Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


NGC

#301
http://www.mt.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/830-07-05-2015

Quote
Creat: 07 Mai 2015

Ministerul Transporturilor a transmis în data de 06.05 2015 varianta Master Planului General de Transport care include și răspunsurile la observațiile Comisiei Europene.

În cele aproximativ 1.000 pagini, documentul prezintă atât proiectele de infrastructură, cât și strategia de implementare a acestora pe cele două perioade de programare 2014-2020 și 2020-2027. Actuala variantă a MPGT este rezultatul negocierilor pe care Ministerul Transporturilor le-a avut cu experții Comisiei Europene și va fi prezentată Comisiilor de transporturi din Senat și Camera Deputaților în cursul săptămânii viitoare.

De asemenea, în ultima săptămână a lunii mai este programată la Bruxelles o nouă întâlnire între specialiștii Ministerului Transporturilor și experții Comisiei Europene pentru discuții finale asupra documentului.

Documentele transmise se găsesc pe site-ul Ministerului Transporturilor, la secțiunea Strategia în transporturi(http://www.mt.ro/web14/strategia-in-transporturi/master-plan-general-transport/documente-master-plan)

Noul MPGT: http://www.mt.ro/web14/documente/strategie/mpgt/Master%20Planul%20General%20de%20Transport_mai%202015.rar
Noua anexa: http://www.mt.ro/web14/documente/strategie/mpgt/Anexa%20Master%20Planul%20General%20de%20Transport_mai%202015.pdf

BIGRED1984

#302
Prioritizarile se gasesc incepand cu pag. 76,  in anexa postata mai sus de NGC20.   

NGC

#303
Comarnic - Brasov inca apare ca si PPP, dar si cu ceva mix de fonduri, iar lucrarile ar urma sa inceapa abia in 2017 (in 2016 doar pentru VO Comarnic).

Pentru Sibiu - Pitesti au ajuns la un cost de 1.673,57 milioane de Euro, chiar mai mic decat calculul lui Baiazid de acum 2 ani (1.770,00 milioane de Euro), care cred ca se va bucura acum. :D

nedcatalin

Nu suna deloc rau pe 2014 - 2020 ca prioritati Sibiu - Pitesti si Ploiesti - Buzau - Focsani - Bacau - Pascani. Apoi avem si  Pascani - Iasi, + reabilitarea Centura sud + Nadaselu - Suplacu de Barcau. E bine. Ar fi extrem de placut sa asistam la deschiderea de lucarari pe Tg Neamt - Ungheni. Se vede clar ca fata de prima varianta de Masterplan, s-au dus bine de tot cu prioritatile spre Moldova.

Ionut

In anexa vad ca pentru DX folosesc "denumire autostrada". :o
Ce porcarie. Nu s-au sinchisit sa fie atenti ce scriu acolo ca sa fie clar.

Nu inteleg de ce nu facem Bacau-Buzau-Ploiesti autostrada. Fantastic. La fel, Craiova-Lugoj nu e autostrada. In fine, ma enervez degeaba.

NGC

Nu stiu cat ne putem baza pe datele de acolo.
De exemplu, pentru Suplacu de Barcau - Bors (- Oradea) apare ca si termen de incepere a lucrarilor anul 2017, dar poate se refera de fapt doar la nodul Oradea si tronsonul nod Oradea - Oradea. :o

Ionut

Tot o ciorna. Sincer sper sa nu treaca prin Parlament in forma asta, dar orice e posibil.

nedcatalin

De ce sa nu privim partea buna si sa constatam ca Ploiesti - Buzau - Bacau barem se face si mai repede decat speram acu juma de an. Si chiar daca e drum expres, oricum e mai bine si mai sigur decat struto-camila DN2. S-ar putea face chiar rapid, avand in vedere relieful.

istvan78

Deci in declaratiile politice, PiSi a ajuns in 2 ani de la "4-5 miliarde" la 1.7 miliarde, desi nu s-a actualizat SF-ul!

Numai mie mi se pare :weird: ?

nicolaem

o ciorna categoric.
De ce sper eu sa treaca cat mai repede de parlament in orice forma : de 2 ani de zile nu se misca nimic. cresc excedentele, investiile scad de la an la an. chiar nu ma mai intereseaza ca scrie acolo de ce se va face peste 5 ani, ca e DX sau A. ma intereseaza sa vad odata buldozer pe A0 pe A1 PiSi, A3 Suplacu, apoi in Moldova. e destul de clar pt toata lumea ca astea sunt prioritatiile.

mici observatii:
   - pag 81 anexa,apare ca avem SF la centura bucuresti sud. e adevarat? eu stiu ca inca nu s-a desemnat castigatorul pt SF pt centura veche, iar de A0 sud nici vorba de SF. gresesc? ei dau inceperea lucrarilor in 2016.
 
uitandu-ma si prin sinteza,  nu gasesc nici un SF de autostada valid care ar putea fi licitat maine, pt a iesi din amorteala. pe A7 sunt mai multe in evaluare oferte. mai exista vre-un SF pregatit?

horatiu.cosma

Pentru Zalau se face in 2014-2020 si A3, si centura 2+2. Oricat de zalauan as fi, nu prea are sens. Intr-adevar pare o ciorna, dar e o ciorna mult mai realista decat avea acum vreo 6 luni. Intre chestile prostesti as mai aminti: CoBra in continuare PPP, suma imensa din proiectele fazate care o sa o pierdem pe 20107-2013(15), A0 absenta. Daca ar scoate de pe 2014-2020 aceasta centura a Zalaului(nu A3), Fagaras-Brasov si ar include jumatate de A0, ar fi aproape bine. Acum cu sursele de finantare e problematic, aproape 60% se bazeaza pe "imprumuturi", pana acum am reusit sa obtinem 0 imprumuturi pentru infrastructura rutiera, sa vedem cum reusim in urmatorii ani sa obtinem 6-7 miliarde...

MNU

Imi pare a fi un document facut "pe genunchi" la care fiecare noua versiune arata altfel decat precedenta.

pasadia

Quoteaproape 60% se bazeaza pe "imprumuturi", pana acum am reusit sa obtinem 0 imprumuturi pentru infrastructura rutiera

Asta e fals. Mai toate reabilitarile de DN-uri au fost facute din bani imprumutati de la BEI sua BERD (sau ambele). E vorba de acel program fazat pe mai multe etape, in fiecare intrand anumite DN-uri, cu toate etapele intarziate cu multi ani peste planificarea initiala...
Dar ideea ramane, majoritatea reabilitarilor de DN-uri (largiri, asfalt nou, insulele de calmare, etc...) au fost facute cu bani imprumutati. Deci nu poti zice ca nu au existat imprumuturi.

marisRO

OFICIAL Master Planul de Transport a fost retrimis la Comisia Europeana. Cum arata Strategia de Implementare: Care sunt autostrazile si drumurile expres prioritare, cum sunt planificate proiectele pana in 2020 si dupa

Sursa: http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-20087221-oficial-master-planul-transport-fost-retrimis-comisia-europeana-cum-arata-startegia-implementare-care-sunt-autostrazile-drumurile-expres-prioritare-ani-sunt-planificate-fie-construite.htm

Viitoarele autostrăzi: Ce prevede Master Planului General de Transport

Sursa: http://www.capital.ro/viitoarele-autostrazi-ce-prevede-master-planului-general-de-transport.html