Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

#390
Consiliul Fiscal a prezentat ieri niste calcule pe noul Cod Fiscal.

Doar Cod Fiscal (TVA 19%:
      deficit 3-3,2% în 2016
Cod Fiscal:+ cresteri salarii + majorare cheltuieli apărare:
      deficit 4,6% în 2016
      deficit 5%  în 2017

Unde naiba să mai încapă clauza de reformă structurală ?!...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

eu zic sa nu credem tot ce apare. Momentan avem excedent bugetar.
DAR
Sunt doar decalratii politice; adevarul e undeva la mijloc. Si unii si altii incearca sa se pozitioneze cat mai bine pt alegeri.

Cea mai buna varianta pentru noi ar fi:

19+2% TVA. Iar cei 2% sa se duca direct in bugetul pt MasterPlan.

E nevoie de o scadere de taxe si avem nevoie si de cresteri salariale in sectorul public, altfel nu avem cum sa fim competitivi. Dar -5% la TVA mi se pare criminal pt investitii.

PS. o prostie mai mare decat "razgandeala" ar fi scaderea progresiva. Tb sa se ia o singura decizie si sa se respecte. Modificarile dese nu aduc decat neincredere si amanarea deciziilor de investitii private.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cutter

Pentru clauza de reformă structurală era nevoie de deficit de 1,2% PIB (și atunci s-ar fi aprobat să avem excepțional 1,7% PIB).

Excedentul bugetar este creat artificial tocmai prin tăierea investițiilor publice în ultimii doi ani (2014-2015). Puteți verifica datele disponibile lunar la Ministerul Finanțelor.

Apropo, tocmai se mai taie încă 1 miliard de lei acum de la Ministerul Transporturilor la rectificare (ca să fie excedentul și mai mare :) ).

cutter

Quote from: dr4qul4 on July 23, 2015, 03:42:59 PM
eu zic sa nu credem tot ce apare. Momentan avem excedent bugetar.

Foarte bună strategie: să nu credem ce spun specialiștii (Consiliul Fiscal)! Să credem ce ne spune Moș Crăciun!

Quote from: dr4qul4 on July 23, 2015, 03:42:59 PM
DAR
Sunt doar decalratii politice; adevarul e undeva la mijloc. Si unii si altii incearca sa se pozitioneze cat mai bine pt alegeri.

Cine încearcă să se poziționeze bine pentru alegeri? Consiliul Fiscal? ceilalți economiști și specialiști? Tu urmărești ceva din spațiul public legat de tema asta?

În caz că nu, te informez eu: este consens politic. S-a votat cu unanimitate (aproape) Codul Fiscal de către PSD și PNL. PNL vrea scăderi de taxe mai mari ca PSD.

[scuze de off-topic Ionuț și de sarcasm, dar cînd văd datul ăsta cu părerea...]

panzer

Quote from: NGC20 on July 23, 2015, 03:14:56 PM
Dar de exemplu A3 intre Brasov si Targu Mures nu mai exista si se va face Sibiu - Brasov.

Atunci de ce au mai lansat in 01.07.2015 licitatia pentru "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru "Autostrada Brasov-Targu Mures-Cluj-Oradea, Sectiunea Fagaras-Sighisoara""?
Pentru ce vor sa arunce valoarea estimata de 17.397.307,00 RON fara TVA?

Este deja in lucru "Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Fagaras".
Au fix 17.397.307 motive! Plus TVA?

TibiV

@cutter
În concluzie si scenariul 1 este prea optimist, zic eu.
Chiar dacă guvernul zice că Consiliul Fiscal greseste si deficitul va fi anul viitor de "numai" 2,8% ,  oricum e prea mult. Nici vorbă de clauză.
Mie îmi este teamă că nu va rămâne nimic pentru cofinantare si o să stăm si o să ne uităm lung la banii europeni, pentru că noi nu vom putea plăti partea noastră.
Ca să nu mai vorbim unde va derapa bugetul cu dacă aprobă si mărirea salariilor bugetarilor.

S-ar putea ca PiSi si CB sud să fie cam tot ce ne vom permite... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

#396
Din nou, nu stiu cat putem lua in serios datele de incepere si finalizare a lucrarilor.

Licitatia pentru "Reabilitare DN6, Alexandria – Craiova, lot 2: km 132+435 – km 185+230-relicitare" a fost anulata in 26.05.2015!

In anexa cu clauza de reforma structurala datata Iulie 2015 apare ca lucrarile vor incepe si se vor finaliza in 2015.


Tot acolo apar si drumurile EuroTrans Timisoara - Moravita si Bucuresti - Giurgiu pentru care ar trebui sa se faca SF in 2015 ?!?!?! ??? :o
Probabil doar reabiliteaza actualele drumuri nationale si le denumesc apoi EuroTrans.  :p

ovideatza

Scenariul 1 ia in considerare ca din alocarea 2014-2020 avem de acoperit "gaurile rostogolite" din exercitiul anterior? Ca daca nu, s-ar putea sa restrangem suplimentar acest scenariu.

cutter

Quote from: ovideatza on July 23, 2015, 04:40:04 PM
Scenariul 1 ia in considerare ca din alocarea 2014-2020 avem de acoperit "gaurile rostogolite" din exercitiul anterior? Ca daca nu, s-ar putea sa restrangem suplimentar acest scenariu.

Da (ia în considerare). Din punctul ăsta de vedere e realist. Nu e realist deficitul ăla de 700 de mil € care apare în el.

Chipurile ne împrumutăm de pe piața bancară... right. După 2 ani de deficit 4-5%, după procedură de infringement și rupere acord cu FMI sunt sigur că dobînzile vor fi foarte atractive sau că cine va trebui să scoată castanele fierbinți din foc peste 2-3 ani va mai avea chef de împrumuturi pentru infrastructură cînd vor trebui probabil împrumuturi pentru plătit pensiile și salariile (pe modelul grecesc).

dr4qul4

#399
@cutter,
Eu imi dau cu parerea pt ca am facut ASE-ul,  nu IT-ul.

in caz ca nu stiai.. Membrii Consiliului fiscal sunt numiţi prin hotărâre de către Parlament, pentru o perioadă de 9 ani.
Sunt la fel de competenti, independenti si neafiliati politic ca  directorii CNADNR.

Momentan excedentul se datoreaza partial taierii investitiilor si partial veniturilor bugetare mai mari in 2015 fata de 2014, cifre pe care sunt sigur ca le vei contesta. 
Ce va fi de acum inainte (in materie de venituri) nu poate fi prezis exact.  Intotdeauna exista 2 scenarii: cel optimist si cel pesimist (de obicei acesta e mai realist).
Piata va reactiona la scaderile de TVA la produse alimentare, la situatia din Grecia, la scaderea de TVA la 19% (daca va fi), la cresterile de salarii (minim pe economie sau din sectorul public) si la cotatiile euro si USD.
Nici un specialist din lumea asta nu poate contabiliza exact (+- 1%) cu cat vor scadea veniturile bugetare dupa reducerea TVA. Consumul va creste iar reducerea va fi mai mica.
Cand au bagat acciza la carburant, transportatorii au alimentat de afara. Acum ca o scot, oare nu vor alimenta din Romania?

Si ce daca avem 2,8% deficit in PIB? Prin Tratatul de la Maastricht avem obligatia la deficit maxim de 3%..... Si sunt cateva tari din UE (inclusiv Franta, Spania si UK) care depasesc aceasta limita.

Noul Cod Fiscal a fost votat cu gandul la alegeri. Nu poti taia 20,8% din TVA general si 62,5% la produse alimentare, sa scoti taxa aberanta pe investitii (pe stalp) si sa cresti cheltuielile in acelasi timp. Este o masura mult prea riscanta. Prea multe necunoscute si prea multe IF-uri in aceasta ecuatie. Prea multe masuri populiste.

Asa ca singura solutie pe care o vad eu, pentru a garanta resursele bugetare pentru proiectele din MPGT este aceea prin care un procent din TVA se va duce direct catre investitiile din MPGT. Cum trebuia sa se intample si cu acciza suplimentara.

eu am zis TVA 19+2% pt ca acel 2% inseamna minim 1 miliard de euro anual.


Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

dr4qul4, de data asta chiar aberezi...
Quote from: dr4qul4 on July 23, 2015, 06:20:56 PM
@cutter,
Membrii Consiliului fiscal sunt numiţi prin hotărâre de către Parlament, pentru o perioadă de 9 ani.
Sunt la fel de competenti, independenti si neafiliati politic ca  directorii CNADNR.
De unde stii ? Ii cunosti ?
Eu ii cunosc pe cativa, inclusiv pe presedintele Consiliului.
Parerea mea ca este deplasat sa numesti "ïncompetent" un om despre care nu stii nimic.
Da, oamenii au fost numiti de Parlament, dar pentru ca formarea Consiliului Fiscal a fost cerut de FMI inca in primul acord, cel din 2010.
La fel ca si Legea responsabilitatii fiscal-bugetare, aprobata de Parlament, dar pe care acelasi Parlament o supune unor "perversiuni" greu de crezut.

Quote from: dr4qul4 on July 23, 2015, 06:20:56 PM
Nici un specialist din lumea asta nu poate contabiliza exact (+- 1%) cu cat vor scadea veniturile bugetare dupa reducerea TVA.
Zici ca ai facut ASE-ul.
Ia datele de executie bugetara (sunt publice, www.mfinante.ro) si vezi cat sunt incasarile din TVA cu cota de 24% (reducerea la TVA din iunie o sa apara abia in incasarile din iulie) si poti face regula de 3 simple.
Consiliul Fiscal a facut mai mult, a luat in calcul si efectele de runda a doua, adica cheltuielile suplimentare din banii economisiti prin reducerea TVA, cheltuieli care vor aduce venituri in plus in alta parte.

Quote from: dr4qul4 on July 23, 2015, 06:20:56 PM
Si ce daca avem 2,8% deficit in PIB? Prin Tratatul de la Maastricht avem obligatia la deficit maxim de 3%..... Si sunt cateva tari din UE (inclusiv Franta, Spania si UK) care depasesc aceasta limita.
OK, atunci ordona-le tu pietelor internationale sa imprumute Romania la aceleasi dobanzi la care se imprumuta ES, F, UK.
Investitorii vor fi foarte interesati de ceea le vei spune.

Iar ideea cu 2pp din TVA pentru infrastructura va functiona la fel de bine ca supra-acciza de 7 eurocenti, care a sufocat constructorii cu bani pentru autostrazi...
Hai sa fim seriosi.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Va rog nu deviati, aveti thread pentru discutii economice, acolo puteti discuta cat vreti!
Inapoi la autostrazi/MPGT.

NGC

#402
Quote from: NGC20 on July 23, 2015, 04:26:33 PM
Din nou, nu stiu cat putem lua in serios datele de incepere si finalizare a lucrarilor.

Licitatia pentru "Reabilitare DN6, Alexandria – Craiova, lot 2: km 132+435 – km 185+230-relicitare" a fost anulata in 26.05.2015!

In anexa cu clauza de reforma structurala datata Iulie 2015 apare ca lucrarile vor incepe si se vor finaliza in 2015.


Tot acolo apar si drumurile EuroTrans Timisoara - Moravita si Bucuresti - Giurgiu pentru care ar trebui sa se faca SF in 2015 ?!?!?! ??? :o
Probabil doar reabiliteaza actualele drumuri nationale si le denumesc apoi EuroTrans.  :p

Mai avem un caz.

Licitatia pentru "Constructia variantei de ocolire Mihailesti - relicitare" a fost anulata in 29.12.2014, dar in anexa cu clauza de reforma structurala datata Iulie 2015 apare ca lucrarile vor incepe si se vor finaliza in 2015.

cristi5

Se vorbeste in MPGT de frecvențe pe feroviar (călători) de 1/oră pe anumite tronsoane sau 0,5/oră pe București-Arad. La reputația stricată a CF (care va continua să scadă din cauza restricțiilor la 20 km/h pe sute de km aflați in reabilitare ani la rând) combinată cu dezvoltările mari pe rutier mi se pare nerealist. Chiar și cu viteză comercială 100 (după reabilitări de încă 5 ani) acele trenuri nou-nouțe ce brăzdează țara
la minim 2 ore au șanse mari să circule goale...

vancouver

NUMAI si NUMAI punand trenuri la 30 de minute sau la 1 ora exista sansa de a circula cu adevart pline. Calatorul nu trebuie sa stea sa caute in vreun mers al trenurilor la ce ora are tren, ci trebuie sa stie CA LA ORICE ORA ARE TREN. Ca atare, indiferent cand termina treaba intr-un oras, merge la gara si are tren catre celalalt oras.
Daca trenurile vor circula in continuare doar 2-3 pe zi, atunci vor circula cu trenul un numar restrans de oameni, care au timp destul sau care intamplator se potrivesc pe legatura oferita.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.