOT drumul și nu pe bucățele.
TMZA 2010:


TMZA 2015:



Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

alin2pas

Din imaginile prezentate rezultă că în jurul municipiului Tulcea există un important trafic local, care se va păstra pe drumurile existente chiar și dacă va fi dus DX până în apropiere de Tulcea (un DX nu ar ajuta foarte mult acest trafic). Dacă totuși DX va fi dus mai aproape de Tulcea, ,,cocoașa " va fi însă mai mică decât celelalte deja acceptate de la Focșani sau Boița. Pe porțiuni mari se va putea folosi și traseul DN22 (E87) care să fie upgradat la DX (poate învățăm și noi așa ceva de la vecinii noștri bulgari, cel puțin acolo unde e posibil).


Whyse1

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/drumul-expres-constanta-tulcea-braila

QuoteProiectare (SF, PT, DTAC) pentru Drumuri de legatura cu conexiune la
Drumul Expres Constanta-Tulcea-Braila


COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus în data de 26.01.2022, Aplicația de Finanțare pentru proiectul Proiectare (SF, PT, DTAC) pentru Drumuri de legatura cu conexiune la Drumul Expres Constanta-Tulcea-Braila în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare - Îmbunătăţirea mobilităţii prin dezvoltarea reţelei TEN-T şi a metroului, Obiectiv Specific 1.1 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE - sprijin pregătire proiecte de investiţii, Operațiunea - Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN-T centrală.

Obiectivul general al proiectului este imbunatatirea competitivitatii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietii interne cu scopul de a creea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene.

Obiectivele specifice ale proiectului:

Studiu de Fezabilitate elaborat
Proiect Tehnic de Executie elaborat

Valoarea totală a proiectului este de 8,622,040.04 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala - 6,223,266.53 lei, 15% contribuția proprie 1,098,223.50 lei, restul de 1,300,550.01 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului: 21 luni
Cod proiect 154381

Skynick

E si varianta ocolitoare si conexiune suplimentara pe principalele directii - Braila, Constanta, Bucuresti -> Murighiol, Constanta, Bucuresti -> Braila.