Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iulius

^^
Din nou aceeasi "poveste", in schimb A/DX 7 nu mai exista nici in Scenariul Pesimist?

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Eu sper sa se fi referit doar la A.

Ar fi cea mai mare idiotenie sa nu faca DX-urile  DNCB(macar sud) si DX7 si sa arunce cu bani pt A3 Nadaselu-Suplacu.

Parca se lucra la "actualizarea" standardului de DX. Mai stie cineva ceva de el? Pentru ca aici e miza cea mai importanta: Intersectii denivelate sau giratorii!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

ministrul Dan Marian Costescu la gala premiilor revistei TIR

https://www.youtube.com/v/WAJFkDT3fKw

11:10 Oare aici vorbeste de API / PUM ?... Cutter, stii ceva ?

05:00 aprobarea MPGT - nu se stie inca daca prin Lege sau HG
07:20 ciclu de pregatire al investitiilor la noi este 1-2 ani ; in Germania nu se misca nimic mai repede de 4 ani
08:05 mitul polonez in absorbtia fondurilor UE
09:05 cica polonezii au pretentii de la Bruxelles de 4 miliarde Euro (inteleg ca este vorba de POS-T)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


cristi5

Pai nici PiSi nici km614-Simeria nu sunt proiecte noi sau? In plus despre PiSi l-am auzit pe primul-ministru vorbind, nu inteleg cum se transpun respectivele declaratii in buget...

alecu26

#426
Pai acest SF cum e finantat? (daca e cofinantare sau de la Buget ceva trebuia sa apara macar pt partea de proiectare.

In principiu, indiferent de ce declara si cu toate bunele intentii a lui Ciolos este imposibil sa avem utilaje in santier in 2016 pe PiSi.

Nici macar avans nu cred ca vor reusi sa plateasca. Dar ma asteptam sa fie de exemplu bani pentru expropieri.

Pe Simeria-Km 614 mai e mult pana departe. Cred ca chiar daca in Ianuarie se vor face primele anunturi privind castigatori, nici o sansa de vreo lopata in 2016. (contestati....poate putine ca presimt ca va castiga fiecare constructor cate un lot), dar va lipsi proiectul, arheologia, expropieri, investigatii geo suplimentare la tuneluri...etc, etc.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

Avand in vedere ca avem un nou guvern, cred ca este momentul sa facem un PLAN DE ACTIUNE pe termen scurt, derivat din MasterPlan.

Pentru a nu mai pati rusinea din exercitiul financiar 2007-2013, TREBUIE SA DEMARAM IMEDIAT MAI MULTE PROIECTE CU FINANTARE EUROPEANA. Dat fiind ca in trecut au existat intarzieri din diverse motive, parerea mea este ca trebuie imediat demarate proiecte care sa acopere nu 100%, cu 150-180-200 % din fondurile europen care ne stau la dispozitie. In cazul in care toate proiectele merg bine, exista destule mecanisme de a mai amâna usor sau de a reduce ritmul la o parte dintre ele.

Hai sa stabilim intai ce suma avem la dispozitie si apoi sa ne consultam si sa avem o propunere asupra modului de lucru pe autostrazi in perioada 2016-2021, anul 2022 fiind rezerva pentru situatia de intarziere.

Cred ca aici este locul potrivit pentru discutie, chiar daca deocamdata doar pe autostrazi, fiind vorba de un "Mini-plan" de punere in aplicare a MasterPlanului.

Avem asa.

0. Finalizare lucrari in executie - 1,2 miliarde € :
- A1 Lugoj-Deva (restul de executat pe Orastie-Sibiu lot 3 propun sa mearga 100% la buget)
- A10
- A3 Campia Turzii - Tg. Mures

1. Prioritatea nr. 1 trecerea muntilor pe Valea Oltului - 2,0 miliarde € (dar f. probabil sa nu se termine in 2022, deci posibil aici doar 1-1,5 miliarde pe exercitiul 2014-2020)
- A1 Pitesti - Sibiu

2. Restul din scenariul pesimist - ca. 1,2 miliarde:
- CB sud - lărgire la 4 benzi
- drum expres Ploiești-Focșani-Bacău (aici as imparti in 2 proiectul, a. legatura A3- centura Buzau; b. Buzau-Bacau)
- legătură A3 - aeroport Henri Coandă (si aici as face o * si anume autostrada de legatura A3 - aeroport sa fie construita ca parte a A0 nord, si poate chiar de la bun inceput pana la DN2 spre est)

3. Proiecte suplimentare, care sa acopere riscul ca altele din cele de mai sus sa nu se finalizeze pana in 2021-2022 - toate aceste proiecte rezolva probleme de trafic ingreunat - 2 miliarde €, din care probabil ca 1 miliard pana in 2022:
- primul sector din A8 Tg. Mures - Iasi, ca. 20 km, ca centura Tg. Mures (asa cum s-a facut centura Pitesti cu mult inainte de Pitesti-Sibiu)
- dublarea centurii Bacau la standard de autostrada
- Comarnic-Brasov (durata realista: 6-10 ani de la demararea licitatiei)
- continuare A4 spre sud de Constanta pana cel putin dincolo de Eforie Sud
- tunel Meses pe A3 Cluj-Oradea (acest tunel va dura 6-10 ani de la demararea licitatiei)
- AO Bucuresti est intre DN2 si A2, ca si continuare a A0 nord intre aeroport Otopeni si DN2

TOTAL 4-4,5 miliarde in perioada 2014-2020, din care o parte vor avea probleme, deci finantare necesara 3,5-3,8 miliarde €. 75% UE = 2,8 miliarde, RO = 1 miliard, totul distribuit pe 5 ani, deci efort bugetar ca. 200 milioane € / an, absolut rezonabil. (in 2009-2011 s-au platit cate 300 milioane € / an numai catre Bechtel, iar daca se facea concesiunea "tip Sova" Comarnic - Brasov atunci se plateau anual cate 300 milioane € numai pentru ratele acestei concesiuni).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

stangabriel

Ce spui pare tangibil, insa disciplina multa ne trebuie. Mi-ai dat speranta.

horatiu.cosma

Perfect de acord, @vancouver. Mai bine sa pornim cu mai multe proiecte decat cele estimate din banii europeni, fiindca experienta ultimilor ani ne spune ca ne vom impotmoli cu unele proiecte. Chiar si pe 2007-2013(15) UE ne-a dat bani pentru proiecte finantate de la buget care nu erau in calculul initial(Cernavoda-Constanta de pe A2 si A4). Plus ca sumele din Masterplan mi se pare ca sunt acele sume(aproximativ) cu care CNADNR porneste licitatiile. Chiar daca o sa obtinem de la UE posibilitatea de a da castigator pe baza celei mai avantajoase oferte(si nu doar pretul cel mai scazut), tot vor scadea acele sume pe la 70-80%. Si atunci va fi nevoie de proiecte finantate de la buget care sa le putem trece pe bani europeni. Conditia esentiala e ca aceste proiecte sa fie licitate in acelasi mod in care se liciteaza proiectele oficial finantate de UE. Altfel, foarte greu ca UE sa treaca peste regulile impuse pe ce finanteaza, pana la urma trebuie sa fie consecventi. Deci intr-adevar, se poate schita o scrisoare spre CNADNR si MT, poate chiar si spre premier cu aceste idei.

dr4qul4

cateva obiectii:

- decat Buzau-Bacau, mai bine se fac doar segmentele care ocolesc Rm Sarat, Focsani, Adjud, Roman, Tg Frumos-Razboieni, Podu Iloaiei, Iasiul..
- Suplacu-Bors
- decat A4 spre Costinesti, mai bine A21 spre costinesti..(care sa inceapa inainte de podul peste canal). Ma gandesc ca e destul de scump inca un pod peste canal + un pod imens peste Techirghiol. Oricum e ultimul pe lista de prioritati.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

Exact la ăsta mă gândeam acu vreo 2-3 ore. Ca fiind o mica problema poate de finanțare și execuție cât mai rapida,  sa se facă exact cum s-a făcu prima data by pass pitești,  sibiu, Arad,  Deva Orăștie....așa ar trebui prioritate anumite centuri pe A8.
Pentru a face fezabil însă acest lucru trebuie sa se tina seama însă de ăsta încă de la proiectare și sa se facă anumite modificări în acest sens.
Apropo de asta: voi știți ca exista deja SF pentru autostrada moldova?  louis Berger a tot lucrat la el ani de zile. Parcă când o aveam pe SSM pe co silueta lui Boagiu chiar am fost informați ca proiectulasteapta aprobarea CTE.
Cat despre propunerea ta...O sa te mire dar acel studiu exista pt A11 exact așa cum spui tu..  L-am văzut în birou la șeful drdp constanta acu vreo 7-8 ani.

PS:
NGC20: poți sau cauți ceva informații despre plățile spre louis berger sau despre contract?

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

Btw. In 5.02.2015 i s-au platit celor de la Louis Berger 117000 RON pentru CONTRACT DE CONSULTANTA NR 93/132/2008 AUTOSTRADA PLOIESTI-BRASOV. Ce e cu asta, stie cineva? Si mai sunt cateva astfel de plati, si mai grase. Spre ei s-au mai facut zeci de plati in ultimii doi ani pentru CONSULTANTA PT SUPERVIZAREA CONSTRUCTIEI A 10 PODURI IN ZONA DOBROGEA. Pare cam ciudat... Legat de Autostrada Moldova nu vad nimic. In ROGOP vad doar ultimii doi ani.

alecu26

Programul respectiv (10 poduri in zona dobrogea) e un proiect ce face parte din ceva mai mare finantat de BERD daca-mi amintesc bine.

Contractul de consultanta era legat de Concesiunea lui Boc daca nu ma insel. De ce o durat pana acum....habar nu am.

Uite aici un document:

http://www.cnadnr.ro/docs/proceduri_finalizate/82p-dosarul-achizitiei.pdf

Din ce-mi amintesc a existat un contract similar si pentru concesiunea lui Ponta, posibil castigat tot de Louis Berger.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

Quote from: alecu26 on December 16, 2015, 09:33:35 PM
Apropo de asta: voi știți ca exista deja SF pentru autostrada moldova?  louis Berger a tot lucrat la el ani de zile
NGC20: poți sau cauți ceva informații despre plățile spre louis berger sau despre contract?
Quote from: horatiu.cosma on December 16, 2015, 11:53:55 PM
In ROGOP vad doar ultimii doi ani.
Am eu datele din 2007 incoace parca si o sa incerc sa arunc o privire zilele viitoare. ;)